Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kouzla aerodynamiky: zrcátka mají okap a mercedes kryty kol ze vzduchu

Konečně vím, na co je na zrcátku shora po celém obvodu malý prolis. Ta tenká rýha je vlastně okap, který zabraňuje tomu, aby dešťová voda za jízdy cákala na zrcátko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

723novy723

stresni okno

Ted jsem to chtel taky rict. Mam Astru z roku 95 a nejakej mercedesak se tady chvasta nejakym prvkem,ktery zamezi foukani vetru do interieru...To co se dnes na auta implementuje je pouze poucka z minulosti. To byly tenkrat panove. Dnes se zadny inovace netvori...

0/0
24.7.2012 9:29

Bobby_B

tohle mel uz Xedos 1992

"Otevřete střešní okno a díky malému kousku látky, který se vzápětí vyklopí z přední hrany výřezu dovnitř nefouká.", sice to byla lista a ne hadr... nebo ne?

0/0
23.7.2012 21:43

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: tohle mel uz Xedos 1992

Ano, takovou lištu má i můj Fiat Marea z r. 97, to není žádná novinka.

0/0
23.7.2012 23:39

zbiro

Re: tohle mel uz Xedos 1992

ano i můj Fiat Croma má výklopnou lištu s jemnou síťkou, inženýři od Mercedesu, klidně se stavte ukážu vám pár dalších vychytávek. ;-D

+1/−1
24.7.2012 8:50

EddieCz

cekal jsem na nejakeho poctiveho pracujiciho

.. a fakt tady je ;-D

+4/−1
23.7.2012 20:37

4Aliencz

Re: cekal jsem na nejakeho poctiveho pracujiciho

R^;-D;-D;-D

0/0
23.7.2012 22:41

Tommino

5er E60 s koeficientem 0,26

Hmmm, 5er E60, ktery je vlastne dnes uz vyvojove 10 let stary, ma koeficient 0,26.

http://www.atzonline.de/index.php;do=show/site=a4e/sid=87859399347da64ad35e3f213303306/alloc=1/id=2618 Mercedes na tom byl vzdy tak trochu hur a ted to dohani. U BMW maji i kanal na proudeni snehu, aby se mohly ladit zadni partie tak, ze nezustava snih na svetlech ....

0/0
23.7.2012 18:35

Hynek Vilém Jarmila reloaded

tvůrci aut mají k dispozici CAD, větrný tunely, modely atd.

A pak udělají auto, který dělá už ve 130 randál a meluzínu u uší. Mám tuhle zkušenost z Oktávie II i Mondea II. Nevím proč, u obou aut vystupuje B sloupek z roviny skel oken a dělá strašnej binec. U Mondea měl ten sloupek ještě ostrou hranu. I proto jsem už zarytým Citroenářem.

+1/−1
23.7.2012 18:26

radaumacher

Re: tvůrci aut mají k dispozici CAD, větrný tunely, modely atd.

No vidíte, a já si raději "protrpím" (zas tak žhavé to není) trochu hučení a zbytek času si hezky zajezdím, protože si koupím auto, které umí hezky svižně jezdit i jinde než na dálnici.

0/0
23.7.2012 18:46

Praotec

Re: tvůrci aut mají k dispozici CAD, větrný tunely, modely atd.

Zde se mluvi o AUTECH a ne o mrskonoskach na puleni !!;-D

+1/−1
23.7.2012 19:26

martin2580

Re: tvůrci aut mají k dispozici CAD, větrný tunely, modely atd.

Mam pul roku stary mondeo, nevim co to je za cislo, ale prijde mi hodne hodne tichy, co se vzduchu tyce... V porovnani s o2, C5 i passatem (2 roky starym) ten novej nevim.

0/0
23.7.2012 22:06

cenzore_zdar

Re: tvůrci aut mají k dispozici CAD, větrný tunely, modely atd.

