Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zakázal, aby levné peugeoty a citroëny měly v Německu název Simca

Nečekaný úspěch Renaultu se značkou Dacia přivedl šéfy koncernu Peugeot-Citroën na nápad zkusit štěstí v kategorii levných aut. Na rozdíl od Renaultu přitom PSA žádnou značku kupovat nemusel. Mocnému koncernu, který má bohatou zásobu značek ze 70. let minulého století, ale zkřížil plány jistý Joachim W. ze Severního Porýní-Vestfálska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chechtin

zastavení produkce

Peugeot nic nezastavil. Značku Simca používal nadále Chrysler pro některé země. Jinak Peugeot pokračoval ve výrobě stejných aut, ale pod značkou Talbot (pohlceno Peugeotem v 50. letech), aby se odlišil od Chrysleru.

0/0
2.7.2012 13:04

Petricek

Re: zastavení produkce

Simcu měl za komoušů děda v NSR. Tehdy ve zlaté metalíze, i když mu silně prokluzovala spojka a byl rád, když vyjel menší stoupání, to auto jsem obdivoval.

V Simce jeli taky Holanovi na dovolenou (Veškrnka se Zedníčkem) v seriálu Chobotnice z .....

0/0
2.7.2012 23:13

Petricek

Ono za povšimnutí stojí to,

proč chtějí ti Francouzi jejich auta prodávat pod jinou značnou. Vzhledem k poruchovosti jejich vozů a velice bídné kvalitě (nemluvím o designu) se jim vůbec nedivím. Tydle levná auta budou kvalitativně ještě horší než klasicé modelové řady značek. Těmito levnými by své mateřské značky zabili. A segment levných vozidel obsadit musí.

Jinak mi vysvětlete, pro se japonské auto Mitsubishi Outlander prodával pod oznažením C-crosser a 4008. Nyní se jde opačným směrem. Vlastní produkce se má přejmenovávat ;-)

0/0
2.7.2012 12:40

Xladi

Re: Ono za povšimnutí stojí to,

O jaké poruchovosti je řeč? Mám francouzké auto 5 rokem a nikdy jsem s ním neměl problém, jo jeden problém byl že se rozklížilo ložisko na předním kole ale při stavu silnic se není čemu divit.

0/0
2.7.2012 20:55

Petricek

Re: Ono za povšimnutí stojí to,

Po kolika km? Za poslední  2 roky koupena 3 vozidla franc. značek a všechny 3 byly během prvním pár měsíců v servise se zvlášť závažnými poruchami. Jedno bylo vadné hned od výroby s náhodně se vyskytujícím problémem motoru. Ale zkuste u nás auto vrátit, tak jak to umožňuje zákoník nebo žádat jeho výměnu.

0/0
2.7.2012 23:09

Xladi

Re: Ono za povšimnutí stojí to,

Teď mám najeto necelých 77000km a to ložisko se vyskytlo v cca 60000km jinak mi praskly žárovky (skončila životnost) A žádný jiný problém jsem nezaregistroval. Jakou značku máte? Já vlastním Citroen a před 2 roky jsem ho nechal předělat na LPG

0/0
3.7.2012 11:15

Caretaker

Re: Ono za povšimnutí stojí to,

Třetí francouz během 10-ti let a jediný náklad jsou provozní kapaliny a drobnosti jako stěrače nebo brzdová obložení. Nezažil jsem spolehlivější auto. Narozdíl od kolegy, který má koncernovou středočeskou pixlu a furt si stěžuje, že mu tam něco klepe i po opravách za celkem 30.000,-. Nesmíš holt kupovat v Německu z tureckého autobazaru po prvním majiteli. ;-D

0/0
3.7.2012 20:30

navsteva bzdi na socialistu

Zajimave, takze kdyz si poridim chatu

na horach, kam udu jezdit jednou za rok na tyden lyzovat, tak mi ji nekdo ukradne a soud to posveti s tim, ze ji vlastne neuzivam? V bolsevikem promorene evrope je proste mozne vse a vlastnicka prava se beru tak nejak velmi volne.

+2/0
1.7.2012 10:44

Paglia Orba

Re: Zajimave, takze kdyz si poridim chatu

a on někdo ukradl to auto ??? 8-o Ten germán si pouze zaregistroval jméno toho auta, nikoli to auto. To je pouze chyba majitele automobilky, že si své jméno nezaregistroval. ;-)

Když se tvoje chata na horách bude jmenovat Bouda Jouda  nějaký podnikavec si jméno Bouda Jouda zaregistruje, tak tobě zbyde ta bouda a jemu ten název - kapišto ???

