Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Kropičky zahajují sezonu a osvěžují žhnoucí ulice

Osvěžení do rozpálených ulic přiváží kropicí vozy. K nejznámějším patří tradiční oranžové liazky, správněji Škody 706 RT.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slaine55

Je to camrání vody a nafty!!!

0/0
25.6.2012 21:46

Kostěj Nesmrtelný poprvé

Trambus woe

Jako malí jsme za nima běhali a nechali se naschvál kropit ;-DR^

+1/0
25.6.2012 10:04

the_end_of_communists

Vyhozeny penize

Porad se mluvi o nasem zadluzovani a my tady vyhazujeme prachy litim vody na zem pri dnesnich cenach nafty a navic zneprijemnujeme zivot vsem na motorkach a skutrech a tahame dalsi penize z kapsy za nutne myti aut znecistenych na zbyutecne mokrejch silnicich. Ach jo.

0/0
25.6.2012 0:09

S-Tony

Re: Vyhozeny penize

Já mám více znečistěné auto tím, když je dlouho sucho prašno a nikdo nekropí. To se stačí s umytým autem postavit na pár hodin na parkoviště a do dalšího dne je auto zase zasviněné od prachu co víří projíždějící auta.

Občas to pokropit a spláchnout prach je fajn. Snižuje to celkovou prašnost ve městech. R^

+1/0
25.6.2012 8:46

Neutrální Nick

Re: Vyhozeny penize

Och, to je kravina. Možná, že kdyby se všechny ulice kropily každý týden po celý rok, bylo by to tak. Ale tím, že 1x za měsíc pokropí 5% ulic, se prašnost nijak nezmění.

0/0
28.6.2012 12:54

B-25

Zlaté RTčka!

Krásná auta, co jsme se jako děti za nimi naběhali ;-)

0/0
24.6.2012 23:11

Škubi

Re: Zlaté RTčka!

A co se v ní my, dobrovolní hasiči ještě najezdíme... :-)

P.S.: Asi jiný kraj, ale my svojí říkáme Erťák :-P

0/0
24.6.2012 23:59

Egi90

Co je to ,,Technická zpráva komunikací"?

Já dosud myslel, že ta organizace komunikace spravuje a ona namísto toho o nich informuje svou zprávou?;-D;-D;-D Já vám nevím, ale novinář co neumí česky by měl být okamžitě propuštěn! :-)

+5/0
24.6.2012 21:22

svědomí mazače příspěvků

Re: Co je to ,,Technická zpráva komunikací

To by těch novinářů moc nezbylo, pologramotnost je u nich spíše pravidlem a ne výjimkou...:-/

0/0
24.6.2012 22:22

mazdak007

kropení zakázat

já bych to kropení zakázal. v poslední době se naše silnice rozpadají vlivem "extrémních" teplot. nepřijde mi moudré je takto chladit. co kdyby náhodou popraskali? ;-D;-D;-D;-D

0/0
24.6.2012 18:38

shr3k

Co nevyčetl Franta ve Wikipedii

... pominu-li zprávu vs. správu :-)

Podvozek s kabinou trambusu je samozřejmě z Liberce, nicméně kropící nástavbu vyráběla vysokomýtská Karosa, resp. její pobočka ve Slatiňanech. Více viz http://www.sps-thz.cz/o-firme.htm

+1/0
24.6.2012 14:34

Yanajedna

Pokud chtějí snížit prašnost,

mají častěji čistit ulice a chodníky.

V rozpáleném centru města projede kropící vůz, tím je chvíli vedro a dusno, místo předchozího vedra. Po pár minutách je všechno pryč, účinnost nula, výsledek nula.

0/0
24.6.2012 9:26

Posel z Liptákova VIII.

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Nemáte pravdu.

+8/0
24.6.2012 10:24

venecek.nebo.rakvicku3

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Samozřejmě pravdu má. To jen vy si to nechcete přiznat a jste líný o tom přemýšlet. Když postříkám asfalt trochou vody, tak se na moment zchladí, ale do hodiny už je jeho teplota zase stejná. Kropení ulic má význam jen na chvíli.

0/0
24.6.2012 11:31

Posel z Liptákova VIII.

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Dám příklad: Pokud postříkáte vozovku ve 12h a zchladíte ji třeba z 50°C na 30°C, bude mít třeba ve 13h opět 50°C, ve 14h 55°C a od 15h bude zase teplota klesat. Když ji nezchladíte, bude mít ve 12h 50°C, ve 13h 60°C a ve 14h 65°C. Berte to prosím jen jako ilustrační příklad, nikoliv fakt. A za druhé: v článku se jasně uvádí, že hlavním účelem kropení je snížit prašnost, která je v takovém počasí extrémní a je zdraví škodlivá ;-)

+5/0
24.6.2012 12:07

hefaistosh

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

No tak to potom spočítej o kolik ji snížíš.Protože zaprášené nejsou jen silnice,ale hlavně jejich okolí.A vlivem tetelení a proudů vzduchu ten prach stejně poletuje v ovzduší tak jako tak.A tomu samozřejmě odpomůže akorát přirozený déšť a ne pokropení silnic,které jsou častěji udržované než jejich okolí,čímž nejsou tolik zaprášené.Stále v tom nevidím žádné pozitivum.Emisní a ekonomická stránka stále znevýhodňuje tuto činnost.

