Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Autovlak, kde můžete za volantem číst noviny, už vyjel

Unikátní silniční vlak volv ozkoušel španělské silnice v plném provozu. Projekt SARTRE dospěl do fáze, kdy si švédská automobilka dovolila vypustit do provozu Volvo XC60, Volvo V60, Volvo S60 a dokonce i jeden náklaďák v automatickém režimu jízdy za vedoucím automobilem. Šoféři aut vzadu mohli lelkovat, pít kafe, číst si noviny i klimbat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

akro

bezva

Už se těším, jak vedoucí vůz začne brzdít, ale pod šestým v řadě zrovna bude ledová plotna. Nebo se mezi ně nacpe motorkář.... nebo tam skočí chodec......podobných situací si umím představit desítky.

0/0
10.6.2012 19:20

jisi258

Re: bezva

v pohode, budes si pospavat a cist noviny a najednou ti medovy hlas z palubniho pocitace ti oznami: fatal exception #1048b23, please call your local suppor.... BUM. 

A je to.

0/0
11.6.2012 16:50

nepetr

Tak že

Rádoby řidiči budou moci dělat za volantem to samé co dnes akorát už nebou bourat? SUPÉR!

0/0
10.6.2012 16:06

akro

Re: Tak že

Budou. Nikde není zaručeno, že včechny vozy budou mít identické podmínky. Navíc rychlost 85kmh na dálnici je nesmysl. Tedy pokud není záměrem uměle znevýhodnit dálnici vůči vlaku.

0/0
10.6.2012 19:22

jisi258

Re: Tak že

Drive nebo pozdeji ten profi ridic v cele vlacku bude mit kolem hlavy satek s napisem Allah Akbar  a jeho kolega pojede vlacku naproti s buldozerem s poradne sirokou radlici ;-)

0/0
11.6.2012 16:53

Patolog

No pověsit se za někoho

Kdo má na volantu rozložený dodáky, noviny, notebook, nebo čumí na televizi, jak už jsem mnohokrát viděl??????

0/0
10.6.2012 13:57

pavelthelong

utopie

1. co se stane, musi li vedouci ridic nahle provest vyhybaci manevr - preba kvuli tomu, ze pred nim prudce zabrzdil blbec jako Trpisovky.. To vyboci nahle cela kolona nebo se rezim "vlacku" nahle prerusi ?  Co se stane, jestlize se s vlastnim autem zaradim mezi prvni a druhou soupravu, proitoze chci z dalnice odbocit a soprava blokuje cely pravy pruh ( dle predpisu musi nechat misto na zarazeni, ne ? ) 3. nebude smet jezdit v SRN, protoze vyhlaskou dany odstup v metrech = polovicka rychlosti v km. nedodrzeni je 40 eur pokuty a opravdu se to meri. 4. dojde li vinou okolnosti k nehode druheho nebo dalsiho vozidla, jehor ridic nebude zrovna "on-line", kery ridic bude vinik ?

0/0
10.6.2012 11:42

pavelthelong

Re: utopie

P.S. jak bude na dalnici predjizdet, presneji receno kdy se bude zarazovat do praveho pruhu druhy a dalsi kamiony ? nebo ta obluda musi jet jako cela souprava stale v levem pruhu, dokud posledni cast soupravy nebude pred predjizdenym vozidlem ? To je vhodne tak do divociny v Australii, tam uz takovehle vlacky opravdu jezdi..........

0/0
10.6.2012 11:59

akro

Re: utopie

Nikdo nebude předjíždět. Všichni pofrčí jako jeden muž krásných 85km/h... asi budou spolu i tankovat, co?

0/0
10.6.2012 19:24

jack007jac

a Bluescreen

meli?

0/0
10.6.2012 10:30

Dandyxz

Asi ne

To fungovat nebude. Už jen pro to, že si nebude moct každý dovolit koupit auto jako je zde prezentováno.

0/0
10.6.2012 10:15

psycholog.idnes

Bohužel, řidiči / čky, co je

řízení nebaví jsou na silnici hned poznání a není o co stát . Oni se prostě jen přemisťují z A do B, sockou se eklují, nebo mají jiný důvod. Na silnici se pak poznají podle toho, že je velmi obtěžuje sledovat okolní provoz, zpětné zrcátko berou jako zbytečný doplněk interiéru vhodný maximálně ke kontrole účesu. Od takových lidí se člověk nedočká  uvolnění jízdního pruhu při připojování, naopak od nich může čekat, že se mu na dálnici vysunou těsně před čumákem do levého pruhu při své cestovní 100 km/h a pruh už nebudou chtít opustit, mimo jiné asi proto, že v tom pravém to víc drncá.  Neuvěřitelně vytočeni také jsou, pokud auto před nimi odbočuje, nebo zastavuje. Protože se do té doby o situaci kolem vůbec nezajímali, tak toho před sebou nedokážou objet, zpravidla pouze kopírují pohyb vozidla před sebou až zcela zastaví sebe i auta za sebou.

