Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečná móda: teréňáky ve městech ohrožují chodce

Jsou to obři, kteří v úzkých městských ulicích působí až nepatřičně. Češi stále víc propadají velké módě: masově kupují robustní terénní auta. Zatímco před osmi lety si pořídili takových aut 1 700, loni to bylo už dvacetkrát tolik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S_lotr

Něco na tom je.

Tady se hodně lidí rozčiluje, ovšem smutnou pravdou je, že existuje přímá úměra mezi cenou vozu a bezohledností jeho řidiče k ostatním účastníkům silničního provozu. Samozřejmě že i za volantem (nejen těchto) drahých vozů jsou lidé, kteří jezdí se vší opatrností. Bohužel to nic nemění na tom, že čím větší a dražší vůz, tím větší musíte dávat pozor. Prostě to tak dneska je a nemá to nic společného se závistí vůči jejich majitelům, ani nejsou na vině tato auta, spíše je to pocitem nadřazenosti řidičů těchto vozů. Nutno dodat, že i za volantem rezavých popelnic se vyskytují řidiči hovada.

0/0
27.6.2012 8:53

eskimo

-

já jsem to nečetl ;-D

0/0
4.6.2012 12:33

RomanGreen

Ahoj, jezdím Q7 i A6 tak bych rád trochu přispěl.

V článku dle mého názoru nezazněla hlavní výhoda SUV vozů od luxusních značek. Tou je jakási suverenita na silnicích, ne taková, že nikoho nepustím, že jezdím na červenou ani nic podobného, ctím pravidla zipu víc než jakýkoliv embéčkař a nejezdím po Praze 80, ale 60 km/h. Suverenita ve formě všech možných připojovacích pruhů a křižovatek, když řidiči vidí, že se k nim po hlavní řítí SUV, neriskují a nechají mě projet, nemusím tedy zpomalovat. To fungovalo kdysi i na A6, ale vzhledem k tomu že už je 7mi letá, tak ji tolik nerespektují a navíc není tak majestátní jako Q7.

0/0
3.6.2012 14:46

MapleLeafs15

článek je pplný nesmyslů, je zavádějící a předpojatý

zkušenou řidičku a redaktorku překvapilo, že není přes téměř metrovou kapitu Q7 vidět?

Ta ženská, pokud opravdu existuje a pisálek tohoto článku si ji nevymyslel, by měla vrátit řidičák.!!

obliba velkých aut v US nemá s oblibou velkých aut v EU nic společného...jenom malý příklad...v US se běžně dodržuje nejvyšší povolená rychlost a v zástavbě je běžně menší než v EU...navíc ty auta jsou jiná a ačkoliv nemám ani s US verzí ani s EU verzí SUV žádnou zkušenost, tak věřím, že z US verze je vidět lépe.

Sám nemám velké SUV rád, ale spíše jako řidič, než jako pisálek co napsal tento článek. A pro rejpaly jezdím Opel Zafira B

0/0
1.6.2012 18:20

foffcenzore

Nemaji se plest pod kola.....

:-/

0/0
1.6.2012 17:41

misaviki

Hloupý článek

Jenže Jakubisková jela Mercedesem a oni testovali výhled z Audiny. Ale co, pro novináře SUV jako SUV, hlavně že si můžete kopnout do "bohatých"  :-/ Proč třeba nenapadají auta typu offroad? Ty jsou mnohem větší a do města nebezpečnější, ale to by pan novinář musel mít asi větší přehled o typech aut. Naopak, spousta SUV je větších, ale ne tak robustních. Docela hloupý článek, podle Audi Q7 která je opravdu přehnaně velká a robustní, soudí všechny ostatní značky. Podle tohoto článku ale naše země bohatne, když se prodává tolik drahých aut a jejich prodeje se znásobují. Jen horních 10 tisíc by takhle se statistikou nezamávalo. Navíc, pokud lidé více kupují tyto auta, je logické, že přibývá nehod těchto aut. Taky by mě zajímalo, zdali by zemřel chodec, kdyby ho paní Jakubisková srazila Favoritem a zdali by přežil motocyklista, kdyby ho Rolincová srazila ve Fabii.

+1/0
1.6.2012 11:08

Alex_crusty

Co se tady rozčilujete?

