Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Krásné volvo ujelo rekordních 4,7 milionu kilometrů

Všem se líbil, ale nikdo ho nechtěl vyrábět. A jeho první série byla vyloženě pohromou. Přesto se Volvo P1800S stalo jedním z nejopěvovanějších vozů této automobilky a díky americkému důchodci se dokonce může chlubit počtem nejvíce najetých kilometrů v jednom vozidle na světě. A další rekord se kvapem blíží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M-120 AG

asi se spletl s tou desetinnou carkou...

je to nemozne...sam jsem jezdil jednu a tu samou trasu po dobu 6ti mesicu...denne jsem udelal 560+km a bylo hodne  unavne a hlavne ten stereotyp je zabijak(musel jsem toho nechat,bo bych se zblaznil i kdyz to byla moje prace)...jezdit kazdy den do prace 200km pres 40 let je nemozne i na Ameriku...

0/0
16.7.2012 23:08

Jurrisek

Může mi někdo vysvětlit

jak bez palubního počítače a s tachometrem do 99999mil/km může někdo na km zjistit přesný počet najetých km? no dejme tomu, že si dělá záznam, ale i tak by mě zajímalo kolikrát udělal generálku motoru. Dle mého názoru už není jediný díl v motoru původní a je nahrazen novým tzn, že už to není původní auto s kterým v r1966 poprvé vyjel jen má stejnou kastli.

A jestli správně počítám znamenalo by to ujet 286 km denně a to 365dni v roce, nějak se mi to moc nezdá

0/0
16.7.2012 8:03

veto

Re: Může mi někdo vysvětlit

generalku robil dva krat. A jazdil 100mil tam a 100 mil nas5 do roboty. Z inych clankov.

0/0
16.7.2012 19:19

Jurrisek

Re: Může mi někdo vysvětlit

Moc se mi tomu sice věřit nechce, ale argumenty jsou pádné a na jeho straně. Ono buď je to auto setsakramensky dobře udělané, nebo nás někdo přinejmenším houpe. A jestli je to pravda, tak mu přeji ještě mnoho mil bez nehody a jestli ne? nak ne :-P;-)

0/0
17.7.2012 6:03

romanbrecka

Kecá....

1) Člověk pracující jinak než řízením to nemůže nikdy najet.

2) Pokud pracuje jinak a zároveň tráví čas ježděním, kdy se o auto stará?

3) Těch 280 km/den po dobu 44 let není možné najet, copak:

- nikdy nebylo auto jediný celý den v servise (a samy si jsme schopni udělat představu, kolik servisních hodin muselo vozidlo prodělat, aby se za takovou dobu nerozpadlo)?

0/0
16.7.2012 5:51

jisi258

Re: Kecá....

treba v tom vozi heroin z Mexika, co ty vis ;-D ;-D ;-D

0/0
16.7.2012 8:48

LukšH

Nejspíš si nepamatuje,

kolikrát že ten tacháč otočil. To je fuk. Každopádně je to auto z doby, kdy se ještě dělaly krásný auta. Takový dneska nenajdeš.

+1/−1
15.7.2012 20:58

katano

Re: Nejspíš si nepamatuje,

Škoda Rapid :-P

0/0
15.7.2012 23:17

Věrný sluha pana Hraběte

ale peněz do toho narval tolik

že by za to měl vlastní letadlo R^

0/0
15.7.2012 20:24

katano

Re: ale peněz do toho narval tolik

Že by Kalouskovo letadlo CASA ? ? ? :-P

0/0
15.7.2012 23:17

narmerr

uvaga

no to by mě zajímalo, kdy učil, když podle článku 279km denně (počítáno na 46 let, 365 dní v roce). jinak z původního auta mohlo zůstat pouze výrobní číslo, vše ostatní už musel mnohokrát vyměnit....

0/0
15.7.2012 17:21

narmerr

Re: uvaga

vypadlo mi slovo: článku......najel......279km

0/0
15.7.2012 17:22

tmf

Re: uvaga

nevím, vychází mi 175 km. Ale i to je strašné, to jsou 2-4 hodiny den co den, záleží kudy by jezdil.

0/0
15.7.2012 19:14

T_x_y

Re: uvaga

175 mil a ne km

0/0
15.7.2012 19:57

narmerr

Re: uvaga

4.700.000/46/365=279,92km

0/0
15.7.2012 20:26

tmf

Re: uvaga

jo, no tak to vůbec, to nejde najezdit.

