Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Keňský off-road za 120 tisíc. Na servis musí stačit klacek a kámen

Žádná boční okna, jen plátěná střecha a rámová konstrukce, vyšší světlá výška, ale především pohon všech kol. Prototyp off-roadu nové keňské firmy Mobius by měl být ideálním prostředkem pro provoz na africkém venkově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wrah

Nárazník

Trochu se mi nezdá ta hliníková voština. Kus pořádné traverzy by byl praktičtější.

0/0
14.7.2012 15:56

Jozxyqk

auto pro Afriku za 260tis.

Dacia Duster a vyrábí se to taky pomalu v zemi třetího světa ;-D navíc to nové Lodgy se bude dělat v Maroku a cena 215tis. je taky dost slušná ;-)

0/0
12.7.2012 14:59

PiPiiiiiK

Re: auto pro Afriku za 260tis.

;-D Vždyť to nemá ani pořádný parametry na naše silnice...kdo jel pochopí

0/0
12.7.2012 16:04

Kademek

Re: auto pro Afriku za 260tis.

tj fakt . . . . nás pozvali na předváděcí jízdu - běs, ale jako fakt. Nebudu nikomu podsouvat názor, ať si každý udělá ten svůj, ale tady na tom se s těmi co s tím jeli, dozajista shodneme

0/0
13.7.2012 8:10

loogieboy

respekt

Doufam, ze se jim to podari dostat do produkce za deklarovanou nebo nizsi cenu. Myslim, ze poptavka to takovym aute neni jenom v africe...

Hodne dobre!

0/0
12.7.2012 14:59

b1s1t

Re: respekt

Ono takové auto asi nebude příliš vhodné na silnice, kde se jezdí kontatnějším způsobem (automobil nepočítá se srážkou s jiným vozidlem ve vysoké rychlosti).

0/0
13.7.2012 10:40

net.Xtreme proti diskriminaci

Škoda, že na naše silnice nemůže:-/

0/0
12.7.2012 11:48

Tom Hagen

To je konečně nabídka

Ne jako Schade Rapid  :-P

0/0
12.7.2012 11:16

quagaar

Re: To je konečně nabídka

ty jsi černoch?

0/0
12.7.2012 12:03

Tom Hagen

Re: To je konečně nabídka

Tom Hagen a černoch?  ;-D;-D

0/0
12.7.2012 14:07

MateoCZ

Re: To je konečně nabídka

Ještě nám říkej že to je tvoje pravé jméno ;-) ;-D

0/0
12.7.2012 17:08

Tom Hagen

Re: To je konečně nabídka

Nepochopils.

0/0
13.7.2012 8:22

Kotrč tiskovým mluvčím

Re: To je konečně nabídka

ani ty ne, zdá se ;-D

0/0
13.7.2012 23:55

Tom Hagen

Re: To je konečně nabídka

Co?

0/0
14.7.2012 22:28

Neposlušný_občan_Rebel

Škoda

že se nebude dovážet k nám na naše kvalitní silnice by byl ideální

0/0
12.7.2012 11:14

zorro_rojo

Re: Škoda

No, mit to pevnou kabinu, klidne bych do toho sel. :]

0/0
12.7.2012 11:39

Doktor JÁTRO

No jako dobrý

Ale myslím že by to šlo udělat i lépe,už to tu myslímže někdo psal,že pokud to bude mít motor řízený elektronikou tak je to tam stejně zbytečné,protože to tam neopraví

To by chtělo nějaký starý karburátorový nezničitelný motor a měli by po starostech,pokud to bude mít elektroniku a řídící jednotku tak to kamenem a klackem nespraví

PS: Ale jinak dobrý,sice do sériové verze daleko,ale aspoň se snaží,což je třeba náležitě pochválitR^R^

0/0
12.7.2012 10:39

Xladi

Na off-road

to má podle mého názoru dost malá kola ale jinak by to šlo.

0/0
12.7.2012 9:27

ivan.ivan

Re: Na off-road

off-road nerobia velké kolesá...

