Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Clio II ve výrobě vydrželo 14 let, letos skončilo. Ojeté je za hubičku

Renault Clio 2. generace brázdí silnice již 14 let. Dnes, kdy jsou již sečteny dny jeho nástupce, je tento vůz k mání už doslova za hubičku. Jeho koupě tak může být dobrou volbou nejen pro začínající řidiče, nýbrž v ostré verzi Sport i pro ty, kteří se chtějí za volantem bavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hynek Vilém Jarmila reloaded

diesely to Renault nikdy moc neuměl

Jasně a proto u nás dodnes jezdí nákaldní Avie, což není nic jiného než licencovaný Renault ze 60tých let. Jinak motory dCI jsou myslím prima, co se týče motoru 1,9D, ten je myslím zcela srovnatelný se škodováckým/VW SDI. Měl jsem ten diesel v Meganu a nebylo to vůbec špatný, odhlučněný to bylo celkem dobře, srovnání to sneslo třeba s Oktávkou TDI.

0/0
2.8.2012 11:11

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: diesely to Renault nikdy moc neuměl

Jinak jsme kdysi měli R21 Nevada jako první auto a super držák a absolutně  pohodlný auto. Teď máme Citrona a jiný než francouzský auto už nechci. V

+1/0
2.8.2012 11:16

kubikkubik

Re: diesely to Renault nikdy moc neuměl

Avie jezdí, ale s renaultem naštěstí nemají nic společného. Jedná se o licemci fy Saviem, která byla posléze renaultem pohlcena a zlikvidována. Na určitou dobu tím přispěním státu (tehdy většinový vlastník renaultu) došlo k úplné likvidaci výroby lehkých nákladních vozů ve Francii. V 80. letech se i z těchto důvodů dovážely v nevelkých počtech do Francie i Vámi zmiňované avie.

0/0
3.8.2012 10:06

Ajvn

Clio je srdcová záležitost

Teď se mi vrátilo Clio (r.v.2002 - 1.5dCi 60kW) ze servisu, muselo dostat nové turbo a EGR ventil, který byl v háji a od něj zanešené potrubí "sazema". Ale to mu člověk snadno odpustí, když turbo odlítalo 197tis. km a EGR ventil 286tis. km. Ano, mám kliku, že mám vstřikovače už z výroby Siemens a ne Delphi, takže provozně na Cliouška za jeho pomalu tři stovky tisíc km nemůžu dopustit. Skvělý pracant a přítel, který mě na cestách až nedávno jen jedinkrát nechal ve štychu kvůli ulámanému kostřícímu kabelu startéru. Zlatý 80k diesel na rovnou tunu vážící auto. Skvělé elastické zrychlení od 30-80km/h. A luxusní spotřeba za celou dobu užívání 3.6l/100km. Auto podle staré dobré školy. Žádná vysoká krabice, ale široké a nízké, přesto vevnitř vepředu prostorné a kufr mladé dvojici dostačující i na dlouhou dovolenou. Jízdní vlastnosti vystihují dvě slova... Clio je hravé a zábavné. Perfektní obratnost a neutrální v řízení. Jen bych navíc přidal šestikvalt, ten bych už uvezl. :-)

+3/0
2.8.2012 9:29

Ajvn

Re: Clio je srdcová záležitost

Nemám sice dlouhodobé zkušenosti s 1.2 16V, ale pokud někdo chce hlavně jezdit, není poblázněný závodník, tak je to také skvělá volba, navíc s nižší sazbou za pojistku. Odjel jsem s ním 450km na Grand Canarii v horských serpentýnách (kdo zná, ví, co je to za zkoušku vozu) a spotřeba 5.2l/100km mě tam utvrdila, že Renault úsporné motory prostě umí. Pro rejpaly, nebyl jsem tam za brzdu, naopak jsem si tam tuhle francouzskou motokáru náležitě užíval a napředjížel se místních o 106. :-) Přestože byla na klasických "nezávodních" 14" kolech 175 (na 1.5 mám R15 185/55), tak je ta 1.2 díky o 20kg lehčímu předku stějně, možná i trochu lépe ovladatelná v zatáčkách než dCi. Do táhlých prudších kopců to pochopitelně není už moc o dynamické jízdě na pětku, ale motor se nechá na nižších kvaltech (2 a 3) dostatečně ochotně vytočit.

No a já doufám, že mi moje 1.5ka bude spokojeně dál sloužit aspoň do 450-500tis.km. Zatím je v tak dobré kondici, že by to pro ní nemělo být nereálné. Viva la France1 :-)

+3/0
2.8.2012 9:48

Falcon21

Re: Clio je srdcová záležitost

Jezdil jsem se stejným autem na stejném ostrově, ale zas tak bych ho nechválil. Na úzké silničky v horách a na provoz v letoviscích výborné, ale jezdit s ním dálky bych opravdu nechtěl. Nepohodlné, neklidné a slabé a malé.

Pro tohle auto je využití na krátké vzdálenosti, což mi nestačí..

