Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automatická klimatizace je úspornější než manuální

Jakou klimatizaci vybrat, stačí manuální, anebo připlatit za automatickou? Kromě komfortnějšího ovládání je ta "chytřejší" z nich také úspornější. Německý autoklub ADAC to otestoval na Škodě Octavii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Labaro

To srovnání je nesmysl

Když budu chtít dokázat, že manuální klimatizace je nejhospodárnější, tak ji budu zapínat jenom když dám nohu z plynu. V tom případě si klima nevezme ani kapku. Srovnávat automat a manuál nelze, protože na manuálu nenastavíte teplotu, takže klimatizace nebudou pracovat ve stejných podmínkách. Pokud budu mít manuální klimatizaci vypnutou a automat bude mít inteligentní systém řízení, který bude podle nastaveného algorytmu schopen odpojovat kompresor nebo regulovat jeho výkon, bude automat vždy úspornější.

0/0
2.8.2012 22:33

Labaro

Re: To srovnání je nesmysl

To jsem pěkně naformuloval: "Pokud budu mít manuální klimatizaci vypnutou " mám být ...... klimatizaci zapnutou. To je tak, když výfuk předchází sání ;-D

0/0
2.8.2012 22:37

martynezz

nechci slevu zadarmo

Jestli ma automaticka klimatizace spotrebu nizsi o 0.1l na 100km, tak ta uspora je spis jen symbolicka ... napr. u Octavie je priplatek manual.klima->automat.klima 18100,- => pri cene nafty/benzinu ~ 36kc/l se investice vrati zhruba po ujeti 500 000 km s pustenou klimatizaci ... to se driv to auto rozpadne. Netvrdim ze automaticka klimatizace je spatna, ale jeji porizeni ciste kvuli usporam ma asi tak stejny vyznam jako start&stop system - nikdy se nezaplati.

0/0
1.8.2012 20:15

Neutrální Nick

Re: nechci slevu zadarmo

"u Octavie je priplatek manual.klima->automat.klima 18100" - nebo taky 0 Kč, podle výbavy...

"jeji porizeni ciste kvuli usporam ma asi tak stejny vyznam jako start&stop system - nikdy se nezaplati." - myslím, že nikdo si nepořizuje aut. klimu ryze kvůli úsporám

0/0
1.8.2012 22:55

MIR80

Zajimalo by me

o kolik zvysuji spotrebu schody na dalnici

0/0
1.8.2012 10:27

Cikánek

No, asi takhle

Mám manuální klimatizaci v Ceedu. Zapínám jí zcela výjimečně, a to zpravidla, když je auto vyhřáté při nástupu. Během jízdy jí pak zapínám jen na pár minut. Když jsem měl auto s automatickou klimatizací, tak jsem jí v létě zapínal na 25 st.C. Úplně to stačilo.

0/0
31.7.2012 14:07

Neutrální Nick

Re: No, asi takhle

...to bych měl permanentně propocená záda. Zvlášť z auta typu Ceed, které nemá ventilované sedačky.

A na delších cestách by 25° bylo dost nepohodlných.

0/0
31.7.2012 15:54

Kazeasch

Nějak mi hlava nebere,

jak může nějaká klima brát míň než jiná v závislosti na řízení teploty. Vždyť kompresor jede pořád na stejnej výkon, chladí jak oteklej a výslednej studenej luft se pak jen dohřeje na požadovanou teplotu. Je teda uplně jedno, jestli teplotu řídí počítač nebo si ji řidič nastaví sám otočením čudlíku na červenej nebo modrej proužek. Jediný vysvětlení by bylo že u toho co testovaly jsou jiný kompresory v závislosti na tom o jakou klimu jde. I tak by byl ale článek spíš účelovej nesmysl. Že by se auta s automatickou klimou špatně prodávaly?

0/0
31.7.2012 9:50

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

"kompresor jede pořád na stejnej výkon" - právě že u moderních klimatizací ne.

"Je teda uplně jedno, jestli teplotu řídí počítač nebo si ji řidič nastaví sám otočením čudlíku" - ne, není, automatika umí fungovat efektivněji

0/0
31.7.2012 10:21

yyq

Re: Nějak mi hlava nebere,

ano, mytus,ze automat jede lepe nez clovek znam (a denne vidim na silnici), proc radi na volantu v f1, protoze automat by byl lepsi a rychlejsi?asi pro to:-)

0/0
31.7.2012 10:23

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

Já píšu o klimatizaci, ňoumo.

