Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Drsný crash test na dálnici: při průjezdu stavbou ani nelaďte rádio

Rozsáhlá oprava dálnice D1 přinese řadu zúžených úseků, které jsou pro řidiče potenciálně nebezpečné. Jaké následky mívá nepozornost v místě dálničních staveb, přináší aktuální evropský crash test.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radl

Měl bych vůbec strach...

... opustit bezpečnou dálnicí a jet na okrsky. Vždyť tam není nikde dělící čára, matinel či cokoliv, co by oddělilo 2 pruhy.

0/0
4.7.2012 17:43

Tomáš Kocian

Co to je za test?

Ten test na prvním videu nechápu. Jednak oranžové auto brzdí, takže nejde přesně určit rychlost v momentě nárazu a potom co ta modrá dodávka? Proč přejíždí do jiného pruhu pod stejným úhlem jako oranžové auto? To jako oba ve stejný moment usnou a zatočí doleva? Nebo když jedete a vedle vás začne auto přejíždět do protisměru, tak se hned snažíte zabrat jeho místo? 8-o Kdyby jela dodávka ve svém pruhu, tak nemá ani škrábanec.

0/0
4.7.2012 9:42

mnenebertemocvazne

Re: Co to je za test?

no, bohužel je takových absurdních situací na silnicích celkem dost, takže si myslím, že ten test vychází z praktických zkušeností a případů

0/0
4.7.2012 17:29

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Řidič ukolébán monotónním dálničním rytmem

na D1? Si děláte srandu. že jo? ;-D

0/0
4.7.2012 8:34

PiPiiiiiK

Re: Řidič ukolébán monotónním dálničním rytmem

Nám v bytě, když hodně fouká vrže digestoř a po několika hodinách se dá i usnout. Věřím tomu, že tuc..tuc..tuc..tuc může po určitě době taky někoho uspat

0/0
4.7.2012 12:59

ricpic3

Re: Řidič ukolébán monotónním dálničním rytmem

nebudeš tomu věřit, ale v Evropě existuje i víc dálnic než jen D1

0/0
4.7.2012 21:07

nepetr

Čeští řidiči.

Pro českého řidiče naprosto zbytečné články a videa. Jelikož českým hyper řidičům se nic takového přece stát nemůže :-/

+1/0
3.7.2012 20:58

Have you seen Mike Hunt?

Re: Čeští řidiči.

Cesi jezdi v porovnani s Americany naprosto bezpecne. Jet tady po highway je leckdy o zivot.

0/0
4.7.2012 8:16

nepetr

Re: Čeští řidiči.

Amerika je mi u zadela. Mně jde o to že řidiči tady mě ohrožují denně:-/

0/0
4.7.2012 8:36

albert10

20 euro

20 euro přes dva metry, ještě že jdou za jízdy sklápět zrcátka.

0/0
3.7.2012 20:36

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: 20 euro

nejsem si jist, že sklopením levého zpětného zrcátka by člověk ušetřil...

0/0
4.7.2012 8:43

ryccardo

oranžový auto

Pozná někdo co bylo to oranžový auto zač. To snad ani nemohlo projít NCAP?!

0/0
3.7.2012 16:05

lib7

Re: oranžový auto

Tak to vím naprosto přesně;-) Jedná se o Hyundai Atos první generace a omlazený Atos prošel v roce 2000 crash testem Euro NCAP s "výsledkem" 3 hvězd...8-o

0/0
3.7.2012 17:20

ryccardo

Re: oranžový auto

tak to je ovšem katastrofa. Vždyť je to jak papírový. Jestli má tohle 3 hvězdy tak je celej NCAP trapná fraška.

0/0
3.7.2012 23:27

kafy

Re: oranžový auto

Kolega v tom boural a v pohodě :)

0/0
4.7.2012 6:33

ryccardo

Re: oranžový auto

no teď ještě jestli boural neznamená -srazil kočku a v pohodě neznamená - měl jen přeražený nohy. Podle mě to auto má deformační zóny na úrovni Feldy.

0/0
4.7.2012 8:44

Jindřich Husička

Tyhle moralizujici clanky...

Pane redaktore, naladte na vlnu Jeremyho Clarksona. Rizeni cim dal snazsi, ne naopak. Jak dokazuje TG, ridit lze ve spacaku i behem prisivani knofliku...

0/0
3.7.2012 15:34

Jan9002

Úplně nejlepší ze všeho je, že EU se snaží

všechny zákony udělat stejné v celé EU, kromě dopravních předpisů a dopravního značení. Takže cizinec, když přijede k nám, nebo my, když přijedeme do ciziny, tak se najednou diví (me), že jsme udělali přestupek, když to u nás přestupek není. Jedna z nejnebezpečnějších věcí je, že tramvaj, která odbočuje doprava má přednost. Našinec to nezná a tramvaj škodovka nepřepere.

