Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test autobazarů: stočený tachometr má půlka aut, serviskám nevěřte

Podvádí se v českých autobazarech, nebo se jim už dá věřit? S expertem na ojetiny jsme otestovali 15 autobazarů a u celkem 19 aut zkoumali, jestli splňují slibované parametry, hlavně zda souhlasí počet najetých kilometrů. Výsledek? O důvěře v bazary pořád nemůže být řeč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Intesen

http://www.reference-autobazaru.cz/

!!

0/0
23.7.2012 19:57

midou

second hand auto

jedine v Německu u značkového dealera, 2-3 roky starý (BMW, Audi, mercedes, VW), proběhlej leasing.

navoněný za polovičku nového... se zárukou.

0/0
22.7.2012 13:19

superkutil

Je to nejen o bazarech, ale i o Češích.

Co je to za podvodníky, kteří auto prodávají, když se začne rozpadat, přitom se o auta nestarají atd. Prostě solidnost a čest Čechů skončila v roce 1948.

0/0
20.7.2012 23:33

pecival89

Toyota se k tomu postavila čelem

Servisní historii toyot může podle vin kódu jednoduše dohledat úplně každý. Pro podvody tak moc prostoru nezbývá....

http://historievozu.toyota.cz/carinfo.aspx

Kéž by to stejně řešily i ostatní automobilky.

0/0
18.7.2012 0:24

vlakobijec

staci databaze jako jinde

vsude jinde v normalnich zemich je to davno vyresene.

Existuje databaze, kterou spravuje bud Ministerstvo dopravy, nebo certifikovana a kontrolovana firma a vsichni profesionalove, kteri z autem prijdou do styku maji zakonnou povinnost zaslat kilometry a datum. V praxi to funguje zcela jednoduse, prijedete treba do pneuservisu, autoservisu, nekdy i do mycky...tam si mechanik zapise cislo, posle ho do database s VIN, nebo RZ a provede ukon (treba vymenu pneu). A pak ta databaze za mirny poplatek (1 az 5 EUR) umi vyjet vsechny zaznamy a pri prodeji musi prodejce vypis prilozit k dopkladum, jinak auto nikdo neprihlasi. Da se to ojebat, ale jen omezene, nejde porad stacet kilometry, kdyz jedu dofouknout gumy...

Jmenuje se to Car Pass. Bohuzel u nas k tomu u zkorumpovanych politiku neni vule.

http://www.car-pass.be/fr/particulieren/coup-d-oeil.html

0/0
17.7.2012 15:55

luban12

Kupující by si měl sám něco ověřovat.

Většina aut v bazarech je vykoupených a tudíž v majetku autobazaru. K autu je technický průkaz, kde je uvedena adresa posledního majitele a stačilo by za ním zajet, zeptat se na stav tachometru a další historii auta. V bazaru jsou odbornici a při výkupu vědí co kupují, takže při prodeji vědomě kupujícímu lžou. V tabulce bazarů je na jednom z předních míst bazar kam jsem prodal auto, druhý den bylo v nabídce na internetu "omlazeno" o 75tis km. Kdyby za mnou nový majitel přišel, nevím proč bych mu neřekl pravdu. Já své peníze již měl.

0/0
14.7.2012 22:08

chytrolin767

Neni to tak slozite

Opravdu neni vubec slozite poznat bazar ktery je poctivy a auta s pretocenym tachometrem neprodava (kazdy bazarista takove auto pozna). Je to bazar, ktery prodava i auta s najezdem 200.000 a vice, navic takova auta, ktere kdyz vidite tak vas prvni napadne myslenka - tak tomuto autu bych hadal o 100tisic mene. Takovych aut je totiz na trhu spousta. A to, ze nejsou v ceskych bazarech znamena jedine - bazarista se vas snazi okrast. Takze je to jednoduche - hledejte na internetu auta do peti let stara, vice nez 200tisic najeto, ktere vypadaji na polovinu. V takovemto bazaru pak muzete nakupovat. Pavel

0/0
14.7.2012 0:38

andy_warhol

ono ne ze neexistuji

auta, co maji po peti letech treba 80 tisick km a jsou v poradku, ale kdyz nekdo takove auto ma, tak mu vetsinou utrhaji ruce pribuzni, pokud by se takove auto dostalo do bazaru, tak ho bazarnik rad prednosne proda svym znamym nebo pribuznym. kdyz clovek ma auto v cajku, vetsinou do bazaru nejde, protoze mu lidi utrhaji ruce. teprve vraky a auta s vysokym najezdem (min 40 tkm rocne) se prodavaji do bazaru, protoze clovek vi, ze auto neni v cajku a stydel by se to sam prodavat nebo vi ze ma hodne najeto a cena za kterou by to prodal bude nizka. v bazaru si s timhle hlavu nelamou, vykoupi auto za cenu trochu vyssi nez by to clovek prodal sam, ale sami to stoci a vydelaji na tom docela slusne a vsichni jsou spokojeni, tedy az na kupce. samozrejme to nevylucuje, ze muzete koupit vrak od soukromeho prodejce.

ps: mluvim o situaci v cr.

