Diskuze

Evropský autoprůmysl míří do záhuby

Nejhorší prodeje aut za posledních víc než deset let donutí automobilky k rázným krokům. Už začínají přiznávat, že nevydělávají a mají přebytečné kapacity. Evropský autoprůmysl čeká brzy zemětřesení. Zisky klesají všem, zdá se ale, že některým značkám by se potíže mohly vyhnout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zadluzenicz

11. 8. 2012 16:03
střední třída mizí, takže luxus nebo ekonomika

Pokrok se musí projevit i někde jinde, než tuněním zrychlení a lepšího interiéru. Minimální provozní náklady, vyšší bezpečnost nebo výrazné snížení ceny. Lidí, kteří si mohou dovolit měnit auto za půl milionu každé tři roky jen kvůli nové palubce ubývá a motivace musí být trochu větší. Proto se daří luxusním vozům a automobilky zaměřené na střední vrstvy jdou do kopru.

1 0
možnosti

potooczech

10. 8. 2012 23:06
Hmm

A co vlastně automobilky čekaly ? Evropa se 15 posledních let vezla a dluhové bublině. Celá spotřeba Evropy rostla jen díky zadlužování. Tomu se naivně přizpůsobili výrobci nejen aut, ale všichni a nyní na to všichni dojedou. Díky úvěrům a vidině sladkého života na dluh se v Evropě navyšovala spotřeba a výrobci aby mohli vyrábět více a levněji, tak výrobu prakticky všeho přesunuli do Asie. Dneska bublina splaskla a lidí nemají z čeho nakupovat. Mají dluhy, mají půjčky a musejí je splácet, řada z nich nemůže a končí v osobním bankrotu. Ten zbytek co splácí si asi těžko může dovolit koupit nové auto a dál se zadlužit. Úvěrová bublina uměle nafoukla spotřebu, ta uměle nafoukla výrobu a nyní se automobilky diví, že se jejich produkty neprodávají. Ono pořád jsou dražší než v USA. Kvalita navíc není zrovna vysoká. Motory jsou utlumené. Downsizing ukázal, že malé turbo benzíny mají problém se dožit 100 000km. Pohonné hmoty jsou předražené a pajcované ekoteroristickým biolihem. Díky EU

4 0
možnosti

vyfič

9. 8. 2012 11:30
Intelignetní EU

postavila hospodářský růst na automobilovém průmyslu a podpořila masivními dotacemi - kdopak si koupí auto každý druhý, třetí rok??????? Źe to byla kokotina se vědělo už tehdy, ale hlavně že se prodávalo!

2 0
možnosti

v6ak

10. 8. 2012 10:59
Re: Intelignetní EU

Tak nějak. Ať žije centrální plánování...

0 0
možnosti

vintason

9. 8. 2012 0:52
dalších 10 roků to s Evropou nebude lepší

nic nenasvědčuje tomu, že to bude jinak ;-)

0 0
možnosti

potooczech

10. 8. 2012 23:25
Re: dalších 10 roků to s Evropou nebude lepší

Za současné situace čeká Evropu ještě hodně dlouhá recese a myslím si, že i velký úpadek vlivu a životní úrovně. Nic nevyrábíme, pouze dluhy. Za 10 let bude polovina Evropy majetkem Číny. Pokud tedy nepadne i Čína závislá na spotřebě USA a Evropy, kdy především spotřeba zadlužené a nejednotné Evropy hodně upadne. Současnému svazu evropských socialistických republik, neboli EU a jejímu centrálnímu plánování nedávám více jak 10 let. Němce to možná přestane bavit ještě dříve, jakmile si uvědomí, do koho všeho budou muset pumpovat eura, pokud má EU přežít.

0 0
možnosti

oxon

8. 8. 2012 13:48
Požadavky EU na emise a nárazové zkoušky

"položily" evropský automobilový průmysl.......Rv

2 0
možnosti

JanZbojnik

8. 8. 2012 15:42
Re: Požadavky EU na emise a nárazové zkoušky

A marže automobilových prodejců, někde až 40%.

A rozdílné ceny v jednotlivých státech, vzpomeňte si na pokutu pro VW za zákaz prodeje italských dealerů Rakušanům...

0 0
možnosti

petrfree

8. 8. 2012 10:18
Celá Evropa jde do kytek!

V celé Evropě z důvodu přebujelé administrativy a dalších omezení jde vše jak v medu, proto Čína může EU válcovat o výroby ponožek a ž po lety na oběžnou dráhu. Prostě Číňan se rozhodne něco dělat a udělá to v EU napřed člověk musí rozmotat gordický uzel problemů, nařízení apod. a pak až tak za 5 let může něco dělat, jenže to už je Čína v jiném století! Vlastnictví čehokoli v EU je bráno, jako dojná kráva pro stát, daně a poplatky decimují vše! Příklad  inovace v Evropě je nedávno uveřejněný článek http://mobil.idnes.cz/zarizeni-gmate-udela-z-telefonu-2-sim-pristroje-frd-/mob_tech.aspx?c=A120725_151943_mob_tech_LHR kde nějaká studentka dostane cenu za vizi a v číně to už maji 2 roky v provozu :) (možná i s českým návodem)  celá EU je prolezlá a je jak obří hřib, kterému hnije noha!EU

3 0
možnosti

Coolman86

8. 8. 2012 6:30
.

