Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Volvo má airbag pro chodce. Nafoukne se zpod kapoty

"Lidé jsou měkcí a auta jsou tvrdá," Thomas Broberg, bezpečnostní specialista Volva výstižně popisuje problém, který se snažili vývojáři vyřešit. Švédská automobilka tak v srpnu uvede první auto s airbagem pro chodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BF-2

Doufám, že má i radlici na cyklisty :)

+3/0
1.6.2012 22:55

K.Bartak

Re: Doufám, že má i radlici na cyklisty :)

Chudinko :-)

0/0
2.6.2012 19:16

KOŽAK

ochrana chodce, chudák řidič :-)

jsem jednoznačně pro kroky které pomůžou k lepší bezpečnosti chodců, ikdyž oni rádi do silnice kolikrát skáčou......., ale pokud to nebude strážka s chodcem ale s autem, tak podle mne už kapota se nebude deformovat, ale zajede do interiéru, to bude od tech kapot sťatech hlav řidičů a spolujezdcu :-(

0/0
1.6.2012 18:52

the doctor

Re: ochrana chodce, chudák řidič :-)

plácáš kraviny

0/0
2.6.2012 20:11

Gemars Moše Dajan

Re: ochrana chodce, chudák řidič :-)

podle tebe jo, podle crashtestů ne.

0/0
2.6.2012 21:21

Doktor JÁTRO

A proč

Proč nevymyslet airbag pro chodce,chodec by na sobě měl něco,při nárazu by se to nafouklo a účinek by byl stejný.....nebo jiná rada,hooodně jezte,sádlo,zabíjačku atd..a máte airbagy zadarmo-bezpečnost nadevše

Ps: pravda někdy bolí,ale je to jednoduché,buď vzhled nebo bezpečnost:-P

+1/0
1.6.2012 18:32

Undik

Aha ...

A zaplatí mi pak konečně někdo nafouknutí toho airbagu zpátky a poničený nárazník s kapotou, když srazím chodce ?

0/0
1.6.2012 17:52

Joe Davola

Re: Aha ...

Náhradu škody musíš po chodci vymáhat soudně.

0/0
1.6.2012 18:45

5_reinkarnace

Re: Aha ...

To zalezi na tom kdo zavini nehodu...

0/0
2.6.2012 10:01

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

Jen kolem toho nedělali takovej humbuk.

0/0
1.6.2012 15:47

frk007

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

Troufám si tvrdit, že nemá;-).

+1/0
1.6.2012 15:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

http://www.autorevue.cz/aktivni-kapota-mekci-dopad-pro-chodce

0/0
1.6.2012 15:58

frk007

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

Viz níže, tohle je airbag pro chodce.

0/0
1.6.2012 16:01

foffcenzore

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

musis cist vic nez jenom nadpis trubko.....;-D

+1/0
1.6.2012 17:43

the doctor

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

aktivní kapotu mají i některý hondy

0/0
2.6.2012 20:13

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

Jmenuje se to aktivní kapota a až na ten airbag je to přesně to samé ..

BTW, pokud takhle vystřelí za jízdy airbag řidiči přes výhled, nesejme ještě někoho?

0/0
1.6.2012 15:52

frk007

Re: Citroen C6 tohle má myslím už 8 let ...

Vzhledem k tomu, že tohle je airbag pro chodce, tak bych řekl, že absence airbagu je poměrně podstatná:-)

+1/0
1.6.2012 16:00

kajak v zakoně

kdo je měkkej, měl by si dávat zkrátka víc pozor...

:-/

0/0
1.6.2012 15:28

frk007

Vše má svůj vývoj a k žebřiňáku se vrátit nelze

Tak ono se asi dalo čekat, že se tady objeví někdo, kdo napíše, že to bude drahé, že to zhorší jízdní vlastnosti vozu atd. atd., ale snad takhle nemůžeme k technickým novinkám přistupovat, ne;-)?

Já snad ještě dneska odpoledne zajedu do servisu a nechám si vyházet všech 8 airbagů - nebo kolik jich tam je, rovnou řeknu tomu chlapíkovi v montérkách, aby rozhodně vyhodil i klimatizaci, protože to žere palivo a něco to váží, pak si také myslím, že je celkem zbytečná reprosoustava se všemi těmi výškáčky, střeďáčky a basáčky, dále nevidím důvod proč mít okna a zrcátka v elektrice, stejně tak kdo umí brzdit nepotřebuje ABS a další podpůrné systémy, posilovač řízení je pro změkčilce, navigaci užije jen člověk bez orientačního smyslu a parkovací kamera pro lidi bez odhadu.

Jo a málem bych zapomněl, doma oznámím, že zbytečnou zátěž nevozím, takže očekávám, že spolujezdci budou během jízdy zpívat veselé písně, aby nahradili autorádio a ovívat řidiče, aby nahradili klimatizaci:-).

0/0
1.6.2012 15:23

tdvorak

Re: Vše má svůj vývoj a k žebřiňáku se vrátit nelze

Tak nějak si představuju ideální auto :-) O vyjmutí klimatizace už nějakou dobu uvažuju (její chladič zbytečně překáží a mám 3 chladiče v řadě), nepoužívám ji vůbec. Elektrika v autech je akorát místo, kde se snadno něco pokazí. Doufám, že stihnu přišetřit na defendera dřív, než z něj udělají modernizovanou obludu :-)

0/0
1.6.2012 18:53

Výron inteligence

není nad pořádnej ocelovej rám.

R^

+1/0
1.6.2012 15:19

kajak v zakoně

Re: není nad pořádnej ocelovej rám.

a dobrý stěrače....8-o

0/0
1.6.2012 15:26

Výron inteligence

Re: není nad pořádnej ocelovej rám.

Neví někdo, jestli by auto s tuningem typu death race mohlo na silnici? :-P

0/0
1.6.2012 15:33

809.KocuR

Re: není nad pořádnej ocelovej rám.

http://www.pozary.cz/clanek/41813-tatra-815-8x8-vt-pro-boj-se-snehovou-kalamitou/

mohlo  :D

+1/0
1.6.2012 15:51

tdvorak

Re: není nad pořádnej ocelovej rám.

V Norsku a Švédsku jsem často potkával tahače, které měli přes celej čumák rám a pletivo, minimálně 2x2m. Říkal jsem tomu 'drtiče zvěře'. Takový obludy jim na silnici nevadí a pro zhejčkanej zbytek evropy vymejšlí airbagy pro chodce :-/

0/0
1.6.2012 19:17

M@lis

jsem pro

je to dobrej nápad, nedávno se u nás ve městě stala nehoda, kdy řidiče oslnilo slunce a srazil v 50km/h chodkyni, která se následně bouchla hlavou o sloupek u čelního skla, kde to je nejtvrdší a dopadla hodně špatně... pokud to bude součástí základní výbavy, pak jsem jedině pro...nikdy nevíte, kdy se dostanete do pozice řidiče - vraha kvůli malinký chybě

0/0
1.6.2012 14:41

net.Xtreme proti diskriminaci

Byl jsem k tomu skeptický, protože lidé jako Janoušek

si ho stejně nepořídí, ale možná zachrání někomu život, až se vrhne před své auto se zlodějem...

0/0
1.6.2012 14:39

Hondra

Fidorka

Hned jsem si vzpomněl na tuhle reklamu ;-D

http://www.youtube.com/watch?v=Drz6xHRpIa4

0/0
1.6.2012 14:04

frk007

Re: Fidorka

:-)

0/0
1.6.2012 15:10

hoska

Je to pravda,

já to říkám kamarádovi dlouho, že je měkkej.

0/0
1.6.2012 13:38

rogerer

střet se zvěří

možná to najde uplatnění i při střetu se zvěří kdy by se díky tomu srnka nebo jelen nemuseli dostat celnim sklen do kabiny......... ?

0/0
1.6.2012 13:21

username

hmm

otázka je, kolik lidí bude do svého auta kupovat vybavení, které

a) bude stát pěkných pár tisíc euro navíc

b) zhorší jízdní vlastnosti vozu (když kvůli ničemu jinému, tak kvůli váze)

c) nemá pro vlastníka žádný přínos, leda snad pomoc proti psychologickému problému vzniklému usmrcením chodce

Je to dobře, že se to vyvíjí, ale takové technologie by měly být dávány hlavně jako povinné do všech aut, jinak se prostě neujmou

+4/0
1.6.2012 12:54

Andy_F

Re: hmm

Jeste si priplatim za instalaci amplionu, ktery bude hlasit "prominte, ze vas ohrozuji svou pritomnosti na silnici" :-/

0/0
1.6.2012 12:56

Milenius

Re: hmm

Neboj, směrnice euro-úředníka na sebe nenechá dlouho čekat ... těm jde přece o lidi, aby se měli líp, takže budou auta zase o 100 tisíc dražší, nikdo na ně nebude mít, takže klesne prodej, tím stoupne nezaměstnanost a to bylo, aby ty lidi nezačali poslouchat ...