Nechápu, v čem vám tenhle článek trhá žíly...? Vždyť tam napsali jenom to, co je víceméně pravda:

SUV žere jak kráva, do terénu je takřka nepoužitelný, ve městě se s ním hůř parkuje a hůř se vejde, není přes něj pořádně vidět, asi je vidět i hůř z něj (tady musim věřit tomu, co napsali v článku, sám jsem to nezkoumal) a jestli bych si měl vybrat, jestli do mě má na přechodu drcnout Q7, nebo Clio, je to jasná volba.

A to, že s nim často jezděj prciny, který tak jsou svýmu okolí nebezpečnější, než ve Fabce taky není úplně mimo realitu.

+5/0
31.5.2012 15:28

Lady.zam3

Re: Co se tady rozčilujete?

R^

0/0
26.6.2012 13:59

pk08

JEZDÍM

a když tak koukám,kdo a s jakým autem jezdí,tak si říkám-čím dražší auto,tím větší idiot-ke vší úctě,koho jsem se nějak dotknul

+1/0
31.5.2012 12:40

K.Bartak

A co návod k použití

"Manželé to svým ženám pořizují jako hračku a ony si s ní neumějí hrát" - třeba jsou vybité baterky;-D

0/0
31.5.2012 9:46

Gamehoror

Místo silnic tankodromy tak přejít na terénní vůz není moda

ale nezbytná nutnost.

0/0
31.5.2012 6:57

Hufo

Re: Místo silnic tankodromy tak přejít na terénní vůz není moda

ale SUV není teréňák. výdrží podvozku jsou to dva rozdílné světy

+1/0
1.6.2012 17:14

DAAD

problém je jinde...

...v první řadě mají chodci čumět kolem sebe. Největší nebezpečí jsou sluchátkoví maniaci, matky co prvně strčí do silnice kočárek než se rozhlídnou, tety co debatují metr od přechodu a náhle se rozejdou,atd...auta za nic nemůžou a je jedno jesi to je Fábie nebo Q7...

0/0
30.5.2012 21:44

Patolog

Co je vám do toho

S čím kdo jezdí??????? I bych odpověděl, ale to byste mi smázli.

0/0
30.5.2012 20:28

foffcenzore

Koukam, ze se hrozne nenavidelo,

ze si amici 7-8 let tomu kupovali jenom SUV... ted ta "moda" dorazila i do cech....WOW;-D;-D;-DR^

0/0
30.5.2012 19:59

Qíteček z 666 zahrádky

K tématu z druhé strany

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012052301

+2/0
30.5.2012 19:25

pivak2

SUV nesnasim

O tom kdo si ho poridi do mestskeho provozu si myslim sve, ale tenhle clanek je blabol nad blabol.

+1/0
30.5.2012 15:22

certik_bertik

hlavně

je nesmysl si myslet, že je suv do terénu, to je hloupost jako hrom. S trabantem, nebo  s žigulem se v terénu budete mít daleko lepší průchodnost, než s takovýmhle těžkým krámem, co má těžký předek a zadní kola ztratí adhezi v první větší louži

0/0
30.5.2012 12:57

josefl

Je to hezké

Ale pokud máte 4 děti, ať chcete, nebo ne musíte mít auto pro 7 lidí. A těch zase tak moc není. Tedy "teréňák", nebo "dodávku", nic jiného vám nezbývá.

0/0
30.5.2012 0:34

moje.maličkost

Re: Je to hezké

galaxy, alhambra, sharon...to jsou jen tři co mě hned napadly a to jsem ženská

0/0
30.5.2012 2:27

S-Tony

Re: Je to hezké

Dacia Logan MCV

0/0
30.5.2012 9:09

Gunter von Bahnhof

to je blábol

nebezpečná nejsou auta, ale pitomci za volantem. Např Trpišovský nebo blondýny, které píšou SMS za jízdy!

+1/0
29.5.2012 23:14

JanictooN

No a mám rozhodnuto

Díky za úžasný článek, takže mi vychází jako nejlepší auto do města něco jako třeba Ferrari, všichni přes mně uvidí, já mám výborný výhled díky tomu, že sedím nízko (přijde mi to jako blbost, ale když to říkají na iDnes), výborné brzdy, atd.. ;-D

0/0
29.5.2012 21:56

josefl

Re: No a mám rozhodnuto

Zcela jistě je nejlepší, ale nesmíte přejíždět přes kanály, autobusové zastávky a vybírat si silnice, kde nejsou vyjeté koleje. O dírách ve vozovce raději nemluvím. Takže na cesty po Česku jedině s "teréňákem" Audi, BMW? Nisan, a pod.

