Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chorvatské dálnice jsou bezpečné a moderní. Nepříjemná je monotónnost

Víkendová tragická nehoda českého autobusu se stala v místech, kde by řidiče nemělo nic překvapit. Osm lidí, kteří v sobotu zahynuli, odpovídá skoro čtvrtině všech obětí na chorvatských dálnicích za loňský rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lvy

a monotónnost pomáhá jediná věc

Prostě je potřeba jet rychleji a pak se člověk musí více věnovat řízení. Bohužel to naráží na dopravní předpisy. :-/

0/0
6.7.2012 12:45

akro

HR

Problémem chorvastkých dálnic nejsou chorvatské dlnice, ale chortvaští a čeští řidiči.

0/0
28.6.2012 13:13

čurila plenkovič

vítr před tunelem a monotónost

jeli jsme tam asi před předloni, ale tam fakt fouká, byla tenkrát omezená rychlost na 40 km/h, policie to dost kontrolovala. Ta monotónost je problém asi skoro každý dálnice, ale tam je to zvlášť k ukousání, vedro jak prase a krajina furt nekonečně stejná - souhlasím s autorem článku, že na vině nemusel být jen mikrospánek

0/0
26.6.2012 14:40

akro

Re: vítr před tunelem a monotónost

Ve 4hodiny ráno to na koukání po krajině moc nebylo....

0/0
28.6.2012 13:14

Antonín, topič

Re: vítr před tunelem a monotónost

No, v týhle roční době už svítá.

0/0
28.6.2012 21:40

djcharlie

My jezdáme po starej

a je pohoda :-)

0/0
26.6.2012 11:10

sat037

nefoukal tam vítr

shodou okolností jsem tím místem projížděl cca 2 hodiny před tou nehodou (v opačném směru) a nárazový vítr rozhodně nefoukal. Slaboučký provoz, jasno, prostě pohodové počasí na cestu. Ten šofér prostě zachrápal.

0/0
25.6.2012 22:56

net.Xtreme se nevzdává

Nebezpeční jsou řidiči...

brzy bude tento problém odstraněn...

0/0
25.6.2012 22:26

pavel-v

Dálnice monotóní? vážně?

ASi si nepamatuji dálnici, která by nebyla monotóní - je to dálnice.

0/0
25.6.2012 19:56

nakej_nick

Re: Dálnice monotóní? vážně?

no ale kolem téhle je pořád stejá krajina, to člověka ukolíbá ... zejména v noci :-)

0/0
25.6.2012 20:42

robert37

Re: Dálnice monotóní? vážně?

přesně jak píšeš. Za ty prachy, co vyberou, na poplatcích by měli Chorvati vystavět okolo dálnice umělé hory, vodopády a možná i přesunout Plitvice k dálnici, aby se český šófa mohl kochat krajinkou. Hlavně v noci...

O tak dobrých dálnicích si můžeme nechat jen zdát. Ostatně i o těch rakouských, slovenských, německých a italských. Vlastně jsem nezažil nikde ve střední a jižní Evropě horší dálnici, než je proslulá D1[>-]Rv

+4/0
25.6.2012 22:00

KarelV

Re: Dálnice monotóní? vážně?

Ale jo, najdou se...  (kdybys tam musel jezdit, ještě bys vzpomínal s láskou na D1!) ;-D ... třeba v Polsku ... Rv

0/0
26.6.2012 9:26

Antonín, topič

Re: Dálnice monotóní? vážně?

Vloni si takhle jedu do Krakova a sjíždím z dálnice. Kamion předemnou najednou na brzdách, tak si říkám, co to čuně tak vyšiluje, no a už to bylo jasný, uprostřed sjezdu z dálnice jama asi metr v průměru a dobře patnáct čísel do hloubky...

0/0
26.6.2012 21:09

hojakar

Re: Dálnice monotóní? vážně?

vypada to ze jsi nikdy nejel po polskych dlanicich....pokud s ebavime opravdu o dalnici tak ty jsou v perfektnim stavu...bohuzel o ostatnich cestach se to neda tvrdit, to je fakt

0/0
27.6.2012 11:05

Antonín, topič

Re: Dálnice monotóní? vážně?

No to se musíte bavit o těch PLACENÝCH polských dálnicích.

0/0
28.6.2012 21:41

radpos

Nepříjemná je monotónnost ????

Vyzkoušejte Interstate Highway v USA, to je monotónost ! 99,9% řidičů tam jezdí předpisově, za x tisíce mil jsem nehodu potkal pouze výjímečně. Čím to asi bude ?

