Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladí ztrácejí zájem o auta, vyhrává internet a kola

Pryč jsou doby, kdy mladí lidé toužili po řidičáku a vlastním autě, ať už to byl sebehorší vrak. Dřívější symboly svobody a samostatnosti vyměnili za internet a automobilový průmysl v Americe se dívá do červených čísel, která znamenají úbytek mladých zákazníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osk

No tak v centru města je opravdu na houby

ale jinak nikdy nepochopím jka někoho nemlže bavit řídit.

0/0
12.8.2012 21:15

nazi punk

no to je novinka

člověk ztrácí zájem o věci, které si nemůže dovolit. bravo bravissimo!!;-)

0/0
7.8.2012 17:54

uran235

Vyvoj ceny benzinu

s tim v te genialni statistice taky pocitali? 8-o

0/0
7.8.2012 17:02

Hroznej_puberťák

Re: Vyvoj ceny benzinu

Když si spočítám, co mě stojí PHM vzhledem k platu oproti době, kdy jsem si pořídil první auto, jsem někde na třetině, nejhůř polovině toho co tehdy. Auto mě pak na pořízení dnes stojí cca pětinu než tehdy. Takže to by nahrávalo statistice spíš úplně opačné...

+1/0
7.8.2012 17:59

superkutil

K čemu dnes auto?

Cestovat se dá i jinými prostředky (vlak, bus, letadlo). Auto bude za chvíli přežitek, silnice budou přeplněné, palivo a pojistka drahé. Pak bude levnější si auto půjčit nebo cestovat pomocí hromadné dopravy.

0/0
7.8.2012 13:51

entony13

Já automodul.cz nepoužívám a neznám jeho uživatele

a tak nějaká statistika od nich je na ....... stačí údaj, že lidé nad 60 let téměř nekupují auta, to je rána, v USA patří mezi ty lepší klienty autosalonů

0/0
7.8.2012 10:19

spinoza

výborně, jen at hloupá část obyvatelstva

dřepí doma na netu, žvatlá a cestuje s prstem na myši. alespon bude víc místa a bude to jako dříve, kdy bylo auto pro méně výkonné přepych.

+3/0
6.8.2012 21:17

109e

Re: výborně, jen at hloupá část obyvatelstva

Jde o to, která z těch dvou částí obyvatelstva je hloupější;-)

+2/0
6.8.2012 22:02

pravda boli cenzore (5.nick)

Re: výborně, jen at hloupá část obyvatelstva

Jojo je pořád dost stromů pro takové inteligenty jako jseš ty.

+1/0
6.8.2012 22:32

aristokrat.ducha

Re: výborně, jen at hloupá část obyvatelstva

baruchu nežvan;-)

+1/0
7.8.2012 10:09

poterienko

Jsem za něj rád.

Já jsem moc rád za to, že jsem si udělal řidičák hned po 18. Díky rodičům jsem dostal k dispozici slaboučkou Fabii HTP a na ní jsem se naučil, co je to provoz, jak reagovat, jak předvídat apod. Nyní mám po dvou letech nalítáno něco přes 25 000km a jsem za to moc rád. Nemusím v provozu být nervozní, prostě vše dělám automaticky.

Nyní si užívám poněkud silnější a větší vůz a hlavně svobodu. Chci někam, tak sednu a jedu. Nemusím hledat MHD, spoje vlaků/busů, o pohodlí ani nemluvě....

+2/0
6.8.2012 21:14

quaz

Re: Jsem za něj rád.

