Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trabant, který nesmrdí, má průhledný kryt motoru. Chutná mu lepší benzin

S jasně zeleným a dokonale "vytuněným" trabantem jsou nepřehlédnutelní. Když Jiří Patak se svou přítelkyní Monikou Reškovou vyrazí jen tak na projížďku, kdekdo na ně mává, fotí si je. Prostě atrakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel-v

Bohatí puberťáci

Jako článek sám o sobě hovoří o tom, jaká to jsou telátka. Draší benzín pochopitelně význam nemá a právě naopak - vysoké oktanové číslo bude způsobovat naděrné zahřívání motoru na které neni chlazení stavěné. Co se týká přesného předstihu pro nizné splodiny ... pochopitelně blábol - novější trabanti měli elektronické zapalování které fungovalo dokonale. Ale jo, rodiče dali stovku tisíc tak se utratí za blbosti.

0/0
21.7.2012 20:14

Owneil

No

Ja se v tom také něco najezdil a nemám na něj špatné vzpomínky R^ Třeba ten měřák benzinu jsem neměl, tak jsem to zkoušel klackem kterej jsem nechával pořád u nádrže ;-D Hezkej koníček R^

0/0
17.7.2012 21:12

ertz

Čistit Blatníky zevnitř

To opravdu někdo dělá?;-D

0/0
17.7.2012 15:19

Gaston9

Re: Čistit Blatníky zevnitř

... a komu to prospěje ? ;-D

0/0
17.7.2012 18:53

Shackall0

Re: Čistit Blatníky zevnitř

To je to, údržba. To musíte dělat na každém autě do roku výroby řekněme 2000 (u některých značek či bazarových vozů i mladších). Nebo nemusíte, ale pak se nesmíte divit.

0/0
17.7.2012 21:09

habásko

Výsledek sice pohledný

ale protože je to na SPZ tak nevím jak se tváří STK na použití brzd z Felicie atd.... ?  Sice účinnější, ano, ale pořád jen bez homologace....

0/0
17.7.2012 11:17

dodo-dodo

Re: Výsledek sice pohledný

jako ze brzda z felicie nema homologaci? pokud auto projde STK a brzdi rovnomerne, na aute jsou pouzity dily s homologaci pro silnicni provoz, je uplne jedno, co tam je

klidne si tam muze dat keramiky z porsche a STK to muze byt jedno;-D

0/0
17.7.2012 13:28

Shackall0

Re: Výsledek sice pohledný

To nevím, jak jste na tohle přišel 8-o

+3/−1
17.7.2012 15:00

Paglia Orba

Re: Výsledek sice pohledný

má pravdu......;-)

0/0
17.7.2012 22:38

Shackall0

Re: Výsledek sice pohledný

Nemá. Použití jiných komponentů musí schválit výrobce nebo akreditovaný dovozce, v případě Trabanta musíte jít na TUV, aby provedli tzv. schválení kusu. Ono "dát tam brzdy z Porsche" není tak triviální a výsledek může být i k horšímu. Trabant totiž nemá záměnné brzdy ani s Porsche, ani s Feldou, aniž byste musel udělat docela rozsáhlý zásah do podvozkových komponent.

0/0
17.7.2012 22:50

PedroKV

Re: Výsledek sice pohledný

Případně i opačně, že...

0/0
17.7.2012 16:37

muž s koženou brašnou

Trabant, který nesmrdí je jako koupit si banány bez fronty.

+1/−1
16.7.2012 23:31

Shackall0

Re: Trabant, který nesmrdí je jako koupit si banány bez fronty.

Trabant nemusí nutně smrdět. Dokonce je na tom lépe, než leckterý turbodiesel - jel jsem tuhle za poměrně novým Volvem a přemýšlel jsem, kde má můj weekendový vůz přepínání na vnitřní okruh, to byl smrad jak z Multikáry. Tráboš potřebuje jezdit na normální benzín v předepsaném poměru s normálním olejem, potřebuje občas vyhnat z výfuku usazeniny a občas udělat nějakou tu údržbu - té je výrazně méně, než například na Feldě, o TDi z přelomu tisíciletí nemluvě.