0/0
24.6.2012 14:48

Yanajedna

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Jestli se kropení ulic v Praze provádí stále stejně (centrem jede cisterna, která sotva čůrá několika pramínky), tak to ochlazení o 20st, které vydrží skoro hodinu, je nereálné. 

To schlazení ulice je minimální, asfalt má nakumulováno dost tepla, aby mu těch pár kapek vody nic moc neodebralo. Kdyby každé ráno vzali chodníky i silnice proudem, bylo by to dle mého názoru účinnější.

0/0
24.6.2012 21:35

Neutrální Nick

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Z 50 na 30 stupňů ;-D? Je vidět, žes nikdy kropící vůz neviděl....

0/0
28.6.2012 12:56

DocMart

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Vy jste takový demokratický diskutér. Kdo s vámi nesouhlasí, je líný přemýšlet.

+1/0
24.6.2012 14:53

nepetr

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Ano a proto by se měly ulice kropit  dvakrát do hodiny.

0/0
24.6.2012 15:46

Yanajedna

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Myslím, že mám pravdu :)

Žila jsem nějakou dobu na jihu. A tam každé ráno obchodníci vstali, vzali kýble a košťata, a každý si chodník před svým domem pořádně prolil vodou a tu špinavou vodu s prachem smetl do kanálu. I přes suché počasí, vysoké tepltoy a žádné kropení se tam díky tomu nic moc neprášilo. A vypadalo to líp.

0/0
24.6.2012 21:33

Posel z Liptákova VIII.

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Prašnost vzniká především provozem aut. Auta nejenom víří již usedlý prach, ale vytváří značné množství prachu třením mechanických součástí. Mnohdy tento prach obsahuje opravdu nepříjemné chemické látky z brzdových destiček, pneumatik atd. To prostě nevyřešíte ani denním úklidem ulic.

+1/0
24.6.2012 12:14

nepetr

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Třením mechnickýh součástek? Chemické látky z brzdových obložení a pneumatik?

0/0
24.6.2012 15:44

Antonín, topič

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

Jo, tys nikdy neviděl kola zaprášený vod brzd?

0/0
24.6.2012 16:40

nepetr

Re: Pokud chtějí snížit prašnost,

a co je na tom prosím tě chemického? Doby kdy brzdové obložení obsahovalo nebezpečné až rakovinotvorné látky jsou dlouho pryč.

0/0
24.6.2012 17:34

111

Článek pro článek...

Na svou dobu špičkový vůz v daném segmentu, ale že by to byla legenda, co si zasluhuje článek, to ne. Něčím takovým je Praga V3S,taky se tu o ní konec konců psalo, ale tohle opravdu ne.

A s tím provozem muzeálního dieselu má pisatel naprostou pravdu. 

Kropení ulic je o.k., ale musíte u toho myslet , a ne se mechanický řídit předpisem, v pět ráno, je to jen plýtvání. Mimochodem, existovaly i kropící trmavaje - co je využít znovu?:-)

0/0
24.6.2012 8:58

_Xeon_

??

Správně: Kropičky s emblémem ŠKODA zahajují... ;-D

0/0
24.6.2012 8:43

PedroKV

S těmahle Lízama v provedení valník

zkoušejí pořád ještě někteří podnikat. Výsledek je žalostný, nesvítí to, nebrzdí to, shnilé je to, půlka věcí od podvozku je prasklá nebo zcela chybí. Výsledkem je mastné 16t torpédo, u kterého není jasné, do čeho a kdy narazí.

0/0
24.6.2012 8:05

Jarda Kužel - Slavoj Houslice

Re: S těmahle Lízama v provedení valník

spíš si myslel sklápečku, ne?

0/0
25.6.2012 8:12

PedroKV

Re: S těmahle Lízama v provedení valník

jj, sry

0/0
25.6.2012 8:24

pedros603

Spotreba 100 l / 100km !!!

Nalozena ( natankovana vodou ) a pri pomale jizde ma spotrebu pres 100 litu nafty /100km.

samozrejme je bez "katalizatoru" a tak po mestech mimo vodni pary "rozprasuje" bohate i karcinogeny ze spalene nafty archaickeho motoru. do muzea = ano, do mesta = ne !!!

+2/0
24.6.2012 7:35

jezek

Re: Spotreba 100 l / 100km !!!

Kata lížeš možná tak ty...