0/0
31.7.2012 10:25

yyq

Re: Nějak mi hlava nebere,

nouma pise o klime taky, presto si nemysli,ze automat je vzdy lepsi nez clovek, je mozna lepsi nez prumer populace, jak na to kazdy den koukam, ale ja si sobe radim lip nez by mohl automat (odmyslim-li tu zakladni svobodu, rozhodnout, jestli budu pit kavu a loudat se nebo zavodit), lip si i vyvetram a zatopim, pomerne casto bez trapeni kompresoru:-)maje automatickou klimu

0/0
31.7.2012 11:00

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

Hm, ňouma napsal "automat jede lepe nez clovek znam". Klimatizace nejezdí, pokud vím...

"ja si sobe radim lip nez by mohl automat" - řeč je o klimatizaci, ňoumo.

.

A ano, je možné, že pokud by člověk věnoval obsluze klimy dostatečně velkou pozornost, byl by výsledek efektivnější (lepší distribuce vzduchu v závislosti na poloze slunce při jízdě zatáčkovitou silnicí, lepší reakce na chvilkové změny (krátký tunel) atd.). Ale ten "komfort", že bys musel pořád štelovat čudlíky a výdechy... To za moc efektivní při řízení nepovažuju.

+2/0
31.7.2012 11:06

aristokrat.ducha

Re: Nějak mi hlava nebere,

netrolluj

+1/0
31.7.2012 20:33

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Nejdřív k tomu řízení. Jistě že automatika je efektivnější, ale když jede kompresor pořád na stejnej výkon, tak je přece uplně jedno jak a co to dohřívá.

Ale teď k samotnému kompresoru. Jak je to teda dnes řešeno? Je u kompresoru krom spojky ještě nějaká převodovka? Nebo jak je teda řízen výkon kompresoru? Nějakou zmínku o regulaci přímo na chlazení jsem našel až tady v diskuzi, ale jinak jsem nenašel jiný info než to co jsem psal výš. Jak to teda dneska je? Dík, za pokud možno obsáhlou podrobnou odpověď, ideálně s odkazama k podrobnějšímu nastudování :-)

0/0
31.7.2012 10:27

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

www.google.com

.

;-)

0/0
31.7.2012 10:28

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Kua, píšu že jsem sám nenašel nic jinýho než to co jsem napsal. Tohle teď spíš vypadá že o tom nevíš ani ň, a všechno sis to vycucal z prstu.

+2/0
31.7.2012 10:30

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

Hm, ok...

0/0
31.7.2012 10:32

Delfínek

Re: Nějak mi hlava nebere,

http://www.autoklima.cz/kompresory-autoklimatizace.html

0/0
31.7.2012 10:37

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Díky, něco takovýho jsem pořeboval. Už alespoň vím co mám hledat. R^

0/0
31.7.2012 10:41

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

A tos fakt nezvládl do toho googlu napsat kompresor autoklimatizace ;-D?

0/0
31.7.2012 10:43

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Kdyby byl jeden. Podle tohodle hesla se dozvíš prd. Rozdíly jsou v typech kompresorů a ty jsem neznal.(Rotační kompresory, Spirálovité kompresory, Kompresor s klikovou hřídelí, Kompresor s kývavým kotoučem, Kompresor s automatickou regulaci, ...) To je to co jsem hledal. Kompresor klimatizace je zoufale širokej pojem uplně k ničemu pokud tě zajímá jak to opravdu funguje a ne jen základní princip ;-)

0/0
31.7.2012 11:31

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

No vidíš, že si to umíš najít...

Ale ta lenost, viď... Proč bys to měl 1 minutu sám hledat, když ti někdo může vypracovat "obsáhlou podrobnou odpověď, ideálně s odkazama k podrobnějšímu nastudování "...

.

;-DRv

0/0
31.7.2012 11:33

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Panáčku, když dám hledat kompresor autoklimatizace, tak mi to vyhodí milion servisů, autovrakovišť, prodejen dílů, odkaz na wiki (kde je prd). Potřeboval jesem trochu konkrétnější směr, protože hledat jen kompresor je k ničemu. to bych mohl něco užitečnýho a věcnýho hledat ještě za týden. Navíc pořád si to nechám vysvětlit třeba od mechanika co to dělá každý den a zná to. No nic, už jsem si našel dostatečně podrobnej popis a mám obrázek o tom co může ovlivňovat spotřebu. Ale pořád jsem přesvědčen že o tom víš prd, jen honíš machry a když tě někdo požádá o radu tak se nezmůžeš na nic než Google protože si o tom sám nic najít neumíš, jelikož taktéž nevíš co hledat.

