Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když je hic, pijte o to víc. Klimatizace před dehydratací neochrání

Dehydratace je skrytá hrozba pro řidiče. Vnitřek auta se umí na slunci rozpálit i na víc než 70 stupňů. Pijte co nejvíc a pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Barbucha_the_bearspook

Hmm

Dehydrovaný, to je krásný patvar. Mám tomu rozumět tak, že dehydrovaný je zbavený hydry? Nebo když se napiju, tak se zhydruju?

Proč se potom neužívá výraz hydovaná pokožka krémem, nebo hydrační krém?

0/0
21.6.2012 12:45

MuhamadAlalibaba

Díky.

Bez tohoto článku bych nepoznal, kdy mám žízeň.

0/0
19.6.2012 0:02

Antonín, topič

Re: Díky.

Když už máš žízeň, tak je pozdě.

+4/0
19.6.2012 8:44

foffcenzore

Re: Díky.

neni... normalni projev tela rikajici si o neco co potrebuje.....:-/

0/0
19.6.2012 14:29

Neutrální Nick

Re: Díky.

Správně. Žízeň je reakce těla na nedostatek tekutin. A je dobré udržovat tělo dostatečně zásobené tekutinami.

0/0
19.6.2012 14:31

foffcenzore

Re: Díky.

kdyz si telo rekne..dostane....;-)

0/0
19.6.2012 14:54

Neutrální Nick

Re: Díky.

Pokud to tak děláš, škodíš svému organismu zbytečnou zátěží.

0/0
20.6.2012 12:30

júlovodič

Re: Díky.

Máš pravdu. Když už člověk žízeň cítí, je pozdě. Ne moc , ale pozdě. Sportovci by mohli vyprávět, ale to joudovi nevysvětlíš.

Pít je nutné pravidelně, "preventivně". Nejen, že člověk předejde problémům s dehydratací, ještě mu to zlepší i pokožku. A ušetří za krémy.

http://dobreazdravo.sk/hydratovat-pokozku-zvonka-a-ci-zvnutra/

+4/0
19.6.2012 18:06

Concrete_Donkey

Klimatizace vysušuje vzduch, a proto se člověk míň potí?

V první řadě ho snad ochlazuje, proto se člověk míň potí. To jsou články úplně k smíchu. Když je venku 30, klidně si nastavím v autě pohodlných 20°, ani mým dětem to nevadí, tak nevím, co se tu řeší Rv

0/0
19.6.2012 0:00

Antonín, topič

---

V první řadě ho chladí a vysušuje (to je neoddělitený proces) a tím se člověk sice potí stejně, ale není zpocenej, protože se pot lépe odpařuje do suššího vzduchu z těla s vyšším rozdílem teploty oproti okolí.

+1/0
19.6.2012 8:44

jisi258

Re: ---

to je blbost. Fyzikalne to funguje asi takto. Velicina zvana RELATIVNI VLHKOST znamena, kolik procent vodni pary obsahuje vzduch oproti nasycenemu stavu. Takze naprosto suchy vzduch s relativni vlhkosti 0% neobsahuje zadne vodni pary, 100% vlhkost znamena, ze vzduch uz zadny objem vodni pary neni schopen absorbovat a tato nadbytecna vodni para kondenzuje v podobe vodnich kapek.

PROBLEM je v tom, ze mnozstvi vodni pary kterou je schopen vzduch absorbovat zavisi na teplote a obecne cim CHLADNEJSI vzduch, tim MENE vodni pary pojme. Takze pokud ventilator auta nasaje venkovni vzduch dejme tomu 40 stupnu teply a prozene ho vyparnikem, kde ho ochladi na 5 stupnu, tak temer vsechna vlhkost z tohoto vzduchu ZKONDENZUJE a odtece odvodnenim klimy. Nasledne se tento velmi chladny vzduch foukne do kabiny kde se OHREJE na nejakych 20 stupnu od interieru auta, ale ZADNA VLHKOST se uz do nej nedostane, protoze klimy v aute nemivaji montovane zvlhcovace. Tak si tu vlhkost "nasaje" z cestujicich.