0/0
3.7.2012 14:55

tenkdomacas

Re: Úplně nejlepší ze všeho je, že EU se snaží

Myslím, že byste měl vrátit řidičák, tedy pokud jste "našinec".

+3/0
3.7.2012 15:04

mnenebertemocvazne

Re: Úplně nejlepší ze všeho je, že EU se snaží

souhlas, nezná základní předpisy. Hodně lidí taky neví, že existuje přednost zprava na neznačených křižovatkách, nejhorší to pak je na parkovištích u obchoďáků, tam to neřeší zkoro nikdo...

0/0
4.7.2012 7:44

Pedro Rodriguez

Re: Úplně nejlepší ze všeho je, že EU se snaží

jn, u obchoďáků je lepší dávat přednost ze všech stran :-/ Někteří mají pocit, že když jedou rovně, tak mají přednost.

0/0
4.7.2012 18:01

nepetr

Re: Úplně nejlepší ze všeho je, že EU se snaží

Co to meleš??

+1/0
3.7.2012 20:59

Martin Soušek

oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

On je hlavně rozdíl, jak to dělají v Německu a jak u nás. V Německu je před každou změnou na dálnici nekonečný les blikátek, cedulí a informačních panelů. Pokud se vedou směry proti sobě, oddělují je masivní betonové zátarasy.

.

U nás se s tím nemažou. Před uzávěru se prdne pár cedulí, které snižují rychlost a na kraj se postaví jedna blikací šipka. Klidně vedou oba směru dálnice proti sobě a oddělí to jen miniaturními placičkami každých sto metrů. To se to pak diví, že někdo přejel do protisměru....

0/0
3.7.2012 12:19

steve78

Re: oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

Pokud někdo není schopen udržet auto jedoucí 60km/h v přímém směru tak nemá za volantem co dělat, takže ano opravdu se divím tomu, že někdo dokáže přejet do protisměru...

+2/0
3.7.2012 18:56

LevP

Re: oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

to mate pravdu to nema,ale ono je to prevence, kdyby se treba nekomu udelalo nevolno nebo nejaka technicka zavada tak to maximalne opre o svodidlo, a ne do protijedouciho vozidla

0/0
3.7.2012 19:59

steve78

Re: oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

Ale to nejde, to by pak musely být všude svodidla ne jen na dálnici. Mimo dálnici snad máte svodidla mezi protisměrnými pruhy? A tam se jezdí rychleji (na zůžených místech na dálnici je z pravidla 80 nebo i 60), některé okresky jsou úzké, že se tam sotva vejdou dva autobusy vedle sebe (a znám takovou i hodně frekventovanou silnici) a ještě je to klikaté. Jestli někdo chce bezpečnější silnice tak nemůže dávat řidičák kdejakému blbovi, svodidla ani lepší auta už to nezachráněj.

0/0
3.7.2012 20:11

honzabiker1

Re: oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

A nemeli by tedy preventivne chodit vsichni pesky? Urcite by se tim vyrazne snizila nehodovost.. ;-D

0/0
4.7.2012 8:08

albert10

Re: oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

V německu hlavně řidiči před zúžením nemají problém plynule zpomalovat. Ne jako u nás, že kdo jede 150, před zúžením zrychli na 180, aby těsně před kužely stihl předjet o dvě auta navíc

0/0
3.7.2012 20:31

radl

Re: oddělení jízdních pruhů při opravách na dálnici

Na silnicích III. třídy to musí tedy vypadat :-) Žádné rozdělení jízdních pruhu a pod. :-(((

0/0
4.7.2012 17:38

net.Xtreme proti diskriminaci

Ono sice 22 metrů poslepu vypadá jako hodně,

ale převedeno na čas to tolik není a když se dívám před sebe, tak mám větší mezeru a vidím dále...

0/0
3.7.2012 11:08

ryccardo

Re: Ono sice 22 metrů poslepu vypadá jako hodně,

Napadlo mě to samý. Žádnej řidič nečumí na dálnici jen 20 metrů před sebe.

0/0
3.7.2012 16:06

zorro_rojo

Re: Ono sice 22 metrů poslepu vypadá jako hodně,

Ze ne? ;-D

Ja si jinak chovani nekterych ridicu nedokazi vysvetlit. :]

+1/0
3.7.2012 21:38

nepetr

Re: Ono sice 22 metrů poslepu vypadá jako hodně,

Jde o to že za sekundu nekoukání se toho před váma může stát hodně. Pokud tedy není prázdná dálnice...

0/0
3.7.2012 21:01

fanda sportu

Hlavne je super, ze az 7% nehod se stane...

..pri prujezdu stavbou. Pokud neni srovnani kolik procent nehod se stane u najezdu, krizeni dalnic (masivni zmeny pruhu) tak me tohle prijde trosku nafouknuty... Zajimalo by me kolik tech 7% nehod se stane opravdu tim, ze nekdo prejede do druhyho pruhu a kolik tim, ze to proste nekdo nedobrzdi pred kolonou.

