Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec jedné éry. S wankelem je amen

Mazda vyrobila poslední kus RX-8. Jediného auta s rotačním Wankelovým motorem. Éra zajímavého konstrukčního řešení se uzavřela u Mazdy po 45 letech. O budoucnosti říká japonská značka jasné: možná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HrubesaMares

nadhernej kousek

technologie, skoda ho ;-(

0/0
9.7.2012 15:11

suarez

S tou malou zivotnosti souhlas

Znal jsem pana z Duisburgu co RX-8 mel. Po 80.000 km se mu neco na motoru podelalo, cena opravy vysoka, takze mu nezbylo nez to prodat na nahr. dily.

0/0
9.7.2012 8:48

Hra11

Wankel u nás. Škoda MB Wankel r. 1968.

http://goodpower.webovastranka.cz/image/874/6644_%C5%A0KODA_17.jpg

0/0
8.7.2012 7:30

janok77

RX8

V Top Gear je to podla Clarksona, za porovnatelne peniaze, najfamoznejsie zvezenie, ake si mozete predstavit, nenormalne dynamicke, fantasticke radenie a riadenie. Toto su referencie, na ktore ja dam. Aj ked teraz budem na posmech, poviem to, lebo ma zaujimaju nazory ludi, ktori prisli s tymito autami do styku-mal som povodne v plane kupit jazdene BMW 6 benzin automat, pretoze zijem v UK, auto pouzivam len na vylety s detmi a chcel by som ra-dva razy do roka obehnut Europu v slusnom aute-teraz som vsak v tunajsej Mazde zahliadol minulorocnu RX8, ,a zamiloval som sa do nej. Ja viem, ze je to totalny rozdiel, ale nemozem si pomoct...Tak, babo rad...Dakujem

0/0
8.7.2012 2:34

Inkvizitor Johny

Re: RX8

A kolik za tu rx-8 chtějí?

0/0
8.7.2012 11:07

janok77

Re: RX8

£13000, má najazdene cca 11000 mil. Ďakujem

0/0
8.7.2012 11:17

Inkvizitor Johny

Re: RX8

13.000 liber? To je fajn cena, si myslím, vzhledem k nájezdu. Ale asi vám v rozhodování neporadím. Plus jsou jízdní vlastnosti a pohodlí (GT). Mínusem je režie. Osobně jsem koupi vzdal kvůli režii a čekám, až za pár let budou Toyota GT nebo Subaru BRZ z druhé ruky.

0/0
8.7.2012 11:24

janok77

Re: RX8

dakujem. tiez sa mi nova toyota gt paci, ale je svinsky draha

0/0
13.7.2012 2:45

sdasdgk

Ekologie

Je mi jasne, ze 70% naroda to nepochopi, ale zkusim to. Ekologie je fajn vec a rozumna investice. Ekologie jako marketingove body, ekotuneling a jakekoliv ohaneni se ekologii k dosahovani politickych cilu, je spatne. Bohuzel vetsina lidi ma takovou "slozitost" premysleni, ze udela-li se ekotunel na biopalivech, tak se na..ou a sve nervy si uklidni tim, ze zbojkotuji napr. na recyklaci... :-)

+2/0
7.7.2012 19:28

Inkvizitor Johny

Re: Ekologie

Jen rejp... Ekologie je nauka a vědní obor o vztahu člověka k přírodě. K flóře a fauně. Vy máte asi na mysli enviromentalistiku. Což je nauka o udržitelném rozvoji nebo jak to nazvat... jo vím! O houně.

+1/0
7.7.2012 21:18

certik_bertik

Re: Ekologie

ano  můžete jako oběť za motlitbu proti ekologismu nasypat nějaké svinstvo do potoka

0/0
8.7.2012 8:07

allexpert

spotřeba RX 8 - 30 l /100km

hrozná spotřeba benzinu + spotřeba drahýho olejeRvRv

0/0
7.7.2012 14:41

renesis

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

Clovek, kterej si takove auto koupi snad musi s podobnymi udaji pocitat, ne?

A nevim, kde jste vzal 30 litru. Da se s ni v prumeru jezdit za 12.

30 si bere pri razeni z dvojky na trojku pri 9500ot/min..

U takovych aut jde proste zdravy rozum stranou..tohle ale spousta lidi nedokaze pochopit..

0/0
7.7.2012 15:18

B_B_Lobo

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

jo, prumer kolem 15 , ale 30 je taky realnych kdyz si chce clovek to svezeni uzit...

0/0
7.7.2012 15:52

Woyta-cze

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

A u ktereho sportaku se k těmto hodnotám nedostanete? Olej drahej není. Bezna jizda je kolem 12-13. 15 už je velmi svizna jizda.

