Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na terénní hasičský speciál Tatra v akci

Známou Tatru 815 v tom červenobílém obrovi poznáte jen s námahou. CAS - 30 S3R neboli cisternová automobilová stříkačka je asi tím nejmodernějším, co je v pohotovosti ve zbrojnicích českých hasičů. Uveze až devět tisíc litrů vody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

peknej strojek

tatra se vytahla

+2/0
9.6.2012 11:37

alpinic

To je mazec

http://www.youtube.com/watch?v=Fz5FStGrNGE        :-)

0/0
8.6.2012 17:43

Keni

Tatra už razí i na západ

A hlavně už to testují i němci. http://www.pozary.cz/clanek/53254-prvni-tatra-t815-7-ve-sluzbach-nemeckych-hasicu-nahradila-unimoga/

Jinak nejsem hasič, ale Tatra má nízko těžiště a tak se pro tu cisternu perfektně hodí. A až chytne Krčák, nějaký lesopark nebo chatka mimo, tak bych těm Denisům moc nevěřil. Ale na zásaj na Václavák to asi fakt nebude vhodné. Ale předpokládám, že toto projede i přes malé schody, takže i na sídliště to nebude špatné.

+1/0
7.6.2012 22:37

Letzte Version

Wow!

Fakt pěkný! R^

+1/0
7.6.2012 15:43

19tatik

Tak se trochu divím!

Nejlepší a nejmodernější byla CAS K36 - T 826 6ZVR86 8x8.1R Tatra Wildfire!!!Tu jsme i továrnou prodali Američanům a tak ji nemůžeme vyrábět,když nám Tatru prodali zpátky.Tatra Wildfire měla nádrž na 11 000 l vody anádrž s pěnidlem 500 l[>-],dojezd 760 km , nejvyšší rychlost více než 115 km/hod,stoupání 60% při současném bočním náklonu 30 % s plnými nádržemí jí nedělal žádné potíže.R^   Inu , zlaté České ručičky a zlatý padák za prodej firmy!!!!!!

0/0
7.6.2012 15:00

Vifon

Re: Tak se trochu divím!

Fakt echt českej výrobek!!!!!!RvRvRv

Podvozek Tatra, hasicí nástavba z THT Polička, a teď to přijde!

Motor DEUTZ, americká převodovka TWIN DISC, řízení ZF Servocom, pneu MIchelin! ;-D

+1/0
7.6.2012 18:10

WIFI

Re: Tak se trochu divím!

souhlas, podobná skládačka jako speciál pro armádu - stroj poskládaný z dílů z celého světa, na který se dalo logo tatry.

+1/0
7.6.2012 19:13

Car15

Re: Tak se trochu divím!

Tak to jste v tomto případě na omylu! Kdyby jste pozorně četl článek, nebo měl o tatře větší přehled, věděl by jste, že tato CAS má tradiční tatrovácký vzduchem chlazený motor! Na přání zákazníka může být ale zastavěn motor i jiné značky (již zmiňovaný deutz ...)

+1/0
7.6.2012 19:55

WIFI

Re: Tak se trochu divím!

reagoval jsem na :

Podvozek Tatra, hasicí nástavba z THT Polička, a teď to přijde!

Motor DEUTZ, americká převodovka TWIN DISC, řízení ZF Servocom, pneu MIchelin!

Samozřejmě auto zmíněné v článku je česká klasika.

0/0
8.6.2012 7:35

Ghost47

Re: Tak se trochu divím!

Tak zrovna tenhle hasičák má motor a převodovku Tatra :-)

0/0
7.6.2012 20:01

Ghost47

Re: Tak se trochu divím!

oops, blbě čtu, ta reakce byla na Wildfire. Moje chyba.

0/0
7.6.2012 20:04

Antonín, topič

Re: Tak se trochu divím!

Ještě zapomněls na vysílačku Motokola, troubo.

0/0
7.6.2012 20:59

Patolog

Re: Tak se trochu divím!

Sám jsi trouba. Jestlipak víš, kdo tu "zázračnou"  rouru vyrábí????

0/0
7.6.2012 21:36

19tatik

Re: Tak se trochu divím!

zapoměls na ruský navigační systém s prodvozkem.

0/0
7.6.2012 21:24

chudejklukzvesnice

Re: Tak se trochu divím!

Tatra pořád patří američanům

0/0
7.6.2012 21:45

brco

Česká TATRA

je to krásný ůčelově postavený stroj, který by uspěl v dražší a silnější světové konkurenci.

