Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Britský unikát projel napříč Švédskem, jako před sto lety

Jako první "angličan" překonal bájnou hranici 100 mil za hodinu a svoje kvality potvrdil i po sto letech. Vauxhall Prince Henry se po několika letech renovace vydal do Švédska a zopakoval slavnou odyseu svého předchůdce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jisi258

Nechci rypat

ale 100 mil za hodinu je pres 160 km/h a to by tenhle veteran nedal ani pri padu ze skaly.

I ta stovka bude s odrenyma usima.

0/0
18.6.2012 8:27

The_Real_Koudelka

Re: Nechci rypat

Podívejte se, s čím se dříve trhaly rychlostní rekordy. Možná budete překvapení >>> http://auta5p.eu/clanky/rekordy/rekordy_1.htm

0/0
18.6.2012 17:35

tajny agent

To museli

obyvatele Svedska cubrnet.

0/0
17.6.2012 17:20

já George XVII

porovnání

když porovnávám ty dvě fotky před hotelem, tak mi na tom zrenovovaném kuse nesedí spousta detailů. Přední blatníky jiné, řekl bych, že i oplechování motorového prostoru je jiné, větrací žebra jsou na tom zrenovovaném kuse užší. Zdá se to jenom mě?

0/0
17.6.2012 11:07

111

Re: porovnání

Taky se mi to tak jeví, ale, to je celkem běžné, on ten typ se vyráběl v letech 1911-14, výroba byla kusová, kompletně ruční, každé auto originál - tedy stejný typ tam sice je, ale kus od kusu se i u jednoho daného typu vozu v té době dost výrazně lišil. Navíc  ani nevíme, z kterého roku je to původní foto.

0/0
17.6.2012 11:22

jisi258

Re: porovnání

to je facelift :)

Kazdopadne designove je to opravdu pekna kara, mnohem hezci nez leccos, co se dela dneska.

0/0
18.6.2012 14:44

Darik H

Hmmmm

R^

0/0
17.6.2012 8:49

Pěkný Nick

A není do této čtyřkolky pro jezdce

povinná helma ?

0/0
17.6.2012 8:21

marek62

21 koni

a maximalka 160 km/h, rok 1912, to mi pripada neuveritelne, kdovi, jaky to ma objem

0/0
17.6.2012 6:28

111

Re: 21 koni

No on článek působí trochu zmateně,  také kvůli tomu chaotickému používání jednotek, tak tedy v současných: má to 3969 ccm, maximální rychlost je ale, v přepočtu na km, 120, výkon 51, 4 kW. Jinak čytřválec, s tehdy běžným odpružením listovými pružinami, a jak tu někdo psal, prakticky tyto vozy nebrzdí, což bylo běžné, stejně tak jako ten velký obje m na relativně nízký výkon Z uvedeného výplývá, že ta stovka, i vzhledem ke kvalitě silnic, nebyla běžnou provozní rychlostí, jen si to na krátkém úseku prostě zkusili a ověřili.

+1/0
17.6.2012 8:19

111

Re: 21 koni

A ještě detail: do doby používání samonosných celokovových karoserií je ještě  daleko, tady je základem dřevěný rám, na něm pak plechy, brzdy s již naznačenou účinností jsou pouze na hnací nápravě a nejsou samozřejmě kapalinové.

+1/0
17.6.2012 8:27

krab

Re: 21 koni

No 120 km/h a 100 m/h, 51kW a 21 koni mi neprijde ani tak chaoticky jako spis chybny. Nebo se jednotky "konska sila" a "mile" za tu dobu zmenily?

0/0
17.6.2012 18:42

jisi258

Re: 21 koni

51kW je udaj zcela mimo misu.. v te dobe.

0/0
18.6.2012 11:23

The_Real_Koudelka

Re: 21 koni

Myslíte ty kW nebo velikost výkonu? V té době nebyl problém motory přes 100 koní a víc.

0/0
18.6.2012 17:33

jozko skocdopole

100 mil/hod je 160km/hod.

Tak nevim, jestli bych byl ochoten jet takovou rychlosti v tomto aute . . .

+1/0
17.6.2012 2:42

Zombot

Klobouk dolů

Pán je borec. Docela rád bych se s takovým strojem projel, ale dát 160km/h v téhle rakvi v podstatě bez brzd a na galuskách, že proti nim je i nejhorší protektor vrcholem bezpečnosti, tak na to bych asi koule neměl.

+1/0
17.6.2012 2:33

Doktor JÁTRO

Re: Klobouk dolů

No ale asi to jde,dneska každý potřebuje pomale i asistent na prdění do sedačky a auto už jezdí v podstatě samo....tenkrát to byla odvaha,brzdná síla asi jako když narvete za trabanta 3 tuny těžký karavan,rozjedete to na 100km/h a budete brzdit z prudkého kopce,pneumatiky tenké jako na horském kole,deformační zóny čekaly ještě na objevení tak 60 let,tzn že náraz ve 20km/h smrtelný.....k tomu ještě startování klikou,a různé další procedury s motorem o kterých už dnešní lidé nemají ani ponětí že existují,malý výkon,nepřesné řízení bez posilovače a pro dnešního člověka by to byla naprostá noční můra......pokud by to vůbec nastartoval tak by skončil v nejbližším stromě,ono by nezafungovalo ESP a ono by to dostalo smyk

PS: To je krutá realita,ale dneska už jste moc rozhejčkaní,taková jízda na žebřiňáku taženém voly,to musela být jízda:-P

0/0
17.6.2012 17:43

111

Re: Klobouk dolů

Tak s tím trabantem, to jste ten příměr přepískl, trošku. Jinak ale máte pravdu, v této době se např. ručně ovládal plyn, předstih, nepřesné bylo i řazení, nejen řízení. Problém mohl nastat,a to logistický, když jste se vydal i na delší cestu  - auto žravé, nádrž malá, a benzin neseženete na každém rohu... Jinak když jste psal o bezpečnosti - nikdo příliš neřešil umístění nádrže, to bylo nepříliš bezpečné ještě u fiatu 600.

0/0
17.6.2012 18:32

Zombot

Re: Klobouk dolů

Tak tak. Přesně o tom to je a proto tehdy byli motoristé takoví borci. Hlavně těch z brzd a pneumatik bych měl vážně strach.

0/0
18.6.2012 9:57

The_Real_Koudelka

Re: Klobouk dolů

Podívejte se, jak seděl řidič u vozidla, které jako první překonalo 100km/h. Podotýkám, že to byl elektromobil se jménem Jamais Contente.

0/0
18.6.2012 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.