+2/0
9.6.2012 20:50

psycholog.idnes

Re: Bohužel, řidiči / čky, co je

Takže ano těmto lidem vláček přeji. Jen si nedokážu představit až tento

110km/h jedoucí vláček začne na naší dvouproudé dálnici předjíždět řidič

závodního kamionu rychlostí 110,5km/h, jak je jejich dobrým zvykem.  To za ním asi pojedem z Prahy až do Brna. :-/

+2/0
9.6.2012 20:51

psycholog.idnes

Re: Bohužel, řidiči / čky, co je

Pro ilustraci zde dám odkaz idnes článku, kde není diskuze:

http://video.idnes.cz/?c=A120606_134634_zahranicni_zep&idvideo=V120606_130536_tv-zpravy_sha

Titulek "Vybržďování v německém podání aneb jak audi brzdí kamion" i komentář  "Kromě vybrždění nákladního auta osobák kamion i blokuje" nechápu. Na videu je vidět, jak se náš řidič chová jako hysterka co by vůbec neměla dostat řidičák. Žádné vybržďování tam nevidím, prostě jen se asi řidička, či nějaký dědula v audině probudil, když zjistil, že ho předjíždí i kamión. To, jak se následně řidič kamionu chová je spíš na hospitalizaci, nebo pořádnou masáž policejním obuškem. Idnesácký text dost vypovídá o naší mentalitě. Fandíme neovládajícímu se čecháčkovi v kamionu a ukazovat budeme na kohosi v audině, protože kdo má audinu, má přece jet 180 a nezdržovat kamion.  

Takže si nejsem jistý, že naše mentalita a vláčky půjdou dohromady. :-/

0/0
9.6.2012 21:10

mixér

Plný provoz?

Teda já jel ve Španělsku po dálnici jen jednou, ale bylo léto a pracovní den.. a člověk byl rád, když vůbec potkal nějaké auto, aby si připomněl, že nejede po opuštěné silnici, která nikam nevede.. :))

+1/0
9.6.2012 16:04

pingl

To je toho ...

Nic extrovního. Klimbat za jízdy v autě se dá již dnes :

.

http://www.youtube.com/watch?v=zocmNEjGo-c&feature=related

0/0
9.6.2012 14:36

PedroKV

Zapomněli napsat,

že i řidič vedoucího náklaďáku si čte Blesk, luští sudoku, maže máslo na chleba. A to vše u nás už dnes, díky vyjetým kolejím na našich silnicích. A až to jednou nedopadne a řidič náklaďáku vlítne do pole, pojede za ním celý "vlak".. :-)

+1/0
9.6.2012 8:20

poterienko

Zamlouvá

Mě osobně se to zamlouvá. Pokud mám jet 200km+ po dálnici, rád bych se zařadil do podobné kolony a četl si..něco. Na dálnici je prostě nuda a ani jízda 200km/h není kdovíjaká zábava, protože je to prostě jen rovinka (okočumě). Argument typu autobus je blbost. Autem jezdíme pro pohodlí a soukromí, pochybuji, že má Student vyhřívané kožené sedačky a audio jako moje auto.

0/0
8.6.2012 23:20

Doktor JÁTRO

To je geniální

Jak je vidět,opravdu už člověku počítače seberou i jednu z posledních radostí-řízení,je mi z toho ke vsteku...doufám že možnost manuálního řízení pořád zůstane

PS: Zvykejte si,bude hůře,aby nenastal scénář z terminátora brzo:-P:-P

+3/0
8.6.2012 21:02

petrolhead

nová éra lupičství

zařadím se před posledního v koloně, auto mě začne sledovat, odvezu spícího majitele do lesa a...

+1/0
8.6.2012 20:49

Datel 15

Re: nová éra lupičství

... a majitele znásilníš? ;-D

0/0
9.6.2012 13:25

Leinad

Na co

Smysl maj hlavně čistě robotická auta. Jestli si výrobce myslí, že spojení mezi auty nějak pomůže(věřil bych, že plynulosti provozu asi jo), tak dobře no.

0/0
8.6.2012 18:45

sámvelkýmao

no

tyhle vláčky jsou lepší:-)

0/0
8.6.2012 17:35

Gamer

Jenom reklamní tah

Použitelnost v provozu nulová.

+1/0
8.6.2012 16:31

Doporučit (+100)

To zase bude mrtvých ....

systém nijak nepočítá s ostatními účastníky silničního provozu, na které je nutno reagovat ...