Berte ten motor jako 2.6l atmosferickej motor i když platite povinné jen za 1.3l.

+1/0
7.7.2012 16:01

jimbo1

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

30 na sto se mi zda prehnane u 2.6 motoru ja osobne mam v aute 5.7 litru a na dalnici nejdu pres 17 na sto ve meste tak okolo 22 L na sto

+1/0
7.7.2012 17:28

mrazik007

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

RX8 neni auto na dalnice ani do mesta, to je auto pro radist na okreskach.

0/0
7.7.2012 17:57

allexpert

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

NEDÁ !!!  Tohle auto měl můj kámoš a nedostal se pod 30 l při běžný jízdě po městě, navíc když jsi nastartoval, tak jsi musel 15 min nechat běžet motor než jsi ho zase mohl vypnout, každých 1000 km dolít speciální olej za cca 2000 Kč a podobný parádičky...............

+1/0
7.7.2012 21:00

dd77

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

Tak tahle dizkuze me fakt bavi. Lidi tu nadavaji na auto o kterem vesmes nic nevi, nebo se jen dozvedeli od "kamarada".Tak jen souhrne at se vyjadrim k tem famam co tu pises.

- 30 litru pri bezny jizde to zrat po meste proste nemuze. Ja se dostal maximalne na 18 a to vyhanim holku na semaforech na 50ku na jednicku a pak jezdim z 80% na 2ku, 3ku radim pri delsich rovnych usecich.

- Nemusis nechat motor bezet 15 minut. Je lepsi ho nechat zahrat a pak pred vypnutim motor vytocit na 4-5000.

aby se zamezilo ze zustane olej a benzin v rotoru a zanese svicky.

- Olej, ano stoji 2000 Kc, ale 5l oleje a bezne se doleva 1/2-3/4 litru na 1000km

0/0
7.7.2012 22:47

JeFFik

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

hmm, tebou popsaný způsob jízdy (80% na dvojku) je opravdu zhovadilost, co jaksi nechápu, k čemu je to dobré? Pokud ten motor opravdu vyžaduje tento způsob jízdy a 3/4 l oleje / 1000 km, pak je jenom dobře, že skončil.

+1/0
7.7.2012 23:27

hefaistosh

Re: spotřeba RX 8 - 30 l /100km

Neporovnávej to s běžným motorem.Náklaďáky vytáčíš max. 1500-2000 ot/min..Osobák 2000-4000.Letadlo má daleko vyšší.A tenhle motor má běžné otáčky vyšší.Já vím pro někoho těžké k pochopení,ale tak to je.

+2/0
8.7.2012 19:45

jan_libich

Wankela je škoda, ale současný trend je jasný a to ekologie

bezduchá, bezmyšlenková, prostě v simulovaných cyklech se dusí motory, aby C02 bylo minimum a NOx a že to má jiné nevýhody a ekologické negativní dopady se až tak neřeší a to je hřebičkem do rakve Wankela. Sice Mazda patří dnes bezesporu k nejinovativějším výrobcům benzínových motorů atmosférických především. V tom nemá asi konkurenci. Ostatní kvůli ekologii už dávno sáhli k turbům, kompresorům a snižování počtů válců a jejich objemu. Někde až tak extrémně, že to má více negativ než přínosů (např. dvouválec od Fiatu). Moc nevěřím dlouhé životnosti současných tříválců EcoBoost. Prostě turba a kompresory budou náročnější na údržbu. Ne že by Wankel nebyl, konstrukce je náročná a kvalita zpracování teprve, ale Japonci si s technikou umí stále nejlépe poradit, mají kvalitně přesné přístroje na opracování rotorů a materiály, co vydrží. Bohužel karosérie a interiér už tak kvalitně netvoří. Pro Japonce je podstatná kostra, motor, podvozek a pohonové ústrojí, zbytek je jen omáčka.

+2/0
7.7.2012 14:02

B_B_Lobo

Re: Wankela je škoda, ale současný trend je jasný a to ekologie

wnakel prave vytvatri mensi mnostvi NOx nez klasicke motory a to diky nizsi teplote horeni.

0/0
7.7.2012 14:21

jan_libich

Re: Wankela je škoda, ale současný trend je jasný a to ekologie

No já o množství NOx nic netrvdím. Jen tvrdím to, že ekologické aktivity dusí motory. Motory se dnes nevyrábí na dlouhou životnost, ale spíše na to, aby obstály v ekologických měřeních dle normalizovaného nerealistického cyklu. Mimo něj ta auto nejsou s těmi splodinami na tom o moc lépe než předchůdci a mnohdy dokonce hůře. Ano kompresory a turbodiesely zvyšují účinnost motorů, ale také mohou snižovat v některých ohledech.!!

