Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: diesel, který do auta nenarvete. Půjde do dolu

Říká se mu Ježek, velký je jako slon a má sílu jako pět formulí 1. Obrovský vznětový motor se poprvé představil na stařičkém kontinentě v Británii a svými parametry okouzlil známý festival rychlosti na zámku v Goodwodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IC2

Temelín

Hmm v čechách je třeba 6 dieselmotorů tuším 5 MW (5000 kW), konkrétně na Temelíně. Taky hezký koťátka...[>-]

0/0
11.7.2012 11:51

K.Bartak

Do mé plánované

motorky bude tak akorát;-D

0/0
9.7.2012 17:10

mimouch

Síla vs. výkon

Ten motor má sílu jako 5 formulí 1? Nevím, jaký má formule 1 točivý moment, ale myslím, že tenhle motor se 16.000Nm má podstatně větší sílu než 5 formulí 1.... ;-D

0/0
9.7.2012 16:34

Doricek

Z pohledu výrobní řady dieselagregátů CAT,

je tohle motor pouze střední velikosti. Dělají i 5000 kW motory, tenhle má "jen" 3000 kW.

0/0
8.7.2012 22:25

psycholog.idnes

Jako TDIčkář se nemohu nezeptat:

Na kolik se to dá přečipovat a přetryskovat??  ;-D;-)

+1/0
8.7.2012 21:40

I Shot the Devil

Re: Jako TDIčkář se nemohu nezeptat:

že ty chceš,aby to táhlo víc vocpoda?;-D

+1/0
8.7.2012 22:36

oldfashioned Kokodák v1a

co znamená "nenarvete", bitte???

m8-om

0/0
8.7.2012 19:07

mates.klima

Re: co znamená

http://www.slovnik-synonym.cz/web.php/slovo/narvany vy @#$%

0/0
8.7.2012 19:22

ivan.ivan

ivan.ivan

motor pekný, ale prečo je to "autofotka týdne"?

0/0
8.7.2012 18:20

Rubik1

Cim ten motor udivuje

Udivuje me hlavne to, ze ma silu pouze peti motoru formule 1. Nebylo by lepsi nahradit ho deseti motory formule 1 a provozovat je na polovicni vykon, aby dlouho vydrzely? Muselo by se tak usetrit spoustu zeleza a jeste vice nafty.

0/0
8.7.2012 17:38

hbx

Re: Cim ten motor udivuje

Pravděpodobně nemáte o technice ani páru.

+3/0
8.7.2012 18:04

Homer _4

Re: Cim ten motor udivuje

Motory z F1 - i kdyby provozované na 10% max. výkonu - nebudou mít ani 1% životnosti tohoto diesel motoru. Nemluvě o spolehlivosti. Tam by propadly totálně.

+1/0
8.7.2012 18:07

Pedro Rodriguez

Re: Cim ten motor udivuje

To je hodně špatnej pokus o trolling.

0/0
8.7.2012 19:46

zorro_rojo

Re: Cim ten motor udivuje

Mate pravdu, nafty by se usetrilo spousta.

I kdyz asi proto, ze F1 na naftu nejezdi. :)

0/0
8.7.2012 21:14

Homer _4

No, motory do nákladních lodí jsou ještě jiná liga...

Tohle by tam mohlo plnit funkci podávacího čerpadla...;-)

+3/0
8.7.2012 17:35

Jurrisek

Re: No, motory do nákladních lodí jsou ještě jiná liga...

tak to samozřejmě a u lodního motoru je jen jeden píst větší než tento drobeček;-D

0/0
9.7.2012 7:19

Vass

Re: No, motory do nákladních lodí jsou ještě jiná liga...

A hlavně člověk kouká na co to ty lodní motory jezdí. To palivo se musí předehřívat , za pokojové teploty je to takový ten jemný asfalt co se dával na chodníky, které v létě tály ;-)

0/0
9.7.2012 14:16

Já to nebyl, já to nebil!

Na dvoutakt v Sergejích to nemá

;-)

+1/0
8.7.2012 14:10

I Shot the Devil

Re: Na dvoutakt v Sergejích to nemá

sergej měl jen 1470 kW ,ale zase měl 150,6 l objem!

0/0
8.7.2012 15:41

flajboj82

Re: Na dvoutakt v Sergejích to nemá

Ale že je to krásnej kousek...

0/0
10.7.2012 14:06

Little Boy

Cummins v akci....

http://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY

0/0
8.7.2012 13:48

radim36

Se divím, že tyto motory neprosazují ekologisté

na ty svoje prosazované projekty malých elektráren umístěné blízko spotřeby ve městech a rychlostí startu ideální pro kompenzaci nepravidelné dodávky větrníků nebo fotovoltaiky.

