- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Uz to vidim, ze to bude blikat a bude to neprijemne na oci. Stejne jako zcela viditelne blikaji diody novejsim autum ...... coz je v dnesni dobe dost nepochopitelne, jak to muzou udelat, aby to blikalo??? To tam nemuzou dat normalni regulator, ale PWM na 50Hz???? OMG! Stejne jako dnesni nove monitory ...... vracime se do dob CRT ..... jako sorry, ale kdyz v LCD zarivkova trubice, nebo jeste hur LEDky, blikaji nejakych 100Hz, tak je to tristni .... technologicky samozrejme nic nebrani tomu, aby to neblikalo vubec .... obycejna usporka s elektronickym predradnikem za 50Kc z tesca "blika" v radu desitek kHz.
otazkou je, jak drahe a hlavne spolehlive takove systemy budou
Tak nejak bych ocekaval, ze by vypadala reakce na oznameni vyvoje digitalniho fotoaparatu v roce 1985.
dalsi elektronicky bazmek, ktery prvni dva mesice vylepsi neco, ceho si v aute ani nevsimnu a treti mesic zpusobi, ze se mi rozsviti 50 varovnych kontrolek a auto ani nenastartuje, protoze ridici jednotka zahlasi fatal error u self diagnostiky reflektoru.
inzenyri by mohli konecne sestoupit ze slonovinovych vezi svych laboratori do realneho provozu, kde jezdi auta s kapajicimi motorovymi vanami, popraskanymi manzetami kloubu, vadnou geometrii, odeslymi tlumici a deravymi vyfuky.
Kaslu na asistenty jizdy v pruzich a startstop, kdyz ma kazde druhe auto dneska po 50tkm vymlacene silentbloky, vrzajici klouby, nacate tlumice a v RJ desitky zaznamu, co vsechno uz nefunguje.
At se pak inzenyri nedivi, ze se tak hodne prodavaji Dacie a Kie.
Vymlácení siletbloků, tlumičů a jiné není způsobeno elektronikou. Jsou to zkráka důsledky snížení hmotnosti dílů, snaha o co nejlevnější výrobu a v neposlední řadě snaha o co nejvyšší produkci. Jak nových dílů, tak náhradních, Takže se už nepočítá na neomezenou životnost, ale na žívotnost max, 100 tisíc km. Oby elektronické byzmeky, pokud jsou od kvalitního výrobce a kvalitně zamontované jsou velmi příjemné pro řidiče a umožňují, aby i trotl mohl řídit. Např takové auto s 300 koňmi pod kapotou by, nebýt elektroniky, bez smyku rozjel málo kdo.
Spíš by měli vědci vymyslet nějaký přídavek do asfaltu, který by se světlem lehce ohříval, ale to ohřátí by stačilo na rozpuštění sněhu a ledu na zimních silnicích. To by se ušetřilo soli a posypových materiálů, potažmo šetřila by se příroda.
... nebo třeba nějaká ochranná vrstva na přední sklo, která by odpuzovala vodu a stěračů by nebylo skoro vůbec třeba. Kapky by se "odkutálely" v protivětru po skle pryč.
...než se tu někteří ztrapníte:
http://www.youtube.com/watch?v=kDT756kQrCI
A největší složka pohybu částic v této rychlosti je způsobena pohybem auta vpřed. Nikoliv padáním kapky. Tedy vliv má pouze rychlost a pohyb je víceméně lineární (tedy předvídatelný a nikoliv chaotický).
já to tedy četl snad před měsícem v originále a vzpomínám si na jeden významný rozdíl oproti tomuto českému "překladu" a to ten, že systém NEUMÍ předpovídat padání sněhových vloček, protože jejich pád je zatím vzhledem k jejich nízké hmotnosti a tedy silnému úplavu větrem zatím nepředvídatelný.
Systém je bezchybnatý. Umí se vypořádat s kolmým deštěm ... u stojícího auta. Možná i u jedoucího konstantní rychlostí ... po hladké cestě.
Chtěl bych vidět tohle ve 100ce na schodišti typu D1 ... nebo při prudkém brždění (což sou zrovna okamžiky, kdy bych chtěl vidět nejvíce).
Právě vibrace, prudké změny náklonu auta, prudké změny rychlosti - budou s ohledem na latenci dost problémové. Popravdě není nic horšího, než když najednou po hladké jízdě, kdy systém funguje a oči nejsou přizpůsobené oslnění, to najednou v krizi přestane fungovat - a přibude vám problém s oslněním (to už rovnou můžete při brždění zavřít oči...)
Algoritmus nezapne žádné paprsky, tudíž to nebude svítit vůbec a to dává smysl
keby si aspon cital clanok :)
"Jelikož i za hustého deště nebo sněžení zabírají kapky a vločky v prostoru jen asi dvě až tři procenta objemu, světla v rámci této funkce pohasnou jen o malé procento své intenzity."
musel by si si to hodit do jazera, aby to nesvietilo vobec :)
... kdyby na silnice vůbec nepršelo. Tohle by měli vědci pořešit...
No to by ideální nebylo vůbec. Občas je potřeba ten prach ze silnich spláchnout
Jen to chce donutit kapky deště, aby pořád padaly ve stejných drahách. Ještě jsem totiž neviděl déšť, který by pršel v takových čůrkách jako na obrázku...
Podle mého názoru je celý systém jen o vhodné polarizaci světla, camera si sejme jakým směrem padá voda a vhodně polarizuje...