Tady vyjede český Jouda do "Jugošky", najeto pár desítek tisíc za život, většinou max. pár kilometrů denně do práce a zpět, občas do obchoďáku a jednou za rok dovolená. Klasika, namachrovanej tatík před manželkou a dětmi (on to přece zvládne), opravdový borec, který usne do deseti minut co v autě zaberou děcka i uchlácholená manželka. A bum bác ... ;-(

Bohužel hloupou chybu občas udělá i profík, tento přecenil své zkušenosti !!

Všichni dobrovolně nastoupili a tím se i vzdali na x hodin cesty rozhodovat o svém životě, svěřili ho do rukou jiným.

+2/0
25.6.2012 19:54

PMartin

Re: Nepříjemná je monotónnost ????

jj, to je řečí, že cesta vypadá pořád stejně (asi jsem jel po jiné chorvatské dálnici...), ale, jak píšeš, co teprve dálnice v USA, kde vidíš před sebou dvacet mil rovné cesty a kolem dokola jen poušť a pustina...

0/0
25.6.2012 20:24

akro

Re: Nepříjemná je monotónnost ????

v USA je jiná dopravní kultura, sice se jezdí relativně ukázněně (což ovšem naprosto neplatí v okolí New Yorku na jihu, například v New Orleans, kde se rychlost nedodržuje vůbec a nikdo to neřeší), ale jsou jiné zvyklosti, jiné stavby dálnic, není rozdíl v kterém jedeš pruhu, nikdo nedělá naschvály, je dost odpočívek, grilů a motelů a neexistují vozové hradby z předjiždějících se kamionů.

0/0
28.6.2012 13:17

PMartin

Re: Nepříjemná je monotónnost ????

jj, stopro souhlas, cestování po Státech byla pohoda (řekl bychm že nejen ukázněně, ale i ohleduplně se tam jezdí), tady si připadám jako lovná zvěř v divočině plné agresivních šelem

0/0
28.6.2012 20:19

p555

Re: Nepříjemná je monotónnost ????

usne manzelka... jo to je tragedie.. spolujezdec by mel v aute plnit pri dlouhych cestach i ukol jisteho rozptylovani ridice od monotonnosti... 

na techto monotonnich dalnicich je prave problem omezena rychlost - jet v kolone rovnomerne a pomaly (i 130 je casto pomaly) strasne uspava... zato adrenalin pri 180 a vice prijemne na nemeckych dalnicich nabudi, tam se mi nestava, zeby dalnice uspavala...

0/0
26.6.2012 10:30

mak1_re

No je pravda,

že D1 ke spánku člověka neukolébá .....

+1/0
25.6.2012 19:43

Podrazza

Monotónnost? A co teprv Itálie? :)

Mám na mysli Pianura Padana - pádská nížina, hlavně Veneto a Emilia-Romagna... vnitrozemí, tomu říkám monotónnost, ale na druhou stranu se pořád něco děje, něco jezdí kolem a místní umí používat klakson, takže vás včas probudí :))

+4/0
25.6.2012 18:52

net.Xtreme se nevzdává

Re: Monotónnost? A co teprv Itálie? :)

A co teprve, když člověk jede po libovolné dálnici v noci, ideálně s pár sty kilometry za sebou...

0/0
25.6.2012 22:27

mpes3

Re: Monotónnost? A co teprv Itálie? :)

každý to má jinak, já třeba mám noční přejezdy Evropou mnohem radši než denní - koho by to bavilo se pořád tlačit se spoustou jinejch aut... V noci je na cestě pár kamionů, jinak je tam klid... Chorvatský dálnice jsou navíc komplet oplocený, takže riziko srážky se zvířetem je tam menší než např. u nás. A to nemluvím o D2 na Slovensku tak pět let zpátky - to bývala v noci zoologická zahrada ! Teď už taky oplotili, tak je to tam mnohem lepší.

Je to podle mě spíš o zkušenostech, pokud někdo není zvyklý jezdit tisícikilometrový štreky, tak to pro něj může být záhul.

+2/0
25.6.2012 23:25

Highdriver

Re: Monotónnost? A co teprv Itálie? :)

Představ si, že po libovolné dálnici v noci s pár sty kilometry za sebou občas nějaký člověk opravdu projede :))

+2/0
26.6.2012 8:52

net.Xtreme se nevzdává

Re: Monotónnost? A co teprv Itálie? :)

Já to také projedu, jen mi to přijde monotónní.

0/0
26.6.2012 13:10

mrazik007

monotonost

Ta monotonost je spise ve vnitrozemi ale jakmile se prejede do hor, uz se ridic nenudi. Dale po prujezdu tuneli sv. rok je videt more a tak nejak me to vzdy nabilo, ze zbyvajicich 300 km uz bylo v pohode. Cesta do zadaru se da v pohode za 10 hodin. Dalnice nadherne.