S Vaším názorem souhlasím, ale současně k tomu mám doplnění, které to možná trochu naoko celé obrátí. Jsem na tom podobně, řidičák jsem si vyzvedla týden po 18. narozeninách a od té doby najezdila kopu kilometrů, strašně mě řízení bavilo a stále baví. Rodiče měli slabší i silnější auto, tedy jsem měla na začátek dobrou školu. Svoboda s autem je super, můžu jet kdy chci, kam chci. Nemám problémy s větším nákupem, delší cestou za rodičema, na dovolenou, kamkoliv. Na druhou stranu na každodenní cestu do práce a běžné pochůzky po měste mám kolo, je to rychlejší, pohodlnější, levnější a ekologičtější. V MHD nemám ráda tu kupu ufuněných lidí, ale jednou za měsíc či dva využiju i tu. Ráno, když objíždím kolonu aut, jsem ráda, že v ní nemusím ztrácet čas a energii. Takže za mě auto je super na "vyjímečné" jízdy, ale na každodenní cestování z práce do práce či do školy a zpátky pak určitě kolo/koloběžku/brusle... Aspoň člověk nevykydne a nemá tak tlustý zadek :)

0/0
24.8.2012 22:37

TondaN

nejen mladí

i důchodci kolaří,či chodí.:-)

mladí mají ovšem sklon zaplevelovat přírodu čtyřkolkami...Rv

0/0
6.8.2012 20:30

TomSmith

Řidičák si začínám dělat teď až v 27...

Nikdy jsem auto nepotřeboval... všude jsem jezdil buď MHD nebo vlakem. Do práce jsem jezdil na kole a pak mi ho ukradli... mělo cenu slušného auta...Ale až teď, kdy je mi 27 a chci si založit rodinu mi nic jiného nezbývá a taky jsem si našel nový koníček... rybaření... takže souhlasím s tím, že je menší zájem o auta. Ale mám problém když pracuji pro HYUNDAI :-D

0/0
6.8.2012 20:16

IVANA FAK

blbost, že jo

auto je auto...taková jezdící plechová věc...neprší na vás, topí se tam, je tam rádio..sedí se vt om, spát se v tom dá, frajeřit se stim dá, něco převézt, třeba postel se s tim dá, ...s čim to chcete srovnávat :-))

kecy v kleci, vycucaný z prstu, že po něm mladí netouží..zas taková samozřejmos, jako střecha nad hlavou a potrava to zase neni. Toužili, toužím budou dál toužit. A k tomu chtějí i ty ostatní hračky.

0/0
6.8.2012 19:55

FiS95

Zpověď mladého člověka.

Již od dětsví jsem si přál auto. Podlehl jsem propagandě ropné lobby a bláhově se domníval, že auto mi dává svobodu cestovat kam chci, kdy chci, s kým chci a kudy chci. Aniž bych musel čekat, až se MHD uráčí dorazit. Pak jsem ale uzřel zlo automobilismu a znečišťování ovzduší které přináší. Od té doby jezdím na kole. Na Nuseláku je to sice trochu o nervy a do školy musím o hodinu dřív, abych se stihl odsprchovat pod ekologickou hlavicí s 40% vzduchu, ale chovat se tak, jak si mí vládcové přejí, to je báječný pocit.

0/0
6.8.2012 18:55

IVANA FAK

Re: Zpověď mladého člověka.

jooo, když vám to stačí. Mě ne. Mě to omezuje.

0/0
6.8.2012 19:56

FiS95

Re: Zpověď mladého člověka.

Myslel jsem, že ironie je zřejmá.

+1/0
6.8.2012 21:03

Muroň

Re: Zpověď mladého člověka.

Tady ironii skoro nikdo nepochopí, neplýtvejte nadáním.. Jsme tu cca 4 inteligenti, jinak samej pologramot.

0/0
7.8.2012 8:39

Huckleberry

Re: Zpověď mladého člověka.

ironie nemá být zřejmá ... takže úspěch.

0/0
7.8.2012 15:03

Lanta 20O4

Realita může být jinde než nějaký průzkumy

Ona ta podstata sníženého prodeje nových modelů může být ve větší odolnosti aut proti stárnutí a korozi. Zatímco běžné auto vyrobené ještě v devadesátých letech bylo po pár zimních sezonách zralé na odpis tak ty novější, vyráběné od roku 2000 už většinou nereznou a mají tudíš delší životnost. To může být taky důvod proč dnes lidé neobměňují auta tak často jako dřív.