+2/0
24.6.2012 10:23

WIFI

Re: Spotreba 100 l / 100km !!!

udávaná spotřeba je při běžným provozu, ne při stálým, pomalým chodu, který se při kropení používá. Když pojedeš osobákem stabilně na 2. rychlostní stupeň, taky se nedostaneš ke spotřebě udávané v TP

0/0
24.6.2012 11:21

Lev---_z-_Rožmitálu

Re: Spotreba 100 l / 100km !!!

pěkná pitomost

http://www.liaznavzdy.cz/rt.php

0/0
24.6.2012 15:35

Jarda Kužel - Slavoj Houslice

Re: Spotreba 100 l / 100km !!!

kat na dízlu?8-o

0/0
25.6.2012 8:13

pedros603

Re: Spotreba 100 l / 100km !!!

jojo...! predstavte si, ze je rok 2012 a ne 1956... :-)

0/0
25.6.2012 9:07

Carmel Tel

Kro pičky

;-D;-DR^

0/0
24.6.2012 7:21

Posel z Liptákova VIII.

Re: Kro pičky

13?

+5/0
24.6.2012 10:25

CarlitosCZE

Re: Kro pičky

Až zjistíš, že existuje i slovo sekunda, tak asi umřeš smíchy.

+11/0
24.6.2012 11:00

duch zavražděného iuose

hmm

nejspíš ani nikdy nebyl v knihovně

+2/0
24.6.2012 11:30

Fero Mižigár

Re: Kro pičky

nanosekunda

0/0
24.6.2012 16:09

;-)

kropení ve městech

Mám trochu pochyby o užitečnosti. Zbytečně se tím zvýší provoz ve městě, navíc starým naftovým vozem, který znečišťuje mnohem víc než nové, daňového poplatníka to stojí peníze a zvyšuje to vlhkost ve městě - suché horké počasí se snáší lépe než vlhké dusno. Chápu, že může dojít ke snížení prašnosti, ale ta vazba výjezdu na 3 dny přes 25°mi přijde zbytečná. Pokud by občané toužili usnadnit si dýchání zvýšením vlhkosti, nic jim neprání pokropit si chodník sami (respektive to mlže udělat jejich správce nemovitosti)

+1/0
24.6.2012 6:41

hefaistosh

Re: kropení ve městech

Je mi jasné,že to je hlavně článek o tom autě,jinak ale to kropení taky moc nechápu.Co asi dělali chudáci lidi po celá tisíceletí v horkých dnech.Co dělají v teplejších a sušších zemích než je ta naše.Dále je tu ekonomická a tebou zmíněná emisní stránka.A to,že se tak plýtvá vodou,když je jí někde nedostatek ani nemluvě.

0/0
24.6.2012 7:13

BDF

Re: kropení ve městech

Co by dělali, ve městech bylo víc stromů, které nepřipustí jeho rozpálení do ruda. Dneska se zelené plochy jen a jen redukují a výsledek je jaký je.

0/0
24.6.2012 11:47

hefaistosh

Re: kropení ve městech

Jo,ale cesty bylo ušlapané bláto,které daleko více prášilo.Takže jsme zas na začátku.

0/0
24.6.2012 14:43

nepetr

Re: kropení ve městech

Jaký byl provoz v době kterou popisuješ? Tři koňské povozy za hodinu?;-D Navic bylo mnohem mnohem méně zastavěné plochy než dnes, to je hlavní problém. 30° ve stínu na vesnici nebo ve městě je sakra rozdil. Vyhřáté silnice a domy od slunce ve městě znamená teplotu kolem 26° ještě o půlnoci. Kropení by mělo největší smysl v nočních hodinách.

0/0
24.6.2012 15:54

hefaistosh

Re: kropení ve městech

Ano máš v mnohém pravdu.V době kterou popisuju samožřejmě byl provoz takový jako popisuješ.Ale stále bylo víc bordelu na cestách a stačil každý malý závan,kteráho sis ani nemusel všimnout a bylo spoustu částič ve vzduchu.Ano možná sem svůj příklad nadnesl,ale chtěl sem jen poukázat na až přehnané obavy s poletujícího prachu a možná ne až tak účinného kropení silnic u kterého možná ještě k tomu převažují ekonomická a emisní negativa.

0/0
24.6.2012 16:16

chriswebb

Re: kropení ve městech

Tady kropí ráno mezi 7-8hodinou, když je ještě chladno. Pak už nic. Jediným výsledkem je, že ten, kdo jede ráno do práce čistým autem, tak si ho zasere, a musí zase na myčku. Někdy mám dojem, jestli není propojení Technické služby a myčky.

0/0
24.6.2012 7:15

Lev---_z-_Rožmitálu

Re: kropení ve městech

ono je ve vyhlášce nařízení že auta musí být v provozu čistá?

0/0
24.6.2012 15:33

nepetr

Re: kropení ve městech

Minimálně SPZ a světlomety aby nedošlo k omezení jejih funkce "viditelnosti". Ale to zná každý kdo byl někdy v autoškole.

0/0
24.6.2012 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.