0/0
8.6.2012 16:22

Plukovnik_Kolonel

Mnohonásobně zvýšené riziko

Jízda takového "vláčku" s minimálními rozestupy je asi vtip. Pokud ten vepředu zpomalí razantněji než účinkem brzd (do někoho nebo něčeho nabourá, dostane smyk, praskne mu pneumatika), tak ti za ním do něj s jistotou narazí. Při normálních rozestupech by měli šanci se vyhnout a dobrzdit.

0/0
8.6.2012 16:20

petrolhead

Re: Mnohonásobně zvýšené riziko

Volva brzdí automaticky..;-D

http://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

0/0
8.6.2012 20:50

Qíteček - nikoli alpský

No to musí být radost tohle dojet...

V normálním provozu dlouhé a nepředjetelné :-/

+2/0
8.6.2012 15:03

Jindřich Husička

Rizeni je vasen

Z clanku je mi smutno. ;-(

Jeste stesti, ze je to naprosta blbost...

+4/0
8.6.2012 15:02

Bujo7

Naprostá blbost

Nedělal jsem si řidičák, abych se pak nechal vozit někým jiným. Když už si nechcete užívat jízdu, ale při cestě se jen flákat, můžete jet vlakem nebo autobusem. A ten je někdy i rychlejší a pohodlnější, než tyto auto vlaky (viz Student Agency).

+1/0
8.6.2012 14:46

mircxxx

Re: Naprostá blbost

dělal jste si snad řidičák a jezdíte po veřejných komunikacích, abyste se dostal z bodu A do bodu B, k čemuž ostatně automobily slouží. Ve všech ostatních případech hybaj na okruh

+4/0
8.6.2012 14:49

mroyko, build 1.0.004

Re: Naprostá blbost

A co cyklisti jich se to netyka?!

Jak to ze je po okresnich a jeste zapadlych silnicich vidim jen tak na vyjizdce? ;-O  Nemeli by se v takovych pripadech pohybovat na mistech k tomu urcenym? Jako cyklostezky a uzavrene sportovni arealy?! Kdyz teda auta mimo prepravu z A do B patri na okruhy, tak cyklisti taky. :-P

+5/0
8.6.2012 15:06

Bujo7

Re: Naprostá blbost

Jezdím bezpečně a spořádaně a věnuji se jenom řízení. Jenže z nějakého důvodu mě to baví, i když nejezdím rychle. Nesmíte se na auto dívat jen jako na stroj, ale jako na koníček. (Ostatně při dnešních cenách benzínu už se na to ani jinak dívat moc nedá.) Užívám si ten pocit jízdy a svobody, kterou mám za volantem. Vychutnávám si krásy českých měst a krajů (ale nekochám se). Ale my dva si stejně nikdy nebudeme moct rozumět.

0/0
9.6.2012 22:51

Patolog

Re: Naprostá blbost

Vás, co máte řízení auta jen jako nutné zlo, bych se silnic vypráskal bičem.

0/0
10.6.2012 14:04

nekdoosmdesatyšesty

Spotřeba

No pokud je spotřeba paliva snížená prostě jednoduše tím, že to jede na dálnici 85 místo 130, tak nějak nevidím ty výhody. A pak by mě zajímalo, co to udělá, když ten profesionální řidič vylítne ze silnice. A když profesionální řidič přijede na křižovatku, kde má dát přednost, on tam ještě stíhá vjet, ale ty za ním by už měli zastavit a dát přednost přijíždějícímu autu.

+1/0
8.6.2012 14:33

mircxxx

Re: Spotřeba

úrovnová křižovatka na dálnici? myslíte, že oni neví, co dělají v tom projektu?

0/0
8.6.2012 14:49

nekdoosmdesatyšesty

Re: Spotřeba

"Unikátní silniční vlak volv ozkoušel španělské silnice v plném provozu"

Nejdřív si přečtěte článek, pak mudrujte :-) Nikde není napsáno, že to může jezdit jen na dálnicích. A jsem si jist, že o dálnicích vím pravděpodobně víc, než vy ;-).

0/0
8.6.2012 14:59

nekdoosmdesatyšesty

Re: Spotřeba

A mimochodem, nevím, proč si myslíte, že na dálnicích nikdy nedáváte přednost - dálniční křižovatky s připojovacím pruhem, zúžení do jednoho pruhu a tudíž potřeba zipovat...

0/0
8.6.2012 15:00

mroyko, build 1.0.004

Re: Spotřeba

Najdi si na mapach Raamsdonksveer(NL) krizeni dalnic A27 a A59, a co uvidis? Semafory...

Jasne je to vyjimka jenze ruznych jinych vyjimek sou statisice...

Kdyz si vyberu spravnou silnici tak i auto bez  moderni techniky pojede treba 30 km bez ridice(staci poradne vyjete koleje) ale takovy test opravdu vypovidaci hodnotu nema, porad i kdyz je to v provozu jde o idealni nebo se idealu blizici podminky

0/0
8.6.2012 15:01

Leinad

Re: Spotřeba

De o to, aby řidič měl míň práce. Tempomat taky není k tomu, aby si řidič dělal kafe v zadní části karavanu.