0/0
1.7.2012 21:21

Andee

Hm...

Docela by mě zajímalo, co milý Joachim pod tou značkou vyrábí? 8-o

+2/0
30.6.2012 18:41

Caretaker

Re: Hm...

Asi echt klobásky na vývoz do ČR. Semtam I Maso Cenově Akorát.

0/0
3.7.2012 20:32

Ladik82

super

Tak na tu 301 se těším,R^ ať už se bude jmenovat Peugeot či Simca. To je aspoň krasavec, německej Rapid může jít někam !!!!

+1/0
30.6.2012 16:27

Doktor JÁTRO

Mnooo koroze

Tenkrát to hnilo asi všechno,šlo jen o to co ještě aspoň trochu v míře a co ne.....třeba škoda 105/120 na tom nebyla v té době až tak nejhůře,třeba oproti ladám které hnily už jen po dešti

Mojí škodě 120 je 28 let,a při generálce se měnily pouze zadní lemy,což je hodně dobrý výsledek....ve stopách její na tu dobu poměrně dobré antikorozní ochrany nejde felicie.....velká škoda,najeto na ní mám 370 000km,obrovský držák a vždy všude dojela...ALE TA KOROZE JE SVINA,zákeřný nepřítel který stejně nakonec vyhraje a pošle tohle po jiných stránkách vymakané auto do šrotiště.....motor by zvládl daleko více,ale kastle už bude v takovém stavu že by se to rozsypalo....škoda soudruzi z škoda AUTO as,že jste ji nedali do POZINKU

PS: Nevěříte?-VĚŘTE!!!8-o

0/0
29.6.2012 23:09

Thor Steinar

Re: Mnooo koroze

Nejen ze neverim, ale asi to nebyla Skoda auto a.s., tipuju spis na s.p. a nazev byl taky jiny :-P

0/0
30.6.2012 14:52

Andee

Re: Mnooo koroze

Automobilové závody národní podnik (AZNP) Mladá Boleslav

0/0
30.6.2012 18:38

Doktor JÁTRO

Re: Mnooo koroze

Škoda 120 byla vyrobena v AZNP...automobilové závody národní podnik a felicie v škoda auto as

Na škodě 120 jsem opravdu měnil jen zadní lemy,a to ještě ani zdaleka nebyly durch....asi je to tím že ta šáde sloužila důchodci předemnou a má najeto jen 50 000km

PS: Nevěříš?-VĚŘ!!8-o

0/0
1.7.2012 0:51

rebbe

Pokud jde o vozy Tatra, mám k nim osobní vztah

na žehličce 57K jsem dělal 1957 můj řidičský průkaz. T 603 a následovníci mně nijak nezajímaly, hned tři takové se sedadly proprděnými papaláši měl můj soused vedle mého vjezdu na rozebrání. Motor vzadu už se od Simcy 1100 nenosí. Ale věřím, že by konstruktéři Tatry uměli přetrumfnout třeba Subaru, se vzduchem chlazeným a přesto tichým motorem.VVV

0/0
29.6.2012 22:58

Thor Steinar

Re: Pokud jde o vozy Tatra, mám k nim osobní vztah

Jestli dobre pocitam, jsi tedy minimalne rocnik 1939 a je ti 73? Takovy sem uz nepisou :-D

+2/0
30.6.2012 14:56

Jurrisek

Re: Pokud jde o vozy Tatra, mám k nim osobní vztah

já bych řekl, že určitě nacouval víc km než já najezdil dopředu;-D

+1/0
3.7.2012 7:31

Gaston9

Nechápu...

Mám dědictví- krásný dům. Ale dlouho ho nepoužívám. Takže si ho vezme někdo jiný? 8-o

+1/0
29.6.2012 20:27

Paglia Orba

Re: Nechápu...

Dům ne, ale pokud budeš mít na tom domě napsáno třeba " VILA TRAUTENBERG " a soused si to jméno zaregistruje, tak ti sice dům zůstane, ale název už bude vlastnit soused. ;-)

A bude to jen tvoje chyba.

+2/0
29.6.2012 21:12

kluknakluky

Re: Nechápu...