0/0
31.7.2012 11:40

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

No OKa. Klidně svou neschopnost si během chviličky najít vyčerpávající informace shazuj na mou nevědomost, když to potřebuješ... ;-).

0/0
31.7.2012 11:42

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Blbe. Ne neschopnost, nýbrž nevědomost. Prostě jsem nevěděl co hledat. Jestli nejsi línej, tak si to zkus pohledat co ti vyhodí kompresor autoklimatizace. Jen samé servisy díly apod. To je jaksi k ničemu. Ovšem jestli tohle nechápeš, nebo dokážeš z fotky kompresoru poznat jak přesně to funguje...

+1/0
31.7.2012 11:48

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

Achich ouvej... ;-D;-D;-DRv.

0/0
31.7.2012 12:18

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

Nějaký připomínky? Vsadím krk že sis to googlit nezkoušel. Jinak bys přinejmenším uznal že pod tímhle heslem najdeš prd. No nic. Přestávám krmit trolla, snad se ti to zlepší.

0/0
31.7.2012 12:31

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

No tak neumíš použít google, no. Na tom přece není nic špatného.

;-D

0/0
31.7.2012 12:38

Kazeasch

Re: Nějak mi hlava nebere,

btw: konkrétně jsem hledal něco takovýho: http://soc.nidm.cz/archiv/getWork/hash/40E12VB230989A

0/0
31.7.2012 11:34

Neutrální Nick

Re: Nějak mi hlava nebere,

No vidíš, jaká jsi nakonec šikulka V.

0/0
31.7.2012 11:44

MIR80

Re: Nějak mi hlava nebere,

Mam dojem, ze jednim ze systemu regulace potrebneho vykonu chlazeni je zmena zdvihu pistu kompresoru

0/0
1.8.2012 10:33

rubiq

Zvysuje spotgrebu

Ty jo, automaticka klimatizace zvysuje spotrebu o 0,25l a manualni o 0,33l/100km. To je strasny. A Greenpeace neprotestovali? Ja myslim, ze nejmensi spotrebu bude mit ten, kdo nebude vubec jezdit nebo nema vubec auto... Ja nevim, o cem ten clanek vlastne je. Rozhodnutim mit auto vlastne reknu, ze budu vYhazovat penize do kanalu. A jestli auto zere vic o 0,25 nebo 0,33l je uplne jedno, protoze v nakladech na auto je to totalne miziva polozka...

0/0
31.7.2012 9:39

sCZECH1

Re: Zvysuje spotgrebu

clanek je o tom, ze ty klimatizace nezerou zas tolik, jak je obecny nazor a straseni

0/0
31.7.2012 10:14

Neutrální Nick

Re: Zvysuje spotgrebu

Ten článek je hlavně nesmyslný. Protože jedna a ta samá klima za stejných podmínek může na spotřebě přidat 0,2 l/100km, jindy 3 l/100km a jindy 48 l/100km...

0/0
31.7.2012 10:33

sCZECH1

Re: Zvysuje spotgrebu

no tak v aktualnim okamziku ano, ale o to asi nikomu zas tak nejde ne

0/0
31.7.2012 16:36

Neutrální Nick

Re: Zvysuje spotgrebu

Ne v aktuálním okamžiku, ale v reálném provozu. Pokud někdo jezdí hodně v centru města v zácpách, pak to rozhodně nebude <1 l/100 km...

0/0
31.7.2012 16:56

Franta Prudil

Regulace

Podle mě nejlepší řešení by bylo, kdyby si mohl uživatel nastavit né teplotu, ale výkon kompresoru v procentech. Pak by bylo zaručené, že vzduch bude třeba o 2 stupně chladnější a né víc. A že bude mít nějakou rozumnou vlhkost. Ty současné klimatizace jsou tak předimenzované, že mě osobně by nějakých 20 % bohatě stačilo. PS, neumíte to někdo nějak přesoftwarovat ten klimatronix?:-) (nějaký chiptuning?:-))

0/0
31.7.2012 9:37

Neutrální Nick

Re: Regulace

Já jsem naopak velmi rád, že jsou dnešní klimy takhle výkonné. A to zdaleka nejen proto, že rychle zchladí rozpálený interiér, ale hlavně proto, že i v parných dnech není třeba, aby z výdechů foukal vzduch velkou rychlostí, díky tomu, jak moc chladný je. Stačí, aby foukal na 1.-2. stupeň ze 7 a díky tomu je v autě příjemná teplota bez větru.

0/0
31.7.2012 10:24

farafan

Spotreba se zvysuje

i otevrenim bocnich oken a to docela dost.