0/0
7.6.2012 14:57

chudejklukzvesnice

Re: Česká TATRA

bohužel jen u nás a mezery v sortimentu (lehká a střední vozidla) musí řešit nákupem u konkurence

0/0
7.6.2012 21:47

Rosomak

Doufám že má stále základní přednost hasičské Tatry

Jet a přitom hasit.

0/0
7.6.2012 14:40

dj1

Nádhera

Jedním slovem paráda.

+5/0
7.6.2012 14:31

Bernard Woolley

Zajímavost k pořízení vozidla

Toto vozidlo zakoupila firma NET4GAS, s. r. o.

0/0
7.6.2012 13:42

Norgren

Jezdí

se s ní parádně - hrozně mi sedí to poloautomatické řazení od Norgrenu, zkoušel jste ho někdo taky? R^

0/0
7.6.2012 13:00

jisi258

nvm jestli nejmodernejsi...

prece jen 815ka spatrila svetlo sveta pret vice jak 30ti lety a od te doby to je spis evoluce nez revoluce...  Treba do mesta je to zbytecne velke a tezke hovadko, Dennisy jsou odhadem tak polovicni, rychlejsi a obratnejsi a kdyz se pichnou na hydrant, maji srovnatelnou hasebni ucinnost jako Tatra. pokud se od toho ocekava, ze to bude zdolavat lesni pozar v nejakem horskem krpalu, tak prosim, to je jina, tam to mozna ukaze sve prednosti.

0/0
7.6.2012 13:00

Santa1

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Tatra byla vždy primárně terénní auto. Plasy fakt nejsou velkoměsto.

0/0
7.6.2012 13:12

volkswagen

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Když je titulek článku "terénní hasičský speciál" tak se z toho dá usoudit, že to asi nebude do města. Leda by hasiči byli něco jako blbá blondýna, co musí z Proseka do Letňan jezdit H3kou ;)

+3/0
7.6.2012 13:12

bkv

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Podvozek TATRA 815-731R32 je z roku 2011. Jasně, že navazuje na předchozí koncepci. Proč by taky v Tatře měnili něco co funguje.

0/0
7.6.2012 13:19

bonita

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

VW passat, golf, brouk, a další jsou taky auta hodně stará auta. Přesto ho dnes koupíš v maximálně možný moderní verzi. A je to palice auto a nikdy by tě nenapadlo psát že to je zastaralý. Stejně to je s T815. A tohle je neskutečně dobrá kára. Stačí si na jůtůbku najít srovnání s jinejma autama. Například zde- http://www.youtube.com/watch?v=vtGI1jGpk0w

0/0
7.6.2012 13:26

himself

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Parádní video R^

0/0
7.6.2012 14:14

Ghost47

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Na to není potřeba ani lesní požár, stačí, aby v zimě nasněžilo a v nějaké vesnici, co pod ně patří, chytila chalupa... taková silnička 3. třídy hned tak pluh neuvidí, takže 6x6 s uzávěrkama se docela hodí :-)

+1/0
7.6.2012 13:46

Pruit Igoe VIII.

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Evoluce je zpravidla efektivnější, než revoluce ;-) Evolucí vychytáváme mouchy a spějeme k dokonalosti, revolucí začínáme pokaždé znovu i se všemi chybami ;-)

0/0
7.6.2012 14:20

cassul

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Ono jde spíš o to odhadnout okamžik, kdy už evoluce, vývoj na nějakém osvědčeném základě, začne být méně efektivní, než použít něco úplně jiného. A to záleží na celé řadě aspektů.

Podle mě je to hasičského auta něco úplně jiného, než u jiného náklaďáku - ten hasičský vůz toho moc nenajezdí, bude garážovaný a bude mít perfekní servis a perfektně zaškolenou obsluhu. Na nějaké ekologii moc nesejde, stejně jako na spotřebě, daleko nikam nepojede. Naprosto nejdůležitější jsou parametry jako prostupnost v terénu, užitečné zatížení a podobně.

Zatímco běžný náklaďák musí dneska zvládat jezdit mnoho hodin bez výpadků, aby se zaplatil, musí být úsporný, aby snižoval provozní náklady, zato většinou se ví, kam pojede a jakou tedy potřebuje prostupnost.