No ja ve Fusionu slysim ve 13Okm/h akorat randal od odvalujicich se pneumatik po hroznych drsnych panelech. Pokud ovsem narazim na kousek hladke dalnice, pak je slyset opravdu aerodynamicky hluk, ale oproti hluku od pneu na hrubem povrchu dalnice, je to balzam na usiR^

0/0
23.7.2012 23:16

daniel.de

Re: tvůrci aut mají k dispozici CAD, větrný tunely, modely atd.

protoze je to hrozne nakladny, zapustit b-slouzpky do urovne skel a zaroven to dokonale utesnit. Prvni auto s timto prvkem byla Panamera a tam to stalo hrozne penez a nervu.

0/0
24.7.2012 12:26

Praotec

Zajimave ze zapomeli

na tyto prvky v S class a to hlavne okolo kol.Je to nejhorsi reseni karoserie co jsem kdy u nich zazil.Zahnojene po kazde jizde v desti.Jenom blbe keci toz vse..................;-(!!

0/0
23.7.2012 17:19

K.Bartak

Re: Zajimave ze zapomeli

Blbě se ti to meje, co? A když to odflákneš, pán ti potom srazí na vejplatě, že?

0/0
24.7.2012 11:46

gamaorionis

zajímavé

+1/−1
23.7.2012 15:07

Damik

Cx

Cx je zabíják designu. Kde jsou ty časy kdy člověk mohl poznat auto už na dálku. Dneska se liší jen designem masky a zadních světel. Jasně, že je to logický, ale je to škoda.

+6/−1
23.7.2012 12:31

martin2580

Re: Cx

S tim sohlasim a nejtrapnejsi je, jak se chrlej totalne stejny auta jenom s jinejma znakama.... Treba v koline...

+1/−1
23.7.2012 22:07

cenzore_zdar

Re: Cx

Tak kdyby jste byl na lince a videl jak se to vyrabi. Pak je jasne, ze ty auta stejne byt musi. Smekam, ze se toyote podarilo prosadit kompletne jinou strechu, nez maji zbyle dva vozy.R^

0/0
23.7.2012 23:18

net.Xtreme proti diskriminaci

Zajímavý je od Mercedesu koncept Bionic

Jednak proto, že odpor byl 0,19 , jednak pro praktické využití biomimetiky...docela by mě zajímalo, proč se vlastně nedostalo nic podobného do prodeje.

0/0
23.7.2012 12:31

Damik

Re: Zajímavý je od Mercedesu koncept Bionic

protože máš i nějaký výrobní postupy, materiály, pevnost karosérie, bezpečnostatd. V konceptu se na takové věci nehledí, funguje hlavně jako reklama.

0/0
23.7.2012 12:34

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Zajímavý je od Mercedesu koncept Bionic

Tak pokud vím, tak prototyp jim jezdil a fungoval dobře, je možné, že bezpečnost mohla být problém, ale praktická dodávka s nízkým odporem a spotřebou by imho byla docela populární bez ohledu na design.

0/0
23.7.2012 12:38

Damik

Re: Zajímavý je od Mercedesu koncept Bionic

Ale tady jde o výrobní postupy. Koncept je vyrobený ručně, ale některé díly vyrábět sériově se nevyplatí.

0/0
23.7.2012 14:42

jisi258

Re: Zajímavý je od Mercedesu koncept Bionic

delali to podle ryby havyse... pokud si pamatuju. A jelikoz ta rybka vypada dost divne, tak i to auto vypadalo dost divne a asi by to lidi nekupovali, tak se to nevyrabi. :-P

0/0
24.7.2012 8:34

venecek.nebo.rakvicku3

Teď ještě zbývá do článku napsat.....

...že na takové auto si obyčejný poctivě pracující občan ČR nemůže nikdy vydělat a jsme hotovi. PS: vyžírky a manažery nepočítám.

0/0
23.7.2012 12:21

Damik

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Poctivě pracující občan si vydělá na takové auto bez větších problémů. Občan jež jenom nadává a nic nedělá si na něj vydělá dost špatně.

