Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Naučte se správně řadit, sledujte otáčky

Máte mokrý řidičák a zjišťujete, že si s řadicí pákou zrovna netykáte? Pokud se nerozhodnete pro auto s automatickou převodovkou, budete se muset naučit motor poslouchat. Zkuste si vzpomenout, jak řadíte na kole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lakar

Proč cizí řeč ?

To už i okomentovat jízdu autem musí slovačisko ? Užili jsme si jich za těch 40 let dost... Nebo to je příkaz slavného Bruselu ?

0/0
8.6.2012 13:52

net.Xtreme se nevzdává

Proč je to slovensky?

Jinak auto poslouchám, protože mi otáčky neukazuje:-)

Jinak automat je v pohodě, zejména lepší verze, kde člověk v případě potřeby může přrřadit sám nebo zvolit ekonomický/sportovní mod řazení...

0/0
7.6.2012 22:33

net.Xtreme se nevzdává

Re: Proč je to slovensky?

Jo a ještě nová auta bez automatické převodovky radí:-P

0/0
7.6.2012 22:34

Antonín, topič

Re: Proč je to slovensky?

JJ, oktávka 1.2TSI chce řadit nahoru někde u 1400 otáček.

0/0
8.6.2012 10:25

Gunter von Bahnhof

vyšší spotřeba

dlouho platilo, že s automatem je vyšší spotřeba, ale nové automaty už jsou tak vymazlené, že řadí mnohem lépe než manuál a jezdí i úsporněji.

Automobilky dokonce vyrábí automat propojený s GPS, auto má v sobě mapu a řadí podle toho, co ho čeká - jak vypadá zatáčka, jestli to bude z kopce nebo do kopce. To ale není ve vašich autech, na to vemte jed.

0/0
6.6.2012 8:49

Antonín, topič

Re: vyšší spotřeba

JJ, to je totiž komerční blábol, auta zatím nemají prostředky, jak zjistit řidičovy úmysly.

0/0
6.6.2012 9:38

Tom_300

Kecy, kecy, kecy :)

Na automat zpravidla nadává člověk, co s ním buďto nikdy nejel, nebo s ním má minimální zkušenosti ( nemluvím samozřejmě o 15 let starých převodovkách ) Naopak automat si zpravidla koupí ten, co už zkušenost s manuálem má, přeci jen na trhu zase až tak dlouho oproti jiným zemím nejsou. A světe div se, ten automat ví opravdu velmi dobře, kdy a co zařadit a dokonce světe div se, existují adaptabilní převodovky, které se učí Vašemu stylu jízdy. A ano, i automat prostě někdy zařadí špatně, ale procentuálně k tomu, co zařadíte špatně s manuálem je to velmi nízké procento. Na 30km jízdy denně po silnici mimo obec bych asi také volil manuál, ale po městě a pro lidi co denně jezdí min. 100km je to prostě nezanedbatelný komfort. Co se týká Vašeho ochuzení o sportovní jízdu, tak tu nezažijete s motorem 1.9TDi ani s manuálem, ani s automatem a dokonce ani kdyby řadil bůh. Od toho jsou jiná auta.

+2/0
5.6.2012 17:33

Antonín, topič

Re: Kecy, kecy, kecy :)

No nevím, jak často řadíš špatně v manuálu? ;-D

Jinak typicky je pro automat zlo předjíždění. Čekám na mezeru v protisměru a s manuálem už mám podřazeno, automat se rozhoupe až mu dupnu za krk. Pádla neberu, to je jenom obdoba kvedlání pákou.

+1/0
6.6.2012 9:40

Ghost47

Re: Kecy, kecy, kecy :)

Vzhledem k tomu že pádla na ruční řazení jsou dneska i ve fabii, tak se holt při předjíždění počítači pomůže, je to jeden pohyb prstem...

Co se s manuálem udělat nedá je dojet na dálnici kolonu před nějakou vzdálenou bouračkou, zmáčknout tempomat a nechat auto, ať si těch pět kilometrů nudného poskakování odřídí samo :-)

0/0
6.6.2012 14:21

Antonín, topič

Re: Kecy, kecy, kecy :)

A to jako proč?