+5/0
12.7.2012 10:07

user1133

Re: Na off-road

A ani k tomu nebyla potřeba taková doba, aby lidi začali za offroad považovat třítunovou krávu s velkýma kolama s nápisem "offroad". Něco jako když se ptají děcek jak vypadá kráva a ony odpoví fialová.

+2/0
12.7.2012 10:50

ivan.ivan

ivan.ivan

samozrejme vedia sami najlepšie, jaké autá sa im tam hodia a najpozitívnejšie na tom je, že začali nečo robit sami....

+2/0
12.7.2012 8:50

cassul

Re: ivan.ivan

No sami... On je to prý Brit...

+1/0
12.7.2012 9:20

ivan.ivan

Re: ivan.ivan

takto začínala večšina výrobcov všade na svete....

0/0
12.7.2012 10:07

duch zavražděného iuose

hmm

mně by se to líbilo i u nás R^

+1/0
12.7.2012 8:43

habásko

Re: hmm

Když by byl problém s homologací (jakože by asi byl) , i tak by se vyplatilo zaregistrovat auto na černouška v Keni a jezdit s ním na keňské SPZ tady [>-].

0/0
12.7.2012 8:55

Pedro Rodriguez

Re: hmm

A to se může, aby tady jezdil občan ČR dlouhodobě s autem registrovaným v Africe? Dost pochybuju...

0/0
12.7.2012 9:01

cassul

Re: hmm

Proč by ne? U nás na ulici už asi dva roky parkuje a běžně jezdí nějaký ford na značkách z Oklahomy, USA...

0/0
12.7.2012 9:19

Danny_Kay

Re: hmm

ja jsem tak jezdil taky...ale nemuze se to ;-)

0/0
12.7.2012 10:05

pavelthelong

Re: hmm

v Nemecku je to brane jako danovy unik, pokuty okolo 5000-8000 eur + doplatit zdaneni, samozrejme pokud se najde snazivy soused, ktery to uda. A tech je celkem dost. Pokud ovsem ma ta  sama osoba na sebe prihlasene auto v miste pobytu a pri tom jezdi s jinym, tak se to asi neda napadnout

0/0
12.7.2012 10:34

Kovis

Re: hmm

Oficiálně se to nemůže. Jakmile to auto tady jezdí většinu roku, podléhá povinné registraci.

0/0
12.7.2012 11:04

cassul

Re: hmm

tak to jsem nevěděl...

0/0
12.7.2012 12:28

petr____22

Re: hmm

Nelze. Leda ze by ho ridil jeho majitel z USA - a pozor - neprekrocil povoleny casovy limit (pul roku?)

0/0
16.7.2012 8:54

duch zavražděného iuose

hmm

na to nemám povahu - byl bych z toho děsne nervozní a vůbec bych si tu káru neužil ;-D

ale na léto by to bylo fajn

0/0
12.7.2012 9:34

haru64

Re: hmm

člověče fakt si myslíš že v Keni mají spézetky?......no já nevím ........aby tam nepřibil kus prkna a na to nenapsal JUMBO ;-)

0/0
12.7.2012 15:31

Just Divorced

hybrid

Trochu mi připomíná křížence žigula s (rumunským) arem. ;-)

+2/0
12.7.2012 7:41

Darkhalf o5 vysílá

Re: hybrid

To ARO mi to taky hned připomnělo....

0/0
12.7.2012 9:14

111

Tak nevím....

Tak nevím, ale vynalézají Ameriku, co třeba ještě více osekat ladu nivu, americký válečný jeep, použít jednoduchý vzduchem chlazený motor, takové zvládala Tatra už ve 30. letech, vhodně prvky zkombinovat - je to vyzkoušené, cenu sníží i to , že neplatíte vývoj,což by také zkrátilo cestu k zahájení  sériové výroby. Tenhle vůz, pokud bude mít nějaký soudobý , počítačem řízený motor, což to vypadá, že asi bude, už pro tohle nemá šanci uspět - bude na Afriku drahý, na koleně to opravdu neopravíte.

