Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat Leon má kabát menší sestry a nejmodernější techniku od VW

Seat Leon je španělským bratrancem Volkswagenu Golf, Škody Octavia a Audi A3. V našich končinách neprávem trochu nedoceněný model dorazí letos v prosinci na český trh v nové třetí generaci. Bachratě sportovní avantgardu nahradila ostře řezaná tvář úspěšné menší ibizy. Pod vyváženým kabátem bez výstřelků je zbrusu nová technika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fofrman

Dobře SEAT

Ach jo, nedokážu být objektivní... První Leon si mě získal hned a tenhle k tomu nemá daleko. Jen tak dál, jsem zvědavej jak dopadne nový Exeo.

0/0
18.7.2012 19:04

drsňák

odborník

Je tady nějaký na slovo vzatý odborník, co by mohl opravdu zasvěceně vysvětlit, zda je nějaký praktický  citelný rozdíl mezi víceprvkovou nápravou a obyčejnou. Asi nějaký bude, když se do silnějších verzí má montovat víceprvková. Jinak by montovali obyčejnou do všech, to bude asi snaha ušetřit s tím, že zvenku se to nepozná.

0/0
18.7.2012 10:03

kenx

Re: odborník

Nejsem odborník, ale zajímám se o rally. Víceprvková náprava zajistí vyšší stabilitu, u silných vozů by to měl být standard. Auto není na nerovnostech hlavně v zatáčkách tak uskákané. Už dříve si našla cestu do nejsilnějších civiců, samozřejmě subaru (obecně často bývá v kombinaci s

pohonem všech kol), focusu a samozřejmě je ve speciálech typu vozů WRC. Nevýhodou je složitost.

0/0
21.7.2012 21:15

mirekrt

SEAT vypadá jako mladší brácha AUDI a velmi dobře

Přístrojová deska je, podle mého názoru, inspirovaná přístrojovou deskou z AUDI a vypadá velmi dobře, když porovnám s Rapidem, je o mnoho lepší, ale samozřejmě si musím počkat na Octavii 3, Leon je vyšší liga než Rapid.

Stejně tak zadní pohled na karoserii evokuje AUDI a zadek vypadá velmi dobře...

Jen předek mi připadá dost pouťově, ale to je věc vkusu, celkově mi Leon vytváří dojem, že se konečně SEAT vzpamatovává z nedávné minulosti, která nebyla, díky podivným autům, moc dobrá..

0/0
17.7.2012 23:50

Dewils1

???

Není to jen hranatý féjslift ?:-P

0/0
17.7.2012 17:15

jarafara

Re: ???

jj, + drobně jiný interier, podvozek, motory, technologie, prostě jen drobné retuše ;-D

+1/0
17.7.2012 17:25

computer

Hm, taky hezké auto,

ale ve srovnáni se Rapidem už ho pan Dvořák tak servilně neopěvuje.

0/0
17.7.2012 14:51

k.marco

No kombinace to není špatná uvidíme jestli to bude k něčemu.

Je to kombinace Golfu, Scirroca, levnější Ibizi a starého Leonu 1P. Mám doma model 1P a jsem ve věku kdy klidně přivítám nový Leon ST. No současné auto mám 3 roky tak nejbližší 3 roky ještě bude sloužit dost dobře, potom se uvidí. Extravagantní tvary dokáží někoho přitáhnout no málokdo si to koupí jak hlavní auto pro denní použití proto bylo nutné udělat to atraktivnější pro širokou veřejnost.

0/0
17.7.2012 14:13

Fungy

Re: No kombinace to není špatná uvidíme jestli to bude k něčemu.

a zařazení podle článu zůstavá v nižší střední k Octavii a A3, přitom dříve to byla vždy odvozenina Toleda, kterej je ted snížený na úroveń Rapida.. jeden se v tom koncernu nevyzná

0/0
17.7.2012 14:55

Mitchell

Re: No kombinace to není špatná uvidíme jestli to bude k něčemu.

Je to celé složitější. Oct I. byla nižší střední, stejně jako Leon, Toledo, A3 a Golf. Všechny typy v dalších generacích narostly do vyšší třídy, tedy do střední. Pouze Toledo zůstalo v nižší střední a tam se k němu přidá Rapid.

