Diskuze
Automatická klimatizace je úspornější než manuální
Děkujeme za pochopení.
Labaro
To srovnání je nesmysl
Když budu chtít dokázat, že manuální klimatizace je nejhospodárnější, tak ji budu zapínat jenom když dám nohu z plynu. V tom případě si klima nevezme ani kapku. Srovnávat automat a manuál nelze, protože na manuálu nenastavíte teplotu, takže klimatizace nebudou pracovat ve stejných podmínkách. Pokud budu mít manuální klimatizaci vypnutou a automat bude mít inteligentní systém řízení, který bude podle nastaveného algorytmu schopen odpojovat kompresor nebo regulovat jeho výkon, bude automat vždy úspornější.
Labaro
Re: To srovnání je nesmysl
To jsem pěkně naformuloval: "Pokud budu mít manuální klimatizaci vypnutou " mám být ...... klimatizaci zapnutou. To je tak, když výfuk předchází sání
martynezz
nechci slevu zadarmo
Jestli ma automaticka klimatizace spotrebu nizsi o 0.1l na 100km, tak ta uspora je spis jen symbolicka ... napr. u Octavie je priplatek manual.klima->automat.klima 18100,- => pri cene nafty/benzinu ~ 36kc/l se investice vrati zhruba po ujeti 500 000 km s pustenou klimatizaci ... to se driv to auto rozpadne. Netvrdim ze automaticka klimatizace je spatna, ale jeji porizeni ciste kvuli usporam ma asi tak stejny vyznam jako start&stop system - nikdy se nezaplati.
Neutrální Nick
Re: nechci slevu zadarmo
"u Octavie je priplatek manual.klima->automat.klima 18100" - nebo taky 0 Kč, podle výbavy...
"jeji porizeni ciste kvuli usporam ma asi tak stejny vyznam jako start&stop system - nikdy se nezaplati." - myslím, že nikdo si nepořizuje aut. klimu ryze kvůli úsporám
Cikánek
No, asi takhle
Mám manuální klimatizaci v Ceedu. Zapínám jí zcela výjimečně, a to zpravidla, když je auto vyhřáté při nástupu. Během jízdy jí pak zapínám jen na pár minut. Když jsem měl auto s automatickou klimatizací, tak jsem jí v létě zapínal na 25 st.C. Úplně to stačilo.
Neutrální Nick
Re: No, asi takhle
...to bych měl permanentně propocená záda. Zvlášť z auta typu Ceed, které nemá ventilované sedačky.
A na delších cestách by 25° bylo dost nepohodlných.
Kazeasch
Nějak mi hlava nebere,
jak může nějaká klima brát míň než jiná v závislosti na řízení teploty. Vždyť kompresor jede pořád na stejnej výkon, chladí jak oteklej a výslednej studenej luft se pak jen dohřeje na požadovanou teplotu. Je teda uplně jedno, jestli teplotu řídí počítač nebo si ji řidič nastaví sám otočením čudlíku na červenej nebo modrej proužek. Jediný vysvětlení by bylo že u toho co testovaly jsou jiný kompresory v závislosti na tom o jakou klimu jde. I tak by byl ale článek spíš účelovej nesmysl. Že by se auta s automatickou klimou špatně prodávaly?
Neutrální Nick
Re: Nějak mi hlava nebere,
"kompresor jede pořád na stejnej výkon" - právě že u moderních klimatizací ne.