0/0
30.5.2012 0:37

jumbo1966

ZÁVIST A NENÁVIST

JE AŽ NAD SLUNCE JASNÉ KDO JE AUTOREM TOHOTO ČLÁNKU: DOBŘE ZMANIPULOVANÝ MALÝ ČESKÝ ČLOVĚK, S KOMPLEXEM NADPŘIROZENÉ MÉNĚCENNOSTI.

ROZČILOVAT SE NAD SNŮŠKOU POPULISTICKÝCH BLÁBOLŮ, PODPOŘENÝ NEEXISTUJÍCÍMI STATISTIKAMI A ČÍSLY KTERÝ U MÉNĚ CHYTRÝCH A VZDĚLANÝCH SPOLUOBČANŮ VYVOLÁ VÁŠNĚ A HON NA SUÚVÉČKÁŘE.

JEDINNÉ HLEDISKO JE ZDRAVÝ ROZUM, OHLEDUPLNOST A NEZNEUŽÍVÁNÍ MOCI. TO JESTLI BUDE ČLOVĚK JEZDIT V TANKU NEBO VE VELOREXU A NEOHROŽOVAT SVÉ OKOLÍ(TROŠKU PŘEHNANÝ PŘÍKLAD Z HLEDISKA VÝFUKOVÝCH SPLODIN) MŮŽE BÝT PŘECE KAŽDÉMU ÚPLNĚ JEDNO.

+2/0
29.5.2012 21:14

Gunter von Bahnhof

Re: ZÁVIST A NENÁVIST

nekřič, nejsi na trhu

0/0
29.5.2012 23:14

S_lotr

Re: ZÁVIST A NENÁVIST

Ty jsi se zase typicky česky rozčílil, přitom úplně zbytečně. Gratuluji, zařadil jste se po bok onoho typického malého českého člověka. K nadpisu Vašeho příspěvku snad jen dodat, že závist a nenávist je stejné svinstvo jako bezohlednost a nadřazenost, vlastnosti tak často vlastní řidičům nejen těchto vozů.

0/0
27.6.2012 8:38

BUDELITO

proč ne

Tak SUV nechci, protože ne něj nemám. Možná bych mohl koupit něco ojetého, ale pak mne varuje důvod číslo jedna (spotřeba, nemám garáž, nemám na návštěvu v servisu). A když jsem se přiznal k hlavnímu důvodu přichází zástupné. Pokud si budu mít možnost mít vozidlo v hodnotě Q7 určitě bude buď rychlé, nebo terénní, nebo pohodlné nebo praktické ale určitě nebude všechno najednou a zároveň ničím

0/0
29.5.2012 19:10

d.a.m.

To je síla!!!

Jeden z nejhorších a nejhloupějších článků, které se lze na (silně upadajícím) iDnes dočíst...

Abslutní snůška blábolů a demagogie, která jen čtenářstvo předpřipravuje k dalšímu utažení šroubů.

Dle autorů je rozdíl mezi nárazem do chodce ve voze typu SUV a například Fábií...asi to je tak, že zatímco to ošklivé, velké a zlé esúvéčko chodci ublíží, po srážce s Fóbií chodec rozveselen tímto osvěžujícím zážitkem odchází po svých a dokonce zdravější, než před srážkou!

Článek jen rozdmýchává nejnižší lidské pudy - závist a nenávist. Nechápu strarosti pisatelů o to, čím kdo jezdí a myslím si, že by jim toho mělo být velký, kulový...nic.

To, že hloupí osli hýkají "ZAKÁZAT!!!" ... to snad ani není třeba komentovat. Velmi, opravdu velmi trapný článek.

+3/0
29.5.2012 16:32

phi

Re: To je síla!!!

on to ale rozdil je: jednak SUV ma vetsi tendenci srolovat chodce pod sebe, zatimco nizsi auto spis vyhodi na kapotu. druha vec je fyzika - tezsi auto ma delsi brzdnou drahu.