+2/−1
17.7.2012 0:19

Lukke-Luk

Re: Trabant, který nesmrdí je jako koupit si banány bez fronty.

Mluvíš zcela z cesty. Pokud diesel smrdí, má vstřikovače na výměnu, je to zkrátka rozbitý motor. To není normální chod. Pálení oleje v benzínu naopak bude vždy vydávat kouř a smrad.

0/0
18.7.2012 13:34

macarát

Na trabantovi je dobré

že je poměrně lehký. Škoda, že už se takové auto nedělá. S dnešními motory by měl velmi malou spotřebu.

0/0
16.7.2012 22:48

Shackall0

Re: Na trabantovi je dobré

Jj, měli ho modernizovat. Na rozdíl od Wartburgu na to měl potenciál (samonosná kastle, nezávislé zavěšení kol). Pro VW to mohla být vynikající platforma pro downsizované malé motory - s HTP by dělal divy.

Jako jediný zásadní problém bych viděl to odpružení, jakkoliv Amerikáňci dělali auta na listových perech ještě koncem 90. let.

0/0
17.7.2012 0:14

Jan9002

Re: Na trabantovi je dobré

Poslední trabanty s čtyřtaktími motory měly vinuté pružiny.

0/0
17.7.2012 8:06

natvrdlý

Re: Na trabantovi je dobré

vinuté pružiny měly vzadu i poslední dvoutakty (sám mám doma r.v. 1989). T601R^

0/0
17.7.2012 11:37

PedroKV

Re: Na trabantovi je dobré

Proč nic neváží? Nic nemá, ani budík na stav paliva. Bezpečnost=0 (papundeklová kastle, bez airbagů, bez abs). Až na to dáte plechovou kastli a tyhle další zbytečnosti, s váhou se normálnímu autu dost přiblížíte. Chtěli byste (tj. koupili byste si) novodobého tráboše v původní verzi, jen se 4t motorem? Já ne. Je to pěkná nostalgie, ale od auta už dnes očekávám víc.

0/0
17.7.2012 16:36

macarát

Re: Na trabantovi je dobré

Právě že bych na to ty zbytečnosti nedával. Kdybych si myslel, že je pro pohyb po silnicích potřeba plechová kastle, abs a airbagy, tak bych tam nemohl jezdit na kole…

Je fakt, že bych si s trábošem netroufl na rychlou silnici, třeba dálnici, protože tam bych si připadal trochu nahý, ale na ty cesty, kudy jezdím normálně, je pro mne podstatně důležitější spotřeba a výrobní náklady.

+1/−1
17.7.2012 17:16

wrah

Re: Na trabantovi je dobré

Na okresky na venkov ideální.

0/0
18.7.2012 12:47

DISK

aha....

....tak tenhle druh koníčka jsem nikdy nepochopil. Na druhou stranu, je to sociální, jistě tak utratí spoustu peněz, které by třeba ležely doma bez užitku.

+3/−1
16.7.2012 21:48

Labia Majora Zemanová

...

umyt mineralkou? duvod? destilku bych pochopil

0/0
16.7.2012 21:22

duch zavražděného iuose

hmm

asi odbublinkuje bordel jako kysličník z rány :-)

0/0
16.7.2012 21:25

Hrabosh136

Kdo si hraje...

Inu ... kdo si hraje, nezlobí :-) Já bych si asi odpustil tu "muziku", ale jinak to má hezké a práce a peněz to muselo sežrat pořádně. Ale má borec štestí s tou přítelkyní, že ho tak hezky podporuje R^ (krom toho, že vypadá sympaticky)

+1/−1
16.7.2012 18:47

tedyn

Ale

FURT JE TO PAPUNDEKL TRABANT....

