Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropský autoprůmysl míří do záhuby

Nejhorší prodeje aut za posledních víc než deset let donutí automobilky k rázným krokům. Už začínají přiznávat, že nevydělávají a mají přebytečné kapacity. Evropský autoprůmysl čeká brzy zemětřesení. Zisky klesají všem, zdá se ale, že některým značkám by se potíže mohly vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zadluzenicz

střední třída mizí, takže luxus nebo ekonomika

Pokrok se musí projevit i někde jinde, než tuněním zrychlení a lepšího interiéru. Minimální provozní náklady, vyšší bezpečnost nebo výrazné snížení ceny. Lidí, kteří si mohou dovolit měnit auto za půl milionu každé tři roky jen kvůli nové palubce ubývá a motivace musí být trochu větší. Proto se daří luxusním vozům a automobilky zaměřené na střední vrstvy jdou do kopru.

+1/0
11.8.2012 16:03

potooczech

Hmm

A co vlastně automobilky čekaly ? Evropa se 15 posledních let vezla a dluhové bublině. Celá spotřeba Evropy rostla jen díky zadlužování. Tomu se naivně přizpůsobili výrobci nejen aut, ale všichni a nyní na to všichni dojedou. Díky úvěrům a vidině sladkého života na dluh se v Evropě navyšovala spotřeba a výrobci aby mohli vyrábět více a levněji, tak výrobu prakticky všeho přesunuli do Asie. Dneska bublina splaskla a lidí nemají z čeho nakupovat. Mají dluhy, mají půjčky a musejí je splácet, řada z nich nemůže a končí v osobním bankrotu. Ten zbytek co splácí si asi těžko může dovolit koupit nové auto a dál se zadlužit. Úvěrová bublina uměle nafoukla spotřebu, ta uměle nafoukla výrobu a nyní se automobilky diví, že se jejich produkty neprodávají. Ono pořád jsou dražší než v USA. Kvalita navíc není zrovna vysoká. Motory jsou utlumené. Downsizing ukázal, že malé turbo benzíny mají problém se dožit 100 000km. Pohonné hmoty jsou předražené a pajcované ekoteroristickým biolihem. Díky EU

+4/0
10.8.2012 23:06

vyfič

Intelignetní EU

postavila hospodářský růst na automobilovém průmyslu a podpořila masivními dotacemi - kdopak si koupí auto každý druhý, třetí rok??????? Źe to byla kokotina se vědělo už tehdy, ale hlavně že se prodávalo!

+2/0
9.8.2012 11:30

v6ak

Re: Intelignetní EU

Tak nějak. Ať žije centrální plánování...

0/0
10.8.2012 10:59

potooczech

Re: Intelignetní EU

Přesně tak. K tomu řada dementních nařízení a omezení. Biolíh, který nemá s ekologií nic společného přidávaný do benzínu. Akorát zvyšuje cenu a není ke všem motorům moc přívětivý. Zbytečně tvrdé omezování zplodin a hloupé omezování se na hlídání CO2. Díky tomu jsou benzínové motory utlumené a do 4000 otáček jsou bez života. Downsizing a benzínová turba která mají problém se dožít 100 000km. Díky tomu a díky vysokým cenám paliv se prosazují dieselové motory, které sice maji nízkou spotřebu a nižsí produkci CO2, ale jinak produkují haldy karcinogenních a škodlivých látek včetně velmi nebezpečného prachu. Proč tu máme platnou Euro 5 a připravenou Euro 6, zbytečně tvrdou pro benzíny když filtr pevných částic stále není povinný. Proč nebyl povinně nařízen už od roku 2000, kdy začal boom dieselů ? EU nás zbytečně nutí dodržovat omezení, která pro ostatní státy neplatí a ani pak nezatěžuje zboží z těchto států sankcemi. EU tak poškozuje vlastní podniky na trhu a pak se diví, že krachují.