0/0
8.6.2012 10:24

net.Xtreme se nevzdává

Re: Kecy, kecy, kecy :)

Pádla u manuálu nemám a řadí se s nimi asi tak stokrát lépe:-) Takže bych je tak trochu bral:-) Jinak u automatu "řadím" tak, že dupnu na plyn....možná to chce malinko jinou techniku předjíždění ,ale já v tom velký problém nevidím, možná je nepatrně vyšší riziko při rizikovém předjíždění, kdy předjíždím na ekundu přesně a protijedoucího vytlačuji, ale v takové situaci nepředjíždím ani s manuálem...

0/0
7.6.2012 22:37

Antonín, topič

Re: Kecy, kecy, kecy :)

No, a kickdown je to, o čem mluvím. Dupnout můžu, až je volno, zatímco tu čtyřku si tam můžu strčit už dřív. Ale to je nepodstatný detail.

0/0
8.6.2012 10:24

Johnee_r

Re: Kecy, kecy, kecy :)

Přiznám se, že s automatem jsem nikdy nejel, na druhou stranu bych ho ale nechtěl z jednoho prostého důvodu. Řazení mě baví. Užívám si ten pocit ovládání auta, optimalizaci jízdy vlastním přičiněním. A je úplně jedno v jakém autě,o tom to není. Klidně ve stodváce. Vůbec mi nevadí jezdit po městě a řadit každých pár vteřin.

Jedinou výhodu automatu spatřuji ve zvýšené pozornosti řidiče. Zrovna řadící řidič má prokazatelně pomalejší reakce. Na druhou stranu, je spousta špatných řidičů s automatem a spousta dobrých s manuálem, kde se to hravě vyrovná.

+2/0
6.6.2012 13:58

net.Xtreme se nevzdává

Re: Kecy, kecy, kecy :)

Mi připomínáš kamarádku, co si užívá řízení bez posilovače, je fakt, že to něco do sebe má, ale nepřišlo mi to kdovíjak super:-)

0/0
7.6.2012 22:38

ice67

Re: Kecy, kecy, kecy :)

Mám zkušenost s obojím. Automat jsem měl na firemním autě s 3 litrovým benzínovým šestiválcem, takže žádná chudinka :)

Automat je fajn na popojíždění ve městě nebo na nudu na dálnici. Sekretářka milovala, že to při rozjezdu do kopce necouvlo :)

Ale předvídavost je nad jeho síly. Předjíždění je neštěstí a sportovnější jízda také. Zlatý manual ;) Ti co neumějí řídit jsou z automatu nadšeni, ostatní již méně :)

0/0
8.6.2012 14:49

Yesname

Automat

je degradace chlapa, stejně jako navigace.

+2/0
5.6.2012 16:50

Tom_300

Re: Automat

V minulém století tomu asi taky bylo, pravda ... ale mrkněte do kalendáře ;-D

0/0
5.6.2012 17:34

Agrippa (The Invincible)

Re: Automat

;-D rikejte to Emericanum a Japoncum! Je pravda, ze treba muj otec je vynikajici ridic a v manualu se vyziva...automat by ho pripravil o radost z jizdy. Ja s automatem problemy nemam, naopak ;-)

0/0
6.6.2012 8:02

Antonín, topič

Statistika

Většinou se v autoškole jezdí s manuálem, první auta si taky moc lidí nekupuje jako automaty. S manuálem se musí kvedlat, automat zase nemá jak vytušit, co hodlám dělat, tudíž reaguje nutně se zpožděním. Od dob třístupňových monster se spotřeba přiblížila a spousta lidí by jezdila levněji s automatem, díky svým (ne)schopnostem.

Každopádně znám plno lidí, kteří mají automat a už by jinak nechtěli, zato neznám nikoho, kdo by si na to vyloženě stěžoval. Tož tak.

0/0
5.6.2012 8:31

OndreyMalina

Paušalizování řazení ?