Nesmysl. Existuje něco jako právo předchozího uživatele. Pokud jste název pro danou kategorii zboží či služeb prokazatelně používal už před tím, než došlo k registraci dalším subjektem, máte plné právo tento název dále používat a to souběžně s tím novým majitelem ochranné známky. U té Simcy to bude zřejmě tak, že novému zájemci známku zaregistrovali, protože nikdo v rozhodné době proti přihlášce ochranné známky neprotestoval. Teď si na to PSA vzpomněl, ale na výmaz je už pozdě, takže buď budou vlastníci ochranné známky dva (což je pro PSA vždycky riziko), nebo to PSA raději vzdá a najde si jiný název. Pokud to od něj teda nakonec nekoupí.

0/0
29.6.2012 23:40

Paglia Orba

Re: Nechápu...

To není žádný nesmysl, to je fakt. Na patentovém úřadě nikoho nezajímá a nikdy nezajímalo, zda značku někdo používá dnes, včera nebo jí přestal používat před sto lety. Na patentovém úřadě je zajímá, zda již není zaregistrovaná. Pokud není, tak jí zapíší tomu, kdo z žádostí stojí před " pultem " a hotovo. Je to pouze chyby majitele značky, že si své jméno takto dávno neochránil.

Stejně tak mají třeba ochráněná svá jména slavní sportovci nebo herci. ;-)

+1/0
30.6.2012 11:38

Paglia Orba

Re: Nechápu...

;-D ..... s žádostí....;-). Hernajs, to je den....

0/0
30.6.2012 11:40

kluknakluky

Re: Nechápu...

Nemate pravdu. Bavime-li se tedy o ochrannych znamkach, ne o patentech, ty sem neplette. Jakousi zkusenost v tom mam a alespon u ceskeho Uradu prumysloveho vlastnictvi to funguje tak, jak jsem napsal. Ze muze byt jeho rozhodnuti nekym zaplaceno, to pripoustim a osobne jsem o tom i presvedcen, ale funguje to tak.

0/0
2.7.2012 23:35

tolstoj

Re: Nechápu...

treba v pripade Tesly patentovy urad rozhodl, ze elektromobily nemaji s vyrobou ceske Tesly nic spolecneho a tedy ze automobilka muze jmeno Tesla na svych autech pouzivat nehlede na to, ze tento nazev uz ma nekdo jiny registrovany.....

0/0
30.6.2012 11:58

quagaar

tak rychle

co by se ještě dalo ukrát a skutečný majitel potom vydírat? Tohle dělal Němcův bratr v devadesátých letech u nás, koukám že jsme Němce konečně předhonili!

+2/0
29.6.2012 18:29

quagaar

Re: tak rychle

Marek Němec to myslím byl, bratr povodňového Igora :-)

0/0
29.6.2012 18:31

KOLDAK

A tomu se říká "duševní vlastnictví".

Něco ukradnu, zaregistruju to a jsem vysmátej, skutečný autor může jen vzteky zatínat pěsti.

+10/0
29.6.2012 18:09

chriswebb

Auta měla pošramocenou pověst kvůli mizerné antikorozní ochr

Jako všechna auta té doby, pane redaktore.

+3/0
29.6.2012 17:56

Genial

Re: Auta měla pošramocenou pověst kvůli mizerné antikorozní ochr

Plech pochazel ze SSSR, hlavne Fiat na to tehdy doplatil...

0/0
30.6.2012 8:48

Paglia Orba

Re: Auta měla pošramocenou pověst kvůli mizerné antikorozní ochr

Fiatu platilo plechem SSSR za licenci na Ladu. Taky v té době třeba UNA a TIPA  hnila už na prodejně.

0/0
30.6.2012 11:42

tolstoj

Re: Auta měla pošramocenou pověst kvůli mizerné antikorozní ochr

ale Una a Tipa se vyrabeli tak o 10 let pozdeji nez posledni Simcy......

0/0
30.6.2012 11:59

Henry Ford

Nějaké divné.

Spíš bych řekl že v PSA  chtěli aby to  nemohl používat na ty svoje a přitom PSA nic nebrání to používat na auta. Ochranná známka se vztahuje na konkretní užití. A pokud to chlápek registroval i na auta, která nedělá tak je morální mu to vymazat.

+3/0
29.6.2012 17:33

Dewils1

!!!!!!!!!!!!

héééj kupte Tatru:-P:-P:-P

0/0
29.6.2012 14:23

jambajaa

Re: !!!!!!!!!!!!

