Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piëch vs. Porsche 1:0. Zašmodrchané ovládnutí Porsche Volkswagenem

Největší evropská automobilka Volkswagen vlastní ode dneška, tedy od středy 1. srpna, 50,1 procenta akcií značky Porsche. Dlouholeté drama dvou rodin, které si už dvě generace jdou tvrdě po krku, má nečekanou pointu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čurila plenkovič

článek OK

jenom nevím při posledních výrobcích koncernu VW, třeba motorů, je-li dobře, že vyhrál VW a ne Porsche

0/0
4.8.2012 19:30

Darth.V

Piëch

nadaný a schopný , ovšem zachoval se jako politický intrikán aby získal ekonomickou výhodu. Nic co by bylo hodno obdivu , naopak !  Ale jinak velmi kvalitní a poutavý článek !!

0/0
3.8.2012 12:01

Vedle

Re: Piëch

Jako vždy, nakonec rozhodly styky a úplatky.

0/0
24.8.2012 8:16

cool68

Super článek

Tak jsem si pěkně při ranní kávě početl o historii WW a Porsche.Moc podařený článek a doufám,že jich tady na Idnes bude víc...R^

0/0
3.8.2012 6:48

al.mucha

Při čtení článku by jeden naprosto zapomněl,

že je na idnesu.

0/0
1.8.2012 17:39

Le Miserable

Re: Při čtení článku by jeden naprosto zapomněl,

Přesně takR^

0/0
1.8.2012 22:45

Genial

Re: Při čtení článku by jeden naprosto zapomněl,

R^ Jen tak dal... Dneska nejlepsi clanek...

0/0
2.8.2012 10:21

Své dukáty věnuji na chudé psy

Super článek,

kéž by byl předzvěstí nového trendu na idnes R^

0/0
1.8.2012 15:43

marvrc

dobrý článek, ale pár věcem nerozumím ....

... prosím o vysvětlení, pokud někdo ví - díky :-)

a) podle článku se porsche dostalo do problémů půjčkami na převzetí VW, které neproběhlo - v tom případě tedy peníze nepoužili a mohli je vrátit ? ... asi mi něco uniklo ?

b) piech byl u VW jako manažer nebo měl i nějaký podíl - pokud podíl neměl, tak převzetí porsche znamenalo i ztrátu jeho vlastního majetku - nebo jaká byla vlastně jeho obchodní motivace ?

0/0
1.8.2012 15:08

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: dobrý článek, ale pár věcem nerozumím ....

k a) tipl bych, že Porsche začalo nakupovat akcie, ale kvůli "VW-Gesetz" se mu nepodařilo společnost ovládnout, takže marný výdej?

0/0
1.8.2012 15:41

marvrc

Re: dobrý článek, ale pár věcem nerozumím ....

díky, to zní rozumně a web to potvrzuje

http://www.svetprumyslu.cz/automobilka-porsche-si-zajistila-pujcku-na-nakup-akcii-vw-ad368/

0/0
1.8.2012 15:51

Richard Hardon

Wou, pekny clanek...dobre resersovany...

Diky!

0/0
1.8.2012 14:30

Doktor JÁTRO

R.I.P

Porsche.....zachvíli s vámi bude konec.....stejně jako se škodou,sice prosperuje výborně,což je dobře,ale moc ze ŠKODY už ve ŠKODÁCH nevidím....což je hodně špatně

Zastavením projektu motoru 790/16 (1,6 OHC české konstrukce)na počátku 90 let to začalo,a tím že už je tam ze škody možná jen karoserie a logo to skončilo.....na těch autech to jde pozorovat výborně,na favoritu je tak 80% českého,na felicii už tak 60%,na fabii možná tak 30% a pořád méně

Kvalitní český motor 1,3/1,4 OHV nahradil absolutní SHIT 1,2 HTP nebo koncernové

PS: Stejný vývoj očekávám i u porsche,pomalu a plíživě tam zachvíli bude vše koncernové,jen čekám kdy se tam objeví motor 1,2TSiRv

0/0
1.8.2012 12:58

Lovec lebek

Re: R.I.P

Co bylo na Favoritu českého???? Přečti si něco o jeho vývoji. Bez západních firem by to auto nikdy nevzniklo.