0/0
25.6.2012 18:33

Marek.Paroubek

a co tak ?

A co tak k moři dorazit odpočatý v klidu .... letecky? Nechápu ty kaskadéry co s malýma dětma podstupují tak dlouhou cestu.

0/0
25.6.2012 18:32

mrazik007

Re: a co tak ?

Proc kaskadery ? Deti se pres nic vyspi a rano se probudi u more. Chce to pohodlne auto a odpocateho ridice. Den odjezdu jsem uz mel dovolenou, odpoledne hodil spanek a vecer se jelo.

+1/0
25.6.2012 18:35

ivo1339

Re: a co tak ?

Jo, hodinu na letiště, dvě hodiny odbavování, pak poskočit letadlem, hodinu příletové formality a v průměru 2 hodiny transfer do destinace. A to jen v případě, že vše klape jak má.

Jezdíme každoročně přes Rakousko, ve Slovinsku objíždíme dálnici (Mureck - Ormož), dále na Varaždin a tam se rozhodujempodle zájmu i aktuálního provozu; klasicky na Zagreb, Šestanovac nebo Bosenska Gradiška, Jajce, Bugojmo, Livno pěkně přes hory. Letos plánujeme zastávku na Plitvických jezerech, takže opět stará "socialistická" klasika.

Pro toho, kdo je vyježděný, je cesta ve dvou řidičích relativně oddychová, kdo jede 1000 km jednou za rok, měl by raději sedět doma na zadku. Totéž si myslím o řidiči autobusu s třicetiletou praxí, který jel Dalmácii potřetí. Únava a následný mikrospánek umí přijít i během několika málo minut a kdo to neumí včas rozpoznat, je nebezpečný sobě i svému okolí.

+1/0
25.6.2012 19:08

Alogac

Chorvatské dálnice jsou skvělé, ale za naše bych je neměnil

Dálnice v Chorvatsku mají ten nejlepší povrch jaký jsem v Evropě viděl, ale vadí mi na nich mýtné brány. V Chorvatsku jsem byl dva týdny a za tu dobu jsem zaplatil celkem 600 Kč. Naše dálniční známka je tedy o dost levnější (Důvod proč bych nechtěl dálnice v ČR zprivatizovat. Privatizace = zdražení a pravděpodobně mýtné brány) a navíc na mýtných bránách je občas fronta...

0/0
25.6.2012 18:20

anncz

Re: Chorvatské dálnice jsou skvělé, ale za naše bych je neměnil

Za ty ceske dalnice nakonec zaplatis vic nez za ty chorvatske, nebo si myslis, ze to Janouskove postavi zadarmo? Na slozenku na 150k od Kalouska si pamatujes?

Muzes jet po statni dalnici z Prahy do Olomouce... jo moment, ta neexistuje. Ono to soukrome ma neco do sebe.

0/0
25.6.2012 19:39

pan reditel

Re: Chorvatské dálnice jsou skvělé, ale za naše bych je neměnil

Chytrolíni jako vy a odpůrci privatizace dálnice si bohužel neuvědomují, že naše dálnice nás každého (včetně kojenců) stojí cca 2,5 tisíce ročně plus poplatek za dálniční známku. A tak máme nejdražší dálnice na světe, ale kvalita tomu jaksi neodpovídá!

0/0
25.6.2012 20:06

pan reditel

Re: Chorvatské dálnice jsou skvělé, ale za naše bych je neměnil

to byla reakce na toho nad vámi, omlouvám se...

0/0
25.6.2012 20:08

MLuke

Chorvatské dálnice

Co mně přijde monotonní, tak to jsou dlouhé chorvatské tunely. V případě, že je člověk unavený, tak nekonečné bílé pruhy na černém pozadí s monotonním žlutým světlem jsou fakt hodně nebezpečné.

A speciálně, když do toho 10 km dlouhého tunelu vjedete, a fakt na vás únava přijde, tak nemáte ani kde sjet.

Zažil jsem to jednou, a od té doby jezdím zásadně po dni až dvou dnech dovolené, dorůžova vyspaný, pro jistotu s chlazeným pitím a zásobou redbulů.

Spousta lidí mi nevěří, jak třeba zastavit na 5 min na parkovišti/benzince, protáhnout se v noční zimě, napít se, zdřímnout si 20 minut a pak vyrazit (tedy celkem taková půlhodinka), Vás může nastartovat. Člověk nejede agresivně, nespěchá, aby už to měl za sebou, nechybuje.