+1/0
7.7.2012 15:37

B_B_Lobo

Re: Wankela je škoda, ale současný trend je jasný a to ekologie

a taky diky normam se poradne prodrazuji. navic mnozstvi NOx se zvysuje umerne podle toho, kolik je v palivu bioslozky, protoze k pestovani plodin pro vyrobu tohoto hnusu se pouzivaji dusikate hnojiva. pritom oxidy dusiku (zejmena oxid dusny - rajsky plyn) je 310x nebezpecnejsi sklenikovy plyn nez CO2

0/0
7.7.2012 15:51

Inkvizitor Johny

Uvažoval jsem o RX-8

0/0
7.7.2012 13:22

Inkvizitor Johny

Re: Uvažoval jsem o RX-8

Motor je super, jízdní vlastnosti super, z druhé ruky za 200 klacků. Prostě parádní GT. Ale ta spotřeba a vědění, že se musí prostě ten motor po 100 000 kilometrech repasovat... Vzdal jsem to prostě.

0/0
7.7.2012 13:25

renesis

Re: Uvažoval jsem o RX-8

Kazda sranda neco stoji..

To auto je proste natolik vyjimecne, ze si proste zaslouzi vyjimecnou potazmo pomerne nakladnou peci - a to vynechavam spotrebu benzinu, ktera urcite neni z tech nejnizsich..

0/0
7.7.2012 14:05

Woyta-cze

Re: Uvažoval jsem o RX-8

Vydrží klidně i 150tis. Je to o přístupu. A u sportaku norma. Jsou motory které vyžadují go častěji. Například Toyota Corrola a Supra.

0/0
7.7.2012 15:57

Inkvizitor Johny

Re: Uvažoval jsem o RX-8

Koukal jsem i po Toyotě Supra. Ale nikde nic. Asi se už rozpadly.

+1/0
7.7.2012 18:03

Woyta-cze

Re: Uvažoval jsem o RX-8

O nekolika Suprach 3ti generace vim. Jedna dokonce jezdivala v blízkém okoli.

4 generaci neznam ani jednu ale taky jich tu par je. 4gen je ale stale hodne draha.

Ja sam mam 200SX S13. Tech taky moc neni. V republice jich papirove je asi 600.

0/0
8.7.2012 21:01

venecek.nebo.rakvicku3

Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

...musí být průměrně technicky znalému člověku jasné, že TOHLE nikdy nebude fungovat spolehlivě a moc dlouho bez poruchy.

0/0
7.7.2012 12:27

Miroslav Jindra

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

Ono to neni zas tak spatny, pro spravnem zachazi (i Diesel chce spravne zachazeni a ne studenej, minus 10, plneeeeeej vole) vydrzi asi 150 000, pak se udela komplet repas (tesnici sada na VSECHNO stoji 50 000) za nejakych 80 000 a jezdis dalsich 150 000 km, protoze zbytek neni opotrebeny. Co pistovej diesel? Po 200 000 vstriky, pri tankovani blbe nafty i driv - cena obvykle kolem 50 000, pak salky, ojnice, slozite chlazeni, praskajici hlavy... hej ja si asi zitra pujdu koupit Wankel :-D.

+4/0
7.7.2012 12:31

renesis

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

Nesmysl.. jedinej problem je v emisich, proto taky Wankel konci.

0/0
7.7.2012 12:33

B_B_Lobo

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

miluji tyto obdorniky navsechno...

0/0
7.7.2012 12:38

venecek.nebo.rakvicku3

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

Ovšem na rozdíl od vás já v konstrukci pohonných jednotek pracuji ;)

0/0
7.7.2012 15:51

B_B_Lobo

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

aaaaha, jeste ze jste mi to vysvetlil, az se mi z toho podlomily kolena...

0/0
7.7.2012 15:57

Woyta-cze

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

A stejně o Wankelu víte kulové. Pohybuju se okolo lidi se sportovními vozy a to jak wankely tak pistaky. V praxi to vypadá kolikrate velmi odlišné od toho co si lidi mysli.

0/0
7.7.2012 16:05

Bender Bending Rodriguez

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

montuješ vrata od garáže..?

0/0
9.7.2012 12:57

Miroslav Jindra

Re: Už při samotném pohledu na princip toho motoru...

To rikali o ledadlech, lodich, ponorkach, plynovem sporaku, elektrickem sporaku, splachovacim zachode nekteri lidi urcite taky.

0/0
7.7.2012 13:00

Antonín, topič

---

Přesně, takový lidi, jako ty, vyhazujeme od pohovorů. My nepotřebujeme vědět, proč to nefunguje, my potřebujeme vymyslet, jak zařídit, aby to fungovalo. Na blbý kecy si zajdem na diskuse.