0/0
10.8.2012 23:18

vintason

dalších 10 roků to s Evropou nebude lepší

nic nenasvědčuje tomu, že to bude jinak ;-)

0/0
9.8.2012 0:52

potooczech

Re: dalších 10 roků to s Evropou nebude lepší

Za současné situace čeká Evropu ještě hodně dlouhá recese a myslím si, že i velký úpadek vlivu a životní úrovně. Nic nevyrábíme, pouze dluhy. Za 10 let bude polovina Evropy majetkem Číny. Pokud tedy nepadne i Čína závislá na spotřebě USA a Evropy, kdy především spotřeba zadlužené a nejednotné Evropy hodně upadne. Současnému svazu evropských socialistických republik, neboli EU a jejímu centrálnímu plánování nedávám více jak 10 let. Němce to možná přestane bavit ještě dříve, jakmile si uvědomí, do koho všeho budou muset pumpovat eura, pokud má EU přežít.

0/0
10.8.2012 23:25

oxon

Požadavky EU na emise a nárazové zkoušky

"položily" evropský automobilový průmysl.......Rv

+2/0
8.8.2012 13:48

JanZbojnik

Re: Požadavky EU na emise a nárazové zkoušky

A marže automobilových prodejců, někde až 40%.

A rozdílné ceny v jednotlivých státech, vzpomeňte si na pokutu pro VW za zákaz prodeje italských dealerů Rakušanům...

0/0
8.8.2012 15:42

petrfree

Celá Evropa jde do kytek!

V celé Evropě z důvodu přebujelé administrativy a dalších omezení jde vše jak v medu, proto Čína může EU válcovat o výroby ponožek a ž po lety na oběžnou dráhu. Prostě Číňan se rozhodne něco dělat a udělá to v EU napřed člověk musí rozmotat gordický uzel problemů, nařízení apod. a pak až tak za 5 let může něco dělat, jenže to už je Čína v jiném století! Vlastnictví čehokoli v EU je bráno, jako dojná kráva pro stát, daně a poplatky decimují vše! Příklad  inovace v Evropě je nedávno uveřejněný článek http://mobil.idnes.cz/zarizeni-gmate-udela-z-telefonu-2-sim-pristroje-frd-/mob_tech.aspx?c=A120725_151943_mob_tech_LHR kde nějaká studentka dostane cenu za vizi a v číně to už maji 2 roky v provozu :) (možná i s českým návodem)  celá EU je prolezlá a je jak obří hřib, kterému hnije noha!EU

+3/0
8.8.2012 10:18

Coolman86

.

1. Cena - proč auto v Evropě stojí o 30 % více než v USA? Zlevnit a lidé budou uvažovat o novém.

2. Pohonné hmoty - proč pohonné hmoty stojí v Evropě (obecně) 2,5x tolik, co v USA. Snížit daňové zatížení.

3. Provoz - mýto (Itálie...), dálniční poplatky, pojištění, servis - všechno stojí spoustu peněz. Opět - zlevnit.

4. Různá parkovací omezení - do centra nesmíš, tady se nesmí parkovat, pokud nejsi rezident aj. - asi je správné trochu ta auta ve městech omezit, ale majitelům aut to radost neudělá.

Provoz auta se dostal do úrovně, kde je nákladovost/přidaná hodnota malé číslo a pokud trochu zafouká krize, lidé přestanou kupovat.

0/0
8.8.2012 6:30

grekus1987

Re: .

Kazdy kdo neni uplne odtrzeny od reality musi prece vedet, ze USA jsou sice levne konzumni veci, ale zkuste si tam zlomit ruku, nebo jit na vysokou!! Ja jsem mnohem spokojenejsi v evropskem systemu spolecnosti, kde se klade duraz na opravdu zavazne veci( zdravotnictvi, skolstvi, socialni politika apod).

Pohonne hmoty bych zdrazil, zakazal bych vjezd do center mest(mimo zasobovani a podobne vyjimky) a treba si konecne ti lenosi co jezdi autem pro rohliky 500m uvedomi, ze takhle to proste nejde a budou premyslet o alternativach dopravy.

Silnicni doprava je neuveritelne prefinancovana, kolik penez jde do cest oproti lodni doprave, letecke ci zeleznicni??