0/0
1.8.2012 19:41

Doktor JÁTRO

Re: R.I.P

Zase neblázni,která automobilka si nenechává dělat design na zakázku,to není nic neobvyklého,navíc nosný skelet jsme si dělali sami odvozený od projektu 760,Bertone dělal opravdu jen povrchový design

Co na něm není českého?motor,převodovka,obě nápravy konstrukce škoda....a to že je na motoru pár detailů jako třeba těsnění pod hlavou nebo stírací kroužky ventilů neřeším....a takové věci jako třeba karburátor nebo vstřikování už neřeším vůbec,to je běžná praxe i u jiných automobilek že takovéto věci dělají subdodavatelé....ukaž mi dneska nějaké auto které je 100%,třeba i BMW má subdodavatele kteří pro něj mnoho dílů vyrábějí

PS: Mě nevadí koncern,kdyby tam bylo aspoň takové procento našich dílů jako na favoritu nebo aspoň na felicii tak by mi to nevadilo vůbec,ale to co se tam vyrábí dneska,to prostě není ŠKODA,teda kromě loga

0/0
2.8.2012 10:44

samuel05

Re: R.I.P

prave proto, ze to uz neni skutecna skoda je neuveritelne uspesna. Kdyby mi nekdo pred 20lety rekl ze bude rocne prodavat 600tisic kusu rekl bych ze je blazen. Bez VW by dneska skodovka neexistovala podobne jak tatra nebo anglicke, svedske automobilky ktere drive vyrabeli daleko lepsi auta a i tak skoncili, kdyby skodu zakoupil renault vyrabela by logany.

0/0
5.8.2012 12:06

oldfashioned Kokodák v1a

kéž by všechny články na ýDnes byly tak kvalitní...

R^

0/0
1.8.2012 12:51

edavision

Velmi pěkný článek!

Zajímavé téma v čtivé podobě, v rámci idnes.cz skutečně po dlouhé době kvalitní článek, který se nebojí jít trochu více do hloubky, pochvala:-) Petr

0/0
1.8.2012 12:32

flajboj82

Pěkný článek...

R^

0/0
1.8.2012 11:53

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

konecne poradny clanek

v neporadnym bordelu R^

0/0
1.8.2012 11:27

trikratzabanovanylajos

pochvala za clanek

R^

0/0
1.8.2012 11:25

pettyo

No dvou rodin...

...ona to je jedna rodina.

0/0
1.8.2012 9:34

Honx

Re: No dvou rodin...

Je zajímavé jak je to častý problém. Stejně je to třeba u firem Adidas a Puma, to je původem taky jedna německá rodina která se rozhádala ;-)

0/0
1.8.2012 9:45

Honx

RIP Porsche

;-(

0/0
1.8.2012 8:57

roxxor

Re: RIP Porsche

Proc? Porsche bylo, je a bude Porsche. Akorat Panamera a Cayene nejsou tak uplne Porsche :-) Tim proste bude navzdy Carrera a spol.

0/0
1.8.2012 8:59

Honx

Re: RIP Porsche

Škoda taky byla, je a bude Škoda. Přesto jí vstup VW dost změnil, v něčem k lepšímu, v něčem ale dost k horšímu.

Zvlášť za situace kdy nejde jen o peníze ale "o princip" ovládnout druhou firmu budou zásahy VW do vývoje Porsche časem viditené.

0/0
1.8.2012 9:09

roxxor

Re: RIP Porsche

To je pravda, ale snad to nebude tak zly. Zase Porsche je prosperujici a proc by si VW chtel udelat polivku ze zlatonosne slepice?

0/0
1.8.2012 9:18

chudejklukzvesnice

Re: RIP Porsche

V čem VW změnil Škodu k horšímu? Že se nový model nevyvíjí deset let a dalších pět let netrvá, než z linky přestanou sjíždět zmetky?

+2/0
1.8.2012 10:43

Honx

Re: RIP Porsche

Ukaž mi třeba nějaké kupé co se po převzetí ve Škodovce vyrábí...

0/0
1.8.2012 11:01

nepetr

Re: RIP Porsche

Kolik kusů kupéček se ročně prodá? Kupé je pro zančku jako Škoda absolutní nesmysl. Navíc když už kupé tak se zadním náhonem. Zmetky jako TT, Scirocco už tady jezdíRv Jsem zastánce Škodovky nestydím se za to , ale kupé by byl úlet keterý by stál spousty peně z  návratností nula.

0/0
1.8.2012 11:14

Honx

Re: RIP Porsche

Ty máš pocit že Erka, Garde a Rapidy byly komerční propadáky? Já tedy ne. "Propadák" byla tak možná 1000MBX, ale tam to bylo spíš chybou konstrukce. A i starší kabriolety se prodávaly skvěle.

0/0
1.8.2012 12:43

nepetr

Re: RIP Porsche

Ano ale byli to auta s jinou koncepcí ketrou dnes Škodovka nemá v nabídce:-/ a ani nevím Jaká prodejnost tehdy byla ve srovnání třeba se 100 nebo 105? Jestli to bylo 10% pro kupé ku 80% pro pro čtyřdvéř tak je to stejně málo

0/0
1.8.2012 14:49

zlababa.dvur

Re: RIP Porsche

Současná Oktávie začíná osmý rok své existence. Facelift se za žádnou novou změnu považovat nedá - jiná světla a budíky dostala i Š120.