Za to paušalizování bych pána nakopal do patřičných partii.

Pokud mám turbodiesel, je uplná blbost jet na nějakých 1,8k otáček i přesto že auto do kopce na 4ku zrychluje. Nebo snad mám jezdit po městě 5tkou (zabíra fodspoda) a mít nižsí spotřebu? Ale jak přidám plyn, po dlouhý době se zapne turbo takže za*eru svýma sazema 5*5m prostoru ? Takových expertů je všude nespočet f dehtu. Nemluvě o re*ardech co stojí 15 minut se zapnutým traktorem (rozvoz pyčo) někde a pak se rozjedou "burnoutem" ( město voe - musíš rychle).

Je to jenom o tom, že clověk musí vědět jak auto reaguje a jak nejlépe jezdí, pokud někdo tohle nedokáže za x kilometrů pochytit, měl by přestat řídit nebo jít na automat.

Proto jsem proti zastaralému manuálu a nejraději bych viděl lidi jen s automaty, kdo chce manual - koupí si, kdo je weekend driver (do 10tis. ročně) tomu to jen prospěje. Cena? Automaty mají v horších rukách lepší životnost než spojka po 30tis. Mám manuál, firemní je automat (můj třetí, 280t. km všechny)

0/0
4.6.2012 18:09

MIR80

To jsou mi rady tohleto

v dospelem aute se zaradi "déčko" a o vic se starat netreba

+1/0
4.6.2012 14:28

RAT

Mne by spis zajimalo, jestli je

ekonnomictejsi (nizsi spotreba) na trojku 2000ot s turbem, nebo na na ctyrku 1500ot bez turba?

0/0
4.6.2012 11:27

VOICE_OVER

Re: Mne by spis zajimalo, jestli je

nizsi je bez turba, woe

0/0
4.6.2012 12:02

Antonín, topič

Re: Mne by spis zajimalo, jestli je

Samozřejmě. Už z toho, že s turbem využíváte energii spalin prostě plyne, že musí mít vyšší spotřebu.

0/0
4.6.2012 16:09

RAT

Re: Mne by spis zajimalo, jestli je

ale s turbem a zvysujicim se tlakem vzduchu, klesa mnozstvi vstrikovaneho paliva ... a tedy by mohlo dojit k tomu ze pres vyssi otacky to ma nizsi spotrebu paliva ...

0/0
6.6.2012 14:13

Antonín, topič

Re: Mne by spis zajimalo, jestli je

Já to vím. To byla ironie.;-)

0/0
8.6.2012 10:25

fellowcz

Nějak jste nepochopili

že to je návod pro nováčky a méně zkušené řidiče. Pokud si myslíte, že řídit umíte, rady ve videu ignorujte. Ti, co nemají ještě naježděno a dostatek citu pro správné řazení, tento návod přivítají. Je to pro ně mustr, jak a co sledovat a podle čeho se přibližně orientovat.

Vy všichni ostatní skvělí a dokonalí řidiči si jezděte podle sebe a nerýpejte.

+3/0
4.6.2012 9:52

katastrofální krupobití

Re: Nějak jste nepochopili

Naopak - pokud se někdo z toho článku dozvěděl něco nového a objevného, mělo mu jeho auto už dávno nafackovat...

0/0
4.6.2012 13:10

BeNiShMcFly

Re: Nějak jste nepochopili

spravne! tyhle veci uz maj znat davno z autoskoly! bez tehhle znalosti a nemaj bez Lka na silnicich vubec co delat!

0/0
4.6.2012 15:00

someone_else

Ano, i titulek souhlasí.

Takže co je špatně?

0/0
4.6.2012 18:15

jan.banos

Zkuste si vzpomenout, jak řadíte na kole.

Někdy vůbec, dá se rozjet i na nejtěžší převod.

Což u auto snad ani nejde, nehledě na velké namáhání motoru, převodovky, ...

0/0
4.6.2012 9:51

Yesname

Re: Zkuste si vzpomenout, jak řadíte na kole.