Proc to tak je? cim je tak vyjimecna?

+2/0
9.8.2012 7:45

Banjo Banjo

Re: .

Možná to bude její širokou použitelností. A do železnice se u nás cpou šílené miliardy, keré se utopí ve ztrátě ČD.

0/0
9.8.2012 11:41

v6ak

Re: .

Tak zkuste třeba jít na vysokou tady, jakou dostanete kvalitu...

> Silnicni doprava je neuveritelne prefinancovana

Souhlas. Aspoň co se týče dálnic a meziměstských silnic, nedával bych do toho ani korunu, zprivatizoval bych to a úměrně tomu bych snížil silniční daně apod.

0/0
10.8.2012 10:58

potooczech

Re: .

Levně konzumní věci ? Konkrétně u aut je tomu naopak. Američan, když kupuje auto, tak chce něco, s čím najede 500 tisíc kilometrů. V Evropě se auta musíte zbavit, když má najeto 160 tisíc, dál se rozpadá. Proto se tam nikdy neuchytil downsizing, kdy malé turbo benzíny nevydrží ani 100 tisíc km. Proto se tam neuchytily diesely, kde po 100 tisících měníte turbo. Benzín navíc mají necelý dolar za litr.

Zdravotní péče je tam stejně drahá jako v Evropě, ale daně z příjmu jsou podstatně nižší. Takže je na vás, zda a případně jaké zdravotní pojištěni si budete platit a podle něj pak dostanete péči a podle něj se bude řídit co v ní bude zdarma a co za příplatek. U nás platíte úplatky jen abyste se do konce života dostal na řadu.na operaci

A vzdělání ? Ano, rok na prestižní universitě je drahý. Ale v té ceně je zahrnuto prakticky vše. Navíc to vzdělání má poměrně vyšší váhu než ty naše VŠ. A u nás je snad studium na VŠ levné ? Dojíždění, kolej, učební pomůcky, to všechno stojí tisíce měsíčně.

0/0
10.8.2012 23:36

potooczech

Re: .

Silniční doprava že je přefinancovaná ? Jde do ní méně peněz než do železnic. Že se u nás nepreferuje lodní doprava je tak trochu pochopitelné. Letecká doprava není moc ekologická ani ekonomická pokud slouží pouze k tomu, aby se sem banány dostali rychleji než ptačí chřipka.

Jako ano, logické by bylo donutit kamiony, aby sem nejely celou cestu ze Španělska s rajčatama, ale aby ty rajčata dovezli už ve Španělsku k vlaku a tady u nás je z vlaku vyložil místní dopravce a dovezl na koncový bod. Nákladní vlak je asi nejvíce ekolog. způsob přepravy.

Nechali jsme kamiony z celé Evropy ničit naše silnice, díky korupci je stavíme za 2x vyšší ceny, nekvalitní a ještě jsme spotřební daní a DPH zvedli ceny paliv tak vysoko, že ty projíždějící kamiony a auta u nás prakticky ani netankují. Naberou před našimi hranicemi, projedou a naberou za našimi hranicemi. Ještě si to zkrátí přes neplacené malotřídky, které zcela zdevastují a my je pak naším zkorumpovaným systémem draze ale mizerně opravíme.

+1/0
10.8.2012 23:48

nekdoosmdesatyšesty

Re: .

Když o něčem víte prd, tak proč o tom píšete? Najděte si na stránkách ministerstva dopravy návrh rozpočtu SFDI na příští rok, do železnic jde více peněz než do silnic, a to i přesto, že přepravní výkon je vyšší u silniční dopravy a ta taky přispěje do státního rozpočtu velkou sumou peněz (kdyby tato suma šla celá zpět do silnic, žádná dotace ze státního rozpočtu by být nemusela). Četl jste třeba tu informaci o "novém pojetí dálniční sítě"? Víte, proč se to dělá? Je potřeba šetřit každou korunu, protože při současně nastaveném příspěvku se silniční síť nikdy nemůže dostavět...