"Je teda uplně jedno, jestli teplotu řídí počítač nebo si ji řidič nastaví sám otočením čudlíku" - ne, není, automatika umí fungovat efektivněji
rubiq
Zvysuje spotgrebu
Ty jo, automaticka klimatizace zvysuje spotrebu o 0,25l a manualni o 0,33l/100km. To je strasny. A Greenpeace neprotestovali? Ja myslim, ze nejmensi spotrebu bude mit ten, kdo nebude vubec jezdit nebo nema vubec auto... Ja nevim, o cem ten clanek vlastne je. Rozhodnutim mit auto vlastne reknu, ze budu vYhazovat penize do kanalu. A jestli auto zere vic o 0,25 nebo 0,33l je uplne jedno, protoze v nakladech na auto je to totalne miziva polozka...
sCZECH1
Re: Zvysuje spotgrebu
clanek je o tom, ze ty klimatizace nezerou zas tolik, jak je obecny nazor a straseni
Franta Prudil
Regulace
Podle mě nejlepší řešení by bylo, kdyby si mohl uživatel nastavit né teplotu, ale výkon kompresoru v procentech. Pak by bylo zaručené, že vzduch bude třeba o 2 stupně chladnější a né víc. A že bude mít nějakou rozumnou vlhkost. Ty současné klimatizace jsou tak předimenzované, že mě osobně by nějakých 20 % bohatě stačilo. PS, neumíte to někdo nějak přesoftwarovat ten klimatronix?:-) (nějaký chiptuning?:-))
Neutrální Nick
Re: Regulace
Já jsem naopak velmi rád, že jsou dnešní klimy takhle výkonné. A to zdaleka nejen proto, že rychle zchladí rozpálený interiér, ale hlavně proto, že i v parných dnech není třeba, aby z výdechů foukal vzduch velkou rychlostí, díky tomu, jak moc chladný je. Stačí, aby foukal na 1.-2. stupeň ze 7 a díky tomu je v autě příjemná teplota bez větru.
farafan
Spotreba se zvysuje
i otevrenim bocnich oken a to docela dost.
Dokonce bych si dovolil tvrdit, ze pri jizde kolem 100km/h je spotreba vyssi nez pri zapnute klimatizaci....a to nemluvim o tom rachotu a vyfoukanych usi.
jan.banos
Že klimatizace zvyšuje spotřebu ví každý
ale spoustu lidí neví, že spotřebu zvyšuje i jízda stylem "brzda-plyn".
PiPiiiiiK
Re: Že klimatizace zvyšuje spotřebu ví každý
Ale tak přeci si nějak musíme zařídit cestou do práce
Franta Prudil
jojo
Ono se o tom v prospektech moc nemluví, ale naštěstí už výrobci asi dělají nějaké šetrnější vícestupňové klimatizace. Třeba u toyoty bylo napsané, že kompresor umí jet ve více režimech a snižovat tak spotřebu. Třeba opravdu climatronics v O2 nežere nějak výrazně více než když je vypnutý na eco. Ne jako u staré manuální.. Taky jsem čekal, kdy to někdo konečně udělá. Protožeřídit klimatizaci jen mícháním s topením... Děs. Ten vzduch je pak i děsněvysušený. Pokud by to šlo, nejlepší by to bylo řídit nějakým pomalým pwm kem, protože stejně to tak často dělám, že radši si ručně klimatizaci zapínám a vypínám jak idiot, ale nemám anginu. I to současne nastaveni klimatronixu je tost drsné a z dovolené jsem si přivez krásnou anginu. A to jsem chladil jen na venkovní teplotu.
yyq
Re: jojo
pomerne marginalni problem.kdo nema na pul litru na 100km navic s klimou, at jde radsi pesky.nebo jsou vsichni stale v zajeti mytu:mam nejvetsi bavo, sice je mu 300let, ale bavo. nemam ale na nove gumy, proto jezdim na slikach, protoze jsem nejlepsi ridic, je to bezpecne, stejne jako moje nejlepsi auto??
klimu pokud neni venku 25 a plne slunce nepotrebuji nikdy.staci otevrit okna a sibr a vyvetrat, nez clovek zaradi jednicku a rozjede se.ale ti co miluji cernou a setri na sibru nebo misto nej maji sklenik, ktery zlepsuje pry kontakt s prirodou, ze se pres zavreny muzete koukat na ubihajici koruny stromu misto rizeni, si anginu zaslouzi:-)
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha