Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Německu se debatuje o omezení rychlosti ve městech na 30 km/h

U našich západních sousedů se začalo diskutovat o omezení rychlosti automobilů ve městech na třicet kilometrů v hodině. S návrhem přišla levicová opozice, která si od snížení maximální povolené rychlosti z dosavadní padesátky slibuje větší bezpečnost v ulicích a méně hluku i emisí oxidu uhličitého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jenda Hans

Je to k ochrane cyklistů :D

Kazdy cyklista ví, ze jet nad 30km/h je snadné :D a kdyz uz jede nad 40, tak prece nebude brzdit,kdyz si to rozslapal :D a tak se chránený sám stane hrozbou V

0/0
25.6.2012 21:17

twisted

Heh

Stupidita německých ekoteroristů mě nepřestává překvapovat.Rv

+1/0
25.6.2012 9:18

cbx

Vídeň

To jsou novinky, ve Vídni to platí už řadu let, ve spoustě okrsů je v téměř všech ulicích omezení 30 km/h s výjimkou hlavních tahů, kde jezdí MHD - tramvaje a autobusy, tam je 50, protože by se MHD zpomalovala a nedaly by se dodržovat limity přepravy cestujících. A světe div se, celkem to i funguje, polovina lidí sice jezdí rychleji, ale málokdo kolem 50, navíc občas Polizei i v uličkách měří, nehledě na stacionární radary.

0/0
21.6.2012 15:01

Antonín, topič

Re: Vídeň

Ono už to řadu let platí například v Brně - Židenicích. A přitom to neznamená, že to není pitomost.

0/0
21.6.2012 17:34

Solenza

To už je moc

Ti Němci se ale dočista zbláznili. Ještě, že jsme se od nich odtrhli v protektorátu. Sice můžeme děkovat Adovi, že jezdíme vpravo, ale tohle už by bylo moc. Stačí, že se po nich začínáme opičit v nízkoemisních zónách. Snad nějakého politika nenapadne zpopírovat i tohle.;-(

0/0
21.6.2012 13:30

honza2007

není to zase dezinformace novinářů

nabyla tím myšlena rychlost v obytných zónách? ;-)

0/0
21.6.2012 9:13

Soul

Re: není to zase dezinformace novinářů

pokud vím tak tam kde je taková ta mega značka obytná zona tak tam je 20 v ČR a věřím že aj v německu mají něco podobného

0/0
21.6.2012 13:42

vencaAB

Je 7:00

pro dnešek nejvyšší čas zabít svého prvního zeleného socialistu

;-)

0/0
21.6.2012 8:24

prngr2

socialisti všech zemí,

skočte pod vlak!

Děkuji

0/0
20.6.2012 20:39

809.KocuR

Re: socialisti všech zemí,

Chudáci mašinfírové... to už radši Nuselák, tam se jich vejde.

0/0
20.6.2012 20:46

Al Pajda 2.

Tak a bude chybět už je muž s praporkem,

jdoucí před autem a bude to komplet...

+1/0
20.6.2012 18:35

809.KocuR

Re: Tak a bude chybět už je muž s praporkem,

Nikoliv. V reflexní vestě a modrým majákem na helmě. Asi nějak takto.

http://www.ptakoviny.biz/Helma-Policista-modry-majak-SF23280x.html

0/0
20.6.2012 20:48

Kerolka Karelková

ještě skvělejší nápad!!!

někteří politici se zdají být v roli mesiášů, a tak v rámci ochrany všech proti všem a v rámci politické "korektnosti" svazují ruce sami sobě a všem lidem. A tak lidé, kteří jsou úplně mimo realitu, budou vytvářet zákony pro všechny ostatní.

0/0
20.6.2012 16:44

simonov

argument pro

I kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, tak se to vyplatí. ;-)

0/0
20.6.2012 15:48

Tomash

Re: argument pro

A nebo zakázat ve městech úplně žejo ;-D Předpokládám že ty auto nemáš a není to proto že bys ho nechtěl V

+1/0
20.6.2012 16:10

musicrex

Re: argument pro

Já osobně bych zakázal provoz letadel. I kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, tak se to vyplatí. Nebo aspoň tu rychlost snížit. Pád letadla v malé rychlosti snižuje délku dopadové plochy na polovinu a to se vyplatí...;-)

+1/0
20.6.2012 17:01

medved.m

Já osobně bych zakázal

lidem souložit.