0/0
19.6.2012 9:04

Antonín, topič

Re: ---

Povšimněte si, že přesně to stejné jsem (ve zkratce) napsal já. Proč jste tedy ta první věta?

http://www.nrc-cnrc.gc.ca/obj/irc/images/bsi/83-psy_E.gif

P.S. moje klima studený, suchý vzduch ještě ohřívá, přece jenom, foukání 5°C vzduchu patří do historie.

0/0
19.6.2012 10:14

Antonín, topič

---

Mimochodem, v článku neuvádí, že se člověk méně potí. K smíchu je tedy možná něco jiného.

0/0
19.6.2012 9:03

dukatovy_listopad (wskrzeszenie)

m8m vedle sebe

3 litry minerálky vždy. někdy se stane, že je teplá. Ale mně to nevadí a piju jako blázen[>-][>-]

0/0
18.6.2012 23:45

Chris_Barrie

Odpůrci klimatizace

Odpurcum klimatizace vadi ze přechod o 5 nebo dokonce 10 a víc stupňů je zdravi nebezpečný. Ale v zime jim ten skok třeba i 30 stupňů nevadí ...respektive to neřeší.

+2/0
18.6.2012 22:51

Antonín, topič

Re: Odpůrci klimatizace

Klimu využívám, přesto teda vidím trochu rozdíl mezi létem a zimou, v zimě se při odchodu do chladu obléknu.

0/0
19.6.2012 8:46

Lanta 20O4

Rady k nezaplacení

" Mnozí řidiči se bojí, že budou-li hodně pít, budou pak také

muset často stavět. Taková zastávka je naopak žádoucí. Řidič se

protáhne, provětrá a odpočine si." ..........Tyhle rady jsou vážně k nezaplacení. Chápu,že někdo kdo jede z  Horní vsi do Dolní si může cestou u benzinky a nebo u lesíka zastavit a ulevit si, ale  co ten,který stojí či jen pomalu popojíždí v koloně po pražské magistrále? To mám stavět uprostřed Václaváku a ulevit si pod koněm?8-o

+5/0
18.6.2012 20:26

marwal

Re: Rady k nezaplacení

R^ tak ale jinak zrovna kousek od koně jsou záchody, nemílím-li se? :-)

0/0
18.6.2012 21:05

marwal

Re: Rady k nezaplacení

X

0/0
18.6.2012 21:07

Tom_Hill

Re: Rady k nezaplacení

A auto nechá uprostřed magistrály. Chytrej..... vopravdu....Rv

0/0
18.6.2012 23:05

Axlboy

Re: Rady k nezaplacení

why not? já to tam dělám denně, mi to tak vychází ;)R^

0/0
18.6.2012 23:47

klimoš

Re: Rady k nezaplacení

V koloně se to dělá tak, že se otevřou přední i zadní dveře vozu a potřeba se udělá z místa řidiče, resp. z předního sedadla. Dvoje dveře vytvoří takovou zástěnu. Stál jsem takto v koloně přes 9 hodin mezi Bilbao a Bordeauxem a nebylo kam jít, a mnoho lidí to tak dělalo. Bylo to celkem divadlo, keř nikde, 3-4 pruhy vozů stály v řadách, hrály se i míčové hry.....já jsem naštěstí potřeby neměl a tak jsem pozoroval okolí.

0/0
21.6.2012 12:51

jan.banos

Když je hic, pijte o to víc

a pak mám na 100 vyšší spotřebu než auto.

