Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmetek od brodského výrobce součástek pro toyoty zavinil nehodu

Japonská společnost Futaba v Havlíčkově Brodě dělá součástky do automobilů. Podle zaměstnanců nejméně jeden výrobek nejspíš unikl kontrole a v Nizozemsku způsobil nehodu, při níž autu značky Toyota upadlo kolo. Vedení podniku se k tomu nechce vyjadřovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Joachim.Nowak

Mělo to rozhodit geometrii, aby auta musela do servisu.

Nicméně se vloudila další chyba a byla z toho nehoda s ostudou. Nejen automobilky vyrábějí chyby schválně. Všichni honí nákladovost, ale copak lze vyrábět za tak nízké ceny pořádná auta?

Nové auto si koupí jen ten, kdo autům nerozumí. Vždyť cena nového auta jde dolů o čtvrtinu, jenom když jste vyvezli nové auto z autosalónu. U ojetin se ceny aut tak nemění. Jsou levnější, ale uspořené peníze je potřeba investovat a to jinam než do benzínu. Investovat potřeba do pořádné kontroly a případné repase ojetiny. Benzín až na druhém místě.

0/0
1.7.2012 17:20

entony13

Re: Mělo to rozhodit geometrii, aby auta musela do servisu.

když budou všichni tak chytří, tak kdo koupí nová auta? Když koupíte modní oblečení, nemá za půl roku cenu ani 10%, když koupíte novinku mobil, nemá za rok tentýž mobil cenu ani 50% atd. Pro firmy koupě auta vyjde levněji než přidat peníze zaměstnanci a ten auto dostane k užívání, firmy kupují víc než polovinu osobních aut u nás na trhu. a navíc, peníze si do hrobu nevezmete a potomků dáte vždy málo ( podle nich), lepší je ty peníze utratit :-)

0/0
2.7.2012 17:13

mi_golem

asi zrovna vypli proud u svářečky, když vařil automat

, nebo došel svářecí drát. Pak to sice zapli, dali novou cívku drátu, ale zmetek byl na světě. Je to smutné, ale stávají se horší věci, i když jsou vyráběné přímo v Japonsku. Např. SUBARu chrlilo vadné naftové motory, protože měli špatně fungujícího robota, který nevrtal mazací kanálky u kliky, příp. vadné vstřikovače a čerpadla nafty. české zastoupení přitom mlží a mlží, barvu nepřiznají. Tady v tomto případě to alespoň nepopírají, resp. ani popírat nemohou.

+1/0
29.6.2012 21:37

dropa

Zarazit dělníkům prémie a odstupné a je to!

U favorita mi během roku zůstala 2x ! v ruce ruční brzda. Vytrhlo se špatně (málo) zasazené lanko v dutém šroubu a jeden prolis na 2mm konečku to prostě neudržel. Asi celá série...:-/

+1/0
29.6.2012 17:29

anncz

No jo

Tschechischen fusher

0/0
29.6.2012 2:25

CZMiki

Je to jasné,

bylo to samozřejmě tzv. "KURVÍTKO", akorát to tentokrát trochu přehnali;-)

+4/0
28.6.2012 23:57

josefl

Celý systém certifikací

je k ničemu. Je to jenom tahání peněz z kapes podniků a zdražování výroby. Základem je řádná kontrola a tu lze provídět i bez certifikací.

+2/0
28.6.2012 23:29

jana b

v Cesku tam je

zmetku ;-D

0/0
28.6.2012 23:19

Lord Helma

Re: v Cesku tam je

výstižně jste se popsala ...

+2/0
29.6.2012 9:04

username

vtipné

líbí se mi, jak se říká, že roboti jsou neomylní, že každý jejich výrobek je stejný dle zadání a proto jsou lepší. A teď automatický robot z nějakého důvodu neprovede 3 sváry ze 4 a ani to nereportuje. Jasně že ve finále je to chyba někoho, kdo to programoval, ale stejně...