Zaprvé je fakt problém se již do mírného kopce rozjet na kole na nejtěžší převod.

Zadruhé to u auta jde.

Zatřetí trpí hlavně spojka.

0/0
5.6.2012 16:43

stary_chachar

já umím správně řádit ...

stačí to ...? 8-o

+1/0
4.6.2012 8:52

felia

Řazení nám jde

Čechům nejde užívání blinkrů. Většina řidičů nejprve šlápne na brzdu, vyděsí ostatní řidiče a potom zdráhavě dá blinkr

+3/0
4.6.2012 7:45

MaverikOne

Re: Řazení nám jde

když vůbec dá...

+1/0
5.6.2012 6:58

martin1234

Mám dojem

že většina diskutujících přečetla jenom nadpis, ten instruktor neříká "sledujte otáčky na otáčkoměru", říká "sledujte motor, jestli má ještě rezervu momentu"

0/0
3.6.2012 11:38

Antonín, topič

Pche

"Manual je nesmysl, jediny duvod proc se prodava je, ze lidi nemaji prachy na automat. Jestli mi nejaky rozumbrada bude tvrdit, ze ho bavi razeni do recka a zpet, co je v kolone, co stale musi hlidat kazdej kopec kdy preradit je regulerne nemocnej. "

---

No, nevím, jestli lidi nemaj na automat, ale normální člověk používá na cestu do Řecka a podobné spíš letadlo.

+5/0
2.6.2012 23:35

Ludánek Homolka

Re: Pche

chytracek... ;-)

+1/0
3.6.2012 11:07

DAAD

dotaz...

proč to komentuje maďar? vždyt se to nedá poslouchat

0/0
2.6.2012 15:07

Minden ugyfel kell egy kosar!!!

Re: dotaz...

chybí cz dabing co mladíku?

+3/0
3.6.2012 16:52

BeNiShMcFly

Re: dotaz...

ja si pockam, az budou titulky na titulky.com 8-)

0/0
4.6.2012 15:01

carabus

To s rovnání s kolem...

... nějak nevím, proč bych měl do kopce šlapat s vyšší frekvencí a na rovině s nižší Rv

0/0
2.6.2012 13:36

Leinad

Re: To s rovnání s kolem...

Tak to zkus.

0/0
2.6.2012 16:15

tappat

Re: To s rovnání s kolem...

sedel jsi nekdy na kole?

+2/0
2.6.2012 20:48

marase

Re: To s rovnání s kolem...

je to tak i po rovině by frekvence neměla nijak zásadně poklesnout

0/0
2.6.2012 22:03

fujojte

Re: To s rovnání s kolem...

nikoliv, poklesnout by neměla při jízdě do kopce rychlost (proto stoupá frekvence). Pokud bys stejně vysokou frekvencí jako do kopce chtěl šlapat po rovině, jel bys hodně přes 200 a to neni zdravý ;-D

0/0
3.6.2012 10:06

fujojte

Re: To s rovnání s kolem...

to proto, aby ti neklesla rychlost. Jak roste stoupání, řadíš lehčí a lehčí převody, a šlapeš větší a větší frekvencí. Výsledkem je v "ideálním případě" že kopec prejedeš stejnou rychlostí jako jsi jel na rovině.

0/0
3.6.2012 10:08

MIR80

Re: To s rovnání s kolem...

a neni to spis. ze slapu stejne rychle s prevodem takovym, abych mel v nohach ramcove stejnou zatez ?

+2/0
4.6.2012 14:29

jan.banos

Re: To s rovnání s kolem...

vyšší frekvence = menší namáhání řetězu.

Na rovince můžeš na 5 jet i 50, zkus to do kopce. To motor neutáhne.

0/0
4.6.2012 9:52

Ac.Dc

Radit někomu ...

... aby při brzdění nevyšlápavál spojku, je docela hazard, když mu současně neřekne, že pokud nemá ABS a octne se na náledí nebo ještě lépe ledovici, je na nejlepší cestě k havárce :-P

0/0
2.6.2012 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.