Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automatická klimatizace je úspornější než manuální

Jakou klimatizaci vybrat, stačí manuální, anebo připlatit za automatickou? Kromě komfortnějšího ovládání je ta "chytřejší" z nich také úspornější. Německý autoklub ADAC to otestoval na Škodě Octavii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IH

Labaro

2. 8. 2012 22:33
To srovnání je nesmysl

Když budu chtít dokázat, že manuální klimatizace je nejhospodárnější, tak ji budu zapínat jenom když dám nohu z plynu. V tom případě si klima nevezme ani kapku. Srovnávat automat a manuál nelze, protože na manuálu nenastavíte teplotu, takže klimatizace nebudou pracovat ve stejných podmínkách. Pokud budu mít manuální klimatizaci vypnutou a automat bude mít inteligentní systém řízení, který bude podle nastaveného algorytmu schopen odpojovat kompresor nebo regulovat jeho výkon, bude automat vždy úspornější.

0 0
možnosti
IH

Labaro

2. 8. 2012 22:37
Re: To srovnání je nesmysl

To jsem pěkně naformuloval: "Pokud budu mít manuální klimatizaci vypnutou " mám být ...... klimatizaci zapnutou. To je tak, když výfuk předchází sání ;-D

0 0
možnosti
M

martynezz

1. 8. 2012 20:15
nechci slevu zadarmo

Jestli ma automaticka klimatizace spotrebu nizsi o 0.1l na 100km, tak ta uspora je spis jen symbolicka ... napr. u Octavie je priplatek manual.klima->automat.klima 18100,- => pri cene nafty/benzinu ~ 36kc/l se investice vrati zhruba po ujeti 500 000 km s pustenou klimatizaci ... to se driv to auto rozpadne. Netvrdim ze automaticka klimatizace je spatna, ale jeji porizeni ciste kvuli usporam ma asi tak stejny vyznam jako start&stop system - nikdy se nezaplati.

0 0
možnosti
NN

Neutrální Nick

1. 8. 2012 22:55
Re: nechci slevu zadarmo

"u Octavie je priplatek manual.klima->automat.klima 18100" - nebo taky 0 Kč, podle výbavy...

"jeji porizeni ciste kvuli usporam ma asi tak stejny vyznam jako start&stop system - nikdy se nezaplati." - myslím, že nikdo si nepořizuje aut. klimu ryze kvůli úsporám

0 0
možnosti
MU

MIR80

1. 8. 2012 10:27
Zajimalo by me

o kolik zvysuji spotrebu schody na dalnici

0 0
možnosti
JC

Cikánek

31. 7. 2012 14:07
No, asi takhle

Mám manuální klimatizaci v Ceedu. Zapínám jí zcela výjimečně, a to zpravidla, když je auto vyhřáté při nástupu. Během jízdy jí pak zapínám jen na pár minut. Když jsem měl auto s automatickou klimatizací, tak jsem jí v létě zapínal na 25 st.C. Úplně to stačilo.

0 0
možnosti
NN

Neutrální Nick

31. 7. 2012 15:54
Re: No, asi takhle

...to bych měl permanentně propocená záda. Zvlášť z auta typu Ceed, které nemá ventilované sedačky.

A na delších cestách by 25° bylo dost nepohodlných.

0 0
možnosti
K

Kazeasch

31. 7. 2012 9:50
Nějak mi hlava nebere,

jak může nějaká klima brát míň než jiná v závislosti na řízení teploty. Vždyť kompresor jede pořád na stejnej výkon, chladí jak oteklej a výslednej studenej luft se pak jen dohřeje na požadovanou teplotu. Je teda uplně jedno, jestli teplotu řídí počítač nebo si ji řidič nastaví sám otočením čudlíku na červenej nebo modrej proužek. Jediný vysvětlení by bylo že u toho co testovaly jsou jiný kompresory v závislosti na tom o jakou klimu jde. I tak by byl ale článek spíš účelovej nesmysl. Že by se auta s automatickou klimou špatně prodávaly?

0 0
možnosti
NN

Neutrální Nick

31. 7. 2012 10:21
Re: Nějak mi hlava nebere,

"kompresor jede pořád na stejnej výkon" - právě že u moderních klimatizací ne.