0/0
14.8.2012 22:21

tnx

Odbory vs zavirani fabriky

Ja dost dobre nerozumim tomu, proc musi firma vyjednavat s odbory, kdyz chce zavrit fabriku. Jaky je k tomu duvod. Predpokladam, ze kazda zeme v ramci EU ma nejake zakony na to, jake podminky se musi dodrzet pri propousteni. Oznamim zavreni fabriky, dam vypovedi podle zakona, zaplatim odstupne dle zakona ale nechapu, proc bych mel jednat s odborama. Tusite nekdo?

0/0
7.8.2012 19:26

Upir_Spike

Re: Odbory vs zavirani fabriky

Spíš to odhaduji na svádění důvodu na odbory...ikdyž chyba bude ve vedení automobilek.

Samozřejmě, že se zaměstnanci mohou propouštět dle platných smluv a zákonů.

0/0
12.8.2012 10:54

kuceraptak

Aneb "Auta ať zlevní"...

To je v podstatě shrnutí celé diskuze:

"Když budou auta o třetinu levnější, tak se jich víc prodá." (Tzn. začít vyrábět šmejd?); "Když vzrostou mzdy, prodá se více aut." (Nebude to tlačit na inflaci?); "Když stát zestátní krachující automobilky, pomůže zachovat pracovní místa." (Tzn. zachovat neefektivní výrobu); "Investovat do elektrický aut." (tzn. zkrátit zisky ropnému byznysu a donutit lidi si nakoupit miliardu tun lithia...= převést zisky jinam, např. do Kolumbie, ta má prý Lithia hodně.); "Dotovat prodej aut šrotovným" (tzn. ...donekonečna a na úkor jiných odvětví); "Nejezdit nikam." (Bohužel i takovou kravinu jste někteří tady schopní navrhnout.)

Které řešení pro autoprůmysl je podle vás nejschůdnější? A které řešení je skutečně řešení? ...já bych to nechal na trhu, jak se s tím vypořádá.

+2/0
7.8.2012 15:04

Franta Prudil

no

No je vidět, že Řeci se musí hodit přes palubu. A naopak cpát peníze lepším směrem. A je třeba zachraňovat tento pro Evropu naprosto klíčový sektor. Protože defakto nic jiného už se v Evropě v podstatě nedělá. Nejde, aby to kupovali Číňani jako Volvo. Obama taky zachránil GM. Protože to považovali USA za potřebné. GM sice prošel bankrotem. Akcie získal stát, ale zatím funguje, ikdyž asi s výhradami. Ale je v zisku.. Ale stále je to N1 v počtu vozů. Ale stejně jako v USA automobilky měli problém se žravostí, evropské zcela ignorují elektřinu, hybridy a spol. A pokud se stane něco jako výměna klasických televizí za placaté, tak to bude jejich konec.

0/0
7.8.2012 10:47

Paeris Kiran

Re: no

Elektřinu ignorují prakticky všichni protože v Evropě naprosto neexistuje rozumná síť dobíjecích stanic.

A navíc jenom málo zemí má v současnosti stabilní nadbytky elektřiny.

A Aby to mělo smysl zachraňovat muselo by to vést k tomu že ty firmu budou prodávat buĎ lepší a nebo levnější auta než ty korejci (a ani jedno nějak nehrozí... osobně mám pocit že ti korejci už jsou dnes jednak lepší a jednak levnější)

0/0
7.8.2012 11:31

TBC

Re: no

Ignorují elektřinu ... A díky bohu za to. Schválně si představte, jak asi v Německu, které chce přejít na solární a větrnou energii nabíjí v NOCI třeba milión elektrických aut. Oni si často naši eko-přátelé neuvědomují, že ta elektrická auta nepohání "nějaká" elektřina, ale že je ji potřeba nejdřív někde vyrobit. A solární nebo větrné zdroje na to rozhodně nestačí.

+1/0
8.8.2012 10:09

oneill

Re: no

Plynové turbíny do jistí ;-D

0/0
14.8.2012 19:00

v6ak

Re: no

Jak může být sektor, který je v takových problémech, klíčový? Co přináší?

