Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K ukradení BMW stačí tři minuty. Nářadí je k mání na internetu

Bílé BMW 1 M Coupé změnilo majitele. Nedobrovolně. Parta zlodějů si pro auto britského majitele přišla v noci. K odcizení auta jim stačily pouhé tři minuty, vše zaznamenala kamera. Zloděje aut brzy doplní a časem nahradí hackeři, předpovídají odborníci. Obrana v podstatě neexistuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josefl

Jednoduché řešení

Vyndat jednu pojistku a kdo chce mít jistotu, tak ji nahradí pojistkou falešnou. Tihle týpci mnohdy ani nevědí, že auta mají i pojistky.

0/0
24.9.2012 22:40

medabzuk II

jeden dva prepinace

na cerpadlo a mate klid ;-)

0/0
24.9.2012 9:46

Tom_upnet

takze tak jako kdysi

sterace a baterku odnyst dom, nejlepe to hodit na spalky, preci jen kola jsou taky draha

0/0
10.9.2012 11:28

Tomashot

no

problém je v legislativě - to že musí být volně přístupná je ta největší chyba,mohla by být uzamčená a klíček by měl majitel doma u velkého techničáku, nebo by si mohli namontovat zamek na řadiču jako má každej druhej děda ve felicii :)

0/0
7.8.2012 15:08

Hurych a synové, parní mlýny

Re: no

Vy jste asi neviděl jak vypadá řazení v BMW, že? ;-)

0/0
7.9.2012 13:24

martin496

čím jednodušší, tím lepší a účinnější

kdysi stačilo vyndat kablík od rozdělovače a většina nenechavců si ani neškrtla. dneska se složitými zabezpečovacími systémy, na které musejí hackeři, nemyslím si, že by hledali nějaký spínač a nebo chybějící kablík. To raději seberou auto vedle :o)

0/0
3.8.2012 15:12

Caretaker

Do zaparkovaného auta vkládám pod plynový pedál

malou pěchotní minu. Kdyby k něčemu došlo, tak ty zbytky zloděje obviní navíc z nedovoleného ozbrojování.

0/0
1.8.2012 11:03

weni

zásuvka

a proč tedy nevyrábět ze zvláště pevné oceli jakýsi "zámek" na tu diagnostickou zásuvku?? Podobný přípravek jsem už dělal známému na jeho služební Fóbii,sice jen obyčejný plech,ale funkční- v autě se mu v tom povrtal garážmistr (dostla novou hračku v podobě kompu s diagnostikou) a auto pak jjezdilo 3týdny po servisech...

 pak už měl smolika, nedostal se tam :-D

0/0
1.8.2012 10:48

Doktor JÁTRO

Re: zásuvka

Zámek je otázka šperháku a šikovný zloděj to má za pár vteřin otevřené,to je na prd.....když jsou zloději schopní překonat zámky na trezorech tak proč ne zámek na zásuvce:-P

Lepší je mít zásuvky 2,jednu pravou schovanou někde na nepřístupném místě a druhou kamuflovanou na místě kde má být,pokud chcete zlodějům uškodit tak na více konektorů té kamuflované napojit +12V natvrdo a ten jejich krám za tolik peněz jim schoří

PS: Na chytré metody grázlů se musí udělat ještě chytřejší opatřeníR^

+2/0
1.8.2012 18:16

jarinho411

A co

kdyz ma clovek imobilizer, napr. Vamos?

0/0
1.8.2012 7:33

S-Tony

Neriskovat

Nejlepší je zbytečně neriskovat a nekupovat auto za víc, než kolik peněz jste za rok schopni našetřit. R^

+1/0
1.8.2012 0:24

pruznejjoe

vymřeme

Takže teď budou testovat nový systém jak to ochránit a daj do toho miliony jen proto aby majitel nemusel otočit klíčkem? Kdo takový nesmysly vymejšlí proč tam prostě nenechaj ten klíč???

0/0
31.7.2012 22:50

Doktor JÁTRO

Mám nápad...

Jak je diagnostická zásuvka,tak ji přestavět na nějaké neznámé místo,třeba někam pod zadní sedačku nebo tak....na místě kde má správně být dát kamuflážní zásuvku,před kterou vložit transformátor na dejmetomu 500V na všechny kontakty......nejen že by HACKEROVI ten drahý přístroj komplet shořel,ale možná by i dostal pořádnou ránu

PS: Na chmatáky se musí chytře;-D

0/0
31.7.2012 22:30

S-Tony

Re: Mám nápad...

