Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zázraky se dějí: hračka pro velké kluky Toyota GT86 přijíždí

Téměř tři roky vozila největší japonská automobilka po světových výstavách a autosalonech koncepty FT-86 a FT-86II. Teď se tisíce navnaděných fanoušků konečně dočkaly. Sportovní kupé GT86, novodobá ikona nadšených řidičů, právě přijíždí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ProMoDro

Myšlenka zajímavá

proveden horší. Aneb jak zmršit pěkný koncept. Ta světla jsou příšerná . Ale jinak svezení to bude určitě pěkné.

0/0
28.6.2012 0:58

marihuan76

Jojo

v článku je to napsaný přesně, tohle auto není pro pozéry, proto tomu nemůžete rozumět. Osobně bych si nikdy nedovolil hodnotit auto, který jsem naživo ani neviděl. Navíc podstatně důležitější mi přijde celkové sladění a ne jen papírové hodnoty. Všude to auto jenom vychvalujou, ale novináři, který si každý týden vozí zadek v jiném autě to asi nedokážou dobře posoudit. Výkon není všechno. K čemu jet řeba Genesisu 300 koní, když zbytek auta nefunguje. Apropo tenhle motor bude i v Subaru Legacy a s turbem má 300 koní, takže se třeba dostane i na tokový rychlíky, jako jste Vy. Minimálně se bude prodávat jako doplněk v rámci příslušenství TRD. Srovnávat klasickou koncepci v GT86 s Elise, který má motor před zadní nápravou je mimo mísu. A co víc, Elise stojí těch 800 tisíc po třech letech z druhý ruky a díky atypickým komponentům má šílený provozní náklady.

0/0
27.6.2012 20:34

truthspeaker

Re: Jojo

To je příspěvek asi pro mě, ano?

Zaprvé znova po miliónté, že motor není všechno je samozřejmost a sám nemůže ve špatném autě nic zachránit. Podle mě to platí ale i obráceně. Prodávat motor jako doplněk, to je tada perla ;-D

Zadruhé, já GT86 nehodnotím, protože sem ji zatím neřídil. Hodnotím především 800 tisíc za auto s motorem 200 koní.

Zatřetí, pokud si ten příspěvek s Elise přečtete pořádně zjistíte, že já nejsem ten kdo něco srovnává. Přesně naopak, GT86 a Elise nemají podle mě mnoho společného a srovnávat je nelze.

A začtvrté, tvrdit o někom že je pozér, vyžaduje jeho alespoň elementární znalost, kterou nedisponujete, že? :-)

0/0
27.6.2012 20:47

MartyKO

GT86 a BRZ

Baví mě názory některých diskutujících kteří na základě výkonu odsoudí celý auto a prohlásí ho za nezábavné. Vážení, motor auto nedělá a zatím to podle všech testů vypadá, že zábavný to auto bude až až. A bude zábavný vzhledem ke koncepci slušnýho gradujícího výkonu, náhonu na zadek, rozložení hmotnosti, přesnosti a strmosti řízení a samosvornýho diferenciálu...

Na druhou stranu uznávám, že zábavnost auta je relativní a pro někoho může být zábavnější dvoutunová třistakoňová předokolka. Budiž, mě osobně je bližší právě koncepce GT86/BRZ.

0/0
26.6.2012 20:56

truthspeaker

Re: GT86 a BRZ

Tady nikdo auto neodsuzuje, natož aby ho označoval za nezábavné, pouze hodně lidí konstatuje, že výkon motoru 200 koní neodpovídá ceně 800 tisíc. Můžete s tím nesouhlasit, můžete to zpochybňovat, ale to je to jediné co s tím můžete dělat, protože to je fakt.

A že motor auto nedělá je blbost. Když už tak JEN motor auto nedělá. Jinak by byla nejlepším autem šlapací tříkolka ;-)

0/0
26.6.2012 22:13

MartyKO

Re: GT86 a BRZ

Za tím, že motor auto nedělá si samozřejmě stojím. Zastávám názor, že silnej motor ze špatnýho auta dobrý neudělá. Cena se mi zdá vcelku odpovídající, je to novinka a ceníková cenu. Věřím tomu, že za čas půjde koupit i za cenu lepší. A zájem zatím ukazuje, že v ceně problém nebude.