Holt tyto motory asi vyrábějí ty nesprávné firmy, ve kterých zelení guruové nemají žádný obchodní podíl.

0/0
8.7.2012 12:08

karelli

Re: Se divím, že tyto motory neprosazují ekologisté

Nejste originální. Jedna firma, co vyrábí žlutočerné buldozery a dodává dieselové motory pro zdroje nepřerušeného napájení (záložní zdroje, elektrocentrály) nabízí rekonstrukci takových elektrocentrál na zdroj špičkové energie (= energie dodávané při špičkové spotřebě). Místo přivedení tlustšího kabelu z Temelína prostě občas zapnete (počítač za Vás zapne) elektrocentrálu, kterou stejně máte kvůli počítačům někde za barákem. Aby to nesmrdělo, můžete to provozovat na zemní plyn. Dokonce to umí fungovat na plyn za spořádaných časů a na naftu během bezproudí. Jenže takovéhle technické detaily ekologisté důsledně ignorují.

0/0
8.7.2012 21:20

_Xeon_

?

Šestnácti válcový (gramatika) ;-D

0/0
8.7.2012 10:56

jenickK

Re: ?

No, někteří experti to píšou i jako "16ti" či "16-ti", a to i na oficiálních firemních webech ;-D

+1/0
8.7.2012 11:55

ununun

Re: ?

to ještě jde, web snese všechno. pak jsou ještě extra experti a ti to dokážou napsat i na obal na léky

0/0
8.7.2012 23:21

Agent-přisluhovač

Drobek

Tohle je ještě drobek, zrovna předevčírem na Discovery ukazovali výrobu lodního dieselového motoru s 80.000kW.

0/0
8.7.2012 10:50

Lemuz ze Sudet

Re: Drobek

Tyto ohromne lodni diesely delaji Finove a ve Svajcu firma Sulzer.

0/0
8.7.2012 11:24

Lemuz ze Sudet

Re: Drobek

Tyto stavi Finove a ve Svacu firma Sulzer.

0/0
8.7.2012 12:01

dtx

Re: Drobek

http://www.themysteryworld.com/2012/05/worlds-biggest-single-diesel-engine.html

+1/0
8.7.2012 12:22

Tommino

Re: Drobek

Sulzer uz v podstate zadne motory neprodukuje, maximalne udela jejich plany a fyzicky motor se vlastne postavi v licenci. Sulzer je dnes vlastne Finska Wärtsilä. Finove delaji 4-takty do osobnich lodi, ve Svycarsku se projektuji 2-takty do nakladnich lodi (Flex-RT). Protoze mate v kontejnerove lidi poze jeden jedinny motor (!!!) a 14.000 kontejneru na palube se zbozim za 1.000.000.000 USD, spolehlivost musi byt 100%: kazdy valec ma 2 samostatne ridici jednotky Common-Rail, takze vypadej jednoho valce neni problem. Na sklade mata na lodi hned nekolik nahradnich, kazdy rok jdou na repasi k vyrobci. Motor v lodi ma okolo 14-16 valcu a 80MW vykon. Palivo je tér - je to jako med - ale v pristavu je jede na naftu. PRotoze tér netece, je pumpovan spolecne s prehratou parou z nadrze :-) . Dve hodiny pred vyplutim je treba nahrivat potrubi parou, tér nesmi v potrubi zustat, musi se vyplachnout naftou. Jo a emisni limity plati jak u aut, na sirem mori ale uz ne.

+1/0
8.7.2012 15:14

Tommino

Re: Drobek

Jeste je zajimave, ze hridel mezi motorem a sroubem ma na tech 100m delky zkrut az 90°, jaky je tam giganticky kroutivy moment. Jo a motor je v lodi nevymenny, v podstate lod je postavena okolo motoru. Zivotnost 100.000 hodin, coz je 10-12 let provozu - tyto lode jedou 24/7 cely rok, prijezd do pristavu je jak naplanovani pristani letadla. Kdyz "propasnete" svuj slot, muzeze stat, ze stojite az 3 dny pred pristavem, az se udela misto. A to pri tech 14.000 kontejnerech na palube stoji extra penez ze penale !!!

+1/0
8.7.2012 15:19

radim36

Motory do kontejnerových lodí plus samotné kotejnerové lodě

to jsou ty hlavní "bazmeky" , jejichž hromadnou výrobou a používáním se většina výrobních linek na  cokoliv stala přenosná libovolně na kterékoliv místo na světě, kde jsou náklady na práci nejnižší .  A díky tomu práce z Evropy utíká někde jinde, kde jsou menší mzdy , menší všechny ostatní výrobní náklady a jednodušší zákony a sněrnice....

0/0
8.7.2012 18:33

MAČKA 1

Re: Drobek

A není to spíš mazut než tér?