Myslim si, ze daleko vetsi problem (zejmena na ceskych dalnicich) je "davani prednosti" autum napojujicim se na dalnici. Prijde me, ze kdyz cesky ridic vidi jak se nekdo blizi na najezdu na dalnici, tak uz zacina premejslet jak mu uhnout...Neni nic lepsiho nez kdyz clovek jede v levym pruhu a najednou mu tam auta zacnou prejizdet z pravyho pruhu, jen aby si mohl nekdo v klidu najet...

0/0
3.7.2012 11:06

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Hlavne je super, ze az 7% nehod se stane...

Já jsem při průjezdu stavbou měl ťukanec na zrcátku, v tom pravém zúženém pruhu couvalo auto, které asi přejelo o párset metrú odbočku a já se bál najet moc do pravého, protože jsem dost zpomalil a v levém byla auta, ale zas jsem nezpomalil tolik, abych zastavil...prostě jsem  projel tak těsně u něj, jak jsem si troufl a troufl jsem si asi moc...Nicméně je to jedna z cenných zkušeností, které mi říkají 1) nikdy v zúžení na dálnici necouvat a 2) bacha na lidi, kteří se o to pokouší...

0/0
3.7.2012 11:13

jan.banos

Re: Hlavne je super, ze az 7% nehod se stane...

couvat na dálnici R^

+1/0
3.7.2012 11:55

cernobila_televize

Re: Hlavne je super, ze az 7% nehod se stane...

to umi jen ChuckR^

0/0
3.7.2012 12:21

cernobila_televize

Re: Hlavne je super, ze az 7% nehod se stane...

asi se stalo kazdemu, ze prejede odbocku na dalnici a musi jet dalsich 5-10 km a i kdyz to je prvni co vas napadne, tak takovou blbost clovek nikdy nesmi udelat. Taky se mi stalo, ze pruh dalnice byl veden v protismeru a pravy pruh byl potom za 1-2 km na odboceni a uz se tam neslo dostat, tak jsem si holt trochu zajel. V dobe navigaci, je to navic jeste mensi problem.

0/0
3.7.2012 12:20

termin

3 videa, 3 reklamy

A pak se divíte, že si lidi nasazují agresivní AdBlock.....

+8/0
3.7.2012 10:37

registrace.debilit

Re: 3 videa, 3 reklamy

je to tak, a je to dost ubohe od idnes Rv

0/0
3.7.2012 17:40

standysman

Re: 3 videa, 3 reklamy

Mám chrome adblock, ale reklama před videama na idnes a stream se mi teda ukazuje. jaký odstraní i toto?

0/0
3.7.2012 19:25

lassesse

Re: 3 videa, 3 reklamy

Skus iny prehliadac.;-)

0/0
3.7.2012 20:53

ricpic3

Re: 3 videa, 3 reklamy

možná pracuješ zadarmo a jen pro radost, ale věřím tomu, že celá redakce chce alespoň 1 x měsíčně od vydavatele výplatu. Kde, myslíš že, se peníze na ty výplaty vezmou?

0/0
4.7.2012 21:13

cernobila_televize

toz tak

ja nevim, proc tak radi prepocitavaji ty sekundy na metry. Je jasne, ze 1 s ve 130km rychlosti bude ca. 40 m, ono se to zda hrozne moc, ale vsechno je v te rychlosti dale. To je stejne jako rict, ze 100 m je pro chodce hrozne moc. Kdyz se ohlidnete na dalnici, tak behem tech 1-2 sekud taky jedete poslepu.

+1/0
3.7.2012 10:18

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: toz tak

přepočítává se to proto, že ve ČR není úplně obvyklé dodžovat bezpečnou vzdálenost mezi vozidly. Když jedu 130, tak by nejbližší vozidlo mělo vámi nejblíže 72 metrů. To samé platí při předjíždění, ale tady se obvykle "myškuje" i na úplně prázdné dálnici.

0/0
4.7.2012 8:52

alis

Už mě serou...

...ty povinné obtěžující reklamy na začátku. Díky nim se dívám jen na takové video, co ěm opravdu moooc zajímá.

+1/0
3.7.2012 10:01

tmf

Re: Už mě serou...

jaké reklamy?

0/0
3.7.2012 14:33

KarelV

To je zajímavé... (80% vozidel)

když se tam (do zúženého levého pruhu) NEVEJDOU, tak jak to, že tamtudy PROJÍŽDĚJÍ ???  8-o 8-o :-/

0/0
3.7.2012 9:00

daffy.d

Re: To je zajímavé... (80% vozidel)

Jednoduše. Přesahujou do vedlejšího pruhu. Taky jsem takový magory na D1 viděl.

+2/0
3.7.2012 9:23

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: To je zajímavé... (80% vozidel)

Proč magory, pokud přesahuji o deset centimetrů a ten přede mnou tam má přes  metr místa, tak to není neproveditelné...

0/0
3.7.2012 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.