A kdyby chtěli nákladní vůz, lze doporučit po úpravě pragu V3S, je to potvora žravá, tudíž snížit motoru spotřebu, dalších zásadních úprav netřeba.[>-]

0/0
12.7.2012 7:38

cassul

Re: Tak nevím....

To ho asi taky napadlo, otázka je, jestli v tom nebude nějaký háček. Na emise asi kašlou, ale třeba nějaké licence? Proto vymýšlí vymyšlené?

Jinak naprosto souhlasím, obšlehnout stařičký válečný Jeep nebo LandRover a má hotovo... Staré osvědčené, primitivní a nezničitelné auto...

Jinak náklaďák je Praga V3S zbytečně složitá, reduktory v kolech a podobně... Spíš klasickou Tatrováckou koncepci, jedna trubka jako rám a výkyvné poloosy a vzduchem chlazený motor. A jako u tatry to udělat jako stavebnici - chceš silnější motor - přidáme dva válce. Chceš dozadu zdvojenou nápravu? Sundá se dekl diferenciálu a na mrkev se vrazí další...

0/0
12.7.2012 8:05

111

Re: Tak nevím....

O.K. tatrovky by taky šly, ta V3S ale má bezkonkurenčně, s danými ostatními parametry, pružný podvozek a prostuupnost terénem , proto právě ta. Licence a patenty, muselo by se to řešit, ale mám za to, že by licenční výroba těch stařeků mohla být levnější než vynalézání vynalezeného. Poněkud trpce mě napadá, jestli se ten Brit nehodlá na Africe pouze napakovat pod pláštěm zájmu o automobilizaci chudého kontinentu - nebyl by to první případ takto úspěšného rozvojového projektu...

0/0
12.7.2012 8:21

cassul

Re: Tak nevím....

Jojo, vejtřaska projede všude, to je fakt. Spíš jsem to myslel tak, že taková prostupnost je až zbytečná, lepší je mít co nejjednodušší konstrukci s minimálním servisem. Proto jsem uvedl Tatru. Ta sice možná tolik neprojede, ale koneckonců, když někde uvázne, vezme se pár desítek černochů...

0/0
12.7.2012 8:38

111

Re: Tak nevím....

Jo, proč tatrovky, je mi jasný, vybrat prostě to nejlepší a podle potřeby nakombinovat,... bacha na ty černochy, at to nesmažou jako rasismus, ...sakra ten prototyp je taky černý, tak to se možná mazat nebude...

0/0
12.7.2012 8:48

Pedro Rodriguez

Re: Tak nevím....

Podle mě se ani s tím vývojem dvakrát mazat nebudou... když téměř nemusíš řešit stabilitu ve vysokých rychlostech, bouračky v 60 km/h, bouračku s chodcem, zvuk zavírání dveří, zvuk posunování volantu a podobný "nezbytnosti", tak podle mě ten vývoj nebude drahá záležitost ;-D

0/0
12.7.2012 8:57

111

Re: Tak nevím....

Tak jasně, že by neměl být aža tak drahý, ale tím spíše si  mohou za vývoj nechat víc zaplatit.

0/0
12.7.2012 9:00

Banjo Banjo

Jo

Tohle by tam moho fungovat. Jenom nevím, jaké motory tam budou cpát. Zřejmě nějakou jednoduchou nezničitelnou atmosféru, takže mi to sedí na Toyotu. Ovšem aby se cenou vešli do limitu...

0/0
12.7.2012 7:01

sanny54

?

Zdá se mi to, nebo na fotce 2/17 Mobius One má přední světla ze stodvácítky???? :-)

0/0
12.7.2012 2:54

other_side

Re: ?

spíš mi to připomíná (světlama) posledního warťase

0/0
12.7.2012 6:54

Pěkný Nick

Holt pokrok nezastavíš aneb

No ... zřejmě slušnej oddíl !!!

0/0
12.7.2012 1:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.