Jinak já už si narozdíl od programátora z článku život bez auta představit moc neumím. Potraviny na internetu nenakupuju a tahat se s nákupem opět pro mnoha letech  MHD mi tedy moc atraktivní už nepřipadá. Auto poskytuje člověku pohodlí a dává svobodu pohybu. Ráno se třeba rozhodnu,že vyrazím někam na výlet. Nemusím zjišťovat v kolik mi jede ten ktrerý spoj,nemusím počítat čas strávený na výletě abych stihl spoj nazpět a podobně. Prostě sednu do auta a jedu. Cestou si zastavím kde chci a na jak dlouho chci a čas si přizpůsobým svým představám a ne představám provozovatele veřejné dopravy......

+1/0
6.8.2012 18:07

Woyta-cze

Re: Realita může být jinde než nějaký průzkumy

Zajimave, ze ona auta z 90tych ci starsi na silnicich potkavame kazdy den. Je to o udrzbe a peci.

I nova auta reznou. Nova auta obsahuji hodne "kurvitek" a vyrabi se jako spotrebni zbozi. Rychle, levne a somezenou zivotnosti. Driv se auto v provozu udrzovalo dokud to slo nebo bylo na lepsi.

Soucasna auta mi nic nerikaji. Sterilni otupele kabice. Mam penize za ktere bych si mohl nove auto poridit. Ale ja je radeji cpu do 20let stareho sportaku.Nevadi mi, ze travim cele dny jeho opravami ci upravami.

To auto mam pro radost z jizdy. Zadna elektronika kecajici do rizeni.

V beznem zivote auto moc nevyuziju. Ale u tohohle neresim naklady, spotrebu ani nic jineho. Vyrobci se vzdalili tomu po cem mladi touzi. Auta uz nejsou zabavna.

+1/0
6.8.2012 22:32

darius5

no

aby si je kupovaly kdyz jim ti političtí alieni chtějí vše spřísnit,že nakonec ho ani neudělaj.:-)

0/0
6.8.2012 17:40

aristokrat.ducha

není se co divit

vždyt většina lidí pracuje v podstatě jen proto aby mohla jezdit autem do práce;-D

+5/0
6.8.2012 16:38

libedejroznec

Re: není se co divit

..a nebo MHD, paač už to není jezdit  "sockou" ,ale spíš jezdit VIP ..za ty love

+1/0
6.8.2012 18:49

MM200

Pri tej cene

pohonných hmôt a áut a pri priemernej mzde u nás sa ani veľmi nečudujem. To asi rovno karavan lebo mať dnes auto a k tomu ešte aj vlastné bývania je vec,ktorú v priemere asi tak dosiahne väčšina ľudí okolo 50tky ak vôbec. :-)

+1/0
6.8.2012 16:35

gumidos

Zvláštní, v ČR je to úplně jinak

tady je řidič považován za indiviuum odporné, vraždící babičky a pojídající děti za syrova. Musí být zničen všemi možnými prostředky - gigantickými pokutami počínaje, bodovým systémem pokračuje a agilními Městapy konče.  V podstatě "obyčejný" vrah dostane 10 let za vraždu, poté se na něj hledí jako kdyby nebyl trestán, zatímco kdejaký nekňuba už dneska vymýšlí, jak doživotně zakázat řízení vozidla jenom proto, že nějaký pták je v 18 letech nervozní u zkoušky na řidičák. Řidičům je potřeba jejich svobodu pohybu vytlouct  z hlavy i cenou benzínu jednou z nejvyšších v Evropě, maržemi nejvyššími v Evropě, spotřební daní mezi nejvyššími v Evropě, auty dražšími než jinde v Evropě, různými poplatky za přihlášení, ekologickými poplatky u ojetin, pokud možno technickou každý rok, poplatky za registrační značku, poplatek za parkování ve městech, dálniční znamky atd. atd.

To bude psina, až se to jednou povede a nikdo nebude chtít řidičák......To bude 5 prassátů na jednoho silničního piráta.

+5/0
6.8.2012 15:30

vlakobijec

auta jsou out

ano, je to rozumny trend setrici planetu, akorat ze CR nejspis brzo taky zkrachuje, protoze se tu dela plno znacek a automotive prislusenstvi. NWO zlikvidoval opravdove fabriky a udelali z nas roboty na ty svoje popelnice a ted nebudeme mit vubec nic.

