Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Jak točit volantem

Poloha rukou "ve tři čtvrtě na tři" je ta nejlepší pro točení volantem, protože bez přehmátnutí zvládnete největší úhel natočení kol. S rukama správně na volantu tak dokážete projet nejprudší oblouk. Držení a přehmatávání na volantu v ostrých zatáčkách učí v dalším díle autoškoly slovenský autonovinář a rallyzávodník Rasťo Chvála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dewils1

KDY?

bude článek - výjezdy s krucháče?;-D;-D;-D;-D co když to někdo neumí:-P

0/0
13.6.2012 17:31

Dewils1

Re: KDY?

zX

0/0
13.6.2012 18:13

Johnee_r

Re: KDY?

Ocenil bych spíš článek o výjezdech z francouzských kruháčů. To je masark. Blikat před kruháčem tam, kam pojedu za ním. Řadit se do levého nebo pravého pruhu podle toho, jestli jedu prvním nebo dalším výjezdem a další finesy této žabožroutí zábavy. To je teprv něco.

0/0
9.8.2012 9:57

Doktor JÁTRO

Na h*wnooo

Levou ruku z okna,druhou jen tak na volantu,řadit a nedržet volant,na plný kotel,a právo silnějšího na silnici

Škoda felicia 1,3MPi je na respect nejlepší auto,kam se hrabe báwo

PS: To jsou kidy jak pro malý děti,jak točit volantem joooo...pravda je krutá,ale kdo neumí točit volantem nemůže řídit:-P:-P

0/0
12.6.2012 21:36

Johnee_r

Re: Na h*wnooo

Bohužel může. A pak vás někde trefí, protože to nezvládne. Každej takovej článek dobrej.

0/0
9.8.2012 9:59

Alex Murphy

Nevěřím ani slovo člověku,

kterej točí kolama na místě a ještě se u toho natočí...:-P

0/0
12.6.2012 21:07

in4mator

Já držím volant v poloze

třičtvrtě na nic (pravá ruka na řadicí páce), zlozvyk z hraní na počítači :-)

0/0
12.6.2012 20:58

fanda sportu

Re: Já držím volant v poloze

Myslim, ze zalezi na situaci, ale drtiva vetsina casu co stravim za volantem je ve stejny poloze :-D Obcas me prijde fakt usmevny, kdyz to clovek vali po dalnici a ma ruku zaseklou na pace se zarazenou 6kou :-D

+1/0
13.6.2012 11:37

Diskuzní kovboj

Re: Já držím volant v poloze

Mě přijde fakt úsměvný, že někdo ještě řadí ;-D LOL a dopřává si ten pocit "sportu" v Oktě TDI ;-D

0/0
13.6.2012 13:13

mnenebertemocvazne

Tak vzhledem k většině názorů v této diskuzi se již nedivím,

jak to vypadá na našich silnicích a kolik zbytečných nehod se odehraje....

Místo toho, abyste se učili od zkušených závodních jezdců, tak plkáte svoje špatné návyky. Doporučuji alespoň jednou absolvovat tzv. "školu smyku" (v Mostě, Ve Vysokém mýtě, v Sosnové), tam se člověk dozví a vyzkouší spoustu zajímavých a hlavně užitečných věcí a často se dosavadní sebevědomí a hrdinství změní na čistou pokoru před fyz. zákony... Štastnou cestu...

0/0
12.6.2012 20:06

Škubi

Re: Tak vzhledem k většině názorů v této diskuzi se již nedivím,

V Sosnový jsem viděl, jak pár borcum spadnul hřebínek, když na kluzný ploše dopadli hůř, než kdejaká ženská, která tam narozdíl od nich nevletěla jak rally závodník se sebevědomim až ke stropu (a hlavně "co to tu kecá, vždyť řídit umim...")

0/0
13.6.2012 10:26

Blucher

A příště....

A příště zařadit kde se dívat.... Kamera zachycuje pohled řidiče. Nějak jsem přehlédl, že by se podíval při odbočování vlevo doprava...

0/0
12.6.2012 14:53

File not found

To snad ...

... uz ani neni pravda ... chcete jet doleva? Zatocte tim kolem doleva ... nevite co nebo kde je 'doleva'? No tak to ste asi v prd... a jedte autobusem.