+3/0
29.5.2012 16:50

zorro_rojo

Re: To je síla!!!

Tezsi auto nema delsi brzdnou drahu. To jste spatne poslouchal, pri hodinach fyziky... sve by mohli vypravet troubove, kteri to s osobakem napasovali zezadu pod kamion, jehoz ridic dupl na brzdu.. pomer mezi kontaktni (treci) plochou pneumatik, hmotnosti vozidla a ucinnosti brzd je velice dulezity. ;)

A SUV take nemaji pneu zrovna uzke.

0/0
29.5.2012 18:30

Fungy

Re: To je síla!!!

to nemaji, ale brzdy nestoji za moc

0/0
29.5.2012 19:55

kous

Re: To je síla!!!

No ty seš teda znalec..... ;-D

0/0
30.5.2012 10:56

phi

Re: To je síla!!!

teoreticky mate pravdu, prakticky bude korelace mezi vahou a brzdnou drahou.

a ten primer s kamionem pokulhava, zapomnel jste na reakcni dobu

0/0
30.5.2012 12:57

KLAUSS

Re: To je síla!!!

No ty taky nejseš žádnej fyzikální lůmen, jen pro tvou informaci, to že to nějakej blb na dálnici napasuje s osobákem pod kamion je tím, že jede podstatně rychleji než naloženej kamion.......

0/0
1.6.2012 10:48

zorro_rojo

Re: To je síla!!!

Jen pro vasi informaci, to vy pletete dohromady tri ruzne zalezitosti - ucinnost brzd, reakcni dobu ridice a rozdil kinetickych energii v zavislosti na rychlosti.

Tedy byt vami, delam ze zde vubec nejsem...

0/0
4.6.2012 18:06

entony13

Re: To je síla!!!

řidič SUV toho vidí méně a třeba v Praze jsou kolem přechodů naskládaná auta a SUV vám zacloní pěkně výhled na přechod, i v tomto je horší než fabie.... brzdná dráha a výška čumáku auta jednoznačně hovoří pro běžné auto. Parkování ve městě je problém pro tyto auta, na to je nejlepší smart.... jinak spíš tyto lidi lituji, diesel ve městě a jiná zvěrstva pro motor....

+1/0
29.5.2012 17:57

FrankyS

Re: To je síla!!!

Správně. A všichni budou jezdit na koloběžce, je to (poměrně) bezpečné. Nebo možná ve škopdovce, kterou obvykle autoři článků při každé příležitosti neopomenou pochválit. SUV je auto jako každé jiné - a pokud je nebezpečné, pak by se nejspíš nemělo prodávat.

Přejmenoval bych rubriku na auto.blesk.cz - a i tam by to bylo trapný.

0/0
29.5.2012 18:21

chestburster

Škoda dukátů ...

0/0
29.5.2012 16:26

zmensvoubudoucnost

Suv ma spoustu výhod

Kolíba se to-skvělé jízdní vlastnosti, žere to jako svině, skvěle se s tím parkuje,  pneumatiky stoji jednou tolik, a když někoho strefiš tak ho přimo zabijíš no nekup to za ty prachy.. a jen dodam v terenu taky nic moc takže zapadneš jen o kousek dál ;-D

Ale je to skvělý prostrředek jak dát všem najevo že jsem výš než všichni ostatní. ;-D

Ale všem majitelum SUV děkuju nekdo tu prazdnou státní kasu plnit musí a na palivu to děla na 100 000km takových dobrých 100 000kč   DÍKY ;-D;-D;-D

+3/0
29.5.2012 16:20

d.a.m.

Re: Suv ma spoustu výhod

Do toho, kolik je někdo ochotný platit za palivo, Vám - s prominutím - nic není.

Nějaký odkaz na (údajný) rozdíl v cenách pneumatik by nebyl?

A kolikpak jste toho s podobnými auty najezdil, že to všechno tak dobře víte?

0/0
29.5.2012 16:35

Congressman

Re: Suv ma spoustu výhod

Nekolíbá, při zatáčce, při ostřejší jízdě to funguje jako Pendolino. Vyrovnává to proti sílu, takže se naklání daleko méně než sportovní auto. Musíte mít pneumatický podvozek.