+2/0
6.8.2012 14:51

Zly_Soused

Re: auta jsou out

;-D

0/0
6.8.2012 15:07

IVANA FAK

Re: auta jsou out

kecy a zase kecy. T ynaše opravdové fabriky byl y50 let zaostalé a byly naroubované na netržní obrovský trh RVHP - jejich krach byl v 80% otázkou času. Ne všechny byly vytunelovány(Poldi Kladno) , či včas, před krachem koupeny zahraničním investorem(AZNP)

0/0
6.8.2012 19:58

petrolhead

to je zase článek

Mladí ztrácejí zájem o auta protože každej čtyřkař studuje 7 let politologii na fildě aby měl magistra a potom jde na pracák, místo aby se vyučil zedníkem, automechanikem nebo elektrikářem a od sedmnácti si slušně vydělával. To potom opravdu nemají na benzín zatížený zlodějskou 60% daní. Svádět to na kola je zase nějaký Auto*matický výplod, který tento plátek rád přetiskne - už vidím jak někdo vozí na kole rodinu a nákup.;-D;-D

+14/0
6.8.2012 14:22

Gamer

Re: to je zase článek

Mladí a rodina? Ale kdeže :-) Dnešní doba je k rodině přívětivá asi jako troický exém ;-D

+5/0
6.8.2012 15:15

Comodor

Re: to je zase článek

Tak v situaci, kdy už se kolonka "mladí" šoupe někam k 35-40 létům, tak bych to zase tak skepticky neviděl... ;-D

Ale je fakt, že moji vrstevníci (26 let) si rodinu mohou dovolit jen v tom případě, že mají barák od rodičů a dělají v rodinné firmě...

+1/0
6.8.2012 16:43

5hitbomb

Re: to je zase článek

Che che, no je pravda ze ja sem ctyrkar byl, ale politologii sem delal Na FSS a ne na filde, ale vyhodili me uz po dvou letech. No je me skoro 28 a auto nemam porad. Neco na tom bude :)R^

+2/0
6.8.2012 18:29

Hroznej_puberťák

Re: to je zase článek

No jasně, že čtyřkaře zalezlého na fildě by byl určitě automechanik jak víno ;-D

0/0
6.8.2012 20:22

cenzurajeprasarna.com

jojo nechápu

ty blázny co se o autě dokážou bavit celej den a pak stim ještě votravujou třeba na FB ;-D;-D nejlepší sou ti co si myslej že sou páni světa když maj vytuněný (nebo spíš zprzněný) auto :-P potkat tunéra a sledovat jak je na ten šrot pyšnej je lepší než komedie v televizi ;-D;-D

+15/0
6.8.2012 13:57

T.Lojza

Re: jojo nechápu

:-D muzete si podat ruce ;-)

0/0
6.8.2012 14:04

jenickK

Re: jojo nechápu

No jo, někdo řeší auta, jinej výsledky NHL, další ženský či práci... každý má své oblíbené téma;-D

+1/0
6.8.2012 14:36

Woyta-cze

Re: jojo nechápu

Vzhledem k tomu,ze vyvoj aut je moje zivobyti takze o autech mluvim prakticky cely den.

A ano jsem desny tuner. Dal jsem na auto jina kola a mam pripraveno decentni kridlo na hranu kufru misto puvodniho pod kterym vznika rez. Pod kapotou motor cerstve po generalni oprave, novy podvozek, nove vetsi brzdy.

0/0
7.8.2012 1:38

MarkoSX s banem

OMG!!!

To jsou ale vyzkumy8-o8-o:-/

+3/0
6.8.2012 13:54

Jakov Michajlovič Sverdlov

Auto nemám.

Vetsinu cest dam MHD. V nejhorším si zavolám taxi. Fakt nemám intelektualne na to se pohybovat po Praze autem mezi hordami frustrovanych vesničanů, pro které je jejich vůz za Kč 50.000 absolutní modlou.

+2/0
6.8.2012 13:44

petrolhead

Re: Auto nemám.