Spíš si stačí koupit koncovku do auta a pro diagnostiku na jiný vůz a vyměnit.

To se pak budou divit až budou chtít připojit koncovku do BMW a bude tam úplně jiná. ;-D

0/0
1.8.2012 0:17

cenzore_zdar

Re: Mám nápad...

Zasuvka je uz 10 let standartni pro vsechny znacky.

+1/0
1.8.2012 7:35

Fido

Re: Mám nápad...

Nic nového. Původní zásuvku mám odpojenou (konektor pro kamufláž zůstal) a novou mám umístěnou jinde.

Stejně tak mám umístěnou jinde i řídící jednotku, na původním místě zůstala prázdná krabička.

0/0
1.8.2012 16:52

Doktor JÁTRO

Re: Mám nápad...

Já to tak mám taky,ale v té kamuflované na více konektorech +12V,takže když by do toho něco takového zapojili tak jim to shoří.....ale lepší by bylo před ní ještě nějaké trafo,třeba na 25 000V,ještě by dostali ránu kterou by rozdejchávali jen velice těžko

PS: Na zloděje se musí tvrdě!!

0/0
1.8.2012 18:06

Fido

Re: Mám nápad...

O použití vysokého napětí jsem taky uvažoval ale pak jsem tuhle myšlenku zamítl. Jednak byste musel vyřešit zapínaní jen v daný čas (někdo sedí uvnitř), protože jinak by vám to za chvíli vybilo baterku. Druhak byste tímhle napětím musel nejdřív nabít nějaký kondenzátor pro zvýšení účinnosti a to trvá dost dlouho. Pak by byl problém i s izolací. Ta by musela být pěkně tlustá. I tak by ale nejspíš za vlhka (stačí v chladnějších dnech vnitřní prostor trochu zadýchat) nejspíš docházelo k sršení a tím zase vybíjení pracně získaného vysokého napětí. Pak byste to musel taky zabezpečit (třeba kvůli servisu) a to by znamenalo zajistit bezpečné vybití kondenzítoru. Spínací stykače na takové napětí ale nejsou žádná sranda. Navíc zloděj by tam to svoje zařízení ani nezapojil, kdyby viděl. že to kolem konektoru jiskří.

Takže jako schůdnější řešení se mi jeví napětí dejme tomu kolem 100 V v kombinaci s kondezátorem větší kapacity. Na odpálení zařízení to stačí.

0/0
1.8.2012 21:43

Antonin, topič

Re: Mám nápad...

No ty nebudeš elektrikář.

0/0
12.9.2012 9:49

BrainWashingtonZweistein

Proč tak složitě?

Slyšel jsem, že jeden majitel zbrusu nového BMW to měl ječtě jednoduší:

Se svým zbrusu novým Miláškem zastavil doma před domem. Po chvilce se mu zdále, že se kolem jeho krásného BMW něco děje. Kouknul z okna, a nic. Po chvilce měl zase pocit, že viděle nějaké stíny kolem svého Miláška. Kouknul znovu pořádně z okna, a opět nic. Pak se mu zdálo, že zaslechl šramot, který jakoby vycházel od jeho klenotu. To už to nevydržel, a vyrazil to prověřit před dům. Jen vykouk ze dveří, dostal pumelici mezi oči a nějaká ruka mu sebrala klíče. Ja se tak propadal do mdlob, slyšel z dálky hlas " To ti to trvalo, vole ..."

0/0
31.7.2012 22:09

Strnisko

čidlo pohybu?

Auto za milion a nemělo uvnitř čidlo na detekci pohybu? Hmm, tak to má i moje fábie.

To se idnesu moc nepovedlo takový fejk. bavorák musel vřískat na celé kolo několik desítek vteřin než ho odblokovali.

Taky nevěřím, že by nebylo možné zablokovat minimálně servisní konektor?

Stačí přece řídící jednotku naprogramovat tak, že když nejprve nepřijde impuls na legální odemčení auta, tak zůstane servisní konektor zablokovaný. A hotovo. Minimálně takhle bych dokázal ještě na učňáku i já naprogramovat nějaký jednočip.

