Diskuze

Světlo inteligentních lamp protančí mezi kapkami deště

Vědci z americké univerzity Carnegie Mellon University vyvinuli nový systém ovládání světlometů pro auta, který umožní zlepšit vidění při jízdě v dešti nebo za sněžení. Dosáhne toho tím, že paprsky světla neosvětlí vločky nebo kapky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

yast

4. 8. 2012 13:38
To je zase nesmysl

Uz to vidim, ze to bude blikat a bude to neprijemne na oci. Stejne jako zcela viditelne blikaji diody novejsim autum ...... coz je v dnesni dobe dost nepochopitelne, jak to muzou udelat, aby to blikalo??? To tam nemuzou dat normalni regulator, ale PWM na 50Hz???? OMG! Stejne jako dnesni nove monitory ...... vracime se do dob CRT ..... jako sorry, ale kdyz v LCD zarivkova trubice, nebo jeste hur LEDky, blikaji nejakych 100Hz, tak je to tristni .... technologicky samozrejme nic nebrani tomu, aby to neblikalo vubec .... obycejna usporka s elektronickym predradnikem za 50Kc z tesca "blika" v radu desitek kHz.

1 0
možnosti

net.Xtreme se nevzdává

4. 8. 2012 9:13
Docela dobré na průjezd myčkou...

0 0
možnosti

ziiv

3. 8. 2012 15:23
je to nepochybne zajimave

otazkou je, jak drahe a hlavne spolehlive takove systemy budou

0 0
možnosti

Rubik1

3. 8. 2012 17:41
Re: je to nepochybne zajimave

Tak nejak bych ocekaval, ze by vypadala reakce na oznameni vyvoje digitalniho fotoaparatu v roce 1985.

0 0
možnosti

jisi258

3. 8. 2012 14:55
kravina..

dalsi elektronicky bazmek, ktery prvni dva mesice vylepsi neco, ceho si v aute ani nevsimnu a treti mesic zpusobi, ze se mi rozsviti 50 varovnych kontrolek a auto ani  nenastartuje, protoze ridici jednotka zahlasi fatal error u self diagnostiky reflektoru.

inzenyri by mohli konecne sestoupit ze slonovinovych vezi svych laboratori do realneho provozu, kde jezdi auta s kapajicimi motorovymi vanami, popraskanymi manzetami kloubu, vadnou geometrii, odeslymi tlumici a deravymi vyfuky.

Kaslu na asistenty jizdy v pruzich a startstop, kdyz ma kazde druhe auto dneska po 50tkm vymlacene silentbloky, vrzajici klouby, nacate tlumice a v RJ desitky zaznamu, co vsechno uz nefunguje.

At se pak inzenyri nedivi, ze se tak hodne prodavaji Dacie a Kie.

0 0
možnosti

josefl

4. 8. 2012 0:26
Re: kravina..

Vymlácení siletbloků, tlumičů a jiné není způsobeno elektronikou. Jsou to zkráka důsledky snížení hmotnosti dílů, snaha o co nejlevnější výrobu a v neposlední řadě snaha o co nejvyšší produkci. Jak nových dílů, tak náhradních, Takže se už nepočítá na neomezenou životnost, ale na žívotnost max, 100 tisíc km. Oby elektronické byzmeky, pokud jsou od kvalitního výrobce a kvalitně zamontované jsou velmi příjemné pro řidiče a umožňují, aby i trotl mohl řídit. Např takové auto s 300 koňmi pod kapotou by, nebýt elektroniky, bez smyku rozjel málo kdo.

0 0
možnosti

Roger Wilco - 4. reinkarnace

3. 8. 2012 13:57
.

Spíš by měli vědci vymyslet nějaký přídavek do asfaltu, který by se světlem lehce ohříval, ale to ohřátí by stačilo na rozpuštění sněhu a ledu na zimních silnicích. To by se ušetřilo soli a posypových materiálů, potažmo šetřila by se příroda.

2 0
možnosti

Roger Wilco - 4. reinkarnace

3. 8. 2012 14:10
Re: .

... nebo třeba nějaká ochranná vrstva na přední sklo, která by odpuzovala vodu a stěračů by nebylo skoro vůbec třeba. Kapky by se "odkutálely" v protivětru po skle pryč.

1 0
možnosti

SecondWisdom

3. 8. 2012 12:05
Radši se podívejte na video...

...než se tu někteří ztrapníte:

http://www.youtube.com/watch?v=kDT756kQrCI

A největší složka pohybu částic v této rychlosti je způsobena pohybem auta vpřed. Nikoliv padáním kapky. Tedy vliv má pouze rychlost a pohyb je víceméně lineární (tedy předvídatelný a nikoliv chaotický).

1 0
možnosti

username

3. 8. 2012 11:54
ehm

já to tedy četl snad před měsícem v originále a vzpomínám si na jeden významný rozdíl oproti tomuto českému "překladu" a to ten, že systém NEUMÍ předpovídat padání sněhových vloček, protože jejich pád je zatím vzhledem k jejich nízké hmotnosti a tedy silnému úplavu větrem zatím nepředvídatelný.

0 0
možnosti

CortaCircuito

3. 8. 2012 12:13
Re: ehm

Systém je bezchybnatý. Umí se vypořádat s kolmým deštěm ... u stojícího auta. Možná i u jedoucího konstantní rychlostí ... po hladké cestě.

Chtěl bych vidět tohle ve 100ce na schodišti typu D1 ... nebo při prudkém brždění (což sou zrovna okamžiky, kdy bych chtěl vidět nejvíce).

Právě vibrace, prudké změny náklonu auta, prudké změny rychlosti - budou s ohledem na latenci dost problémové. Popravdě není nic horšího, než když najednou po hladké jízdě, kdy systém funguje a oči nejsou přizpůsobené oslnění, to najednou v krizi přestane fungovat - a přibude vám problém s oslněním (to už rovnou můžete při brždění zavřít oči...)

1 0
možnosti

Bojovník z Karkandu

3. 8. 2012 11:32
Takže když bude hodně pršet nebo sněžit

Algoritmus nezapne žádné paprsky, tudíž to nebude svítit vůbec a to dává smysl R^:-P

1 0
možnosti

tuba

3. 8. 2012 13:48
Re: Takže když bude hodně pršet nebo sněžit

keby si aspon cital clanok :)

"Jelikož i za hustého deště nebo sněžení zabírají kapky a vločky v prostoru jen asi dvě až tři procenta objemu, světla v rámci této funkce pohasnou jen o malé procento své intenzity."

musel by si si to hodit do jazera, aby to nesvietilo vobec :)

0 0
možnosti

vladino1

3. 8. 2012 11:32
Úplně ideální by bylo, ...

... kdyby na silnice vůbec nepršelo. Tohle by měli vědci pořešit...

0 0
možnosti

daffy.d

3. 8. 2012 12:01
Re: Úplně ideální by bylo, ...

No to by ideální nebylo vůbec. Občas je potřeba ten prach ze silnich spláchnout ;-)

0 0
možnosti

Tulák123

3. 8. 2012 11:13
Super nápad

Jen to chce donutit kapky deště, aby pořád padaly ve stejných drahách. Ještě jsem totiž neviděl déšť, který by pršel v takových čůrkách jako na obrázku...

0 0
možnosti

Pleshoun

3. 8. 2012 11:29
Re: Super nápad

Podle mého názoru je celý systém jen o vhodné polarizaci světla, camera si sejme jakým směrem padá voda a vhodně polarizuje...

0 0
možnosti