I kdyby to mělo zachránit jediný lidský život

(protože kdo se nikdy nenarodí, ani nikdy neumře),

tak se to vyplatí :-)

0/0
20.6.2012 22:59

Hroznej puberťák

Asi mám nějaké divné auto

Schválně jsem zkusil jet několik kilometrů tou třicítkou, a palubní počítač ukazuje spotřebu asi 15 litrů. Přitom oproti běžným 8-9 ve městě by to snad mělo žrát míň, ne? :-P

0/0
20.6.2012 13:38

flajboj82

Je to stejná hloupost jako

50 na magistrále a 80 na výjezdu D8...

0/0
20.6.2012 12:55

fanda sportu

Re: Je to stejná hloupost jako

To vis, omezeni hluku :-D

+1/0
20.6.2012 16:21

Soul

Re: Je to stejná hloupost jako

jo to mi povidej minule jsem tam vzbudil jelena tak se šel podívat co že se to tam děje na tý černý čáře.....a pak tam taky hodně rušíme tím jezděním kolem té fabriky....ředitel tam zrovna loží sekretářků a tak nepotřebuje aby mu za zdí hlučely motory prej si pak musí dát dvojitou dávku a má strach že dostane infarkt

0/0
21.6.2012 13:47

Mr_Hypra

Re: Je to stejná hloupost jako

Jasně omezení hluku korunovaný tim nejhrubějším a nejdrnčivějšim asfaltem kterej lze vyrobit :-))

0/0
21.6.2012 16:25

musicrex

Tak nějak nevím...

Nejsem odborník, ale 30 ka je u většiny aut jízda na dvojku a chtě nechtě spotřeba poletí nahoru. V létě se ta auta budou blbě chladit a nejsem jsem si jistý, zda to nebude mít i negativní vliv na spaliny. Nehledě na to, že  velká města se budou projíždět o to déle a nervozita spěchajících řidičů bude o to větší. Stačí si konec konců představit už dnes fungující systém obytných zón, kde je 30 ka. Když to aplikujeme na celé město, tak potěš koště...Mám pocit, že toto už s bezpečností nemá nic společného.:-(

+4/0
20.6.2012 12:26

Biermann

Re: Tak nějak nevím...

V obytné zóně je maximální povolená rychlost 20km/h.

Jinak já bych z toho tragédii nedělal. Schválně si spočítejte, kolik těch km městem projedete a o kolik vás to reálně zpozdí. Třeba takové Brno má napříč ani ne 15km. Když to vezmu 30kou, tak je to 30 minut. Když 50kou, tak je to necelých 20 minut. Rozdíl 10 minut na cestu, 20 minut denně pokud jezdím přes celé město. Navíc ten rozdíl fakticky ani není takový, protože spoustu času člověk stráví pomalejší jízdou před semafory nebo při rozjíždění na křižovatkách. Čili reálné zpomalení spíš kolem 10 minut denně.

0/0
20.6.2012 15:32

fanda sportu

Re: Tak nějak nevím...

Naopak, ten rozdil bude mnohem vetsi... Pri max. rychlosti 50km/h mam vetsinou pri jizde po meste prumer kolem 35km/h (brano km/cas kdy je zapnuty motor = vc. cekani na semaforech, prednost chodcum atd). Pri max. rychlosti 30km/h by se ten prumer pohyboval mozna na urovni 20km (ale spis jeste niz) - za predpokladu ze by vsichni jeli opravdu max. 30. Takze rozdil by byl vic 1minuta na km (30 vs.20 odpovida 1min/km).

Nehlede na to, ze by neumerne vzrostlo mnozstvi vyfukovych plynu ve meste. Auta tam pojedou dele, pri rychlosti 30km by navic vetsina aut zrala misto 8-9 spis tak 13-15litru na 100km.