+3/0
12.7.2012 12:10

Olds

Re: ono ne ze neexistuji

R^

0/0
12.7.2012 13:06

JeFFik

Re: ono ne ze neexistuji

přesně tak! R^

0/0
13.7.2012 0:38

ilario

No to je teda novinka

v zahraničí má na tachometru skoro 300tis km a po převozu do ČR najednou omládne na 115tis km.. to je tak stará informace, že už snad ani nestojí za článek...

0/0
12.7.2012 11:28

romualda

Auta

Copak v bazaru jsou samé auta po podnikatelích nebo firemní, že mají tak velké nájezdy? Nedávno jsem poslal na vrakoviště auto, které mělo za 22 let najeto 109 tisíc km, strýc najel na felicii za 11 let 44 tisíc km, druhý strýc, už důchodce si pořídil nové auto před dvěma lety a pokud má dnes najeto 6 tisíc km, tak je to ještě moc. Pravda, nejsou to auta střední třídy, ale i tak...

0/0
11.7.2012 21:55

jednookykral

Re: Auta

Přesně tak, my prodávali formana po 14 letech s 80 tisíci.Teď máme 6 rok Fabii a máme na ní 25 000. Prostě auto používáme jen jako "nákupní košík" a na cesty na chalupu a výlety. Ale v bazarech jen samý 150 000 a výše.

0/0
12.7.2012 1:49

M.jesterka

Re: Auta

Něni problém na autě najet ročně 30 000 km a to se jedná jen o drobného podnikatele. Ty nákupní košíky se většinou dožívají mnoha úspěšných let v rukou jediných majitelů. Střídají se vozové parky velkých firem, jelikož to musí působit reprezentativně.

0/0
15.7.2012 10:11

nepetr

Jo a k cebii

jen tohle. Když expert S cebiie jednou přišel prověřit auto které sjme dovelzi z Francie v roce 2009 šlo o TOYOTU PRIUS strašně se divil že je to hybrid a nechápal jak to vlastně funguje:-/. Toď experti ke kterým se tak vzhližíRv

+1/0
11.7.2012 21:10

roenick

Re: Jo a k cebii

tak v roce 2009 to byla ještě novinka ne? :)

0/0
12.7.2012 11:24

nepetr

Re: Jo a k cebii

v roce 2009 byla již třetí generace Priusu. Každý kdo alespoň trochu jeví zájem o auta to ví a u PÁNA SPECIALISTY  bych ani nečekal nic jinýhoRv

0/0
12.7.2012 20:33

humvee4

Re: Jo a k cebii

A co má společného to, jak se zaměstnanec Cebie vyzná v motorech s tím, na co se Cebia zaměřuje?!!

0/0
12.9.2012 21:59

nepetr

Re: Jo a k cebii

Má li někdo posvětit auto musí mít všeobecná znalosti a ne jen změřit tloušťku laku, zkontrolovat vinko a říct je to OK. Dá li někdo certifikát autu které má například jiný motor než má mít je to podle mně špatně. Jestli by to nevadilo Vám je to váš problém. V takovém případě kdyby se PRIUS nikdy nedělal hybrid pánovi by to nepřislo vůbec divný že to jezdí na baterkyRv

0/0
12.9.2012 22:14

humvee4

Re: Jo a k cebii

To je právě to, co píši. Cebia se zabývá úplně něčim jiným, než měřením laku a zkoumáním, jestli má auto lakovaný blatník, nebo ne.

Takže než začnu pomlouvat, zjistím si o co vlastně jde....