+1/0
1.6.2012 13:15

rogerer

Re: hmm

c) prinos to urcite ma.....kdyz srazite cloveka tak bude urcite vas postih jiny pokud bude jen zranen nebo pokud zemre....

pravdou je ze pokud to bude nadstandardni vybava tak to nema smysl...

0/0
1.6.2012 13:23

pablo_II

Re: hmm

Zcela evidentně jste nepochopil základní princip. Automobilka takto vybaví VŠECHNY V40, které vyrobí (alespoň pro evropský trh). Důvodem není láska k chodcům, ale fakt, že abyste dostali 5 hvězdiček Euro NCAP, musíte od roku 2012 plnit opět pšísnější limity včetně limitů pro ochranu chodců a právě díky tomuto airbagu dosáhne automobil dostatečně vysoké hodncení aby mohl získat oněch 5 hvězdiček. Jako zákazník si tedy nebudete tento airbag volit jako příplatkovou výbavu, prostě tam bude. Mimochodem už se těším, až po střetu se srnkou budu ke škodám na autě počítat i airbag pro chodce za 20 tisíc.

0/0
1.6.2012 13:41

hoska

Re: hmm

Ale zase budete mít použitelný srnčí.

0/0
1.6.2012 14:02

tdvorak

Re: hmm

Jen aby se při takový ochraně nezvedlo a neuteklo spokojeně do lesa :-P

0/0
1.6.2012 19:14

pablo_II

Re: hmm

Půjde samozřejmě o základní výbavu (z důvodu, který jsem už popsal v jiném příspěvku. Těch pár chodců, kterým to zachrání život a těch pár řidčů, kteří se díky tému nestanou "vrahy" bude mít na věc asi odlišný názor, než-li Vy.  Zhoršení jízdních vlastností vozu přidáním cca 5kg závazí pod hranu kapoty nelze považovat za zásadní, obzvláště ne v běžném provozu. Rozdíl mezi plnou a prázdnou nádrží benzinu u běžného osobákuje někde okolo asi30- 40 kg. To považuji za o dost zásadnější než jeden airbag.

+1/0
1.6.2012 13:47

PiPiiiiiK

Re: hmm

Taky proto jezdí ti největší borci na rezervu...

0/0
1.6.2012 15:08

Agent-přisluhovač

Re: hmm

Víte kolik tisíc srážek se zvěří se ročně odehraje jen na českých silnicích?

Myslím, že po první takové zkušenosti už tenhle airbag majitel znovu aktivovat nebude.

0/0
1.6.2012 20:08

tx999

Re: hmm

No, ja mam pocit, ze zrovna treba u srnky/jelena by to mohlo pomoct, aby se mi nepodivali do interieru.

Problem spis vidim v tom, ze se to podle clanku aktivuje jen pri rychlostech mezi 20 a 50 km/h, tak se to pri spouste srazek se zveri ani neaktivuje.

0/0
2.6.2012 12:25

Mokashi

Kdyby lidi nechodili jak streleni

a uvazovali predtim,nez vlezou na cestu,tak by nebyl potreba zadny airbag.

0/0
1.6.2012 12:46

perca

Vážně jsou lidé měkcí?

0/0
1.6.2012 12:19

PiPiiiiiK

Re: Vážně jsou lidé měkcí?

nejsou, je to jen reklamní trik

+2/0
1.6.2012 12:26

_Xeon_

??

Kopneš do nárazníku a bum. Kolik to stálo? ;-D

+2/0
1.6.2012 12:02

Ubaram

Re: ??

No říkají že se aktivuje jen mezi 20 a 50 km/h, tak pokud máte chuť se před to jedoucí auto postavit abyste to testoval...

+5/0
1.6.2012 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.