Tatru? To by jsi tomu dal. Obávám se že Peugeot a Citroen by ji zničili (pravda i dnes na tom není kdo ví jak dobře), takovýmto společnostem by šlo jen o její patenty, mimo to, Tatra by měla vyrábět podle mého osobní vozy na technologické výši, podobně jako to dělá dnes třeba Mercedes, a ne levná vozidla konkurující Dacii. Tatra by prostě měla vyrábět jak levné tak luxusní vozy (dle mého názoru).

0/0
29.6.2012 16:09

jambajaa

Re: !!!!!!!!!!!!

Ehm, omlouvám se za tykání.

0/0
29.6.2012 16:11

panna z medvěda

Re: !!!!!!!!!!!!

máš štěstí!!!

0/0
29.6.2012 16:44

_Xeon_

Re: !!!!!!!!!!!!

Ouha. ;-D

0/0
29.6.2012 21:10

Henri

Re: !!!!!!!!!!!!

Tatra a vyrábať osobné autá? Veď posledné T613 boli už pri premiére vývojovo o 30 rokov pozadu voči iným automobilkám.  Tie naposledy vyrobené pre českých ministrov boli drahšie ako audiny.  Osobné autá prestali byť konkurencieschopné v deň, keď po vojne podnik prešiel od Nemcov ku Gottwaldovi a Hans Ledwinka si odniesol know-hou k Ferovi Porschemu. Tatra môže oslavovať, pokiaľ sa ako značka dožije ďalšieho desaťročia.

+1/0
29.6.2012 16:31

jambajaa

Re: !!!!!!!!!!!!

Neříkám že ne (nicméně s tím co píšeš moc nesouhlasím- i ještě po válce měla některé vozy které byly více než dobré), jen říkám že pokud by měla Tatra vyrábět osobní vozy, tak takové co jsou na celém spektru (od levných pro masy až po supermoderní) .

Více tu nicméně nemíním řešit jak a o kolik byla T613 zastaralá či nezastaralá oproti konkurenci, teĎ tu mluvíme čistě hypoteticky o tom k čemu by se Tatra měla vrátit. A jak jsem napsal, pokud by měla Tatra vyrábět osobní vozidla, tak takovým způsobem že by se vrátila k tomu jak to fungovalo do před a těsně poválečných let (prostě vozy na špici technologického vývoje). Tam tatra patří.

0/0
29.6.2012 17:27

Henri

Re: !!!!!!!!!!!!

Je mi ľúto, ale spojenie "špica technologického vývoja" a veta "Tatra tam patrí" naozaj nejdú dokopy.  Už nejaké desaťročia. Treba sa s tým zmieriť. Je to taká utópia, ako keby nejaká domáca finančná skupina chcela začať vyrábať svoj domáci automobil - a to nerátam nejaké špeciály z manufaktúr typu Attack. Musela by kúpiť licenciu nejakého výbehového modelu, nejaké desaťročia sa dostať do povedomia spotrebiteľov a potom skúsiť vlastný vývoj kúpou odborníkov. Tak to urobil veľmi úspešne koncern Hyundai. 

  Tatra nie je tak známa európska značka, aby niekto začal pod jej menom vyrábaťakékoľvek  autá. A iba pre Česko a Rusko sa to nevyplatí. Svetové koncerny majú dosť svojich zaniknutých značiek  ktoré sú známejšie a boli by vhodnejšie. Viem, že v Čechách to tak nevnímate a na svoje značky ste precitlivelý, ale aj v nákladnej divízii sklápačov je už aj ruský Kamaz technologicky úplne inde a úspešne funguje. Tatra je pred infarktom myokardu a pokiaľ sa nestane malý zázrak, zanikne.

0/0
29.6.2012 18:03

jambajaa

Re: !!!!!!!!!!!!

Nesouhlasím, nehleď na to jak je to dnes, mimo to známost je otázka času, není to nic co by se nedalo změnit. Jinak výroba osobních vozů je čistě věc hypotetická, je to prostě jen o tom POKUD. A POKUD by ta výroba byla tak to místo je tam.

Mimo to, já bych Tatru z "polostátněl" podobně jak to má třeba ČEZ nebo jak funguje třeba ruský KAMAZ (který má právě velice širokou podporu ze strany Ruska, jinak by neměl šanci)

Také bych tam udělal podporu vysokých škol, prostě bych k Tatře přiřadil vysokou školu kde by se "cvičili" noví designéři a zaměstnanci, po vystudování by měli smlouvu s Tatrou (pokud by o ně měla zájem) prostě podobně jako to má třeba Škodovka a jiné firmy.