Jinak spotřeba je snížená i plynulostí(když v současném provozu první zpomalí a druhý reaguje s nějakým zpožděním, musí druhý zpomalit víc. Atd, až někdo zastaví úplně a pak se zase rozjíždí).

0/0
8.6.2012 18:28

ddo

Co všechno s tím nejde

Musí se jet jen tam, kde je přednost. Na dálnici najet/sjet musí každý samostatně. Nejde přejet z pruhu do pruhu a tedy například pustit jiná auta najíždějící na dálnici, dojde k zablokování nájezdu než to přejede. Anebo nejde zipovat tam, kde se dánice opravuje. Vlastně si nepamatuju, že bych kdy jel po dálnici, kde by se dalo něco takového použít, včetně dálnic německých.

+2/0
8.6.2012 14:29

mroyko, build 1.0.004

Re: Co všechno s tím nejde

Koho zajima praxe. Ekoteroristi si zas na grantech namasti kapsu - vzdyt staci cist jak se ohani usporou. A to ve vysledku proto ze jedou pomalu a na sebe nelepeny.

To ja svedu taky, jako student sem jezdil jen v pytli za necim vetsim, necha se usetrit skoro polovina paliva, ale kdyby me videla policie tak je to na pokutu.

Ale elektronika to zvladne, byt i US Army zjistuje ze temer veskerea elektronika obsahuje nejake ty repasovane eletronicke soucastky z Ciny (cti vyndane ze starych stroju a znovu pouzite bez dalsich zasahu).

Blizi se doba kdy se budeme soudit s vyrobcem ze nam jeho auto zabilo blizke, protoze bude zakaz lidi ridit, ale nic nevysoudite protoze nejaka ta pravnicka obezlicka tam jiste bude.

+2/0
8.6.2012 15:11

peytlos

nuda

vývojáři v rámci bezpečnosti dělají z řízení větší a větší nudu.

+5/0
8.6.2012 14:28

mircxxx

Re: nuda

dostat se z místa A do místa B je vždy nuda. pokud se chodíte do auta a na silnici "bavit", tak musíte mít sakra nudný život

0/0
8.6.2012 14:51

mroyko, build 1.0.004

Re: nuda

Jezdit autem pro zabavu znamena mit nudny zivot?

A co znamena hazeni plastovych bazmeku, s kovovou spickou proti korkove placce? Nebo stouchani dlouhou drevenou tyckou do zvirecich pozustatku?

Jak se pozna "hoch" zabava hodna takovych jako si dejme tomu ty?

0/0
8.6.2012 15:16

Ghost47

Re: nuda

Ono jde i o to, že bez ohledu na počítače za to auto pořád odpovídám a udržet si pozornost je mnohem snazší, když musím při řízení něco dělat, než když budu celou cestu akorát hlídat kontrolku "počítač KO, rychle něco dělej nebo se zabiješ"...

+2/0
8.6.2012 16:38

James123

Takže i společně bourají ? :D

To je nějaký divný , takle asi všichni jezdit nebudeme ....8-o

+1/0
8.6.2012 14:08

nechteny.diskuter1

Super...

Na co řidič? To když manželka bude potřebovat z Brna do Prahy, tak jí pošlu prázdný auto z Prahy do Brna v konvoji ne? Tak to je super....;-D

+1/0
8.6.2012 14:06

Vass

Odpovědnost

zajímalo by mě, kdo bude odpovídat za případnou nehodu ?! To je gró celého problému. Jestli řidič, pak je to celé naprostý nesmysl, protože to řidič bude muset hlídat a to je snad ještě horší než to odřídit. :-PRv

No jestli počítač, pak potěš koště. ;-)

0/0
8.6.2012 14:02

myscho

neverím

Moc tomu neverím že by sa to nejak rozšírilo, stále je potrebné mať tam vodiča, stále tam treba pravdepodobne mať 6 vodičov kým sa to dostane na diaľnicu a utvorí vlak (neviem si predstaviť ako to ide cez semafor, či prvé stihne a ostatný pôjdu na červenú alebo ako) prípadne cez obyčajnú križovatku alebo kruháč to bude asi dosť kríza dávať prednosť,...

Oveľa lepšie sa mi zdá Google a jeho plne autonómne auto, ktoré sa vie samé ovládať a nepotrebuje byť vo vlaku. Je to využiteľnejšie a aj pokrokovejšie.. a hlavne sa mi to zdá dosť bezpečnejšie ako opakovať po 1 aute ktoré vedie zas len človek..

Zdajú sa mi to zbytočne vyhodené peniaze..

+1/0
8.6.2012 13:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.