Chtělo by to kamerové záznamy daného robota nebo minimálně jeho log (u něj je pravděpodobnější, že bude po takové době k dispozici), ne že bych si myslel, že to je vzpoura robotů, spíš myslím, že například po prvním sváru vypadl proud, okamžitě naběhla záloha, ale stroj s touhle eventualitou nepočítal a prostě najel další. Nebo třeba že to byl poslední výrobek směny, pak vypnuli mašiny a ráno to takhle blbě naběhlo atp. Každopádně nějaký mechanismus selhal a bude zajímavé jej hledat

+2/0
28.6.2012 22:00

arburg

TS 16949...

Živě to vidím,100 vyškolených kvalitářů a nástěnkářů,na dílně jen ukrainci a mongolci,ktří nepoznají svářecí automat od velblouda a najednou hrozný divení.

ISO,TS,VDA,FMEA,vše k ničemu. Udelá se Ishikawa,rework,nová nástěnka,auditoři si namastí kapsy a bude dobře.

+9/0
28.6.2012 21:56

Homer _4

Re: TS 16949...

Případ z jiné branže:

RAKO dlaždice a obklady. Doteď kvalita/cena to lepší co se dalo koupit, prostě v pohodě. Teď jou u pásů jen to polorusáci, Poláci, apod... Majitelem se navíc stali Italové a těm se nehodí cenově dostupnější a přitom kvalitní výrobce. Výsledek? Hádejte. Dovolím si důrazně varovat před RAKO a pokud už si to koupíte, počítejte v časovém harmonogramu s vracením zboží, oni dnes běžně distribuují 2. kategorii jako první!!!

Tihle gastarbeiteři nemají žádnou kkulturu práce. Jenom si odpíchnout svých 8 hodin a jít domů. Díky tomuto přístupu jsou ty jejich domoviny ve srabu v jakém jsou. A oni teď tu samou fušeřinu importují sem. Hnus.

0/0
29.6.2012 23:33

ippokorny

Re: TS 16949...

A Češi se chovají jinak, tedy odpíchnout a domů? Vždyť jsou také Slované, jako ti vaši "polorusáci, Poláci"!

0/0
2.7.2012 7:51

cuncon

Re: TS 16949...

Hehehe,chytrý Čech;-D

0/0
3.7.2012 15:11

V_OOOO

To je toho...

Kdyby se ve skutečnosti vědělo, co všechno jezdí v autech, tak by všichni chodili pěšky...;-D

0/0
28.6.2012 21:40

Výstřik do tmy X.

no tak u minulýho auta mi za jízdy upadlo zavěšení kola taky

a vědu z toho nedělám.:-/

0/0
28.6.2012 21:29

Agent-přisluhovač

Re: no tak u minulýho auta mi za jízdy upadlo zavěšení kola taky

U Š105 to ale bylo normální.

+1/0
29.6.2012 8:39

Bělovous Zrzunda

To je tím certifikátem kvality !

To je proto, že mají certifikát kvality. Kdyby nedělali takové nesmysly, jako certifikáty, tak by měli čas to pořádně svařit :-P

+5/0
28.6.2012 20:57

MIR80

Re: To je tím certifikátem kvality !

To je holt dnesni doba...nejde o to, co kdo umi a jak dobre to umi, ale na co ma certifikat na nastence ziskany od sebranky lidi, co se sama neumi zivit nicim poradnym, tak si vylobbovala, aby byly certifikaty na kdejakou blbost povinne a zacali je vydavat za patricne obnosy

+4/0
28.6.2012 21:48

katano

Toyota vyrábí bohužel - ZMETKY >>>>>>>>>>>

>>>>>>>>>> viz. upadlé kolo ! ! !

           PS : to je smutná japonská - REALITA. :-P

0/0
28.6.2012 20:55

Pleshoun

Re: Toyota vyrábí bohužel - ZMETKY >>>>>>>>>>>

Japonská? To zavěšení vyrobily zlaté české ručičky... já to moc nechápu v době stoprocentní kontroly, kamerových kontrol, elektronických měrek před expedicí...

To bude porušení výrobního postupu...

+1/0
28.6.2012 21:30

Lord Helma

Re: Toyota vyrábí bohužel - ZMETKY >>>>>>>>>>>

100% kontrola, no to je fór měsíce ... Vy jste asi nikdy nepracoval v jakékoliv jen trochu větší výrobě. Říká vám něco statistická kontrola ?