+15/−1
23.7.2012 12:30

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Jenže to obyčejný občan nikdy nepochopí.

+1/−1
23.7.2012 13:08

venecek.nebo.rakvicku3

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Fakt? Třeba taková poctivě pracující zdravotní sestra? Nebo poctivě pracující učitel?? Co třeba poctivě pracující servírka? :) Nebuďte směšný a sundejte pravdoláskové růžové brýle.

+3/−1
23.7.2012 13:26

oldboy

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Jasně, všechno všem a se socíkem na věčné časy. Rv

+1/−1
23.7.2012 14:39

Thor Steinar

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Zdravotní sestry si zas tak málo nevydělaj. Na Mercedes to nedá, ale na vysněného Golfa jo :-P A servírka taky, stačí jen abys dával slušný dýško :-P Tak nebreč :-P Moc se díváš na Novu ;-D

+1/−1
23.7.2012 15:08

Hra11

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Chodil jsem dost roků do práce okolo několika Gymplů a SŠ. Učitelky (příp. profesorky) zpravidla chodily pěšky. Jejich mužští protějšci obsazovali parkoviště u škol jinou třídou než třeba Octavia, Fabia a nedej bože Felicia. Sice ojetinami, ale vyšší stř. třídy. Takže, když si mohou dovolit provozovat takovéto ojetiny, asi to tak špatné nebude. O tom se můžete přesvědčit kdekoliv. A až budete ležet v nemocnici, tak zpravidla u těch větších mají zaměstnanci parkoviště. Je to totéž. Nářek a pláč je asi standardem v této zemi. No a také někdo ty kvalitní ojetiny kupovat musí.

+2/−1
23.7.2012 18:01

Pedro Rodriguez

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Poctivě pracující učitel může mít poctivě pracující manželku. Děti vylétly z hnízda a poctivě pracují. Do toho třeba ještě poctivě pronajímá poctivě zděděný byt. Nebo si poctivě přivydělává jinde. To by v tom byl čert, aby si nenašetřil třeba na dvouletou ojetinu auta, který kdysi stálo 650 klacků s DPH :-P Je to sice dost individuální, ale jsou takoví lidi. Zaprvé takový auta běžně jezdí a zadruhé spousta lidí na takový auto má, ale nechce ho (třeba bydlí v bytě a báli by se o něj).

0/0
23.7.2012 20:35

martin2580

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Znam servirky a spatne se nemaj. Jezdej golfem a podobnyma autama do 4ech let veku.... Samozrejme Mercedes nemuze byt dostupny pro kazdeho, to by ztratila tu svoji excluzivitu.

0/0
23.7.2012 22:11

Aurisak

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Absurdní nesmysl. Počítám, že kupříkladu učitele nepovažuješ za nepracujícího, a dal bych krk na to, že si Mercedes dovolit moci nebude.

0/0
23.7.2012 18:37

MiroTR

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

A proč ne ?   Sousedé - dva starší manželé - poctivě pracující kantoři jezdí v BMW.  Takže předpokládám, že by si staršího Mercedesa mohli klidně dovolit.  A pokud se trochu uskromní, tak za několik let i nového.

0/0
24.7.2012 8:02

Pedro Rodriguez

Re: Teď ještě zbývá do článku napsat.....

Jedno vím jistě: člověk s tvým přístupem si na něj opravdu nemůže nikdy vydělat.

+5/−1
23.7.2012 13:12

Krištof

Plocha

Takže pokud je ve výpočtu cx zahrnuta i čelní plocha, tak to klidně může znamenat , že větší auto s větší plochou ale menším cx má větší odpor vzduchu než malé ale s větším cx.

0/0
23.7.2012 12:11

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Plocha

Jo... cx nepopisuje odpor objektu jako takový, ale spíš jeho "efektivitu"...

+1/−1
23.7.2012 12:22

JeFFik

Re: Plocha

Cx vyjadřuje jen tvar tělesa a kvalitu jeho povrchu, nikoliv velikost čelní plochy. Ve výpočtu odporu pak figuruje čelní plocha S a Cx jako samostatní činitelé.....

