Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásný fiat, který není fiatem

Seat je dnes součástí mamutího koncernu Volkswagen, málokdo si ale vzpomene, že u jeho počátků stál Fiat. Italské vozy vyrobené na pyrenejském poloostrově stavěly Španělsko na kola. Vedle rodinných, čistě praktických modelů nabídl Seat třeba i parádní frajerská kupátka. Model 124 Sport Coupé 1600 znají fiatologové pod jinou čtyřpísmennou značkou než je Seat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

m4!_luke

Kdyz stat provozuje automobilku

Tak to dopadne spatne... Bohuzel nevim, co soudruhy ze Zapadniho Nemecka vedlo k nakupu Seatu, ale evidentne to byl krok vedle.

0/0
24.8.2012 16:07

kenx

Pohotovostní hmotnost: 995 kg

Které auto má dnes pohotovostní hmotnost 995 kg?! Parádní číslo. Dokonce i Mazda MX 5 pro svou nízkou hmotnost oblíbená má pohotovostní hmotnost kolem 1150 kg, "závodníky" s 1.4 tuny těžkými oktávkami tu nebudu vůbec řešit.

0/0
23.7.2012 15:20

Tomas Gembler

Re: Pohotovostní hmotnost: 995 kg

Můj civic z roku 98 má 1025kg a 1.5 pod kapotou má 84kW při 6500ot/min, dělala se i 1.6 se 118kW, ta byla o pár kilo těžší, starší generace civiců byla ještě lehčí, motorizace podobná. Ještě starší CRX měla pod tunu, ale tam už nejsou airbagy ani klimatizace a je to taková skořápka.

0/0
23.7.2012 20:36

Hroznej_puberťák

Re: Pohotovostní hmotnost: 995 kg

Peugeot 205 1,9GTI, 120PS, 880kg. Šílenost... kdo pamatuje. A to se našli i blázni, co do toho přendavali motor z Mi16, vešel se tam - ten měl cca 150PS.

0/0
23.7.2012 22:39

Generál Augusto

Re: Pohotovostní hmotnost: 995 kg

No důležitý je poměr výkon / váha. Moje auto má 1655kg a 500HP;-D;-D

0/0
24.7.2012 6:54

čavéz

Re: Pohotovostní hmotnost: 995 kg

správný poměr je 150 koní na tunu a víc to splnuješ generále ale neříkej mi,že ti ta váha občas nepřekáží co?

0/0
24.7.2012 15:18

kvedlal

FIAT byl u zrodu SEATu

Ano, a SEAT ho překonal - dokázal vyrábět FIATy ještě méně kvalitně než FIAT sám.

0/0
23.7.2012 13:01

pikacu

Re: FIAT byl u zrodu SEATu

no to víš, že jo.

0/0
23.7.2012 18:27

jisi258

s timhle se jezdilo 180...

kouknete na ta vysoka a uzka kola, zadne airbagy, zadna vysokopevnostni ocel, zadne hvezdicky NCAP ...

teprve jak si to clovek porovna v hlave, tak mu docvakne, jak moc se bezpecnost od 70tych let zlepsila.

Jako ze tech 180 si clovek legalne neuzije, az na tech par nemeckych dalnic a to kdovi jak nadlouho.

0/0
23.7.2012 11:06

ještě děsivější reinkarnace č.3

Re: s timhle se jezdilo 180...

Když ony ty hvězdičky přestávají fungovat tak v 60km/h. Pak je to o náhodě a štěstí. Ano, pevnostní ocel a deformační zóny šance zvyšují, ale jen do určité rychlosti, pak je jedno, jestli je to starý favo nebo nová oktávka.

0/0
23.7.2012 15:08

kenx

Re: s timhle se jezdilo 180...

A pak s tím člověk třískne, omdlí a uhoří. Navíc se mi vůbec nelíbí, jak auta přibrala na váze. Pokud se chceme bavit o bezpečných vozech, vzhledem k tomu, že jsem se už vyblbnul mi to nebude vadit, pojďme vyrábět lehké bezpečné vozy s maximálkou kolem 140 km/h. Vyšší rychlosti nechme závodním speciálům se zákazem jízdy v běžném provozu.

0/0
23.7.2012 15:26

Doktor JÁTRO

Vypadá to pěkně

Kam ten svět spěje to je hrůza,evropské značky vlastní buď VW,PSA nebo BMW,BMW vyvíjí motory pro japonce,japonci dělají nevím co pro PSA,amíci dělají nevím co zase pro BMW.....jo kde jsou ty časy kdy každý dělal sám za sebe a nikdo mu do toho nekecal.....no ale zisk je přednější to chápu:-P........Jakoby češi nemohli dělat česká auta,španělé španělská auta,amíci americká auta atd....ta GLOBALIZACE je mi totálně proti srsti

PS: Takový už je bohužel svět,zachvíli už nebudou existovat snad ani žádné státy jenom čína a čínské kolonie:-PRv

+1/−1
22.7.2012 22:34

809.KocuR

Jiná pohádka

Rozchod s českou značkou se udál koncem osmdesátých let minulého století, kdy československá vláda, jako hlavní vlastník sháněla finanční injekci pro Škodu ...

0/0
22.7.2012 20:49

katano

SEAT ? ? ?

Kdo chce kvalitní auto, ten si nekoupí SEATA ale ŠKODU.

      PS : tečka :-P

0/0
22.7.2012 12:54

Soulburner CXLVI. Nekorektní

Re: SEAT ? ? ?

trapné a ubohé, jako vždycky

+7/−1
22.7.2012 13:27

Achille Volfoni

Re: SEAT ? ? ?

;-D

0/0
22.7.2012 20:23

Stoura

Re: SEAT ? ? ?

Ono je asi jedno, které z těch německých aut si koupíte.

+2/−1
22.7.2012 14:05

chriswebb

Re: SEAT ? ? ?

Kde máš REALITU?

+2/−1
22.7.2012 16:01

Tom Hagen

Re: SEAT ? ? ?

Prašť jak uhoď  Rv:-/

0/0
22.7.2012 17:07

Pěkný Nick

Re: SEAT ? ? ?

Chlapče ty jsi hodně zaspal dobu. Kdyby jsi to napsal před 15 lety tak OK, ale dnes už je všechno jinak. Ale zřejmě to bereš podle tvého Favorita; takže není se čemu divit. A že jsi hloupý blábol napsal to je tedy pravda.

0/0
22.7.2012 20:15

kenx

Re: SEAT ? ? ?

V Leonu mám polovinu dílu z Audi. Dále nemá smysl pokračovat ;-)

0/0
22.7.2012 21:27

kenx

Re: SEAT ? ? ?

teda "dílů", pro hnidopichy.

0/0
22.7.2012 21:27

Doktor JÁTRO

Re: SEAT ? ? ?

Nechte ho,to je KATANO,můj nepovedený plagiátor

PS: To je REALITA,že už se nekopíruje jen v číně co KATANO;-D

0/0
22.7.2012 22:28

kvedlal

Re: SEAT ? ? ?

Místo slova "ale", bych tam dal slovo "ani" !

0/0
23.7.2012 13:02

václav xxl

technika

Pokrok jde dopředu a v současnosti koncern VW konečně dodává srovnatelnou techniku i do současných Seatů. Je sice poněkud poruchová ale konečně ten náskok vyspělých výrobců dotáhli.:-)

0/0
22.7.2012 12:36

Posel z Liptákova XII.

Kása! Tehdy ještě auta vypadala jak stroje...

...a ne jako olíznutý bonbony :-/

+5/−1
22.7.2012 11:34

magazin.6

Mám rád

tu dobu a ty auta. Byla to krása.

0/0
22.7.2012 10:29

haru64

Re: Mám rád

souhlas.........je to nádhera

0/0
22.7.2012 11:01

ljuke

uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

kdyz jedno auto vyrabi pet let (Doba výroby: 1970-1975)

0/0
22.7.2012 10:16

BOP B 3AKOHE

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

To byla zrovna ropná krize, spousta automobilek v té době přestala vyrábět "nadstandardní" verze aut typu GT a podobných žroutů ;-)

0/0
22.7.2012 11:02

haru64

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

jak dlouho se vyráběla Š1000.........Š100.........Š120.......Vy jste taky odborník..........a to se nezabývam auty jiné provience.....mám tušení že Vy by jste hledal i u elektrických kamen vývod na rouru.........