0/0
29.6.2012 9:06

cernobila_televize

Re: Toyota vyrábí bohužel - ZMETKY >>>>>>>>>>>

o stoprocentni kontrole si muzete nechat zdat. Myslite, ze treba autosedacky maji svou vlastni kameru, ktera je sleduje, jestli je udelan spar na kazdem aute atd. To by byly giga-terabyty dat a stejne ten okamzik, co byste potreboval byste nenasel, zaznam se nedela plynule.

0/0
29.6.2012 9:17

Šeb

Jablko svaru

Chápu, že autor nerozumí dokonale výrobním linkám dodavatelů automobilovému průmyslu, ale česky by měl umět a vědět, že svár svařováním nevzniká. To by to totiž bylo svářování, tepelný spoj je svar ;)

0/0
28.6.2012 20:43

JeFFik

Re: Jablko svaru

zřejmě vznikl svár mezi svářečem a mistrem a tak vznikl ten zmetek ;-)

0/0
28.6.2012 21:28

Pleshoun

Re: Jablko svaru

svářeč... teď jste mě pobavil... takovéhle díly vaří roboti... tam se na náladu zaměstnance již dlouho nespoléhá...

0/0
28.6.2012 21:32

afk

Re: Jablko svaru

třeba selhal řidič na svářecím robotovi :))

0/0
28.6.2012 23:42

Marek.Paroubek

Re: Jablko svaru

To jste mne pobavil zase vy, 99,9 procent svařenců v Hyundai Nošovice se opravuje a dodělává ručně.

0/0
29.6.2012 16:28

josefl

Re: Jablko svaru

Svar jako svár, monstrance jako menstruace, hlavně že dobře platí.

0/0
28.6.2012 23:33

moje.maličkost

.

spíš bych se zamyslela nad tím, že celé kolo drží jen na jednom dílu. ona firma může vyrábět statisíce OK kusů(což nikdo přece neřeší) a pak se holt stane že projde i jeden zmetek...myslím, že je to tak u všech věcí nejen v auto průmyslu

0/0
28.6.2012 20:36

V_OOOO

Re: .

0,01 ppm a je to!;-)

0/0
28.6.2012 21:51

fischle

Ať mi nikdo neříká,

0/0
28.6.2012 20:00

fischle

Re: Ať mi nikdo neříká,

že si těch chybějících svárů nevšiml ani nikdo na montáži - jasně že je dneska věechno automatizováno, ale i z tý blbý bapety to někdo musí někam dát, aby si to ta mašina mohla vzít a namontovat.

+1/0
28.6.2012 20:01

JAR-47

Re: Ať mi nikdo neříká,

a ty myslíš že se montéři kteří to skládají mají čas dívat na sváry a na něco co se jich netýká ? ani náhodou !!

+1/0
28.6.2012 20:02

fischle

Re: Ať mi nikdo neříká,

to je fakt, ale když jsem byl mladší, tak jsem také dělal na kontrole ve firmě vyrábějící díly pro zemědělskou techniku a rozhodně se nekontroluje úplně každý díl. Jinak 3 ze 4 svárů je fakt hodně  - toho si všimne i slpej.

0/0
28.6.2012 20:06

quagaar

Re: Ať mi nikdo neříká,

Famfula, jak to chodí?! No chodí to výborně, ale neseje to... ;-D;-D

0/0
28.6.2012 21:19

Mablung

Re: Ať mi nikdo neříká,

Divil byste se, ale lidé na montážní lince si neshodných výrobků všimnou často. Nevím jak na automobilových linkách, ale na jiných jsou i lidé instruování aby věděli co tam montují a dokázali neshodný díl rozeznat. A na všech linkách platí, když Vám rukou projdou stovky stejných dílů denně, neshodného si prostě všimnete, pokud je dobře rozeznatelný.

0/0
28.6.2012 20:33

Mablung

není to tak lehké

Jestliže firma vyrobí několik milionů výrobků, pár stovek či tisíc z nich je neshodných. Potom záleží na kvalitě kontroly jakosti, ale ta je v automotive většinou výborně propracovaná. Nicméně stačí jeden operátor který nedává na chvíli pozor či je ve výpovědi naštvaný na firmu a zmetek je na světě. Těhle zmetků se z různých továren dostane hodně (je to jen zlomek promile, ale v tom množství ...), ale jsou většinou buď zachyceny při montáži (i pracovník na montážní lince by měl rozeznat takhle zřetelný zmetek) a nebo nemají vliv na bezpečnost, tudíž se vymění v servisu a nikde se to nerozmazává.