0/0
31.7.2012 21:45

RAT

Re: čidlo pohybu?

to jo fabie z roku 90. Od te doby tyhle klumpy nastesti do aut nemontuji, kdyz prijede nejakej takovej namachrovanej blbecek, co mu to kazdych 5 minut houka a budi mi deti, se jen modlim at se jim to povede a ten skopek na ND ukradnou! ;-O

0/0
1.8.2012 10:53

Strnisko

Re: čidlo pohybu?

Fabie z roku 2005. Říká se tomu alarm a montuje se to pořád. Jako blbeček jste se svým příspěvkem projevil spíš vy.

0/0
1.8.2012 10:59

xexyn

Proto tvrdím, že PC do auta nepatří.

0/0
31.7.2012 19:11

Syny

Nechapu...

...proc diagnostika neni ochranena heslem. Kdo vrazi konektor do zastrcky tak muze s autem delat co chce. Proc to neni pod heslem, ktere si navoli sam majitel? Urcite by to slo a v servisu by jen zadal heslo, odblok to, servisaci by udelali co je treba a pak by se to zase bloklo. Minimalne by to potom takove chmataky alespon zdrzelo. Ale ze se do toho BMW dostali pres okynko (aniz by jim prohnali cihlu) uz je k zamysleni mozna vic :-)

0/0
31.7.2012 17:06

Fungy

Re: Nechapu...

uz ted je tam takovych hesel, ze by se z toho jeden p...l

0/0
31.7.2012 17:38

pavlik12

Re: Nechapu...

Zrovna to okenko je vec naprosto normalni, vzhledem k tomu ze pevna okna se u dnesnich aut montuji zasadne lepenim.

Staci pruznym nozem zajet za prekryvnou gumu a okno je venku za par sekund.

0/0
31.7.2012 20:16

Little Boy

Re: Nechapu...

Uzivatele jsou blbci a hesla by zapominali... pak bys to auto vyhodil? Bez zadnich vratek to nebude fungovat. Navic, vzdy jde vymenit cela ridici jednotka a nejaky hesla / registrovane klice jsou k nicemu.

Ve fordu jsem si odprask ridici jednotku, menil jsem to sam s cinsou diagnostikou a ukazalo se, ze ukrast forda je neuveritelne jednoducha zalezitos. Podle VIN ktery je pod sklem jde vyrobit nahradni klicek a ten bez problemu pres diagnostiku zaregistrovat a odject. Otazka par minut.

Zaklad je nemit standard (lada kalina bude v cechach celkem sychr) a pripadne tajnej vypinac / vyndana pojistla je spolehliva metoda.

0/0
31.7.2012 21:27

taknevim

Koupit si klid se vyplatí

Vždycky jsme měl Construct, alarm, značení skel Cebia a pojištění. Díky zabezpečení mám slevu z pojistného -32%. Neudělat níc pro ochranu svého majetku je volovina.

0/0
31.7.2012 15:15

HrubesaMares

Re: Koupit si klid se vyplatí

pokud mas neco od VW group, je (statisticky) kradez stejne jenom otazkou casu ;-)

0/0
31.7.2012 15:35

5874697515647656287

Re: Koupit si klid se vyplatí

několik kusů VW group mám už od roku 1999 a zatím nic:-/

0/0
31.7.2012 20:51

luban12

Již jsem o tom několikrát četl.

Zloději se nejvíce bojí amatérského zabezpečení a jakmile něco takového zjistí, tak od auta rychle zmizí. Proč  nedovoluje zákon, abych si zabezpečil svůj majetek jak chci a proč musím mít strach abych náhodou neublížil tomu kdo ubližuje mě ?

0/0
31.7.2012 14:50

Petosh

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

A ktery zakon to proboha zakazuje?

0/0
31.7.2012 15:11

Tyranosaurus Rex

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

Zákon lenosti nebo zákon blbosti

0/0
31.7.2012 15:38

luban12

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

Pokud budu vlastníkem Š Favorit, tak to nebudu snad ani řešit.

0/0
31.7.2012 18:50

S-Tony

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

Pokud mi auto dobře slouží a je velmi málo nákladné a poruchové, tak taky podniknu korky aby o něj nepřišel. I kdyby to auto nemělo pro druhé žádnou hodnotu.