+1/0
18.6.2012 17:22

foffcenzore

Lidi neblaznete...

nepoustejte tu metlu lidstva kterou je klimatizace. Dostanete zapal plic, nebo anginu...nebo i hemeroidy....;-D;-D Tyhle debilni myty o klimatizaci ajk dostanete anginu...proboha. Ja klimatizaci mam zapnutou porad..(imo zimy) kdyz je 35 tak na plny koule...uz dvacet let a jeste jsem nikdy nechytitl ani rymu, ani anginu ani nic... Bachorky...Nebo jsou cesi tak haaaklivi, ze ji nikdy nikde pred revoluci nemeli (a docela dlouho i pote), ze je hned "ofoukne" :-/;-D;-D

+2/0
18.6.2012 15:57

Highdriver

Re: Lidi neblaznete...

To je vidět, že jsi nikdy nejel v autě s pořádnou klimatizací :))

0/0
18.6.2012 16:01

foffcenzore

Re: Lidi neblaznete...

Tak to ams smulu.... ja se na rozdil od jinych staram o to, aby byla stale ve spickovem stavu ... ja nemam rad teploty nad 20 stupnu....;-D

+1/0
18.6.2012 16:12

Neutrální Nick

Re: Lidi neblaznete...

No nevím, ale přidávám se na stranu kolegy výše. Já si v 35 stupních pustit klimu naplno, tak v autě budu muset sedět v pěkně silném svetru....

0/0
18.6.2012 16:35

net.Xtreme se nevzdává

Re: Lidi neblaznete...

Já bych si jí dal na 21, ale s dobrou klimatizací, kdy na sebe člověk nepere vzduch 14°C a méně by neměl mít vážné zdravotní probémy...

0/0
18.6.2012 21:21

Alfa Omega

Re: Lidi neblaznete...

To je totéž jako v domě. Doma klimoška, 23 st., venku 33 st. Každou chvíli tam a zpět - to je o chorobu. Je to extrém, jeden den s těží 20, za dva dny 30.

0/0
18.6.2012 22:21

jisi258

Re: Lidi neblaznete...

Klimou je rozumne srazit venkovni teplotu o maximalne 10-15 stupnu... pokud je venku 40, tak je rozumne si nastavit 25 , ale uz ne 20. A rozhodne neni rozumne poustet ji na max a uz vubec ne prijit do takoveho vymrazeneho auta z venku. To je fakt o nemoc.

+1/0
18.6.2012 16:22

foffcenzore

Re: Lidi neblaznete...

nejak nachylnej ne?

8-o

0/0
18.6.2012 16:30

Neutrální Nick

Re: Lidi neblaznete...

Já mám v autě stabilně nastavených 21 stupňů a neřeším, kolik je venku. Prostě ve 21 stupních mi je v autě dobře. Angínu už jsem neměl ani nepamatuju.

+1/0
18.6.2012 16:36

l.g

Re: Lidi neblaznete...

Pokud vím, tak bez problémů je ochlazování prostoru klimatizací pouze o 5°C.

10-15° je podle mého šílenství. Ostatně teď už o tom máme i zákon. :-)

+2/0
18.6.2012 16:56

Neutrální Nick

Re: Lidi neblaznete...

Blábol největší. Příklad: jsem doma, tam je teď v létě třeba 24 stupňů. Sjedu do garáže, nasednu do auta, kde mám nastaveno 21. V čem je problém? Měl bych snad v autě mít nastaveno 28, když by venku bylo 33 a potit se tam?

.

Tyhle univerzální rady...

+1/0
18.6.2012 16:59

in4mator

Re: Lidi neblaznete...

Jenže pak vylezeš ven z auta a dostaneš takovou pecku, že zalapáš po dechu :-) pokud ovšem přímo nedojedeš do chladné garáže např. v obchoďáku a nevyjedeš do klimatizovaných prodejních ploch a pak zase přímo domů, v tom případě je postup správný...

0/0
18.6.2012 20:43

ivoš

Re: Lidi neblaznete...

Ale pendrek. Pecku dostanou tak leda skleníkově odchované kancelářské krysy, ofouknuté jedině tou klimatizací a ozářené monitorem počítače. Slunce,voda, vzduch - to nezruší žádná EU. Šašci zchoulostivělí. Jděte se vycpat, vy elito národa.;-DPohrdám vámi.