"Je teda uplně jedno, jestli teplotu řídí počítač nebo si ji řidič nastaví sám otočením čudlíku" - ne, není, automatika umí fungovat efektivněji

0 0
možnosti
RK

rubiq

31. 7. 2012 9:39
Zvysuje spotgrebu

Ty jo, automaticka klimatizace zvysuje spotrebu o 0,25l a manualni o 0,33l/100km. To je strasny. A Greenpeace neprotestovali? Ja myslim, ze nejmensi spotrebu bude mit ten, kdo nebude vubec jezdit nebo nema vubec auto... Ja nevim, o cem ten clanek vlastne je. Rozhodnutim mit auto vlastne reknu, ze budu vYhazovat penize do kanalu. A jestli auto zere vic o 0,25 nebo 0,33l je uplne jedno, protoze v nakladech na auto je to totalne miziva polozka...

0 0
možnosti
JS

sCZECH1

31. 7. 2012 10:14
Re: Zvysuje spotgrebu

clanek je o tom, ze ty klimatizace nezerou zas tolik, jak je obecny nazor a straseni

0 0
možnosti
FP

Franta Prudil

31. 7. 2012 9:37
Regulace

Podle mě nejlepší řešení by bylo, kdyby si mohl uživatel nastavit né teplotu, ale výkon kompresoru v procentech. Pak by bylo zaručené, že vzduch bude třeba o 2 stupně chladnější a né víc. A že bude mít nějakou rozumnou vlhkost. Ty současné klimatizace jsou tak předimenzované, že mě osobně by nějakých 20 % bohatě stačilo. PS, neumíte to někdo nějak přesoftwarovat ten klimatronix?:-) (nějaký chiptuning?:-))

0 0
možnosti
NN

Neutrální Nick

31. 7. 2012 10:24
Re: Regulace

Já jsem naopak velmi rád, že jsou dnešní klimy takhle výkonné. A to zdaleka nejen proto, že rychle zchladí rozpálený interiér, ale hlavně proto, že i v parných dnech není třeba, aby z výdechů foukal vzduch velkou rychlostí, díky tomu, jak moc chladný je. Stačí, aby foukal na 1.-2. stupeň ze 7 a díky tomu je v autě příjemná teplota bez větru.

0 0
možnosti
FF

farafan

31. 7. 2012 9:31
Spotreba se zvysuje

i otevrenim bocnich oken a to docela dost.

Dokonce bych si dovolil tvrdit, ze pri jizde kolem 100km/h je spotreba vyssi nez pri zapnute klimatizaci....a to nemluvim o tom rachotu a vyfoukanych usi.

0 0
možnosti
J

jan.banos

31. 7. 2012 9:18
Že klimatizace zvyšuje spotřebu ví každý

ale spoustu lidí neví, že spotřebu zvyšuje i jízda stylem "brzda-plyn".

0 0
možnosti
RH

PiPiiiiiK

31. 7. 2012 9:20
Re: Že klimatizace zvyšuje spotřebu ví každý

Ale tak přeci si nějak musíme zařídit cestou do práce :-(

0 0
možnosti
FP

Franta Prudil

31. 7. 2012 9:03
jojo

Ono se o tom v prospektech moc nemluví, ale naštěstí už výrobci asi dělají nějaké šetrnější vícestupňové klimatizace. Třeba u toyoty bylo napsané, že kompresor umí jet ve více režimech a snižovat tak spotřebu. Třeba opravdu climatronics v O2 nežere nějak výrazně více než když je vypnutý na eco. Ne jako u staré manuální.. Taky jsem čekal, kdy to někdo konečně udělá. Protožeřídit klimatizaci jen mícháním s topením... Děs. Ten vzduch je pak i děsněvysušený. Pokud by to šlo, nejlepší by to bylo řídit nějakým pomalým pwm kem, protože stejně to tak často dělám, že radši si ručně klimatizaci zapínám a vypínám jak idiot, ale nemám anginu. I to současne nastaveni klimatronixu je tost drsné a z dovolené jsem si přivez krásnou anginu. A to jsem chladil jen na venkovní teplotu.

0 0
možnosti
Y

yyq

31. 7. 2012 9:52
Re: jojo

pomerne marginalni problem.kdo nema na pul litru na 100km navic s klimou, at jde radsi pesky.nebo jsou vsichni stale v zajeti mytu:mam nejvetsi bavo, sice je mu 300let, ale bavo. nemam ale na nove gumy, proto jezdim na slikach, protoze jsem nejlepsi ridic, je to bezpecne, stejne jako moje nejlepsi auto?? 

klimu pokud neni venku 25 a plne slunce nepotrebuji nikdy.staci otevrit okna a sibr a vyvetrat, nez clovek zaradi jednicku a rozjede se.ale ti co miluji cernou a setri na sibru nebo misto nej maji sklenik, ktery zlepsuje pry kontakt s prirodou, ze se pres zavreny muzete koukat na ubihajici koruny stromu misto rizeni, si anginu zaslouzi:-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...