K tomu, že "NIKDO auto neodsuzuje, natož aby ho označoval za nezábavné" bude lepší si projít diskuzi od začátku. Myslím, že příspěvků brečících na nízkej výkon je tu až až...

0/0
26.6.2012 23:32

truthspeaker

Re: GT86 a BRZ

Tak si ho kupte a ukažte, že to nejsou jen akademické kecy. Utraťte 800 tisíc za sporťák, který má slabej motor na okruh i na okresky. Na světlech vás předjede o 200 tisíc levnější a hnusná oktávka a když vám někdo jinak hezké auto pochválí a zeptá se na motorizaci, stydlivě ji budete tajit. Pohoda.

800 tisíc za 200 koní je BLBOST a ani na vteřinu nevěřím PR, že u nás prodali už 40 kusů. Nepochybně je to tak 25 nezávazných předobjednávek. Ale jestli do něj půjdete, rád se nechám na oplátku svézt.

0/0
27.6.2012 18:09

jisi258

Re: GT86 a BRZ

podle me to je prodane, 40 ks je strasne malo. Na to, ze na trhu neni absolutne nic v tehle cene, muzes si tak leda poridit caymana za mega a pul, tam uz budes mit ten vykon a jeste lip sladenou techniku, ale u Porsche si to nechaji pekne zaplatit. navic tam dozadu neposadis ani yorkshira :p

0/0
27.6.2012 20:58

truthspeaker

Re: GT86 a BRZ

Tak jistě, možné to je. Myslím si ale, že lidé ochotní koupit auto aniž by se v něm předtím svezli, nejsou současně zákazníci pro tuto výkonovou a cenovou kategorii. Je to PR, zcela určitě ;-)

0/0
27.6.2012 21:45

Fidel666

Re: GT86 a BRZ

nezávazná předobjednávka - kde jsi tohle vyhrabal.... už vidím jak dealer objedná tři auta na základě nějaké nezávazné předobjednávky..... pokud něčemu nerozumíš tak se do toho nepleť. A prodáno znamená změnu majitele. Jinak 200 koní pro tento vůz je dostačující.... dlouhé roky jsem pracoval pro Toyotu a tento vůz jsem i řídil, takže vím o čem mluvím. Je přeci důležité jak je nastavená převodovka, rozložení váhy atd. koně řeší jenom ten co ničemu nerozumí... trochu mi to připomíná, to když jsme jako malý řešili auta podle toho kolik maji max. na tacháči ;-D;-D;-D

0/0
2.7.2012 14:28

truthspeaker

Re: GT86 a BRZ

Tady je to fakt jak v diskuzi u blbejch. Jak je nastavená převodovka, rozložení váhy atd je důležité. 200 koní je za 800 tisíc málo.

A vy jste nové auto evidentně nikdy nekupoval, když nevíte, kdy formálně změní majitele.

Stranou nechávám fakt který s tím nesouvisí, jen abych vás opravil, tedy že dealer někdy MUSÍ objednat na salon, a někdy jim tam stojí auto dovozce. A možná se vám dneska půjdu osobně přeptat, mám to po cestě ;-)

0/0
3.7.2012 11:13

oxon

...dostali za úkol vyvinout

cenově dostupné auto.....nepovedlo se :-/

+1/0
26.6.2012 13:48

petrolhead

Re: ...dostali za úkol vyvinout

Je to tak, kdyby to stálo jako Golf GTI tak by to bylo lepší, ale samosvorný diferenciál není zadarmo. Pořád výhodnější než MX-5.

0/0
26.6.2012 13:56

oxon

Re: ...dostali za úkol vyvinout

..levněji se dá dnes pořídit Edition 35 GTi s 235k......:-/

0/0
26.6.2012 14:08

petrolhead

Re: ...dostali za úkol vyvinout

Jo a je to pořád předokolka s podvozkem z Oktávie a elektronickou náhražkou diferenciálu. Ta 35 let edice je akorát čipnutí na 175 nebo kolik kW. Nedá se to srovnat.

0/0
26.6.2012 14:49

oxon

Re: ...dostali za úkol vyvinout

..no je, ale pak je top jen krůček k Golfu R...čtyřkolka a 199KW...960000Kč...

0/0
28.6.2012 12:09

truthspeaker

Re: ...dostali za úkol vyvinout

Meloun na Golfa.... ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2012 9:32

Inkvizitor Johny

Až...