Nemám přesnější informace o GM, ale pokud jsou teď v zisku, proč by to nemohl koupit soukromý investor?

0/0
10.8.2012 10:55

tajny agent

:-) ... bych to videl prave na problemy americanu

kdyz se snazi upoutat pozornost na Evropu ktere automobilky si celkem vedou ...

0/0
7.8.2012 8:18

Led c 9

Co to ten nenáviděný Václav říkal,

když v Německu vymysleli šrotovné? Že se tím krize automobilového průmyslu jen uměle posouvá o několik let. Sákryš neměl on zase pravdu?

+17/0
7.8.2012 8:07

Marco07

Re: Co to ten nenáviděný Václav říkal,

Ten už toho natlachal ;-D. Na tom není nic neobvyklého. Prostě asijské značky cenou a kvalitou vytlačují evropské. Kdo by si kupoval předražený VW anebo Škodovku.

+1/0
7.8.2012 11:43

bohatýr

Re: Co to ten nenáviděný Václav říkal,

Ano, natlachal, když už chcete použít tento výraz, ale nemýlil se.V

+3/0
8.8.2012 17:00

v6ak

Re: Co to ten nenáviděný Václav říkal,

To sice jo, ale kolik lidí se na tom šrotovném mohlo napakovat! A bohužel tyto keynesoviny jako šrotovné zvyšují u některých voličů popularitu.

"Stát nemůže nalít do ekonomiky nic, co by tam už nebylo. Umí jen sebrat z jedné části ekonomiky a vložit do druhé. Státní pomoc je jako dávat sám sobě krevní transfuzi z levé ruky do pravé a rozlít přitom polovinu krve na podlahu..."

Peter Schiff

Z https://lokutus.posterous.com/stat-nemuze-nalit-do-ekonomiky-nic-co-by-tam

0/0
10.8.2012 10:52

rebbe

Re: Co to ten nenáviděný Václav říkal,

Máte na mysli Vencu Tunela? Ale samozřejmě, první poučka ekonomiky je, že subvence zkreslují realitu. Žádný strom neroste do nebe, žádná subvence (snad s výjimkou té řecké) netrvá věčně. Potom se ale realita vrátí. Na toto zjištění nepotřebuje nikdo ani vyšší dívčí nebo VŠE. Venca toho opravdu moc nepochytil, má přečteno pár knížek od Keynese a Hayeka a myslí si, že sežral veškerou moudrost. Učíme se od kolébky až do starobince! Kdo chvíli stál, jako Klaus, je už opodál. V

+1/0
10.8.2012 23:16

Upir_Spike

Re: Co to ten nenáviděný Václav říkal,

ale vždyť německé automobilky prosperují a nestíhají ani pokrývat poptávku...tak jaká krize v Německu?

0/0
12.8.2012 10:56

Radny neplatic999

Re: Co to ten nenáviděný Václav říkal,

Jenze tehdy byla krize celkova, dnes to vypada zatim jenom na auta. Kdyby se to polozilo tehdy vsechno, tak zereme travu..Rv

0/0
14.8.2012 15:50

ja_je_nekdo_jiny

Fabrika, schrastit,

to není tak docela spisovná čeština hodná novináře...

0/0
6.8.2012 17:29

okmnbhuij

:D

Bude další šrotovné?? :D

0/0
5.8.2012 16:38

K.Bartak

Budou muset dostat rozum

a začít vyrábět auta se životností max. 5 let. Zvláště v chudých zemích ti oškliví spotřebitelé mají auto 15-20 let a to je proti spotřebnímu komzumnímu kapitalismu.

+1/0
5.8.2012 10:39

Ardony

Re: Budou muset dostat rozum

Ale ono to už tak trošku funguje na principu, že auto se prodá s malou marží ale pak se vydělává na servisu.

0/0
6.8.2012 20:47

oldiess

Re: Budou muset dostat rozum

správně, jako když koupíš ani ne za tácek tiskárnu a za čtyři barvy dáš už 1200 a za chvíli je kupuješ znovu

0/0
7.8.2012 2:03

Pawouk76

Re: Budou muset dostat rozum

nebo když si koupíš levného Korejce (auto), které má náhradní díly drahé jako Audi či BMW. To jsou potom lidi rádi, že si koupili "levné" auto.