0/0
12.9.2012 22:30

nepetr

Re: Jo a k cebii

A co tedy dělá CEBIA8-o;-D

0/0
13.9.2012 21:23

nepetr

Pkud

Češi nepřetanou kupovat tachometry místo toho aby posuzovali auto jako celek situace se nikdy nezlepší. Je to to samé jakko benzín je li někde cena za litr N95 36,80 a o pár kilometrů dál je cena 33,30 něco musí být špatně, benzín je zde míchán s E85 né li hůř aby se cena snížila. Nebo v potravinách? To asi každý ví že jogurt za 4,50 nebude stejně kvalitní jako ten za 25,-. Nabídka pouze uspokojuje potávku a dodává na trh to po čem jsou kupující tak hladoví. Má li 7 leté auto najeto oficiálně 200 000km je pořád v lepším stavu než když má najeto ofiko 150 000 za 15 let. Tedy víc času někde prostálo a prohnilo než jezdilo. Nechci se nikoho dotknout, ale naprostá většina lidí autům nerozumí řídí se při nákupu radam chytráku z internetu jak je opotřebovaný volant, pedály, řadička. Tedy to co se dá vyměnit cca za 20 minut. Stěžejní je však stav tachometru! Proč? Proč je počet ujetých km víc než technický stav auta? Jediný logický argument jen jeden prosím....

0/0
11.7.2012 21:04

Patrik Šebesta

Re: Pkud

(cit) je li někde cena za litr N95 36,80 a o pár kilometrů dál je cena 33,30 něco musí být špatně...

.

Mno to je špatně hlavně to, že velkoobchodní cena je potom kolem 28-29 korun, tedy ten za 36,80 má vyšší marži...

0/0
11.7.2012 22:04

nepetr

Re: Pkud

aha tak v tom případě nechápu proč pumpaři pláčou že maj na litru maximálně 1,- asi kravina co jsi napsal že?

0/0
11.7.2012 22:06

Patrik Šebesta

Re: Pkud

tak on každej pláče... stačí se podívat  na jednotlivé pumpy od jedné firmy - proč má třeba Shell v Táboře - Chýnovská 2935 či Sezimovo Ústí - Pod Kovosvitem 1108, natural 95 dnes za 33,50 a tatáž společnost Shell v Praze na Jižní a štěrboholské spojce (3 pumpy) tentýž bezín za 37,90 ?!!

Nejlevnější beznín dává TANK ONO za 33,50 po celé republice za jednu cenu... pokud by měl TANK ONO 1 korunu na benzínu, tak Shellka v Praze má 5,40 na litru...

0/0
11.7.2012 22:14

drsňák

Re: Pkud

Opotřebení mnoha dílů odhadneš jen podle tachometru. Pokud chceš s autem ještě něco najet, neobejdeš se bez tohoto údaje. Když koupíš auto s 150.000 Km, tak najdeš ještě hodně., dejme tomu 200.000 Km. Když ho koupíš s 300.000 km, tak toho už moc nenajedeš a budeš spíš opravovat než jezdit, protože se to bude sypat.

+1/0
11.7.2012 22:32

nepetr

Re: Pkud

???;-D

0/0
12.7.2012 20:27

qwert-y

Zapomeňte konečně už

že auto nejlíp naftový, má po 5 letech 150 000km:D natoz po 10letech..v zahraniči každý auto lítá minimálně 40 000za rok, klasicky 50-60..vozi se auta co po 3-4letech maji kolem 200 000km:D jen v čr pak maji podstatně mín.. Jsou dvě řešení, bud jen auto z čech,což bude sypák vzhledem k českým silnicím, a nebo to hold mudí mít v systému.. Já po velikém spálení už nekoupil auto co nemá v škoda systému záznamy, a sehnal jsem, mám skutečných 60 000km, zapsaných řádně v systému, a i na dále to dávám do autorizáku abych to měl podložený pro případný prodej.. nechápu proč je pro někoho šílenej problém dát jednou za rok 3000kč za olej v autorizovaným servisu,a mám klid,mám to podložený a hotovo..R^

+1/0
11.7.2012 20:27

tuneldedek7

Re: Zapomeňte konečně už

panebože to je hloupost, můj děda i otec nenajedou více jak 10 tis. a to samé většina dědků v naší vesnici, tz,. když koupím od dědka z vesnice může mít po pěti letech 50 a méně

0/0
11.7.2012 20:46

Hroznej puberťák

Re: Zapomeňte konečně už

Akorát auta velikosti např. Mondea combi se od dědků na vesnici kupují poněkud blbě.

0/0
11.7.2012 20:49

qwert-y

Re: Zapomeňte konečně už

Ja mluvil obecně o zahraničí, samozdřejmě že i tohle se najde, zvlášt u nás a v benzinu,ale kolik takových aut je?;-)

0/0
11.7.2012 20:52

nepetr

Re: Zapomeňte konečně už

Prodávej auto ne tachometr;-)

0/0
11.7.2012 21:06

Hamm

Re: Zapomeňte konečně už

A autorizovaný servis je záruka toho že mi skutečně při výměně nalijí do auta olej co tam má být, vymění filtry atd?