0/0
7.6.2012 14:37

já George XVII

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

jooo, to by ještě ty hydranty museli fungovat. To je pak každá větší cisterna dobrá.

0/0
7.6.2012 15:46

Gilth

Re: nvm jestli nejmodernejsi...

Clanek je o TERENNIM SPECIALU tak proc do toho proboha tahate Denise????? Mlceti zlato... RvRvRvRvRvRv

0/0
8.6.2012 21:53

myscho

lepidlo

je polepena hliníkovým plechem.... Vážne polepená? Aké lepidlo sa používa na hasičské cisterny?

0/0
7.6.2012 11:44

já George XVII

Re: lepidlo

nevím jestli je polepená hliníkovým plechem, ale technologicky to zvládnutelné je. Lepení spojů karoserií používají i výrobci osobních aut. Třeba takové BMW má přední nosníky(hliníkové) přilepené k ocelové motorové stěně, resp. kabině vozu.

0/0
7.6.2012 11:52

karelli

Re: lepidlo

Konkrétní značku lepidla neznám, ale karoserie tramvají a autobusů se tímto způsobem oplášťují už řadu let. Bylo to k vidění na dni otevřených dveří v pražském Dopravním podniku. Ten plech tam měli v roli, jak balicí papír a oblepovali s ním autobus.

0/0
7.6.2012 12:28

cckk

Re: lepidlo

ted na to bezi i reklama Loctite

0/0
7.6.2012 14:09

cassul

Re: lepidlo

Koukal jsem nedávno na Discovery Channel, jak se vyrábí takové to americké záchranářské vozidlo, v podstatě veliká a kompletně vybavená sanitka. Překvapilo mě, že téměř celá ta nástavba, včetně hliníkového rámu a vestavěných technologií, je v podstatě slepená. Takže nějaké ochranné hliníkové plechy, nalepené zvenčí na autě, to by mě vůbec zvláštní nepříšlo.

0/0
7.6.2012 12:28

myscho

Re: lepidlo

Nebolo by lepšie to nitovať alebo nejak zvárať? proste lepenie mi nepripadá tak dobrý nápad do tepla (keď je to požiarne auto) a do vody.. .

0/0
7.6.2012 14:00

cassul

Re: lepidlo

vcelku nepochybuji o tom, že to mají velmi dobře promyšlené, proč se na něco hodí taková technologie a na něco jiného zase jiná...

0/0
7.6.2012 14:11

Ghost47

Re: lepidlo

Není problém sehnat lepidlo, co vydrží přes 1000 stupňů. To už se dřív roztečou ty plechy :-)

0/0
7.6.2012 14:22

duchodkyne

Re: lepidlo

To lepení má jednu nevýhodu - když se neudělá opravdu dobře, resp. když to není konstrukčně domyšlené, tak se to po čase, a zejména vlivem dynamických rázů ("bouchání") může začít odlepovat. No a potom je problém v tom, že to lepení neumí udělat každý. Osobně bych to ještě pro sichr nýtoval.

0/0
7.6.2012 13:34

Dick Winters

Re: lepidlo

Případně slepit, snýtovat a zavařit dohromady. A pro jistotu ještě omotat izolačkou ;-D

0/0
7.6.2012 14:44

já George XVII

Re: lepidlo

nejlépe klasickou elektrikářskou izolačkou. Ta zvládne vše, od zastavení tepenného krvácení, přes izolaci vodičů, až po nouzové zacelení vysokotlakých trubek ;-D

0/0
7.6.2012 15:49

Hulvát

Re: lepidlo

V THT jsem dělal, takže ti to můžu popsat. Na nalakovanej rám v základovce se lepí plechy, používaj dva druhy lepidla Sikaflex, přesnej typ ti neřeknu, ale jeden je černej a druhej bílej, pak to jde na lakovnu a spáry se vytmelí tím bílým Sikaflexem, zapraví se to a nechá se to v ideálním případě uschnout. Pak jsme se na to vrhali my, elektrikáři, protahali se tam potřebný dráty a osadilo se to už rovnou osvětlením. Pak se zas na to vrhla další parta a přišroubovali se tam podlážky z lístečkovýho plechu a pak se to jen prdlo jeřábem na auto, zapojilo, osadilo vybavením a tradá. Toť stručne nástavba.

0/0
7.6.2012 15:24

veverka Chip

foto a video

http://www.hzskoprivnice.wbs.cz/CAS-30-S3R---T-815-7.html

+2/0
7.6.2012 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.