Jinak Tatra je známá dost, pořád je to 3tí nejstarší automobilka světa.A jak jsem napsal výše, známost je jen otázkou času, financí a podpory.

0/0
29.6.2012 18:29

jambajaa

Re: !!!!!!!!!!!!

A dodal bych že to s tou údajnou českou přecitlivělostí na domácí značky přejdu protože to je celkově nesmysl. :)

Také bych neřekl že Kamaz je "uplně jinde" než Tatra. Kamaz má obří podporu ze strany státu. Ale z hlediska schopností je na tom Tatra zcela konkurenceschopně a co se týká těch terénních vlastností tak je i lepší než ten Kamaz. Stále si pamatuji jak v roce 2005 (nebo kdy) byl v Německu test, bylo tam několik typů nákladních vozů, od Dafů, přes Tatrovky a Kamazy. Kamaz tehdy vyhrál (poměrně těsně) ale ukázalo se že je to jen přeznačený Kamaz co jezdí v Dakaru (dokonce ho řídil Chagin), a kamaz v Dakaru a kamaz v sérii jsou dva uplně jiné vozy.

Každopádně- Uvidíme jak to bude, ale třeba Tatra Phoenix je docela nadějná a já budu držet palce aby se Tatra udržela.

0/0
29.6.2012 18:35

Zly_Soused

Re: !!!!!!!!!!!!

V osobních autech začala Tatra zastarávat a ztrácet v 70tých letech. Pokud jde o nákladní auta, tak Tatra disponuje unikátním řešením podvozku, který je pro těžké teréní náklaďáky ideální. Pokud zkrachuje, tak vinou špatného vedení, ne proto, že by tento koncept technicky zastarával. Nicméně v poslední době se blýská na lepší časy i díky spolupráci s firmou Daf. Tatra má teď úplně nový model Phoenix, který spojuje výhody podvozku Tatry a moderních motorů Paccar a který skončil v anketě International Truck of the Year 2012 na druhém místě.

+1/0
29.6.2012 19:14

jambajaa

Re: !!!!!!!!!!!!

Souhlasím, ale zároveň se dost obávám, jelikož DAF je nyní vlastníkem přibližně 20 procent akcií Tatry+ smí používat její patent na podvozek (podle toho co jsem četl) , co hůř, vypadá to že DAF by Tatru mohl chtít skoupit a to by nemuselo dopadnout dobře, DAF je totiž znám svým postupem- skup automobilku/získej patenty/uzavři ji. Už to tak v pár případech pokud vím (ale jména automobilek neřeknu, nevím je) aplikoval.

0/0
29.6.2012 19:27

samuel05

Re: !!!!!!!!!!!!

lip si to nemohl napsat v ceskych rukach nemela sanci , osobne si myslim ze skoncila by i bez 60let komunismu staci se podivat jak dopadli anglicke a svedske automobilky.

0/0
29.6.2012 21:15

slava kunst

Re: !!!!!!!!!!!!

T613 byla kusová výroba, nikoli sériová, takže je velmi těžké určit kdy vlastně byla premiéra. U kusové výroby by se i dalo říci, že to bylo představením prototypu takže rok 1968. Ale ani náběh výroby v roku 1973 není 30 let pozadu, stačí se podívat na tehdejší světovou produkci v dané kategorii. Ale dobře je to Váš názor.

Hans Ledwinka nešel po nástupu Gottwalda k Porschemu, ale do basy a na, jestli se nemýlím, 6 let. Zatímco Porsche už před válkou "odnesl" do Německa Ledwinkovi koncepci V-570 a další řešení a nechal se za to od fuhrera vyznamenávat. 

Jsou to zvláštní příběhy, jestli totiž byl někdo z těch dvou nacismu blíže, byl to Porsche, konstruoval mj. tanky Tiger. Ledwinka pro válku udělal tak maximálně T-111. Ledwinka skončil v base a Porsche na výsluní.

+1/0
29.6.2012 22:59

Genial

Re: !!!!!!!!!!!!

Mercedes chtel Tatru koupit po revoluci, nevim zdali je nezajimali jen nakladaky. Skoda mohla byt dalsi prosperujici Skoda...

0/0
30.6.2012 8:54

xvr101

..

Fero ty kable a polechy uz dlouho nepouzival, tak ja si je privlastnim.

0/0
29.6.2012 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.