Za pár let za třetinu z druhý ruky beru:-)

0/0
26.6.2012 11:55

Coldstone

Za 800.000

mám Škodu Octavia RS v dehtu včetně kouřové clony pro předjíždění ;-D

0/0
26.6.2012 8:24

foffcenzore

Re: Za 800.000

;-DR^

0/0
26.6.2012 14:21

MrScully

nene

Krásný koncept, ale ten výkon prostě CHYBÍ! Ano, nejde to srovnávat s BMW/Audio za míč a čtvrt, ale pak to taky nemůže sloužit jako alternativa. Je to prostě vlastní kategorie, cenově dostupné "lehce sportovní" auto, které bude porážet obdobně "lehce sportovní" auta od Hyundai nebo Peugeotu. Ale sorry... kdyby tomu dali 300koňový motor a nasadili cenovku třeba na 950k, tak by to generovalo daleko víc zájmu a pozornosti.

0/0
25.6.2012 20:47

anncz

Re: nene

Vykon na co? Na okruh to neni... tohle je na okresky, na obcasne driftovani a na tuning - takovy mensi Skyline.

+4/0
25.6.2012 22:01

truthspeaker

Re: nene

Na okresce není potřeba výkon? ;-D

0/0
26.6.2012 9:05

tripik

Re: nene

aaaa...pan je znalec........to se hned pozna.....

co takhle Lotus elisse se svym vykonem ...to take neni na okresky?

achjooo

0/0
27.6.2012 10:31

truthspeaker

Re: nene

;-D Myslíte Elise co má 220-240 koní, neváží ani tunu a dá 0-100 pod pět sekund? To ano, Elise je na okresky bezva. Jak to souvisí se zdechlinou GT86?

0/0
27.6.2012 18:20

RBrider

Re: nene

Souvisí to s tím že GT 86 tomu elisu ujede i bez těch koní, hlavně v serpentinách Rv kup si rači koktu

0/0
3.7.2012 14:54

FastDriver

Re: nene

souhlas, dát tomu motor z STi a přizvednout cenu, myslím, že by to naopak prodeje zvedlo.

0/0
26.6.2012 9:11

Werewolfino

Mé nadšení trochu opadlo

Prakticky vše bylo už řečený... Chtěl jsem si to auto skutečně koupit, ALE

1) z bombovýho konceptu udělali jen hezké auto, koncept jsem kvůli vzhledu žral, tohle se mi už "jen líbí"

2) tohle "hezký" (ne úžasný) auto s normálním výkonem pro mě prostě hodnotu 800 nemá

3) teď si jezdím v 200k zrychlení 7,8s autě, kdyby mu nechali konceptový vzhled a měl aspon 300 koníků, za těch 800 by byl můj... :-/

0/0
25.6.2012 19:47

petrolhead

Re: Mé nadšení trochu opadlo

Ten motor má ještě slušnou rezervu, v Subaru BRZ těch koní má 300.

Vzhledově utrpí každé sériové auto, nejde čekat koncept.

0/0
26.6.2012 1:02

oxon

Re: Mé nadšení trochu opadlo

.......BRZ má stejný motor........200k...

0/0
26.6.2012 13:52

krakra

Re: Mé nadšení trochu opadlo

Také si myslím, že těch koníků by mohlo být víc, motor by mohl mít větší obsah a tímpádem větší výkon.

0/0
26.6.2012 9:40

oxon

Re: Mé nadšení trochu opadlo

Subaru má boxera 2.5l v STi, ale motor je příliž těžký. Jediná cesta k zvýšení výkonu je, ho tam trochu "fouknout". Někde jsem četl, že se na tom již pracuje..........;-)

0/0
26.6.2012 13:59

krakra

Re: Mé nadšení trochu opadlo

Co to znamená "fouknout" ?

0/0
26.6.2012 15:27

tripik

Re: Mé nadšení trochu opadlo

turbo?

0/0
27.6.2012 10:32

oxon

Re: Mé nadšení trochu opadlo

.....turbo nebo supercharger.........

0/0
28.6.2012 12:24

jizanskavlajka

určitě lepší

jak ošklivá fabia RS 2.RvRv

+1/0
25.6.2012 17:50

katano

2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

>>>>>>>>>> tak to je hodně MÁLO.