Dokonce bych si dovolil tvrdit, ze pri jizde kolem 100km/h je spotreba vyssi nez pri zapnute klimatizaci....a to nemluvim o tom rachotu a vyfoukanych usi.

0/0
31.7.2012 9:31

jan.banos

Že klimatizace zvyšuje spotřebu ví každý

ale spoustu lidí neví, že spotřebu zvyšuje i jízda stylem "brzda-plyn".

0/0
31.7.2012 9:18

PiPiiiiiK

Re: Že klimatizace zvyšuje spotřebu ví každý

Ale tak přeci si nějak musíme zařídit cestou do práce :-(

0/0
31.7.2012 9:20

Franta Prudil

jojo

Ono se o tom v prospektech moc nemluví, ale naštěstí už výrobci asi dělají nějaké šetrnější vícestupňové klimatizace. Třeba u toyoty bylo napsané, že kompresor umí jet ve více režimech a snižovat tak spotřebu. Třeba opravdu climatronics v O2 nežere nějak výrazně více než když je vypnutý na eco. Ne jako u staré manuální.. Taky jsem čekal, kdy to někdo konečně udělá. Protožeřídit klimatizaci jen mícháním s topením... Děs. Ten vzduch je pak i děsněvysušený. Pokud by to šlo, nejlepší by to bylo řídit nějakým pomalým pwm kem, protože stejně to tak často dělám, že radši si ručně klimatizaci zapínám a vypínám jak idiot, ale nemám anginu. I to současne nastaveni klimatronixu je tost drsné a z dovolené jsem si přivez krásnou anginu. A to jsem chladil jen na venkovní teplotu.

0/0
31.7.2012 9:03

yyq

Re: jojo

pomerne marginalni problem.kdo nema na pul litru na 100km navic s klimou, at jde radsi pesky.nebo jsou vsichni stale v zajeti mytu:mam nejvetsi bavo, sice je mu 300let, ale bavo. nemam ale na nove gumy, proto jezdim na slikach, protoze jsem nejlepsi ridic, je to bezpecne, stejne jako moje nejlepsi auto?? 

klimu pokud neni venku 25 a plne slunce nepotrebuji nikdy.staci otevrit okna a sibr a vyvetrat, nez clovek zaradi jednicku a rozjede se.ale ti co miluji cernou a setri na sibru nebo misto nej maji sklenik, ktery zlepsuje pry kontakt s prirodou, ze se pres zavreny muzete koukat na ubihajici koruny stromu misto rizeni, si anginu zaslouzi:-)

0/0
31.7.2012 9:52

p.erk

A jaká je výchozí spotřeba na 100 km při stání v dopr.zácpě?

+1/0
31.7.2012 8:40

Neutrální Nick

Re: A jaká je výchozí spotřeba na 100 km při stání v dopr.zácpě?

OO l/100 km.

0/0
31.7.2012 9:18

cassul

Jak úspornější, ale hlavně komfortnější...

V soukromém autě mám automatickou klimatizaci a to je věc, o které nevím. Trvale celý rok je to nastavené na 22C a není žádný důvod s tím manipulovat. V zimě to topí, v létě chladí, má to plynulé náběhy, přidává si to a ubírá samo dle potřeby. Jedině v zimě občas ručně pustím odmrazování oken.

Zato ve služebním voze se s manuální trápím pořád dokola - po chvíli chlazení je moc zima, tak ubírám, abych auto vychladil nebo vyhřál přidávám výkon ventilátorů, ty pak moc hučí a musím je snižovat...

Takže už bych do manuální klimatizace nešel, ani ne tak kvůli nějaké spotřebě, ale kvůli komfortu a tedy i jakési bezpečnosti. Řidič má dělat jiné věci, než točit čudlíky...

+2/0
31.7.2012 8:11

Spring-peace

Re: Jak úspornější, ale hlavně komfortnější...

Přesně tak, jen tuto automatickou klimu přepínám, na ECO mod, kdy neběží kompresor chlazení, když je venku teplota pod 20°c. Je li více, pak přepínám na AUTO mod. Ale jinak stejná zkušenost.

0/0
31.7.2012 8:38

Jentak-

Re: Jak úspornější, ale hlavně komfortnější...

Kvůli opotřebovávání a ničení spojky v kompresoru se ECO mod nedoporučuje pouštět na delší dobu (třeba typicky na celou zimu).

0/0
31.7.2012 10:34

all_the_way

Re: Jak úspornější, ale hlavně komfortnější...

Moje řeč

0/0
31.7.2012 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.