Takže i tak může nastat to co uvádíš, že (o něco) větší auto může mít menší aerodynamický odpor než menší ale se špatně řešeným tvarem.

0/0
23.7.2012 16:36

Hra11

Re: Plocha

http://en.wikibooks.org/wiki/Fundamentals_of_Transportation/Grade

0/0
23.7.2012 17:52

Krištof

Rychlost

A pro jakou rychlost se to dělá? Při různých rychlostech přece může vzduch obtékat úplně jinak a tím se může měnit i cx.

0/0
23.7.2012 12:08

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Rychlost

Pro malé rychlosti to nemá smysl, odpor vzduchu je zanedbatelný, tipoval bych pro rychlosti tak 60-maximálka, s důrazem na rychlosti mezi 90-150 (v případě Němců možná o něco vyšších)

0/0
23.7.2012 12:24

jisi258

Re: Rychlost

nemeni se cx jako takove, ale meni se charakter obtekani (laminarni x turbulentni) .

tzn ze cx je pro urcity rozsah rychlosti vicemene konstantni a pak se skokove zmeni pri zmene charakteru obtekani.

dochazi k tomu ale az v pomerne vysokych rychlostech, nechci kecat, ale tohle se spise tyka letadel nez aut.

0/0
24.7.2012 8:38

jisi258

Hlavne by tam meli napsat...

jak neucinne jsou ruzna dodelavana zadni kridla...

teda pokud se bavime o typickych autech s hmotnosti kolem 1.5tuny a vykonem tak do dvouset koni.

pri nejlepsi vuli udela poradne kridlo (takove ala Impreza anebo Mitsubishi Evo WRC) 100-150kg (spravne bych mel prevest na newtony) pritlaku a to az ve velmi vysokych rychlostech, takove ty tuningove legracky vice brzdi nez pritlacuji.

Coz je vzhledem k tomu, ze karoserie jako aerodynamicke teleso produkuje ve stejnych rychlostech klidne vztlak nekolik set kilogramu docela k nicemu. Je potreba nejprve koupit sportovni auto ktere ten aerodynamicky tunel videlo a nasledne az ma cenu se zabyvat nejakymi vylepsenimi v podobe spojleru.

0/0
23.7.2012 11:48

neúplatný sudí

Re: Hlavne by tam meli napsat...

vždyť to tam píšou... četl jsi to vůbec?

0/0
23.7.2012 12:00

bapchpytho

Re: Hlavne by tam meli napsat...

Takže nemá cenu si pořizovat tydlety legrácky ( křídlo, difusor atd.) na mou Fabii kombi 1.2 HTP, když jezdím max.110 a to z kopce ?

+1/−1
23.7.2012 12:06

rolb

Re: Hlavne by tam meli napsat...

Jestli chceš dále jezdit z kopce 110 Km/h,tak tam nic nedávej.  Protože motor HTP (hovno,táhne,plechovka) je tak slabý,že jakékoliv brždění spoilery by znamenalo akoráte větší spotřebu.

0/0
23.7.2012 12:43

bapchpytho

Re: Hlavne by tam meli napsat...

Aha,tak už mi je to jasné, myslel jsem,že HTP znamená H.vno to pojede :-)

0/0
23.7.2012 13:15

Tomas Gembler

Re: Hlavne by tam meli napsat...

hned to prodej, honíš tři písty a h-no tím pojedeš. 8-o

0/0
23.7.2012 20:20

foldik

Re: Hlavne by tam meli napsat...

No, já v tom článku četl, že spoilery a křidélka nejsou u běžných aut kvůli přítlaku, ale kvůli obtékání. Je možné že i u 1.2 HTP je výhodné posunout vzdušný vír co nejdále za auto. Šmahem bych křidélka neodsuzoval. Ale, kdo ví?

0/0
23.7.2012 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.