0/0
15.7.2012 21:00

Rada.K

Re: uvaga

Kdyby byl třeba obchodní zástupce a používal auto služebně, mohl by najezdit i víc. Pokud to ale opravdu je učitel, je ten nájezd dost nepravděpodobný.

0/0
15.7.2012 22:49

glumik

Re: uvaga

Třeba je to učitel v autoškole...

0/0
16.7.2012 14:05

narmerr

Re: uvaga

ono se to krátkodobě asi dá vydržet, ale představ si to každý den 46 let .....v létě, v zimě, s průjmem, s chřipkou, se zlomenou nohou. každý den a každý který vynecháš, musíš zdvojnásobit ten další. žádná dovolená, nahradit dobu, kdy je auto v servisu a to neřeším spotřebu cca 10litrů na 100 km. (10 litrů=2,64galonu) 470000l=124160galonů. 1galon je cca 1,5usd, takže projezdil za 46 let 186240usd/46/12=337usd za měsíc. to z učitelského platu taky není sranda. prostě se mi to celé nezdá

+2/−1
15.7.2012 22:56

jisi258

Re: uvaga

vsak je rozvedenej ne ? zanska to asi nesnesla, ze je hluboko vzadu za volvem.

Kdyz koukam, ze ma i origo zasterky, tak je mi jasne proc... vecerni rozhovory na tema, milacku, dneska jsem koupil nove zadni zasterky a najel 250 majli se asi brzo oposlouchaji

0/0
16.7.2012 8:35

mrazik007

tak tak

Presne tak, zensky a auta se nepujcuji.

0/0
15.7.2012 17:10

nikotino

jo Volvo

jo je auto:-) Měl jsem 244 GL s tím obrovským nárazníkem. To auto bylo tak ošklivý až bylo hezkýR^

0/0
15.7.2012 16:56

vtech

Re: jo Volvo

ja ti dam osklivy! ;-) jedno mam schovany, az budou prachy/cas, tak bude veteran.

0/0
15.7.2012 17:09

I Shot the Devil

No a protože kvalita byla strašlivá,

tak tachometr tohoto exempláře majle násobí třema. Anebo v AAA byl vožralej mechanik,

 pustil vrtačku na druhou stranu a usnul.

0/0
15.7.2012 14:28

udusil se v talíři polívky

Tu poslední radu tesat do kamene!!!

Jsem jak na trní i když mi automechanik vyjíždí s autem před servis.

0/0
15.7.2012 14:20

Celebrise

Pohadka

A ted tu o Cervene Karkulce..

0/0
15.7.2012 14:10

furtkecal

HOAX

0/0
15.7.2012 12:40

Darkman_06

Re: HOAX

Nepleť si HOAX s případnou lživou informací!!!!:-P

0/0
15.7.2012 13:34

katano

kvalitní vůz a šikovný majitel >>>>>>>>>

>>>>> který nepodceňuje servisní prohlídky a údržbu svého VOLVA.

Nezbývá než smeknout klobouk a majiteli POGRATULOVAT.

     PS : to soused má Octavii 1.4 TSI a tomu v 70000 km přeskočil v motoru nějaký řetěz a motor KO na odpis. :-P

0/0
15.7.2012 12:23

mrx8

i na americky pomery

je to trochu moc. mam znamy va floride, v kalifornii, v missoury a nikdo nenajede za rok tolik co on. to by musel dat kazdy den 180 mil, soboty, nedele, svatky, porad. ale mozny to je. v kazdem pade je to dost blazen - pri tech rychlostnich limitech v americe to znamena ze stravil za volantem minimalne 8 let svyho zivota, a to uvazujeme jen s timto vozem. to bych radeji chodil pesky.

0/0
15.7.2012 11:39

_Xeon_

Re: i na americky pomery

galejník? ;-D

0/0
15.7.2012 12:35

T_x_y

Re: i na americky pomery

A když budeme počítat aktivní čas 16hod denně, tak je to plných 12 let v plechové pixle, reálně kvůli zácpám atp spíš víc. To mu fakt nezávidím.

0/0
15.7.2012 18:24

himself

Re: i na americky pomery

Kde se pořád berou fámy o rychlostních limitech v US? Já jsem tam byl sice jen měsíc a projel jsem asi 8 států, ale limity byly v pohodě.