Rozdíly mezi Oktávií první a druhé generace také nejsou příliš velké, zde by se dalo říci, že rozdíly mezi Š100 a Š120 byly větší

0/0
1.8.2012 12:39

chudejklukzvesnice

Re: RIP Porsche

Díky Cayennu Porsche přežilo (kooperace s VW) a Panameru si vyžádal trh. VW nemá důvod měnit produktovou řadu Porsche, protože v koncernu jí nic nekonkoruje (maximálně R8 od Audi). Ale kdo chce Porsche Audi si nekoupí a stejně tak kdo chce Lambo, nepůjde do Porsche.

+1/0
1.8.2012 10:35

cernobila_televize

Re: RIP Porsche

Porsche zachranil Boxter pred krachem. Cayenne se samozrejme taky zacal prodavat velmi dobre (i kdyz dnes je uz nastesti tak casto nevidim - doufam, ze moda mamutich SUV ustupuje).

0/0
1.8.2012 13:34

janok77

Re: RIP Porsche

prepac, ale mam jednu otazku. Preco podla Teba Porsche Panamera nie je Porsche? Od malicka som tuzil po Porsche, ale kedze som nechcel nechat sediet svoje milovane deti na polosedackach a Cayenne naozaj Porsche nie je, Panamera bola pre mna ako zjavenie...a milujem ju presne preto, ze mne a mojej rodine dava pocit absolutnej vynimocnosti, rychlosti a komfortu...

0/0
1.8.2012 14:11

pavelthelong

rozdil je v tom

ze pokud vim, tak majoritnim akcionarem VW je stale stat potazmo spolkova zeme Niedersachsen, zatimco majoritnim akcionarem Porsche je dneska VW. Vlastnicka struktura je ale znacne propletna, coz umoznuje danove uniky jako v posledmim pripade navyseni podilu VW na Porsche

0/0
1.8.2012 7:25

pingu1

Re: rozdil je v tom

..presne tak R^ ja jim to divadylko taky nezeru....

0/0
1.8.2012 13:33

BMG

Re: rozdil je v tom

Máš špatné informace. Spolková země Dolní Sasko vlastní pouze 20% akcií koncernu VW, tzn. není majoritním akcionářem, i když na druhou stranu do určité míry majoritním akcionářem je - to je právě v článku uvedeno. Vlastní totiž tzv.zlatou akcii, díky které může i při svém pětinovém podílu vetovat rozhodnutí valné hromady.

0/0
1.8.2012 15:16

e-na-x

Zajimavy clanek, smutny konec

Bohuzel, s tim jak nekvalitni jsou za posledni roky vsechna koncernova auta nelze cekat nic jineho, nez ze zatim pomerne kvalitni a spolehlive Porschaky se priradi ke svemu tomu srotu okolo, koneckoncu posledni generace 911 a Boxsteru uz naznacuji jisty posun smerem, kde by nemeli co delat. Nastesti na trhu je stalo dost ojetin z lepsich casu, takze kdo chce kupujte dokud muzete. RIP Porsche.

0/0
1.8.2012 2:09

Krokodyl1

Re: Zajimavy clanek, smutny konec

Já bych to tak zle neviděl. Mění se jen ten, kdo inkasuje zisky. Konstrukční týmy, výroba, výstupní kontroly atd., to vše zůstává ........

+2/0
1.8.2012 3:00

pavelthelong

Re: Zajimavy clanek, smutny konec

porsche ma jiz par let problemy se ziskavanim uveru, z toho dovodu taky nejprve vstoupul do holdinku Porsche arabsky kapital (Quatar Holding) a nyni vlastne kupuje VW cast akcii Porsche. Pohyb vyrobenych autodilu napric koncernem VW-Porsche a naopak funguje uz leta.....

0/0
1.8.2012 9:05

chudejklukzvesnice

Re: Zajimavy clanek, smutny konec

Boxster není Porsche

0/0
1.8.2012 10:39

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Zajimavy clanek, smutny konec

vubec ne smutny. vw jeste nema ryze sportovni znacku no vlastne ma. aha tak nic

0/0
1.8.2012 11:29

Krokodyl1

škoda ...

.. že nejde dát karma! R^

+1/0
1.8.2012 0:40

Zombot

Super článek

Konečně jsem si v tom udělal jasno, díky moc.

+4/0
1.8.2012 0:20

Rubik1

Re: Super článek

R^

0/0
1.8.2012 1:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.