+1/0
7.7.2012 16:20

Hra11

Re: ---

Ale ti co vám řeknou jak to zařídit, aby to fungovalo, nepřijmete stejně, protože vám osvítí vygumovaný mozek a vy  potom víte jak na to. Proto se také ty pohovory dělají, že? Nejlepší je otázka: předložím vám typický příklad, najděte řešení. Uchazeč se snaží jako pako. Odevzdá řešení a vy řeknete, dáme vám vědět.

0/0
8.7.2012 7:53

renesis

WANKEL!

http://www.youtube.com/watch?v=26GunHHSPYE

FIA nakonec 787B po tom fenomenalnim vitezstvi v Le Mans zakazala..pry moc rychle oproti ostatnim..

Skoda.

0/0
7.7.2012 11:57

renesis

S wankelem se musi umet jezdit..

..auto s timhle motorem urcite neni pro kazdeho.

Drtiva vetsina RX osmicek za tech 150tis, jak tady nekdo uvadi, je totalne zadusena.

Lidi si to koupili, protoze je to krasne auto, ale Wankel je natolik specificka zalezitost, ze opravdu neni vhodny pro bezneho ridice.Motor potrebuje otacky a pokavad s tim nekdo jezdi jako s beznym dvoulitrem, tak ten motor jde proste do kytek.

Je to zivy motor a podle toho je treba se k nemu taky chovat a adekvatne o nej pecovat.

Kazdopadne jizda s RX-8 je vyborny zazitek..

+2/0
7.7.2012 11:52

pavelthelong

mav v garazi 2 auta

jedno ma 110 kw a zere 10 l benzinu, druhe ma 66 kw a zere 4,9 l nafty. jedno stoji a stoji a druhe jezdi a jezdi. A vzhledem k tomu, ze se snazim setrit, tak je celkem uplne jasne, ktere auto z garaze vyjede jednou za 14 dni a ktere toci 4-5 T km mesicne. Tim chci pouze naznacit, ze jsou na svete lidi, kterym je uplne jedno, co maji za auto, ale jde jim o celkove naklady.na provoz, a tam je bezny turbodiesel zatim  bezkonkurencni (vykriky o tom, ze je diesel zdravi skodlivy, jsou zcestne, protoze moderni benziny produkuji uhlikove mikrocastice uz stejne jako diesely, jenom se o tom nepise...)

0/0
7.7.2012 11:24

B_B_Lobo

Re: mav v garazi 2 auta

a...? RX8 nikdy nebyla konstruovana na najezd 4-5 tis. km mesicne, stejne jako jakekoliv jine sportovni auto (snad krome porsche) je dobre aby si lidi konecne uvedomili, ze si maji vybarat auta podle toho, na co jsou urcene. kdyz vidim (relativne) sportovni auto s taznym zarizenim, tak me mrazi z toho, co za degena v tom asi sedi...

+3/0
7.7.2012 11:49

renesis

Re: mav v garazi 2 auta

Presne tak!

+1/0
7.7.2012 12:01

Vojti91

Re: mav v garazi 2 auta

Nedávno jsem viděl S8 s takovým tím starým malinkatým vlečňákem(byl prázdný). cca tento http://www.sbazar.cz/img/big/68/7861368_2.jpg

Neříkám, že je něco špatného si tam ten vlečňák zapojit, když potřebuji něco odvézt, jen to vypadalo opravdu velmi ale velmi úsměvně.

0/0
7.7.2012 12:41

B_B_Lobo

Re: mav v garazi 2 auta

no ja bych se hanbou propadl... kdyz mam na S8, a na jeji provoz, tak snad muzu naklad predat prepravci, nebo reknu nejakemu svihnutemu kamaradovi co ma vochcavku fkombiku fmtele fpalbe fnahlinach ftedeickuscervenyimckem fcipu (proste sen ceskych rodin) a on mi to v tom zadymovacim hustostroji co tahne brutalne vocpoda voe preveze, a jiste si za to moc nevezme, protoze mu to prece ze 3,5 l/101 km po par pivech to uz zere jen 1,5 l/100km a ma to dvkrat tak hustejsi kroutak. mozna proto jezdi tolik lidi ozralych... Taky jsou dobri borci, co si koupi velke auto s velkym motorem a zacnou do toho cpat LPG...

0/0
7.7.2012 12:54

Miroslav Jindra

Re: mav v garazi 2 auta

Karavan, LPG do S8, posypova solici smes, davka vrozene bezohlednosti a hura na dovolenou v polskem stylu :-D

0/0
7.7.2012 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.