                    PS : co ale čekat od JAPONCŮ. :-P

0/0
25.6.2012 16:25

petrolhead

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

Staré české přísloví říká: Rychlejší čtyřválec v japonské formuli, než šestiválec ve Vašem francouzském autobusu, katano...:-)

+2/0
25.6.2012 16:28

katano

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

Máte pravdu ...............

        Jak se vůbec vede JAPONSKÝM týmům a JAPONSKÝM motorům ve F-1 ? ? ?

PS : a co ty francouzské autobusy RENAULT, jak se jim vede ve F-1 = motory RENAULT asi špatný, no  ? ? ? :-P

+1/0
25.6.2012 17:45

Lukas (since1989)

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

včera Vettel - nedojel, Grosjean - nedojel, oba motor Renault - odstoupení pro poruchu motoru :-P

+3/0
25.6.2012 19:20

truthspeaker

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

To je sice pravda, jenže kdo že vyhrál ročníky 2010 a 2011 a vede průběžné pořadí stávajícího ročníku 2012? Nějaký jeden závod... :-P

0/0
25.6.2012 19:40

Lukas (since1989)

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

Já tady jen reaguji na (dejme tomu) rádoby vtipné příspěvky od člověka, který v tom autě nikdy nejel (snad jen pokud to není novinář co měl tu čest být pozván na testování) o tom jak je to málo atp. a na vynášení motorů Renault do nebes.

A další věcí je, jestli je auto s vyšším výkonem reálně využitelné na našich, případně zahraničních silnicích neb si dokážu představit i zábavu s touto Toyotou v alpském průsmyku nebo jinde.

Ale to jen můj skromný názor a papír snese všechno, o to víc ten virtuální internetový kde jsou všichni znalci.

0/0
25.6.2012 20:37

katano

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

Tak jak si vede pane LUKAS ta JAPONSKÁ Toyota nebo Honda ve F-1 ? ? ?

Jak si vedou JAPONSKÉ motory ve F-1 a kolik stájí je používá ? ? ?

           PS : nějak jste to asi - PŘEHLÉDL = děkuji za odpověď. :-P

0/0
25.6.2012 20:43

Lukas (since1989)

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

Tyto týmy se z finančních důvodů kolotoče F1 v současné době neúčastní z finančních důvodů. Jinak Toyota i přes obrovské finanční toky v dřívějších letech díru do světa F1 neudělala (i když zase tak špatné to taky nebylo) a Honda - taky nic moc.

Ale nejsem tu obhájce japonských monopostů F1.

0/0
25.6.2012 20:50

Lukas (since1989)

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

Ještě bych dodal, že svět F1 je úplně jiná liga. Stejný motor, různý tým = výborné výsledky (Red Bull, Lotus) nebo chvost startovního pole (Caterham). Motory nejsou rozhodující...

+1/0
25.6.2012 20:43

truthspeaker

Re: 2.0 čtyřválec GT >>>>>>>>>

To je zcela chybná logická dedukce. To že Caterhamu chybí jiná kvalita která ho sráží neznamená, že kvalitní motor není pro výsledek rozhodující.

Pokud má třetina startovního pole motory od Renaultu, asi to o něčem vypovídá.

0/0
26.6.2012 9:15

petrolhead

Konečně...

Konečně pořádný auto, sice bez papírovýho výkonu, zato se skutečnou zábavou na palubě. Škoda že se u nás prodává jenom nejvyšší výbava, v Japonsku je od 450tis. Hodně mě pobavili místní "experti" co se pobuřují nad cenou a výkonem..;-D;-D

0/0
25.6.2012 15:37

truthspeaker

Re: Konečně...

Za 450 tisíc luxusní. Ale za 800 tisíc je 147kW a 205Nm prostě málo a nic zábavnýho na tom nevidím. A nevěřím, že zrovna ty bys za to ty peníze dal a malý výkon by ti nevadil.

+1/0
25.6.2012 16:08

krakra

Re: Konečně...

Výkon nic extra, ale hmotnost 1250 kg je malá.

+1/0
25.6.2012 16:19

petrolhead

Re: Konečně...

Až budete o autech vědět trochu víc tak třeba přestanete střílet papírové hodnoty a oceníte věci jako k dokonalosti dotažený podvozek a distribuce váhy, ergonomický interiér a charakteristiku motoru jinde než v bodě maximálního výkonu. Zatím přeji pěkný turbodiesel..;-D

+3/0
25.6.2012 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.