0/0
16.7.2012 18:39

Hrabosh136

Re: Ale

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m57xd65swZ1qjvxfho1_500.jpg

+1/−1
16.7.2012 18:44

xsmile

Pěkný.

Já bych si na auto nedal nic, co tam nepatří, ale tohle se mi opravdu líbí, když někdo umí a nepatlá to, jak mu to přijde za pár korun pod (ne)šikovnou ruku, tak je toR^

+1/−1
16.7.2012 17:30

Andee

Re: Pěkný.

Přesně to samé jsem si říkal, že je tam dost věcí neoriginálních, ale vůbec to nevypadá jak stodola tuning od nějakýho Franty z Horní Dolní. Je vidět, že majitel má cit R^

+1/−1
16.7.2012 20:33

dracekv1

trabant co nesmrdí neni trabant

;-D

0/0
16.7.2012 17:01

ztrewq

ako zvyčajne

základné a podstatné chyby - chladič v trabante, ... to čo je vidieť je kryt motora a výmeník tepla ... zato nevidno rúru "studeného" vzduchu ...

ale - je veľmi stlačený k zemi . veď okraj "masky" má slečna (zrejme nie je basketbalistka) niže kolena ...

0/0
16.7.2012 17:00

venecek.nebo.rakvicku2

Tohle jste našli v kindervajíčku???

Pléééééééééééésk!!!!!! Šviiiiiiiiiiiiiiih!!!! A cos dokázal ty, ty sople posměváčkovská????

+2/−1
16.7.2012 16:48

Spit_MkI

To je zase milá hezká česká pozitivní diskuse!

+2/−1
16.7.2012 16:24

Haui1

A co na to STK?

Když buzerují kvůli každé krávovině, tak nechápu, jak může tohle vyjet na silnici. Ne, že bych mu nepřál potěšení z tuzingu.

0/0
16.7.2012 15:42

LukšH

Re: A co na to STK?

Jenomže tohle je tuning. Je dobrý neplíst si pojmy a dojmy.

+2/−1
16.7.2012 16:04

Haui1

Re: A co na to STK?

pořád to je trabant :-)

0/0
16.7.2012 16:12

FastDriver

Re: A co na to STK?

ne, tohle je tuzing !

+1/−1
16.7.2012 16:22

já George XVII

Re: A co na to STK?

pokud vylepšil provozní vlastnosti, tak je to tuning. A myslím, že pokud vyladil spalování tak, aby to nečmoudilo, zvýšil výkon atp. tak si to zaslouží označení tuning.

Úprava vzhledu auta se odborně nazývá styling. Samozřejmě ne všem se to musí líbit. Mě se nelíbí základní trabi, tobě třeba tento upravený.

Tuzing je výraz používaný pro odpudivé olepené krabice Tescoidními samolepícími falešnými nasavači, různými blikátky, cingrlátky atp.

+2/−1
16.7.2012 17:04

FastDriver

Re: A co na to STK?

no právě, světla z golfa, brzdy z felice, nárazník z kdovíčeho a ducduc bedna v kufru je u mě tuzing. Pořád je to jen smradlavý 2takt, i když budu spalovat sportovní olej 10W60 tak bude smrdět. Na tom motoru není co ladit. Tuning je především o úpravě motoru (zdvihový objem, vačky, výfuk, atd atd), podvozku, brzd atd. což tady teda nikde nevidím....

0/0
16.7.2012 17:13

Hrabosh136

Re: A co na to STK?

No jemu je naštestí celkem jedno, co je to "u tebe". Sám dole píšeš, že tuning je o úpravě brzd ... ale když tu úpravu provede zástavbou brzd z jiného auta (které zřejmě brzdí líp), tak už je to tuzing?! Ale hlavně, že sis mohl plivnout, co?

0/0
16.7.2012 18:36

Shackall0

Re: A co na to STK?