0/0
1.8.2012 0:22

jan.banos

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

R^ na fáčku je mnohdy dražší technická, než cena auta.

0/0
1.8.2012 9:18

Hroznej_puberťák

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

Na fáčku je mnohdy dražší úplatek na technické než samotná technická :-P

0/0
1.8.2012 9:24

Fungy

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

např. skrytý spínač, který si může namontovat kdokoliv kamkoliv není nic nezákoného... (amaterské zabezpečení nemusí hned pachatele zabít)

0/0
31.7.2012 17:33

luban12

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

Jsou krásné "rachejtle", které se odpalují elektrikou a vypínač k tomu stačí dát do kufru. Potom ale nesmím zapomenout to vypnout, protože kdo otevře dveře by dostal přímý zásah a víckrát už by nešel krást. Nebo myslíte, že je lepší nechat si rozlámat zámky u dveří, poničit palubní desku a elektroinstalaci. Potom být pár dnů bez auta a doplatit k pojištění za opravu, podle typu auta i pár desítek tisíc.

0/0
31.7.2012 18:48

já George XVII

Re: Již jsem o tom několikrát četl.

nemáte úplně tak pravdu. Cokoliv pevně montovaného do automobilu musí být na toto použití homologováno. A pokud by se jednalo o nějakou elektroniku, tak je zapotřebí aby měla certifikát o elektromagnetické kompatibilitě - pokud nemá tak na Dekra nechat udělat.

Nicméně kdo by to u takové prkotiny řešil.

0/0
1.8.2012 15:00

aristokrat.ducha

no a co?

0/0
31.7.2012 14:35

FiS95

Nejlepší ochrana je nastražit granát se slzákem.

0/0
31.7.2012 14:28

milovnikhokeje

Re: Nejlepší ochrana je nastražit granát se slzákem.

pokud by tvůj příspěvek končil 5.slovem, tak ti dám R^ ;-D

0/0
31.7.2012 22:31

FiS95

Re: Nejlepší ochrana je nastražit granát se slzákem.

Vždyť bych si zničil auto...

0/0
1.8.2012 9:57

uran235

Re: Nejlepší ochrana je nastražit granát se slzákem.

a rict tchyni, at na tebe pocka v aute ;-)

0/0
31.7.2012 22:53

jozko skocdopole

Tak me napadlo,

ten OBD konector ma stejne jenom par vodicu (asi 4). Co tak je ve skrytem miste prerusit, primontovat skryty prepinac, a OBD konektor je odpojeny (nakonec staci prerusit jenom jeden vodic urceny ke komunikaci). Pripojil bych ho jenom pred opravou v servisu, pokud by ho potrebovali pro diagnozovani opravy na motoru. Sam OBD conector jinak nic nedela, je urcen jenom na servis, pripadne preprogramovani. Pouzil bych to s kombinaci se skrytym spinacem odpojeni vodice ktery napaji treba palivove cerpadlo (nebo neco jineho nezbytneho na beh motoru). Samotny starter bych nechal funkcni, takze pri pokusu s startovani by sice bezel, ale motor by nikdy nenaskocil. Po par vterinach marneho "startovani" by zlodej musel zmizet. Ktery drat presne pouzit je na schematu vozidla, ale "Servisni Manual" se musi koupit extra. Ale zato tam je kazdy detail.

0/0
31.7.2012 14:21

yast

Re: Tak me napadlo,

Servisni manual si muzete najit v pohode na netu. Pro koncern VW hledejte bud TECAR ETKA pro komletni seznam dilu nebo ELSA pro servisni manualy. Z ciny si objednejte za stovku VAG-COM kabel a muzete diagnostikovat. Co se tyce konkretne popisu OBD, tak to najdete treba zde http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

Takze co odpojit je otazka. Mohlo by stacit odpojit zem. Ale spis bych odpojil K linku a/nebo CAN linku.

0/0
31.7.2012 14:33

minio

Re: Tak me napadlo,

Myslím, že efektivní by bylo i na konektoru připojit místo dat +12V.

0/0
31.7.2012 15:01

jozko skocdopole

Re: Tak me napadlo,

Vyborny napad ! Takze by se tem zlodejum ten "programovaci" pristroj zapekl.

0/0
31.7.2012 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.