0/0
24.8.2012 17:32

kenx

zklamání

Už pár let jezdím v Leonu 1P (druhá generace) a oceňuji skvělý podvozek. Auto se nekroutí, těžiště má nízko a obě nápravy (vpředu McPherson, vzadu multilink) skvěle fungují na našich nerovných silnicích. Oceňuji právě techniku a naladění podvozku, které Seat i do nižších modelů dal. Dát dozadu jen torzní příčku je prasárna, tohle nemá na Leonu jako rádoby sportovním voze co dělat. Alespoň že auto neprodloužili, už takhle je dlouhé až moc. Skvělé je snížení váhy, mluví se o 85kg, to je už hodně znát.

0/0
17.7.2012 13:59

S-Tony

Re: zklamání

V levnějších lehčích autem je lepší mít torzní příčku. Pak stačí jen co 100 tisíc vyměnit zadní tlumiče a nic dalšího se s tím nemusí dělat. Auto je stabilnější při vyšší ryhclosti a v zatáčce.

Multilink je lepší na nižší rychlost na děravé silnice. Ale pokud máte rádi svižnější jízdu je lepší klasika.

0/0
17.7.2012 21:35

kenx

Re: zklamání

No právě že ta víceprvková zajistí vyšší stabilitu. Už dříve si našla cestu do nejsilnějších civiců, samozřejmě subaru (obecně často bývá v kombinaci s pohonem všech kol), u silných vozů by to měl být standard. Samozřejmě je složitější, je tam více problémových míst, pravidelný servis je třeba.

0/0
21.7.2012 21:08

jarafara

Super

Tohle auto se mi líbí, interier+ exteriér . Nabídka vrcholových motorizací je taky zajímavá :-)

0/0
17.7.2012 11:55

FastDriver

Všichni designéři

co tu kritizujete design, nudnost, nenápadist a koncernovost. Za prvé - každý má jiný vkus, takže se co jednomu nelíbí, může se líbit druhému. Za druhé si uvědomte, že se jedná o lidové auto, nemůžete tedy čekat nějakou etravaganci a vyjímečnost, spousta věcí je podřízena funkčnosti. A za třetí - je to koncern vw, takže musí také využívat koncernové díly.

Nikdo si to nemusíte kupovat, našetřete a kupte si třeba Maserati, to rozhodně nudné není.

+4/−1
17.7.2012 11:42

jarafara

Re: Všichni designéři

Místní diskutéři jsou rádi když si našetří na na kolo, možná na autoškolu. Vrcholem jejich dne je přilepení plakátu nějakého supersportu na zeď ;-D;-D;-D

+2/−1
17.7.2012 11:57

ladyniak

Re: Všichni designéři

Děkuji, zůstanu u Fordu. Do práce Mondeo (nebo si koupím S-maxe?) a pro ženu Focuse. Občas se tím malým, benziňákem svezu po městě.

0/0
17.7.2012 12:01

jarafara

Re: Všichni designéři

On vám to auto někdo už nabízel, že s díky odmítáte nabídku? 8-o

0/0
17.7.2012 12:03

ladyniak

Re: Všichni designéři

Vám už taky? 8-o

0/0
17.7.2012 12:05

jarafara

Re: Všichni designéři

Právě že ne :-) Jaká byla cenovka, když už teda byli u vás doma?

0/0
17.7.2012 12:20

Honx

Re: Všichni designéři

Leon není lidové auto, na to jsou jiné typy. Leon by měl být "sportovní" Seat. A to je dost rozdíl.

.