0/0
9.7.2012 10:45

Tommino

Re: Drobek

Mazut jeste tece, furnace fuel oil (FFO) neboli No. 6 residual fuel oil pri bezne teplote uz nikoliv. Pouzil jsem vyraz tér, protoze to lidem rekne vic, nez palivo "FFO". Jde o to, ze to musi mit dobrou vyhrevnost a zaroven velice levne. A v tom lodnim motoru s prumerem valcu 80cm se spali uplne vsechno. Vice na http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil

0/0
10.7.2012 18:12

jenickK

Kdyby se to podařilo narvat do Octávky...

... tak by rčení, že "trhá asfalt" dostalo zcela nový rozměr ;-D

+3/0
8.7.2012 10:12

B_B_Lobo

a co takhle

rovnou prejit na novou vykonovou jednotku SOF (skoda octavia fdyslu), kterou bychom mohli zaclenit i do tabulky SI.

+9/0
8.7.2012 10:06

B.Walsh

Re: a co takhle

R^ něco jako plocha fotbalového hřiště a hodnota něčeho vyjádřená v počtu fábií.

+2/0
8.7.2012 10:50

Pierre de Croissant

Re: a co takhle

myslíte univerzální jednotku FP football pitch, fotbalové hřiště?

Kolik těchto motorů by se vešlo na jedno FP?

Kolik FP by se za jeden tento motor dalo postavit? atd.

0/0
8.7.2012 14:45

Doktor JÁTRO

TDíííí

Kdy se to začne montovat do ochcávek,to pak bude zátah VOCPODA jak prase;-D.........ale je to zajímavý no,mohlo tam být i více technických informací,ale jinak je to zajímavý článek-určitě lepší než spekulace kolem škody RAPID:-)

PS: TDi,znamená-TEN DÝM ignoruj;-D

+8/0
8.7.2012 9:23

Nedos

EU normy

Těším se na dobu až se takový motory nebudou moct používat, protože nebude možné plnit normy EU na emise. To pak asi začneme tahat věci koňma.

+1/0
8.7.2012 8:37

entony13

Re: EU normy

diesel nesplni brzy zadne normy a bude nahrazen motory na LPG a CNG. Jiz se bezne prodavaji elektrocentraly na LPG a nebo na CNG,motory jsou lehke

0/0
8.7.2012 9:08

B.Walsh

Re: EU normy

Jenže LPG a CNG (ten hlavně) má problém se skladováním.

Navíc u LPG se musí počítat o proti naftě se zhruba o 50% vyšší spotřebou. A to říkám jako fanda LPG a dehet moc nemusím.

0/0
8.7.2012 9:54

B.Walsh

Re: EU normy

Oprava: Ta spotřeba je ještě vyšší jak 50%, bude to tak 80.

0/0
8.7.2012 10:00

Mr. Dreamer

Re: EU normy

Až ti to LPG auto exploduje v garáži pod domem a tebe vystřelí směr měsíc, tak si můžeme popovídat o výhodách LPG...

0/0
8.7.2012 9:59

B.Walsh

Re: EU normy

Ty seš taky odborník, doby kdy měli lidi ve škodovkách namontovanou P-B flašku od sporáku jsou dávno pryč. Pokud je LPG namonotované kvalitně a profesionálně, tak se dá říct, že je bezpečnější než benzín.

0/0
8.7.2012 10:03

Mr. Dreamer

Re: EU normy

No, zjevně větší odborník než ty. Porovnej si vlastnosti benzínu a LPG, obzvláště při odpovídajícím tlaku a pak ti dojde jak moc mimo je tvrzení "bezpečnejší než benzín". Ano, LPG je bezpečnější než dříve a neporovnatelně bezpečnější než "samo domo" zařízení která tu dříve jezdila, to ovšem nic nemění na jeho vlastnostech.

0/0
8.7.2012 10:12

Pedro Rodriguez

Re: EU normy

A teď si porovnej vlastnosti dřeva a zemního plynu. Sakra, se divím, že tolik bláznů topí plynem... takové nebezpečí ;-D

0/0
8.7.2012 11:36

entony13

Re: EU normy

nechoďte nikam, kde je zemní plyn, dost domů vyletí do povětří, procentuálně více než těch aut na plyn, pokud jsou továrně udělané.... Také elektřina je nebezpečná a je v každé zásuvce, bezpečné je tak akorát 24 V .... Do garáže auto na plyn nedávám, tam máme jiného mazlíka :-)

0/0
9.7.2012 17:37

Mablung

Re: EU normy

U moderních aut s LPG není nebezpečí že mě vystřelí k měsíci o moc větší, než že mi nějaký meteorit trefí barák.

+1/0
8.7.2012 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.