0/0
22.7.2012 11:04

chudejklukzvesnice

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

však také Škoda po ´89 k bankrotu rychle spěla

0/0
22.7.2012 11:08

haru64

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

tak jinak........citroen "kachna"........."brouk" "golf" "piáno" od medvěda........mám pokračovat?

0/0
22.7.2012 11:27

Hroznej_puberťák

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

... když jedno auto vyrábí JENOM pět let...

0/0
22.7.2012 12:32

ljuke

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

ze by aspon jedna lastovka? ;-)

0/0
22.7.2012 16:33

ljuke

Re: uz se nedivim, ze ty pyrenejci spejou k bankrotu

jsem rozpoutal nechtene flame, a to jsem jenom chtel upozornit, ze mistni skrabal nezvolil dvakrat vhodne to "doba", sedelo by tam spis obdobi (takhle to pponouka jiny, nez puvodne mysleny, vyznam)

0/0
22.7.2012 16:31

luka_luka

Slušný motor !!!

R^

+1/−1
22.7.2012 8:53

Tomas Gembler

Re: Slušný motor !!!

Taky jsem se nad tim pozastavil, ale pak mi došlo, že výkon zde nahnaly vysokými otačkami a krouticí moment asi nebude žádná sláva. Ten ale u takhle lehkého auta potřeba není.

0/0
23.7.2012 20:44

Generál Augusto

Re: Slušný motor !!!

Je vidět , že o těchto motorech víš kulový. Tento motor byl dokonalý čtverec, tedy vrtání a zdvih stejné(tuším že 72), čímž docílili naprosto dokonalého výkonu, Navíc byl 2xOHC s gumovým rozvodovým řemenem, takže i měl na tehdejší dobu velmi malou hlučnost. Auta uměla v pohodě 190km/h. Tyto motory používal FIAT u 124speciál, 124 coupé, 124 speciál coupé, 125 berlina, 125 speciál.

V německu nebyla tato auta oblíbená ze dvou důvodů.

1. měla ve své třídě absolutně nejepší výkony

2. obsah motoru 1605 se v Německu platil na dani už jako 1600-2000.

0/0
24.7.2012 6:52

Oldheavyk

Re: Slušný motor !!! Generál má pravdu ....

A já pouze doplním,motor měl 1608 cm3,u 125 byl již od r 1970 ještě 125speciál,tak že pětikv. byl už i u 125 v r.70 a ne prvně u 124.Byl jsem od r70 šťastný majitel tohoto auta,motor 2xOHC byl opravdový pochoďák,tichý,spotřeba do 8,5l a výkon-66kw/90k / 77/105 /byl na tehdejší dobu žigulíkem a škodovkou nepřekonatelný. Fiat prodal i licenci125tky-polákům,to je známo,125p,neprodal jim však motory 2xOHC.

V polsku fiat do 125p montoval motor ze starého typu-OHV-1300/1500cm3.Tento typ motou ,,žral´´9-11l,

nejel,byl dost poruchový a lidi si bohužel oba typy aut spojovali v jeden model. A to italské 125tce ubližovalo.

Přitom byl na první pohled jasný rozdíl, ital měl  krásné hranaté světlomety ,boční chromové lišty a celkově působil ,,usazenější, k silnici připláclejší ´´Jiná byla i palubka,měla kulaté budíky. Tehdejší ,,leštěnkáři´´  si dávali na 125p originální ozanačení FIAT 125,,Ital´´ byl také slyšet, byl slyšet a při podřazení nebo brzďění motorem a měl krásný ,,italský´´ zvuk.

0/0
24.8.2012 10:13

Jiřik

Re: Slušný motor !!!

Čtyřválec 72×72 mm, objem 1174 ccm, byť ovšem v OHV, mívala i Škoda 120 ;-)

0/0
28.8.2012 22:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.