Parkuje se dobře. Potřebujete víc místa, ale vpravo/vlevo/vzadu máte čidla a kamery. Parkuje se mi s tím lépe než se sedanem.

Nepotřebuji dokazovat, že na to mám. Nelíbí se mi combi a co se dnes děje na silnicích, na to potřebujete tank... Jezdím běžně cestovní rychlostí, kolem 100 km/h. Palivo, průměr kolem 10,7 l na 100 km.

0/0
29.5.2012 20:59

Tomash

Re: Suv ma spoustu výhod

Zbytecne si placas jatra. Ty lidi v poradnym SUV v zivote nesedeli a budou kerovat jen proto ze na to auto nemaj :-)

0/0
30.5.2012 22:30

craki

Chapu

Uplne chapu autory clanku, protoze se podivejte nekde v centru mesta (treba Brna) kdo z takoveho velkeho auta nejcasteji vyleze... Blondyna, 160cm i s podpatkama a vzadu veze 2 deti. Takovi lide jsou opravdu nebezpecni svemu okoli, protoze jsou krali silnic a jim se nemuze nic stat. Chodci a ridici kolem si pak musi davat majzla, aby je takova mlada pani neprejela ci nezvihla zrcatkem. Osobni zkusenost. Nejednou takova blondynka jela tak blizko tramvajovemu ostruvku, ze sem ji mohla zatukat na okynko a pekne z oci do oci vynadat.

0/0
29.5.2012 15:27

Dr.Fe (7)

Dobrý článek

R^

+3/0
29.5.2012 13:48

slastep

Přibývá SUV a přibývá i nehod z jejich účastí

ty nehody by se stejně staly, řidiči by tu chybu udělali i v jiném voze, o následcích naopak není třeba diskutovat....jsou násobně horší. Ale jak jinak se bránit proti 18 letým řidíčům místních zbohatlíků, jimž rodiče pořídili silná auta, ač jsou to hoši bez zkušeností?? Můžete jet opatrně jak chcete......a najednou vás někdo takový trefí......kdo si SUV pořídí, protože se v jiném autě na silnici bojí tomu nelze nic vyčítat.

0/0
29.5.2012 12:32

_Xeon_

?

Tento článok to bude skrytá reklama. Obrovské SUV? Fuj. A6? Drahá. Chcelo by to niečo menšie. Citigo...! ;-D

0/0
29.5.2012 12:21

anonymousCZ

MEGALOL!!!

"Zároveň jsou však auta s velkým objemem motoru nebezpečná – loni zavinila o třetinu víc smrtelných nehod oproti roku 2010."

To je naprosto logické, když jejich 20x více! Ta nehodovost nemá nic společného s tím, že mají silnější motory. Ale pardon, chápu, REKLAMA NA AUDI! Rv

0/0
29.5.2012 11:45

smolicek123

Co to je za clanek??

horsi Rudeho prava v dobe Kojzara, ukazka demagogie nejhrubsiho zrna. Jenom za tu praci s cisly by vas vyhodili i ze stredni skoly - o 1/3, 3x vice nehod, kolik jich tedy vlastne bylo, navic kdyz to porovname s normalnimi auty (napr. pocet registrovanych dle kategorii/pocet nehod)

SUV ani nic podobneho nevlastnim.

+3/0
29.5.2012 9:14

habr

Jezdím s něčím podobným denně

a i do města. Zatím to jinak nejde - dodávky v práci selhávaly, klasický osobák pro prostorové uspořádání nelze využít (úložný prosotor je třeba z hygienických důvodů vzduchotěsně oddělit od prostoru posádky).

Popravdě - s mnohými důvody proti SUV v článku souhlasím. Pro běžnou potřebu težké auto (nezřídka i o 10 q navíc proti klasice), využití pohonu na druhou nápravu výjimečně (nehovořím o horských oblastech a práce lidí v terénu či chatách na nezpevněných cestách). Místo na zaparkování se hůř hledá, ale hlavně obtížně vyjíždí z parkoviště do jízdního pruhu, svými rozměry a váhou nebezpečné auto na další účastníky provozu kteří používají klasiku, a přes takové auto není dobře vidět u přechodů apod.

Takže ač mi to okolí nevěří - celkem se těším na návrat ke klasickému osobáku

+4/0
29.5.2012 8:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.