PS: mám auto z Itálie a i když to není Maserati tak ho navrhoval stejný člověk a na vzhledu je to rozhodně poznat R^ I proto se mi někdy říká baby-Maserati ;-D

0/0
17.7.2012 12:55

jarafara

Re: Všichni designéři

Punto? To je taky hezké auto :-)

0/0
17.7.2012 13:01

Honx

Re: Všichni designéři

R^

0/0
17.7.2012 13:17

duch zavražděného iuose

hmm

ono to chce hlavně si uvědomit, že diskuze pod články tu nejsou od toho, aby byly plné chvály, ale aby se tu diskutovalo - tedy aby se tu lidi hádali, vyvraceli si opačné názory a uráželi se ;-)

0/0
17.7.2012 13:48

tuneldedek7

Re: Všichni designéři

neštěstí, proč píšete o věcech, terým vůbec nerozumíte, to nemáte ani trocha soudnosti

1/ design nelze posuzovat jen subjektivně, všechny automobilky se odklánějí od hranatých tvarů, protože zákazníci je nepreferují, VW u nich zůstává...

2/ design není luxus, mnoho levných aut mělo legendární design, VW Scirocco, Golf I., Mini aj.

3/ nic nebrání využití koncernových dílů a jinému designu, to je jen o přehnané centralizace, která vede k levnější unifikaci a tím ztrátě tváře automobilek a na to všichni dojeli, naposledy GM zničilo unifikací Saab

hloupý příspěvek a ještě na závěr podtžený ještě hloupou poznámkou 8-o8-o8-o

0/0
17.7.2012 15:08

jarafara

Re: Všichni designéři

Nic tak převratného jako byl nástup Golfa se čekat nedá, jede se už jen evoluce, nikoliv revoluce. Mě se líbí co dělá VW, ucelené, jednoduché, zajímavé. Dává svým značkám jasnou tvář i místo v hierarchii.

0/0
17.7.2012 16:17

Honx

Nuda :-(

Kde jsou ty časy perfektního designu prvního Leona.

+2/−1
17.7.2012 9:51

ladyniak

Re: Nuda :-(

Jo, o peníze jde až v prvé řadě. Šetřit (ve výrobě  a vývoji) se musí, ať to stojí co to stojí.

+1/−1
17.7.2012 12:02

cernobila_televize

Re: Nuda :-(

no kdyby se vratili casy, kdy auto stalo pul milionu (pri tehdejsich platech), tak byste se podle me zase rad vratil do soucasnosti. Jeste kolem roku 2003 stal Civic/Golf/Octavia kolem 550 tis a vic. Dnes jsme jinde s platy i s cenou zakladni vybavy.

Ano setri se na dilech, ano pouzivaji se koncernove dily, ale malokdo si nechava nove auto dele nez deset let jako drive, kdyz na neho setril mnohem delsi dobu.

0/0
17.7.2012 12:51

Nedos

Jedno jak druhý

Za chvilku nepoznám co to je za auto.

0/0
17.7.2012 9:40

ladyniak

Re: Jedno jak druhý

To je ta egalizace.

Nejdřív průmyslové "potraviny", teď už auta.

0/0
17.7.2012 12:03

tuneldedek7

SKICI PROTOTYPU BYLY FAMÓZNÍ TOTO JE UBOHOST

a zase budou brečet, že se to neprodává, dali tomu levné nápravy, tuctový vzhled, který zaspal dobu (od hran ustoupilo mnoho automobilek, protože se nesetkali se zájmem zákazníků), kdyby to bylo toto byla by to jiná káva: http://revocars.com/4241/2012-seat-leon-rumour/2012-seat-leon-behind-rear-view

+1/−1
17.7.2012 9:12

rubiq

Re: SKICI PROTOTYPU BYLY FAMÓZNÍ TOTO JE UBOHOST

Jojo, to byla krasa. Tenhle pripravovany model je designove dost nudny.

0/0
17.7.2012 9:48

PiPiiiiiK

Re: SKICI PROTOTYPU BYLY FAMÓZNÍ TOTO JE UBOHOST

No ale takhle to můžou vyrábět s těmi jejich zázraky na jedné lince a většina lidí stejně nechce design, ale účelnost...takže je to vlastně jedno

0/0
17.7.2012 10:12

niccots

Re: SKICI PROTOTYPU BYLY FAMÓZNÍ TOTO JE UBOHOST

Mne se libi, pokud bude levnejsi nez Golf, beru ho. Doted jsem Seaty nekupoval i kdyz levnejsi nez VW, ale vadil mi jejich dizajn.