Jenže každým rokem to je o tom, že jsou hrdinové, kteří tu štreku jedou na jeden zátah nebo bez přestávek (a nejhorší jsou jízdy ve dvou autech, kdy je blbý, když Franta jede, tak já abych zastavoval, protože bych byl za vola...)

+1/0
25.6.2012 18:03

mpes3

Re: Chorvatské dálnice

10 km tunel na chorvatské dálnici jsem ještě neviděl.

Ale uznávám, že při noční jízdě je ten nápor ostrých světýlek různých barev (zelená, modrá, červená, žlutá) občas nepříjemný. Nicméně, na druhou stranu chorvatům nutno přidat plusové body za jejich řešení vjezdu do tunelu. Při slunečných dnech by byl přechod do tunelu příliš velký nápor na oči (světlo-tma), takže prvních pár stovek metrů tunelu mají chorvati víc přisvícený. Až tam pojedete, zkuste si toho všimnout.

Je vidět, že u stavby HR dálnic někdo opravdu přemýšlel.

+1/0
25.6.2012 23:34

p555

Re: Chorvatské dálnice

a co tak jeste 24km dlouhy tunel v Norsku... ;-)

0/0
26.6.2012 10:33

Posel z Liptákova VIII.

Řekl bych, že ve srovnání s českou D1...

...je to nebe a dudy.

0/0
25.6.2012 17:40

kvak.nořič VII

Re: Řekl bych, že ve srovnání s českou D1...

D1 je na tom lepe, porad neco klepe nebo skace. Ridic musi byt porad ve strehu

+1/0
25.6.2012 17:48

Posel z Liptákova VIII.

Re: Řekl bych, že ve srovnání s českou D1...

...a kdyžtak si může schrupnout v levém pruhu, ten tolik neskáče...

0/0
25.6.2012 17:50

Balvann

Re: Řekl bych, že ve srovnání s českou D1...

Ale bacha na spz xAx 2222 ;-D

0/0
25.6.2012 18:11

Posel z Liptákova VIII.

Re: Řekl bych, že ve srovnání s českou D1...

Ve 180 vážně nestíhám sledovat značky.. ;-D

0/0
25.6.2012 18:38

p555

Re: Řekl bych, že ve srovnání s českou D1...

blbost... kdybyste kdy jezdil 180 tak by jste vedel, ze vas adrenalin nabudi tak, ze stihate i znacky v pohode...

0/0
26.6.2012 10:34

Chanovský_turista

Jezdím to nadvakrát a výhradně ve dne...

Brno - Karlovac, následuje místní ubytování, papání, bumbání a haji buci. Druhý den pak v klidu a bez násilí Karlovac - Podgora. Zpátky stejně, jen s tím, že se spí u Balatonu...

0/0
25.6.2012 17:39

čirokéz

Re: Jezdím to nadvakrát a výhradně ve dne...

Chápu, z toho kola musíš být hrozně utahaný.

0/0
26.6.2012 7:21

Hynek Vilém Jarmila reloaded

chorvatská dálnice je super

Rovná, tichá, dobře značená, s rozumným profilem. Ano, občas fouká vítr, ale to na naší D1 také. A pokud srovnám povrch, tak u nás, ale i v Německu, Švédsku, i Rakousku takhle pěkný dálnice nemívají. Osobně bych byl za zvýšení rychlostních limitů, protože ta 130kmh je opravdu o usnutí, v současných autech to je pocitově jako 90tka a pokud je dálnice volná (jezdíme tam v noci až v září), tak opravdu není co řešit. 160-170kmh je naprosto bezpečných a pravděpodobnost usnutí je o hodně menší.

0/0
25.6.2012 16:35

veto

Re: chorvatská dálnice je super

z obrazku vidiet ze nemaju...:-(( mozno by usetrili teraz 8 ceskych a pred dvoma rokmi 14 slovenskych zivotov

0/0
25.6.2012 16:37

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: chorvatská dálnice je super

To, že lidi se vydávají na 1000km dlouhou cestu vystresovaní, nevyspalí a vyčerpaní po celém pracovním týdnu, to sebelepší kvalita dálnice neovlivní. Já si před cestou třeba dávám den dovolené, abych se vyspal a odpočinul si. Dost lidí přijde v pátek z práce, naloží auto a jede se ...

0/0
25.6.2012 16:48

veto

Re: chorvatská dálnice je super

sorry chcel som doplnit svoj prispevok o jeden nizsie :-) Len medzi tym si napisal sovj ty a ja bez precitania som len klikol na reagovat

0/0
25.6.2012 17:38

Posel z Liptákova VIII.

Re: chorvatská dálnice je super

R^

+1/0
25.6.2012 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.