Tuzingu je na tomhle autě požehnaně. Tuning by se taky nějaký našel, ale ten je zase nelegální - jakkoliv já osobně například proti montáži lepších brzd nic nemám.

0/0
16.7.2012 22:21

duch zavražděného iuose

hmm

A nový auta jsou na tom jinak? Půlka dílů je stejných pro různý značky ;-D

0/0
16.7.2012 21:25

zorro_rojo

Re: A co na to STK?

Kdyz budete spalovat vami uvedene mazivo, mate pravdu. Bude to smrdet. To proto, ze to neni olej urceny ke spalovani.

To je prave vlastnost ojelu pro dvoutakty, ze se pri spravnem provozu spaluji, co se dostane nad pist v podstate funguje jako palivo, ne jako mazivo.

Mimochodem, kdybyste nekdy videl v akci upraveny dvoutakt z trabanta, zrejme byste z toho par tydnu nespal.. :-)

0/0
17.7.2012 20:07

Little Boy

Re: A co na to STK?

Presne, rozumi tomu jak koza petrzeli, to co je v kufru prida minimalne deset koni a pat a mat vzadu na sedackach dalsich 5 a +10 respekt. Tak kde vidi nejakej tuzing...

0/0
16.7.2012 16:45

Jurrisek

Re: A co na to STK?

tyto auta nemaj Koně, ale Klokany to nevíš;-);-D  má to stejnou značku "K" načež klokan není ve stovkách, ale v desetitisících. Např. sportovní Filtr přidává 1000K, nálepka Tuning 1500K a půl kila gelu na hlavě řidiče 2230K(záleží na viskozitě);-D

0/0
17.7.2012 6:38

Shackall0

Re: A co na to STK?

Co na to STK? No coby - Závady C: Osvětlení - použití neschválených předních světlometů, brzdy - použití neschválených komponent, elektroinstalace. Vozidlo je pro další provoz nezpůsobilé, kontrolní známka nevylepena ;-)

+1/−1
16.7.2012 22:19

PedroKV

Re: A co na to STK?

no, taky si myslím, i když trabi vypadá pěkně a frajer si s ním pěkně vyhrál, tak aby to dostalo technickou, tak by to muselo jít na schválení úprav a pak až teprve na stk. Takže napsat, že prošel STKáčkem=napsat, že mají technika vyhodit.

0/0
16.7.2012 23:07

Shackall0

Re: A co na to STK?

Já bejt technik, který se pod tohle podepsal, tak se modlím, aby na článek nezareagoval nějaký whisteblower (jak se to teď říká, doufám, že to mám správně) a neoznámil to na TUV-Dekra. Pak by měla příslušná STK nejspíš po licenci a dotyčný by si v branži tak třicet let ani neškrtnul.

Navíc s tímhle Trábošem dojede úpravce akorát k prvním policajtům. Kdyby si jako základ pro tuning koupil například Buicka nebo Pontiaca, tak je v pohodě. Tam žádný policajt neví, jaká na to patří kola nebo co tam má být za světla. Trabanta ještě pořád zná spoustu lidí i z mojí generace ("Husákovy děti"), i když to se časem změní.

0/0
17.7.2012 0:09

PedroKV

Re: A co na to STK?

Dekra není nic, než s.r.o. nebo a.s., nic víc. Jen výběrčí výpalného od ostatních stk. To spíš kdyby píšťalkář pískal u MDČR, tak má STK i technik veselo.

Jinak teorie i praxe je taková, že pokud technik přijde o glejt, jde znova na zkoušky a má glejt znova. Nic mu v tom nebrání. Jen ho to stojí prachy.

A Husákovy děti už u policie moc nejsou, chodníky šlapou Havlovy děti a ti už ví prd.

0/0
17.7.2012 16:32

Shackall0

Re: A co na to STK?

A Vy byste technika, který dává STK na vytuzenky kámošů, chlubících se tím v novinách, zaměstnal?

0/0
17.7.2012 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.