0/0
17.7.2012 10:30

ladyniak

Re: SKICI PROTOTYPU BYLY FAMÓZNÍ TOTO JE UBOHOST

Slibem neurazíš.;-D

0/0
17.7.2012 12:04

pokerias

kterou nápravu bude mít Leon?

předpokládám, že multilink zůstane Audi a Golfu, takže Leon bude na našich okreskát bohužel poskakovat jak kamzík

+1/−1
17.7.2012 0:17

já George XVII

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

už to aspoň zase vypadá jako auto. Předchozí generace byla taková divná opuchlina.

+1/−1
17.7.2012 0:59

Zombot

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

Asi to bude jen věcí vkusu. Mně se naopak víc líbí ta předchozí verze - ze všech derivací Golfu byl Leon nejvíc sportovní a osobně mi přišlo, že měl jako jediný "koule", a co jsem měl možnost ho řídit (1.4 TSI 92kW a 2.0 TDI 103kW), tak měl i parádní podvozek. Tahle nová generace mi naopak přijde na pohled nezajímavá a vůbec ničím mě neoslovuje. Přitom mám Seat moc rád, pár let jsem spokojeně jezdil s Cordobou 6K a kdybych vybíral auto z koncernu, tak bych jako první volil Ibizu, Exeo předchozího Leona (1P).

0/0
17.7.2012 1:32

já George XVII

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

úplně první Leon byl nádhernej, to musím uznat i jako odpůrce VW koncernu. Ty uzoučký lampy měli něco do sebe

+2/−1
17.7.2012 2:51

Dusan321

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

Predchozi generace byla hlavne primo strasidelna uvnitr, nechapu jak neco takoveho mohlo vubec opustit designove oddeleni, to byl snad vubec nejhnusnejsi interier na trhu. Ten hladky radobyhlinik na obrovske plose byl opravdu desiva ukazka setreni na nepravem miste.

0/0
17.7.2012 10:28

tomtop

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

pokud dobře čtu tak obě ... asi dle motoru a ceny.

0/0
17.7.2012 6:58

zacekm

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

Na MacPherson naprave neni nic spatneho. Kdyz se auto dobre odladi tak nepoznate rozdil. Napriklad Mondeo ma MacPherson napravu a ve vsech testech je za sve jizdni vlastnosti chvalene. A to uz vubec nemluvim o cene za opravu multiliku, kde se pod 20k nedostanete, zatimco MacPherson vymenite cely do 5k.

0/0
17.7.2012 8:30

Sauron-Duel

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

Řekl bych že je řeč o zadní nápravě (jestli Multilink nebo ne) a ne přední (MacPherson)

+1/−1
17.7.2012 9:11

drsňák

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

Je to v článku, u slabších verzí jinou než u silnějších, stejně jak nováo octavia. Tím pro mne zřejmě octavia asi končí.

0/0
17.7.2012 9:14

ToMo73

Re: kterou nápravu bude mít Leon?

Zdravím diskutéry,já osobně mám poslední model Leonu v provedení SPORT UP,což je pouze seriový model s 17´koly.Za sebe mohu říci,že takto stabilní auto na silnici jsem dosud neřídil.V porovnání s ostatními s musím trošku pousmávat nad názory ohledně funkčnosti multilinku a jeho významu.Zatím se mi nestalo, že by se při rychlých průjezdech zatáček či nájezdů za mnou udrželo jakékoliv auto.Auto precizně řadí a řídí, za 4 roky,co s ním jezdím, nemělo sebemenší problém.Natáčecí bixenony fungují precizně a vzhled palubky doopravdy neřeším.Kudrdlinky a ozdobné lištičky na bocích auta nepotřebuji.Těm,kteří se o auto zajímají zevnitř bych doporučil frantíky nebo korejce. Samozřejmě i ušetří.Pokud se týká nového modelu LEONu,tak je škoda, že MQB nepočítá s multilinkem do 110 kw výkonu.Nad 110 kW multilink bude.Bylo již psáno,že toto pravidlo se týká také Octavie a Audi A3 a pravděpodobně i Golfu.Je to bohužel důsledek úspor,aby tyto koncernová auta konkurovaly jednodušším mastodontům z Nošovic.

0/0
17.7.2012 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.