To říkám jako člověk který v pár podobných továrnách dělal (ne na jakosti, do té jsem zasahoval jen částečně)

+2/0
28.6.2012 19:55

cernobila_televize

Re: není to tak lehké

zadna firma nemuze delat 100% kontrolu, vzdy se vybere vzorek, ktery musi byt v dane toleranci, jinak se dodavka odmitne. Ale zase si nedelejte iluze, kolikrat dily chybi a musi se pouzit z drivejsi generace (jiny material, design) pokud pasuji, protoze kvuli tomu nezastavite linku - myslim dily u kterych to neni kriticke (koberce, plata, ovladace, drzaky). Kolikrat se zmeni slozeni materialu a ty dily by se uz nemely pouzit...ale co delat, kdyz dodavka neprijela...

0/0
29.6.2012 9:21

kvak.nořič VII

toho nadelaji...

at se nauci od korejcu jak zametat problemy

+2/0
28.6.2012 18:10

Marek.Paroubek

Re: toho nadelaji...

Koukám také osobní zkušenosti z jejich výroby? ;-D;-D;-D

0/0
29.6.2012 16:29

Andee in Red Book

Hm...

Mohl by panu Vokáčovi někdo vysvětlit, že certifikát kvality (např ISO9000) souvisí s kvalitou výrobků jen okrajově? Firma může plnit sto certifikátů a stejně bude vyrábět zmetky... :-P

+3/0
28.6.2012 17:59

samhowkins

Re: Hm...

a na to jste prisel jak?

Rad se necham poucit, k cemu TS je, kdyz ne ke QA;-D

+1/0
28.6.2012 18:48

Mysel

Re: Hm...

"Pomaha to obchodu". Nic jineho to delat nemuze, kdyz je ve vetsine pripadu ziskan velmi podivnym zpusobem.

+2/0
28.6.2012 19:03

GenEtt

Re: Hm...

je to k tomu, že zákazníci to chtějí, obzvlášť automobilky. Kdo jim chce něco prodat, musí to prostě mít, toť vše. Jinak jen zbytečná administrativa Rv

+3/0
28.6.2012 19:10

Phantom2005

Re: Hm...

Ten certifikát říká, že to co děláte, máte papírově podchycené od začátku do konce. Můžete dělat úplnou hovadinu a ještě k tomu blbě, ale dokud dodržujete papírový postup, tak je to ok.

Možná, že ze mne mluví zahořklost, ale zažil jsem u velkého telko operátora úvodní certifikaci a pak asi pět recertifikací a můžete mi věřit, že kvalita služeb byla fakt až to poslední (jestli na ni vůbec došlo).

+1/0
29.6.2012 9:26

aluminiový alobal

Re: Hm...

samozřejmě, certifikát kvality je dobrý pouze k pověšení na stěnu v prostorech pro zákazníky, jiný smysl nemá:-)

+3/0
28.6.2012 19:38

Montgomery

Pokud budou

muset svolat všechny auta daného typu ke kontrole, tak ta firma nejspíš končí.

0/0
28.6.2012 17:41

samhowkins

Re: Pokud budou

nebudou muset, pokud maji v poradku traceability.

0/0
28.6.2012 18:47

To zase zírám...

Re: Pokud budou

To jako že když mají v pořádku traceability, tak mají zaznamenáno, na kterých součástkách chyběly ty sváry, do kterých aut byly namontovány a tato auta svolají do servisu? To je docela hodně dobrej fór. ;-D Ještě si to trochu dokážu představit v situaci, kdy je absence sváru důsledkem poruchy zařízení a tu se podaří časově zařadit. Pak lze stáhnout jen součástky, vyrobené v této době. Ale jinak pokud nepřijdou na důvod absence svárů a časově ho neumístí, sebelepší traceability jim vůbec nepomůže.

+2/0
28.6.2012 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.