0/0
15.7.2012 22:48

furtkecal

blbost

Rv to by musel v autě spávat, vykonávat potřebu :-P

0/0
15.7.2012 11:38

oldfashioned Kokodák v1a

tomu věří jen čtenářka Oněnky nebo Alíka

:-)

+1/−1
15.7.2012 11:30

drsňák

vymýšlí

Myslím, že si ten důchodce dost vymýšlí. To bude profesionální otáčeč tachometrů. Za padesát let po těch jeho dvaceti tisících kilometrech ročeně je to milon kilometrů a ne pět milionů.

0/0
15.7.2012 11:12

Nobelovka za pravdu a lásku

Ty jooo?

Uz cele dva dny tady nebyl clanek o skodofce8-o Honem neco neco, protoze vam utahnou privod penez do redakce;-D;-D;-D

+1/−1
15.7.2012 10:57

_Xeon_

Re: Ty jooo?

Na zalepenie hluchého miesta auto.sme.sk ;-D

0/0
15.7.2012 12:36

jan.banos

opotřebené díly včas vyměň za nové

takže z původního auta zůstala tak polovina.

denní průměr 282,5 km ?

0/0
15.7.2012 10:40

já George XVII

Re: opotřebené díly včas vyměň za nové

po 3 milionech mil spotřeboval 107,400 gallons of gasoline, 3,316 quarts of motor oil, 829 oil filters, 464 spark plugs, 156 tires, 116 points, rotors and distributor caps, 29 sets of brake pads/shoes, 29 fan belts, 4 sets of shock absorbers, 3 water pumps, 3 generators, 2 starter motors.

0/0
15.7.2012 11:12

Fair-Play

Jen by mne zajímalo

co je na autě ještě původní z mechanických součástí.

0/0
15.7.2012 10:35

já George XVII

Re: Jen by mne zajímalo

motor, převodovka, kardan, podstatná část karoserie (pokud vím, tak ho někdo lehce naboural) a spoustu dalšího. Motor měl za celou tu dobu jen dvě malé G.O. vždy zhruba po 2mio km - výměnu pístních kroužků a přetěsnění vany i hlavy. Jestli si dobře vzpomínám, tak startér a alternátor mění co 1,5mio kilometrů. Kdysi jsem četl trochu obsáhlejí rozhovor na jednom zahraničním volvoklubáckém serveru.

+1/−1
15.7.2012 11:08

Pawel51_

Fake jak prase

To bych chtěl vidět, že každý rok najede víc jak 100000km. Opravdu trapárna, tomu někdo věří, že je to pravda??? ;-D;-D;-D;-D

+1/−1
15.7.2012 10:02

SergeS

Re: Fake jak prase

Já do práce dojíždím 39 km jeden směr, dále chata zhruba jednou za týden - 100 km jeden směr a pak ještě kupa různých nákupu, výletu atd., za rok to je kilometru pak ;-D Oni také v Americe mají trochu jiné vzdálenosti

0/0
15.7.2012 10:30

drummond74

Re: Fake jak prase

Maji v Americe jine vzdalenosti, ale na zapade, on je ze statu New York, navic dojizdel na Long Island, tedy je v okoli New York city, nikoliv upstate, takze to do kramu fakt nema daleko.

0/0
15.7.2012 10:51

Fair-Play

Re: Fake jak prase

A proč ne? To máš necelých 300 km za den...čtyři hodiny jízdy..některý den více, jindy méně. A v USA po tamních silnicích to myslím není žádný problém.

0/0
15.7.2012 10:33

termin

Re: Fake jak prase

V USA, kde lidi naprosto běžně odjíždí víc než 150km denně za prací? No problemo.

300 denně * 5 v týdnu * 4 týdne do měsíce * 11 do roka (dovolenou nepočítám) = 66000 ročně jen dojížděním do práce.

0/0
15.7.2012 10:42

drummond74

Re: Fake jak prase

on dojizdenim nasekal ale jen 200 denne

0/0
15.7.2012 10:49

já George XVII

Re: Fake jak prase

jedním směrem, takže denně 400km.

0/0
15.7.2012 11:09

drummond74

Re: Fake jak prase

nauc se anglicky

www.hemmings.com

je tam jasne tam a zpet

0/0
15.7.2012 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.