0/0
12.6.2012 14:34

MilujuCenzuru

Držení volantu

Já chápu, že jsou na tohle jistě velmi obsáhlé studie, ale jako řidič musím říci, že je bezpečnější řídit tak, jak je to řidiči příjemné. Stejně jako s nastavením sedaček či zrcátek. (Samozřejmě by se měl řidič učit od začátku správné držení)

0/0
12.6.2012 13:16

u.boat

Re: Držení volantu

No to jsi asi neviděl některý z extrémů, kdy řidič(ka) s hhůzou v očích ručkuje po volantu tak, že má plný rejd na 10přehmátnutí ;-D

0/0
19.6.2012 15:16

Johnee_r

Re: Držení volantu

Doufám, že takových, jako jste vy na silnici nikdy moc nepotkám. Příjemný je hodit tam tempomat, sklopit sedačku do lehu a řídit nohama. Taky to jde, tak proč ne, žejo? Nejbezpečnější je řídit tak, abyste auto plně ovládal. A to jde jedině při správné poloze řidiče, sedadla, volantu atd. A taková poloha je samozřejmě i pohodlná, protože cítíte určitou jistotu.

0/0
9.8.2012 10:03

lokutus

Bla bla

Poloha třičtrtě na tři vznikla jako reakce na pár facek, které si řidiči dávali rukama, když jim vystřelil airbag. Je vtipné, jak z toho kdejaký mudroň dělá objev století v ergonomii držení volantu. Přitom je to nejúnavnější poloha na volantu vůbec, protože ruce nemají šanci si odpočinout. A to nemluvím o tom hloupém křížení rukou při ostřejší zatáčce. Už vidím kdejakého tuponě, nahuštěného těmito moudry, jak si v rychlosti 20km/h láme ruce v zatáčce, místo aby si přehmátl - no říkal to tam ten odborník, woe nééé?

0/0
12.6.2012 13:00

S-Tony

Re: Bla bla

Já airbag ve volantu nemám. Já si to můžu držet jak chci. I frajersky jednou rukou v horní části. R^

0/0
12.6.2012 13:56

dedust2002

Re: Bla bla

a to je vskutku velka frajerina ;-D

+1/0
12.6.2012 14:26

gamaorionis

Re: Bla bla

Tady nejde o běžné řízení, kdy přehmat je samozřejmě pohodlnější. Ale jde o nečekané situace, na které se musí reagovat co nejrychleji (kočka přes cestu apod.) a v těch na nějaké přehmatávání není čas, tam je opravdy nejlepší třičtvrtě na tři... A doporučuji se takto držet volant naučit - já ho tak držím a opravdu mě ruce nebolí (jde o to, aby byly paže opravdu povolené - prostě přesně jak popisují v článku). Samozřejmě to předpokládá možnost nastavení sedačky výškově a volantu jak výškově, tak dopřdu / dozadu ve vašem autě.

0/0
12.6.2012 15:56

lokutus

Re: Bla bla

Samozřejmě to předpokládá opěrky na lokty, protože jinak ty ruce nevydržíte mít takhle dlouhodobě. Fakt vidím, jak poctivě držíte dvě-tři, nebo i pět hodin v kuse ruce bez opory v pozici třičtvrtě na tři. Koho tím krmíte?

Takhle párkrát pojedete a pak si ještě vděčně položíte pravou na tunel a levou si opřete o okno a budete držet volant třemi prsty.

Myslím, že u kočky přes cestu je lepší nereagovat vůbec. Prostě ji přejet. Když jako ichtyl cuknete volantem, div si nezlomíte ruce, tak si kvůli kočce akorát zbytečně prověříte pevnost střechy.

0/0
12.6.2012 17:04

Johnee_r

Re: Bla bla

Takových inteligentů, jako vy jsou plné silnice (a hřbitovy). Jestli si skutečně myslíte, že volant se takhle drží proto, abyste si nedal facku, když vám bouchnou pytle, tak jděte vrátit papíry, jesti nějaké máte.

0/0
9.8.2012 10:05

cenzore_zdar

svirajici pravy uhel?

