- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Příště by bylo možné dotáhnout plnou rekuperaci a dobíjení ze zásuvky. Až někoho napadne a vymyslí se, jak by to šlo, bude možné udělat i dobíjení na semaforech. Úplně nejgeniálnější by bylo, kdyby se na auto dostaly solární panely, co je nějaká máča postavila (s veřejnou podporou) na polích.
Ať si každý ekohujer včetně autora článku než začne slintat nad těmito "zázraky" vezme nejdříve do ruky kalkulačku ... Při velice střízlivém propočtu se prvotní investice "vrátí" po cca 120000 km, což "po městě" znamená min 10 let.provozu. V dobu už v tom budou servisní náklady včetně 2x sady akumulátorů za min dalších 120 -150 K ....
Než tyhle prodotované projekty , tak raději investice do infrastruktury městkých okruhů , optimalizace řízení semaforů ad... a potom i běžný malý benzín bude možné po městě provozovat kolem 4,5 l/100 km...
Btw.: Zajímavé též jak se tyhle vehementy testují vždy v létě. Ve zdejších podmínkách, kdy je třeba v autě někdy i 5 měs v roce topit, by jim ta čísla tak pěkně nevycházela, že?
Ekohujerství je špatné, antiekohujerstvíhujerství je také špatné.
Ten váš velice střízlivý propočet bych velice rád viděl, protože jeho výstupy jsou poněkud komické. Dále bych rád věděl, kdo tyto projekty dotuje. Dále bych rád věděl, kde žijete, že se k vám nedostaly informace o nezávislém topení.
ty tabulkové spotřeby jsou krásné, ale nikdo vám neřekne, že začínají s nabitou baterií a končí s vybitou. A kde se ta energie potom v autě veme? Buď si to dobiju ze zásuvky a pokud nemůžu, tak to dobije spalovací motor.
Tohle auto podle mě není dobíjitelné ze zásuvky. Podle mě ta spotřeba je reálná, jestli s Priusem jezdí za 4,2.
Zatim zůstanu věrný své benzínové Xantii. Nějaký elektrický sakrament - ještě mi to dá ránu.
Zajimavé je, že se nikdo nevydal zatím cestou hybríd + disel. To by podle mě se mohli dostat na 2.7L/100km. Ale Toyota k tomu má nějaký důvod a tvrdila, že spojení hybrid - disel nemá podle ní smysl. (jen fakt netuším jaký důvod to je). Každopádně můžete někdo říct WV a Škodě, ať si dají budíček? Hybrid v malém autě do města je přesně to co spolu sedí. A já věřím, že Toyota prodá v západní Evropě tady toho auta mraky. (na hybrid). Dává to totiž velký smysl. Zatím co Prius je příliš velký, drahý a určený i na meziměsto (kde hybrid je na nic), Yaris určený do města technologii víc využije a baterie u něj nemusí být tak velká a tedy je levnější (ufinancuje se i výměna). Elektrokola mají údajně taky obrovský úspěch v Asii.
Když Toyota udělá pak ještě verzi s dobíjením ze zásuvky s dojezdem do práce na cca 15 km, nebude co řešit.
Kdy se pořízení hybridu vyplatí?
14. ledna 2014
já jezdím s Fabií kombi nafťákem po Praze za 4,5l. Fabia je dvakrát větší, levnější a nemusí se jí měnit baterie!
Vymyslete lepší baterie a nedělejte hybridy. Jsou kničemu!
neni 2x vetsi...a ve stejne vybave ani levnejsi...
Vypadá to hezky. Do města OK. Teď jen jde o to jak dlouho vydrží baterie - 2-3 roky? Kolik stojí výměna 150-200 tisíc?
OMG je to tu vsude v diskuzi! U priusu drzi zatim 10 let OK, vymenu nekdo psal tusim ze za 50
uz je elektro smart, hybrid Yaris, pak samo klasika prius a nekde nahore se potaci hybrid Ampera, ceny padaji dolu... jeste tak 5-10 let az se nam rozmnozi po mestech zastrcky a bude to pouzitelne v praxi.
Zatim je to ale jeste porad na zacatku. Navic ta spotreba kolem 3.5l ty investice nikdy nevrati.
Ale je fajn, ze se Toyota snazi. Ted se jeste spolcili s BMW, to zas bude vlna ekosilenstvi na zapad od Ase :)
jak nevrati? ja tam totiz zadny rozdil v cene nevidim ... Kolik stoji stejne vybavene auto nehybrid s automatickou prevodovkou???
Kdo chce opravdu ekologické-zelené-auto, ten si může koupit plně elektrický RENAULT ZOE, za 15.000,- €uro.