1. Cena - proč auto v Evropě stojí o 30 % více než v USA? Zlevnit a lidé budou uvažovat o novém.

2. Pohonné hmoty - proč pohonné hmoty stojí v Evropě (obecně) 2,5x tolik, co v USA. Snížit daňové zatížení.

3. Provoz - mýto (Itálie...), dálniční poplatky, pojištění, servis - všechno stojí spoustu peněz. Opět - zlevnit.

4. Různá parkovací omezení - do centra nesmíš, tady se nesmí parkovat, pokud nejsi rezident aj. - asi je správné trochu ta auta ve městech omezit, ale majitelům aut to radost neudělá.

Provoz auta se dostal do úrovně, kde je nákladovost/přidaná hodnota malé číslo a pokud trochu zafouká krize, lidé přestanou kupovat.

0 0
možnosti

grekus1987

9. 8. 2012 7:45
Re: .

Kazdy kdo neni uplne odtrzeny od reality musi prece vedet, ze USA jsou sice levne konzumni veci, ale zkuste si tam zlomit ruku, nebo jit na vysokou!! Ja jsem mnohem spokojenejsi v evropskem systemu spolecnosti, kde se klade duraz na opravdu zavazne veci( zdravotnictvi, skolstvi, socialni politika apod).

Pohonne hmoty bych zdrazil, zakazal bych vjezd do center mest(mimo zasobovani a podobne vyjimky) a treba si konecne ti lenosi co jezdi autem pro rohliky 500m uvedomi, ze takhle to proste nejde a budou premyslet o alternativach dopravy.

Silnicni doprava je neuveritelne prefinancovana, kolik penez jde do cest oproti lodni doprave, letecke ci zeleznicni??

Proc to tak je? cim je tak vyjimecna?

2 0
možnosti

tnx

7. 8. 2012 19:26
Odbory vs zavirani fabriky

Ja dost dobre nerozumim tomu, proc musi firma vyjednavat s odbory, kdyz chce zavrit fabriku. Jaky je k tomu duvod. Predpokladam, ze kazda zeme v ramci EU ma nejake zakony na to, jake podminky se musi dodrzet pri propousteni. Oznamim zavreni fabriky, dam vypovedi podle zakona, zaplatim odstupne dle zakona ale nechapu, proc bych mel jednat s odborama. Tusite nekdo?

0 0
možnosti

Upir_Spike

12. 8. 2012 10:54
Re: Odbory vs zavirani fabriky

Spíš to odhaduji na svádění důvodu na odbory...ikdyž chyba bude ve vedení automobilek.

Samozřejmě, že se zaměstnanci mohou propouštět dle platných smluv a zákonů.

0 0
možnosti

kuceraptak

7. 8. 2012 15:04
Aneb "Auta ať zlevní"...

To je v podstatě shrnutí celé diskuze:

"Když budou auta o třetinu levnější, tak se jich víc prodá." (Tzn. začít vyrábět šmejd?); "Když vzrostou mzdy, prodá se více aut." (Nebude to tlačit na inflaci?); "Když stát zestátní krachující automobilky, pomůže zachovat pracovní místa." (Tzn. zachovat neefektivní výrobu); "Investovat do elektrický aut." (tzn. zkrátit zisky ropnému byznysu a donutit lidi si nakoupit miliardu tun lithia...= převést zisky jinam, např. do Kolumbie, ta má prý Lithia hodně.); "Dotovat prodej aut šrotovným" (tzn. ...donekonečna a na úkor jiných odvětví); "Nejezdit nikam." (Bohužel i takovou kravinu jste někteří tady schopní navrhnout.)

Které řešení pro autoprůmysl je podle vás nejschůdnější? A které řešení je skutečně řešení? ...já bych to nechal na trhu, jak se s tím vypořádá.

2 0
možnosti

Franta Prudil

7. 8. 2012 10:47
no

No je vidět, že Řeci se musí hodit přes palubu. A naopak cpát peníze lepším směrem. A je třeba zachraňovat tento pro Evropu naprosto klíčový sektor. Protože defakto nic jiného už se v Evropě v podstatě nedělá. Nejde, aby to kupovali Číňani jako Volvo. Obama taky zachránil GM. Protože to považovali USA za potřebné. GM sice prošel bankrotem. Akcie získal stát, ale zatím funguje, ikdyž asi s výhradami. Ale je v zisku.. Ale stále je to N1 v počtu vozů. Ale stejně jako v USA automobilky měli problém se žravostí, evropské zcela ignorují elektřinu, hybridy a spol. A pokud se stane něco jako výměna klasických televizí za placaté, tak to bude jejich konec.

0 0
možnosti

Paeris Kiran

7. 8. 2012 11:31
Re: no

Elektřinu ignorují prakticky všichni protože v Evropě naprosto neexistuje rozumná síť dobíjecích stanic.

A navíc jenom málo zemí má v současnosti stabilní nadbytky elektřiny.

A Aby to mělo smysl zachraňovat muselo by to vést k tomu že ty firmu budou prodávat buĎ lepší a nebo levnější auta než ty korejci (a ani jedno nějak nehrozí... osobně mám pocit že ti korejci už jsou dnes jednak lepší a jednak levnější)

0 0
možnosti