0/0
11.7.2012 21:07

nepetr

Re: Zapomeňte konečně už

Jedinou záruku kterou v autorizáku máš je ta že zaplatíš trojnásobek co kdekoliv jinde.

+1/0
11.7.2012 21:11

lojzicekodvedle

Re: Zapomeňte konečně už

nejlepsi je do autorizaku vzit svuj olej a mas klid.Technikovi sklapnou usi a prohlidka stoji stejne jako v neautorizovanem servisu-)

0/0
11.7.2012 21:30

nepetr

Re: Zapomeňte konečně už

A jak víš že tam ten olej dostaneš?:-/;-D O bože jak je ten český národ hloupej. Jezdi k nám u výměny můžeš být a víš že olej který se točí ze sudu nateče do tvýho auta;-)

0/0
11.7.2012 21:33

lojzicekodvedle

Re: Zapomeňte konečně už

Olej kupuji za 165 Kc /1 litr. plnou syntetiku Castrol GTX.Audi si uctuje 805 kc za 1 litr.Jezdim na long live a zatim pohoda.Jezdim tam s autama  10 let a nemel jsem jedinej problem a dily si kupuji sam ani s tim nemaji problem.A jestli mi tam chteji dat jejich dily at daji ,ja platim pouze  praci.Servis me nestal nikdy vice nez 4000kc vcetne DPH +me dily .To neni spatne.radeji duveruji autorizovanemu servisu nez nakemu pepikovi z garaze.Drive jsem si plno veci menil sam,ale uz jsem linej.

0/0
11.7.2012 21:56

nepetr

Re: Zapomeňte konečně už

;-D

0/0
11.7.2012 21:59

qwert-y

Re: Zapomeňte konečně už

Ne je to záruka toho, že budu mit nečím podložený km, o kterých je řeč..To je zbytečný řešit:) tady stejne kazdej bude chytrej, a pak si tu stočeninku koupí:) ale proc neR^

0/0
11.7.2012 21:11

nepetr

Re: Zapomeňte konečně už

Myslíš že tvoje auto s podloženým servisem a kilometrama se prodá líp než to stočené z toho samého roku bez servisky? Nebuď směšný;-D A pokud považuješ za servis auta jednou za rok vyměnit olej tak to sorryRv

0/0
11.7.2012 21:15

qwert-y

Re: Zapomeňte konečně už

Asi si auto neprodával:D

0/0
11.7.2012 21:22

nepetr

Re: Zapomeňte konečně už

to víš že né, za to zy  jih prodáváš 30 měsíčně když jseš tak chytrej. Neděláš náhodou V ESECH?;-D Tam je takových expertů že by nikdo nevěřil. Tohle auto je neprostý klenot pane má najeto 130 tkm, servisní knížku a to že ten blatník má jiný odstín a až tak úplně nelícuje to je zub času co?;-D

0/0
11.7.2012 21:28

honza76

serviskam neverte

zaplatte si Cebii aby vam deklarovane kilemtry overila, slusny PR clanek.R^

0/0
11.7.2012 18:52

myscho

Re: serviskam neverte

Ak mi zaručia, že auto bude v pohode a nerozpadne sa hneď ako zaplatím, tak aj keby to stálo 20,000kč tak sa nejaká Cebia oplatí....

0/0
11.7.2012 19:26

Vyrizena_troska

Re: serviskam neverte

To je právě ten problém, Cebia ti negarantuje vůbec nic. Je to jen "report". V případě problémů a zjištěných nesrovnalostí u koupeného auta a jejich reportu si na nich nevezmeš vůbec nic.

0/0
11.7.2012 20:54

nepetr

Re: serviskam neverte

Jeslti potřebuješ něčí názor k tomu aby jsi neměl obavy že se ti auto po 20 km rozlomí vejpůl, tak se na to rači vykašli a nic si nekupujRv

0/0
11.7.2012 21:17

M.jesterka

Re: serviskam neverte

A snad radši aby vůbec nevyjížděl na silnici.

0/0
15.7.2012 10:26

rotwailer

Nemohu to prodat, tak to daruji....

1.2 HTP 2003 17300 km. Ale hlavně rychle.

0/0
11.7.2012 18:34

jarinho411

Re: Nemohu to prodat, tak to daruji....

beru ;-)

0/0
11.7.2012 19:03

radaumacher

Re: Nemohu to prodat, tak to daruji....

Beru, jestli je to 12V.

0/0
11.7.2012 20:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.