Jsem nevedel ze za volantem se da lyzovat ;-D a ted vazne. Pokud si sesteluju sedadlo tak, ze mam ten bajnej pravej uhel, tak mam kolena v palubce a volant tak blizko, ze kdybych se chtel necemu nahle vyhnout, tak tam delam gymnasticky cviceni. Bezte na okruh a tam lehce zjistite jestli vas posez je spravny ci spatny. Ono stejne pokud nemate anatomicke sedacku a 4 bodovy pas, stejne tam clovek pri ostrych manevrech lita jak nudle v bande. Stacilo mi 1 den na okruhu s "normalnim" vozem a byl jsem domlacenej zleva zprava.

0/0
12.6.2012 12:44

gamaorionis

Re: svirajici pravy uhel?

A co zkusit štelovat volant a ne sedačku ;-)

0/0
12.6.2012 15:58

u.boat

Re: svirajici pravy uhel?

hmm. ve feldě ale budeš potřebovat autogen ;-D

0/0
19.6.2012 15:17

Škubi

Re: svirajici pravy uhel?

To nechce šoupat sedačku dopředu, ale postavit si sedadlo - viz skoro židle... Při mých 190 cm to jde a nikam se nekopu ani ve Feldě (ok, tam mám sedačku nadoraz)... Ten okruh je jasnej ;-)

0/0
13.6.2012 11:07

warekkonecnesmazan

ehm

jak muze auto pri minuti apexu samo vytocit zbytek zatacky dyk je to blbost :-)

0/0
12.6.2012 12:36

Škubi

Re: ehm

No, to pustíte volant, kterej se vrátí do středový polohy rychleji, než "instruktor" čekal a koukáte na silnici ze škarpy ;-)

0/0
13.6.2012 11:08

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Tak jo, všichni kvalitně točte volantem,

problém je, že točením volantem ještě nikdo nic nevyrobil. Přesto všichni točí jako o závod. Masový automobilismus je podvod.

0/0
12.6.2012 12:19

cenzore_zdar

Re: Tak jo, všichni kvalitně točte volantem,

Ja myslim ze bez toho krouceni volantem bys nemel ani rohliky rano v obchode R^

+2/0
12.6.2012 12:40

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Tak jo, všichni kvalitně točte volantem,

To je zajímavá myšlenka, takže podle vás bylo pečivo objeveno až po automobilech? Já měl za to, že pečivo je mnohem staršího data, a tenkrát navíc i bylo k jídlu.

0/0
12.6.2012 12:48

warekkonecnesmazan

Re: Tak jo, všichni kvalitně točte volantem,

pro pet lidi na dedine to mozna slo skakat po jedny noze, ale pro desitky tisic i v mensich mestech to neni takova ritka nemam pravdu ? :-P

0/0
12.6.2012 12:53

Dololezcova nová identita

A co

drzet volant kolenem? To uz jsem taky parkrat videl. Pravda, tocit vic nez v dalnicnim rozsahu nic moc. Mne to nejde, musel bych si kvuli tomu sestelovat volant niz, to je pak zas takovy neprakticky na ruce :-(

0/0
12.6.2012 12:02

net.Xtreme se nevzdává

Ještě mě naučte, jak správně šlapat na pedály

A jak řadit, nikdy nevím jestli je zpátečka vlevo vzadu nebo dole vpravo vpředu....

0/0
12.6.2012 11:52

Škubi

Re: Ještě mě naučte, jak správně šlapat na pedály

Jakže? Vpravo vpředu je tak max u Tatry 148 a vlevo vzadu u starejch Zetorů s řazením pod volantem... ;-)

0/0
13.6.2012 11:11

Stinker

proč?

proč bych vůbec volant měl držet?

0/0
12.6.2012 11:51

Agent-přisluhovač

držení

Já jem si nějak zvykl v situacích kdy zatáčím natolik, že bych potřeboval přehmátnout (takže jedu pomalu), otáčet volantem jen levou rukou opřenou dlaní o věnec. Při parkování vždy, v jiných situacích dle potřeby.

S posilovačem řízení člověk takhle zleniví :-)

+3/0
12.6.2012 11:47

Honx

Mě v autoškole učili že by se ruce na volantu neměly křížit

tedy přesně to co ten závodník ukazuje. Jakmile je máte už takhle "nadoraz" tak nemáte šanci reagovat v případě krize. Proto přehmatávat rozhodně dříve.

Ale pokud člověk jede na RZ a jde mu o každou vteřinku tak je to samozřejmě ideální.