0/0
13.8.2012 19:44

Marik admin 0:9

kdo si počká...

zavřít fabriky a potom konečně zlevnit vy šmejdi !!!!! Však na vás dojde.....

0/0
4.8.2012 22:27

BUSSMAN

Re: kdo si počká...

Mozek soudruhu,mozek!;-)

0/0
5.8.2012 21:01

superkutil

Re: kdo si počká...

Možná by stačilo trochu zpomalit stále nové modely a udělat auto levné na výrobu. Takové auto by i při ceně 100tis pokrylo náklady na vývoj i na výrobu. Prodávalo by se samo. Bohužel automobilky šly cestou zachování ceny, ale zvýšení výbavy. Jenže to většinu zákazníků neosloví.

0/0
5.8.2012 23:12

Slaine55

Hamty hamty ať mám víc jak tamty!

Výroba kvalitních aut je již desetiletí u konce. Produkují se šmejdy, co vydrží šest let a pak už se jen sypou asypou. A tak je to se vším. Chápu, že takto si každý může dovolit všechno, ale jakou daň za tohle zaplatíme? Co radši nemít takové marže, ale dělat to kvalitní. Sice by klesla produkce, ale vše by ubývalo pomaleji!

0/0
3.8.2012 15:25

tetra-hedron

Re: Hamty hamty ať mám víc jak tamty!

Protoze by min vydelali. A oni samozrejme vydelat chteji, a to co nejvic. Navic, prumysl mnoha statu (a zejmena CR) stoji na vyrobe aut, takze napriklad takovy krach Skodovky by patrne znamenal i krach cele CR.

0/0
3.8.2012 17:07

xychteen

Těžká věc - když se vyrobí kvalitní auto, co vydrží deset...

...let, tak nebude devět let do čeho píchnout a kolo trhu se beznadějně zadrhne

:-)

Ono to imho začalo jít do háje, když se všichni druhdy specializovaní výrobci začali cpát do všech segmentů.

0/0
3.8.2012 22:52

yyq

jestli to neni

taky tim, ze se vyrabi jen malolitrazni hruzy, ktere maj papirovy vykon s tim, ze se ale zakazniku nerekne, kolik ho bude stat servis tech nedotazenych motoru a auta obecne precpana elektronikou maji tendenci nefungovat. proc by si porad mel nekdo kupovat neco, co je sice nove, ale ne spolehlive, jen drahe?jen kvuli zvyku, ze to delal cely zivot kazde tri roky?klidne dalsi 3, 4 pocka na novejsi hruzu, ne?

0/0
3.8.2012 11:12

cckk

Je treba se podivat kolik stoji auta v USA

neni divu ze se v EU auta neprodavaji za ty cenyRv

+1/0
3.8.2012 9:41

quido

Re: Je treba se podivat kolik stoji auta v USA

no, to jste si nevybral zrovna nejlepší příklad .. trh s novými vozidly stagnuje i v US .. a to i přes masivní snahu prodejců a nízké zdanění jak vozidel, tak pohonných hmot :-/

0/0
6.8.2012 8:31

investor76

Auto toť dojná kráva na peníze - pro uživatele

Auto - jen blb by jej chtěl vlastnit - promiňte ten výraz, ale už

1. dnem nákupu ztrácí hodnotu

2. provozem kozumuje finance (tedz pokud jen nemáte k vydělávání)

3. stát si z jeho vlastnictví udělal výhodný business (ty desítky výpalného co za jeho vlastnictví platíme jsou nesmyslné)

tak mi řekněte proč by ta záhuba konečně nemohla přijít, tento systém nemá perspektivu. Příliš příživníků na jednom produktu

+4/0
3.8.2012 9:10

Kayik

Re: Auto toť dojná kráva na peníze - pro uživatele

A do nákupu televizoru jste investoval, pane investore?

+2/0
3.8.2012 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.