Omezena rychlost ma smysl, ale pouze v mistech jako je obytna zona. Jeji plosne zavedeni muzu tak maximalne povazovat za lobby ropnych gigantu (spotreba roste :-D) nebo psychyatru, protoze by se kazdej zcvoknul z toho, ze by ho cestou do prace predjelo hafo cyklistu :-D -> pro jistotu: tato debata o lobby je nadsazka, tak to neberte moc vazne ;)

0/0
20.6.2012 16:33

musicrex

Re: Tak nějak nevím...

S tou 20 máte recht. Ne 30, ale 20 km/h. Mám však neodbytný pocit, že tak pomalá jízda bude obtěžující a už dnes jsou úseky, kde by mohla být povolená rychlost vyšší a jezdí se tam jak s hnojem. Takovéto snížení (brutální) povede jen k většímu porušování ze strany řidičů. Máte pravdu, že když je ucpané Koliště, tak z Bystrce do Slatiny je to tak 1 hodina cesty. Možná, že i 1,5 . Na trvání cesty má největší vliv průměrná rychlost ne ta absolutní. Tím narážím na rozdíl 10 minut a souhlasím s vaším odhadem. Faktem ovšem je, že celý tento výmysl na mne působí spíš jako snaha znepříjemnit lidem osobní dopravu, než snaha o bezpečnost  "dětí ".

0/0
20.6.2012 16:53

WIFI

Re: Tak nějak nevím...

o chlazení bych strach neměl, 90 % auto to zvládne a zbývajících 10 % hned poté, co je dají majitelé do kupy. Jinak souhlasím, že spotřeba i hluk půjde nahoru, neboť 30 km/h už nebude 3. rychlostní stupeň, ale druhý

0/0
21.6.2012 6:51

volic pravice

trochu postavene na hlavu

auta se zdokonalujou ruznejma brzdovejma asistentama cili se jim snizuje brzdna draha a oni budou jeste snizovat rychlosti ve mestech. proc drive slo jezdit ve mestech 60 za dob skodovek a zigulu ktere maji podstatne delsi brzdne drahy nez dnesni auta a dnes jim nestaci jezdit 50 a chtej to zase snizit. za chvilku budeme po dalnicich jezdit 80 a mimo obec 60?

+1/0
20.6.2012 12:18

alis

Nejen u nás...

..je levice blbá...

+13/0
20.6.2012 11:29

natvrdlý

Což o to,

u automobilu to lze s několika nadávkami vydržet. Ale kdo má držet balanc na motorce? Rv

0/0
20.6.2012 11:25

tojsouveci

Jděte někam

"Rychlost 30 jako pravidlo ve městech ochrání chodce a cyklisty, zejména děti, neboť se na polovinu zkrátí brzdná dráha,"

.

Jasně. A když pojedou auta maax. povolenou rychlostí 5 km/h tak to bude ještě mnohem bezpečnější!

:-/

+1/0
20.6.2012 10:30

809.KocuR

Re: Jděte někam

Tak tak. A při zákazu soukromého vlastnictví aut bude na silnici ještě bezpečněji. A když zakážeme po 10. večer vycházet z domu, tak bude ještě bezpečněji. Verbež fašistická.

0/0
20.6.2012 20:44

tojsouveci

Tak

Tak ti chrániči všech jsou i v Německu? To je snad virová epidemie nebo co.

+2/0
20.6.2012 10:29

bebíčko

V Německu se debatuje o omezení rychlosti ve městech na 30 k

Nejvyšší čas to zavést.

+1/0
20.6.2012 10:14

petrolhead

Re: V Německu se debatuje o omezení rychlosti ve městech na 30 k

Vy jste tzv. "slušný řidič", kterého jakkoli hloupé omezení nepálí a nevidí si na konec nosu, nebo užitečný přizvukovač, který fandí všem represím co se ho nedotknou?

+1/0
20.6.2012 12:06

petrolhead

Reakce českých omezenců

na sebe nenechá dlouho čekat. "Vždyť je to v Německu." Komouši přebarvení na zeleno a náš neohrožený ochránce, rudý esenbácký dopravní "expert" už teď ví co je potřeba zase zakázat, vždyť jde přece o životy dětí! Plus se toho zastanou pomáhači a chrániči, kteří samozřejmě chtějí větší klacek. Všichni ostatní snad mají mozek, jde o to jestli se taky ozvou. Bych blil.

+4/0
20.6.2012 9:42

shocker79

Třicítka

Tak toto bych mooožná pochopil třeba v historických centrech měst (kde už stejně dost často třícitku mají), ale jinak to moc nechápu. S touhle rychlostí už pak jedině v elektroautu nebo na elektroskůtru...

0/0
20.6.2012 9:18

dzji

Re: Třicítka

jedině ve šlapacím autíčku

0/0
20.6.2012 9:37

F.H.

Re: Třicítka

Kdyby to zavedli u nás, asi bych se nedoplatil. A to jezdím do práce většinou na kole (snad bych aspoň nepřicházel o body, protože na kolo nepotřebuju řidičák).

0/0
20.6.2012 10:37

Fido

Re: Třicítka

Při téhle rychlosti už budou pokuty za rychlou jízdu platit i cyklisti, koloběžkáři a bruslaři.

0/0
20.6.2012 14:04

Hroznej puberťák

Re: Třicítka

To bude problém, cyklisti jsou mrchy a špatně se chytaj :-P

0/0
20.6.2012 15:44

čirokéz

30km/h

Já si myslím, že je to nedotažené. Navrhuji, aby ve městech v rámci úspor paliv a snižování exhalátů každý řidič své auto tlačil. :-)

+2/0
20.6.2012 7:27

F.H.

Re: 30km/h

To by bylo moc přísné. Já bych zavedl pravidlo, že ve městě se smí jezdit jen na zpátečku.

0/0
20.6.2012 10:39

Joe Davola

...

Zajímavé, že nejvíc keců tu mají "odborníci", co si myslí, že brzdná dráha klesá s rychlostí lineárně, a že spotřeba je funkce otáček. (S třicítkou také nesouhlasím, než mě začně někdo napadat).

0/0
20.6.2012 1:56

Joe Davola

Re: ...

teda roste

0/0
20.6.2012 1:58

fanda sportu

Re: ...

A jak je to teda s tou spotrebou a otackama? Nejsem teda odbornik, nebo "odbornik", ale uz jen blba fyzika me rika, ze cim vyssi otacky = tim vice paliva bude spotrebovano, protoze motor musi vykonat vetsi praci = vydat vice energie. Nebo snad vase auto spotrebuje pri 2k otackach vic paliva nez kdyz pojedete se 4k otacek? Pro uplnost myslim tim na rovine/popr. do kopce.

+1/0
20.6.2012 16:41

generál Failure

Re: ...

Přísně vzato, je to funkce otáček. Mimo jiné... ;-D

0/0
20.6.2012 19:20

Joe Davola

Re: ...

Výkon vydaný motorem se spotřebuje na změnu energie auta (kinetická + potencíální) , překonávaní aerodynamického odporu a ztráty. Při jízdě po rovině stálou rychlostí je energie vozu konstantní (téměř - ubýá palivo). Výkon aerodynamického odporu roste s třetí mocninou rychlosti a ztráty v motoru a převodovce rostou přibližně lineárně s otáčkami motoru. Navíc na otáčkách závisí účinnost spalování. Z toho všeho vyplývá, že spotřeba paliva (l/km) asymptoticky roste s druhou mocninou rychlosti. Na otáčkách závisí také, ale dosti komplikovaným způsobem.

0/0
21.6.2012 14:00

Joe Davola

Re: ...

Ještě jinak: to že je v návodu napsáno, že motor má při 5000 otáčkách výkon 90kW neznamená, že vždy při 5000 takvý výkon vydává, jedná se jen o maximum.

0/0
21.6.2012 14:04

Honza K.

Málo důsledné

30km/h? Tak jsem jezdil s traktorem na poli. Když už jsou v tom zpomalování (zřejmě borci s drátem místo mozku v hlavě), tak bych si dovolil navrhnout zpomalit i internet na max 30kb/s, hlavně ve velkých městech. Tím snížíme energetickou náročnost (elektrony či fotony budou proudit pomaleji a elektivněji a budou se méně srážet) a ekologové budou jásat. Zároveň zajistíme, že (euro)poslanci budou stahovat méně porna, resp. jim to bude trvat výrazně déle a budou se konečně moci soustředit na práci.

+4/0
19.6.2012 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.