+2/0
12.6.2012 11:18

net.Xtreme se nevzdává

Re: Mě v autoškole učili že by se ruce na volantu neměly křížit

Ruce křížit můžeě při závodech, v běžném provozu je to nevhodné, protože v tu chvíli nemůžeš třeba (dostatečně rychle) dát znamení o změně směru jízdy nebo řadit, pokud jen zatáčíš, je to jedno...

0/0
12.6.2012 11:54

Johnee_r

Re: Mě v autoškole učili že by se ruce na volantu neměly křížit

blinkry se dávají před zatáčku - tedy v době, kdy máte ruce úplně normálně. Pokud vám překřížené ruce vadí v dávání blinkru nebo řazení, tak to děláte blbě a doufám, že vás na silnici nepotkám.

0/0
9.8.2012 10:08

gamaorionis

Re: Mě v autoškole učili že by se ruce na volantu neměly křížit

Jde tam hlavně o bezpečnost - když je krizovka (dítě v silnici), křížit se samozřejmě smí :-D V autoškole vás učili, jak je to za normálního provozu správně (aby se dalo stíhat blikat, řadit atd) a když přijde ta krizovka v té zatáčce s přehmatem, třeba dojde i na to křížení ;-)

0/0
12.6.2012 16:01

ziiv

3/4 na 3 SEC?

A co slunecni hodiny?

Jak uz tu nekdo rekl, jestli nekdo nekrouti volantem po par lekcich intuitivne a dela mu to probelmy, radeji by ridit nemel...

Urcite mi to tu bude rozporovat fura lidi, ale vsimnete si, kolik lidi vidite denne jezdit blbe i na bicyklu... Zavedeme na to koloskolu?

0/0
12.6.2012 11:17

chudejklukzvesnice

Levá ruka s cigárem z okna a jedem

ti zkušenější zvládnou s pravou krom řízení a řazení ještě pití z lahváče R^

+3/0
12.6.2012 11:11

sochus

Jinak nesouhlasím s jednou věcí

a sice, že čím méně se přehmatává, tím lépe. Jak názorně ukazuje ty krajní polohy, kdy už má ruce křížem - co když bude potřeba zatočit ještě o kousíček víc, to pak než ty ruce rozmotám, abych přecejen přehmátl, tak jsem v protisměru. Osobně to řeším tak, že základem je pozice 3-9. Když zatáčím doprava a jsem na pozici 0-6, tak pravá ruka pouští volant a chystá se na přehmat (případně je v tuto chvíli často potřeba přeřadit apod.), levá pokračuje z 0 dál třeba na 3, a to už pravá čeká někde na 11, že si přehmátne, pokud je to potřeba. Pokud to potřeba není, řeší tuto fázi jen levá ruka a jakmile se vrátí zpět na 0, tak pravou to chytnu někde kolem 6 a vracím se do 3-9.

0/0
12.6.2012 11:06

Barbucha_the_bearspook

Re: Jinak nesouhlasím s jednou věcí

3-9 není moc dobrý, pokud vystřelí airbag, bolí to.

0/0
12.6.2012 11:14

bimbam

Re: Jinak nesouhlasím s jednou věcí

Naopak, podle me je to optimalni poloha, pokud budete mit ruce vyse, nedej boze v poloze 12, pri vystreleni airbagu si s nima rozbijete drzku :-)

0/0
12.6.2012 11:37

dedust2002

Re: Jinak nesouhlasím s jednou věcí

3-9 je prave kvuli airbagu nutnost ;-)

0/0
12.6.2012 12:45

0xf

Re: Jinak nesouhlasím s jednou věcí

mate pravdu... mimochodem mrknete na to video co tu nekdo postnul od kankunena ;-) kdyby se timhle ridil doslova tak uz je mimo trat. Naopak pri rizeni toho ferka na okruhu je videt jednak ze se jede stopa a jednak ze je tam velmi strme rizeni takze se nemate temer sanci dostat ke krizeni a preruckovani i kdyz ma clovek ruce dole.

0/0
12.6.2012 11:15

Dololezcova nová identita

Dlan na venci v poloze ca. 8 hodin

to jisti. zadne prehmatavani netreba.

0/0
12.6.2012 10:42

0xf

Re: Dlan na venci v poloze ca. 8 hodin

jiste nez to dostane pecku od diry a vyskoncite nekde v porostu ;-)

0/0
12.6.2012 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.