+1/0
18.6.2012 21:46

cau decka

Re: Lidi neblaznete...

Ty ses ale sasek choulostivy.. poustet si klimatizaci v aute;-D Pohrdam vami.

0/0
18.6.2012 22:11

really?

Re: Lidi neblaznete...

Vy jste nekteri cechuni nejak moc rozmazleni ne? Ja ziji na Floride uz 13 let a snasim ty prechody z chladna do vedra uplne v pohode ... a vsichni ostatni tady take!

Ale chodila tady kdysi se mnou do skoly jedna ceska a ta me tvrdila, ze z tech prechodu dostala zanet mocovych cest ... BLBOST! ... nakonec se zjistilo, ze to neni zadny zanet mocovych cest, ale ze ma premnozene kvasinky

(candida albicans).;-D

0/0
18.6.2012 22:05

Antonín, topič

Re: Lidi neblaznete...

Na Floridě je trochu jiná situace, tam byste bez klimy prostě zdechli.

0/0
19.6.2012 8:49

Neutrální Nick

Re: Lidi neblaznete...

Zalapám po dechu?

A co děláš v zimě, když přijdeš z -20° do +20°?

0/0
19.6.2012 14:30

in4mator

Re: Lidi neblaznete...

No to je zajímavé, že takový přechod je celkem v pohodě, ale přitom když jsem vyšel z klimatizovaného kanclu (20°C) přímo ven na ulici a bylo těch 30 a víc, byla to pecka... ale asi ještě záleží na vlhkosti vzduchu...

0/0
19.6.2012 17:37

really?

Re: Lidi neblaznete...

Ja sice ziji na Floride, ale pracuji doma v kancelari a mame nastavenou klimatizaci na 77F. Piji denne 3 l vody.

0/0
18.6.2012 21:58

foffcenzore

Re: Lidi neblaznete...

77?8-o to jste takovy setrilove? Nad 74 se uz neda delat

0/0
19.6.2012 14:54

foffcenzore

Re: Lidi neblaznete...

jj cesi musi mit na vsechno nejakej debilni zakon...protoze jim porad musi nekdo neco rikat a radit... nemaji vlastni nazor ani rozumR^

0/0
18.6.2012 17:06

Antonín, topič

Re: Lidi neblaznete...

Ano, v civilizovaném světě jsou zákony běžné, u opic ne.

0/0
19.6.2012 8:55

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Lidi neblaznete...

v civilizovaném světě žují inteligentzní lidé kteří nepotřebují zákonem říkat na kterou nohu se nazouvá pravá bota ;-)

0/0
20.6.2012 18:20

Antonín, topič

Re: Lidi neblaznete...

Myslíte, že třeba Švýcarsko je civilizované? Nebo USA? Pak navštivte dumblaws.com.

Nařízení, jak hluboko se smí mrazit cimry mi připadá podobné jako nařízení, že se v nich nesmí kouřit. Čili že inteligentní lidé to zvládaj i bez nařízení.

0/0
21.6.2012 0:14

Tom_Hill

Re: Lidi neblaznete...

Myslím si že o 6 st. max. je ideální.

0/0
18.6.2012 23:08

l.g

Re: Lidi neblaznete...

Tak to buďte rád, že na tom jste takhle a nestrkejte všechny do jednoho pytle.

Znám lidi, co je rozbolí hlava i když vlezou do oddělení masa v supermarketu. Že je klimatizace zdravotní zátěž je statisticky prokázáno, a že zrovna na vás to nepůsobí, je zcela irelevantní.

+1/0
18.6.2012 16:38

Neutrální Nick

Re: Lidi neblaznete...

Spíš to ukazuje na fakt, že lidé mají neskutečně rozhozenou imunitu, když jim takováhle drobnost způsobí zdravotní problémy. Zdravý člověk s fungující imunitou nic podobného neřeší.

+4/0
18.6.2012 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.