Za 50 tisíc se dá koupit slušný auto po prvním majiteli (čerstvá zkušenost - Xsara '04 1.4i). Nebude rychlý ale bude spolehlivý. Nikdo vás k tomu ale nenutí pokud dáváte přednost tahání nákladu do tramvaje a společné pocení s houmlesákama.

+4/0
6.8.2012 14:26

109e

Re: Auto nemám.

Já tedy žádný náklad nikam netahám, VŠECHNO zboží mi dovezou dneska pod nos většinou zadáčo, aby prodali. Nikdo vás nenutí jezdit vlakem, když vám nevadí být jednou nohou v hrobě.

+3/0
6.8.2012 15:07

sutter

Re: Auto nemám.

A on někde píše něco o vlaku? Vy taky v každém přízpěvku vidíte očerňování vlaků a ČD, ale co se dá čekat od člena modré armády ;-D

+1/0
6.8.2012 16:52

Pravda stojí dukáty

Pohled "mladistvého"

Chtěl jsem po 18 auto, něco málo na bazarovou 1.0 o výkonu vysavače ETA jsem měl našetřeno, ale pak mě představa placení poviného ručení, pojištění, případných servisů, kontrol, náhradních dílů a v neposlední řadě benzínu odradila, že z brigád živit jen auto fakt nemá cenu a takhle to podle mě vidí většina mladých lidí. Našetřit na auto není problém, živit ho (pokud rodiče nesponzorují) už problém být může. Při škole nevíš jak budeš / nebudeš mít brigádu X

+4/0
6.8.2012 13:41

petrolhead

Re: Pohled

Je to tak, za auto se zaplatí v průměru aspoň tak 1000/ měsíc nezávisle na počtu kilometrů. Olej, filtry, někdy rozvody, dálniční známka, povinné ručení...

.

Ale zase pokud nemáte ani jedno auto v rodině je to dost těžké - jezdil jsem denně Slivenec - Hostivař a MHD to je tak 70 minut, autem tak 15. Můj čas taky má nějakou cenu a aspoň nemusím tahat nákupy.

+1/0
6.8.2012 14:31

Pravda stojí dukáty

Re: Pohled

samozřejmě doma auto je, ale není moje. Beru to z pohledu mladého člověka, který ještě musí studovat a sem tam si přivydělat

0/0
6.8.2012 14:49

Woyta-cze

Re: Pohled

Kdyz jsem zacinal jezdit tak jsme meli dve auta. 120 se kterou tata jezdi do prace a Daewoo Tico ktere mela mama na nakupy a jezdeni po meste. Kdyz jsem potreboval jezdil jsem s Ticem. Svoje vlastni auto (navic neprakticky 20 let stary sportak pro radost) jsem si poridil az v 25. Ticu se sice casto lidi smali ale kolikrat pak nechapali co ten malej zmetek dovede.

Ted uz pomalu dosluhuje ale naklady na udrzbu byli minimalni.

0/0
7.8.2012 1:50

Doktor JÁTRO

Ve velkým městě to je zbytečnost.....

.....Víceméně,i když třeba nákupní centra jsou daleko od města,většinou a moc veřejné dopravy k nim nejezdí,a ani to není zapotřebí,kdo by se tahal s těžkým nákupem veřejnou dopravou

Ale na vesnici je auto pořád nutností,tam projedou dvě polorozpadlé karosy za den a to je všechno,a jak by si ti lidé dostaly k doktorovi,nebo do práce atd...

PS: Někde vyhrává internet,někde zase potřeba se někam dostat:-P

+1/0
6.8.2012 13:34

Pravda stojí dukáty

Re: Ve velkým městě to je zbytečnost.....

Je to hodně případ od případu. Většina obcí už je obsloužená nějakou dopravou dostatečně, aby se cesta do nejbližšího města naplánovat dala. V případě, že bydlíte v osadě o 10 domech s příjezdovou cestou o šířce koňského povozu, tak už o autě přemýšlet musíte. To srovnání internet / auto podle mě dost kulhá. To už lidem stačí se všude dostat jen virtuálně? Rv

0/0
6.8.2012 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.