Jinak Gran Canaria super!! ;-)

0/0
2.8.2012 9:53

Ajvn

Re: Clio je srdcová záležitost

Pokud někdo preferuje na delší přejezdy rychloběžku po dálnici, tak na to ta 1.2 možná bude trochu zklamání, může být. Jak jsi myslel "neklidné"? Plavalo ti? (možná podhuštěné gumy?) Nebo že po francouzsku nežehlí přičné nerovnosti? :-) Na Lanzarote jsem měl možnost jezdit pro změnu s poslední verzí VW Polo (1.4), není to špatné auto, ale strašně přeposilované řízení a zpětná vazba řidiči je horší. A s horším výhledem přes A sloupky a vysoukou pr..zadek. :-) Jasně, je to i nezvyk, s Cliem jsem srostlý, s Polem to byla nová a krátká 340km zkušenost, ale mám radši vozy, co s řidičem komunikují a jsou čitelnější.

Jinak naše Clio nás odvezlo mj. během 11tis.km dovolené Norskem na Nordkapp, kufr plný jídla a věci na stanování a 3 noce jsme spali i v něm. Jasně, není to ani obývák, ani ložnice na kolečkách, jsou O MNOHO lepší, ale když člověk chce a je skladný, tak Clio nabízí i tenhle servis. :-)

+1/0
2.8.2012 10:21

eulalia

Re: Clio je srdcová záležitost

Taky jsem jezdila s timto Cliem na GC (super auto a super ostrov) v serpentinach a muzu ho jen chvalit V

0/0
2.8.2012 14:27

taknevim

Re: Clio je srdcová záležitost

My si na "Kanálech" půjčili dvě kabria, Fiat Punto, a taky to jelo. Akorát trochu větrno :-).

0/0
2.8.2012 14:35

Falewick

Clio je super auto

Za nějakých 170 tisíc nabídne velmi solidní motor, dobré jízdní vlastnosti a dobrou výbavu - nic z toho třeba Fábie ale ani Rapid nemají. Interiér není v kvalitě škodovky a možná to auto nevydrží 18 let ale jenom 13, ale pořád bych musel být padlý na hlavu kdybych vedle Clia koupil Fóbii HTP.

+6/0
1.8.2012 23:23

oldboy

Re: Clio je super auto

;-D Rv

0/0
2.8.2012 0:11

intago

Re: Clio je super auto

mám III, naprostý souhlas. II bych nechtěl. Jezdím za 5,1-5,5 a v zatáčkách Valibuk Fabka nemá šanci. O designu nemluvě

+3/0
2.8.2012 7:45

intago

Re: Clio je super auto

podrobně dobrý technický článek o III bych rád četl, nevíte kde je?

0/0
2.8.2012 7:48

Falewick

Re: Clio je super auto

Pošlete mail..

0/0
2.8.2012 8:30

intago

Re: Clio je super auto

za jméno připište @seznam.cz  dík

0/0
2.8.2012 8:57

intago

Mé zkušenosti s Renaulty

podělte se

http://forum.renaultclub.cz/viewforum.php?f=3&sid=95713c62b552cec064aac9078d6ec393

0/0
2.8.2012 10:39

Krokodyl1

Nevím jak novější auta

ale kdysi dávno jsem měl R11 (najeto přes 600tis prakticky v orig stavu!!!), R21 a R19 Chamade a vždy naprostá spokojenost.

+3/0
1.8.2012 22:54

rafton

Re: Nevím jak novější auta

Žena je ulítla na Renaulty a po Meganu předchozí generace má nyní Lagunu III. A bez nejmenších potíží.

+3/0
1.8.2012 23:39

chudejklukzvesnice

Takové Clio RS Cup je fakt dobrá kára

R^

+4/0
1.8.2012 22:21

Ladik82

dobrý autíčko

Měl jsem clio I a byl jsem spokojenej, v roce 2009 jsme chtěli koupit clio II storia, ale díky šrotovnému v západních státech, které zkoupili všechna dostupná auta by jsme na něj museli čekat měsíce, tak jsme koupili jiné.!!

0/0
1.8.2012 21:45

PiPiiiiiK

.

Super kára - jel jsem jen jednou, ale až na výkon do kopce se to dá

-------

Autor se zmínil o špatných dieslech v Renaultu...pro mě nejhorší jízda byla s Meganem 1.9 cdti (pětikvalt, první série). Motor netáhne, plyn se musí držet na 80% abych se vůbec rozjel, při více jak 2500 ot/min se to klepe jak tdi...ještě že jsem jel jen jednou, do smrti smrťoucí nezapomenu ;-(

0/0
1.8.2012 21:32

PiPiiiiiK

Re: .

ale jinak spotřeba co jsem slyšel úžasná ... alespoň něco to umí

0/0
1.8.2012 21:33

beanator

Re: .

Nikdy nekupuj auto co má ve znaku <>.;-)

0/0
1.8.2012 21:38

Hans N.

Renault-spotřebka

Měl jsem mnoho renaultů a čím novější tím horší.Nechápu tuto obchodní politiku.Už si ho asi nikdy nekoupím možná tak Alpinu A310! Švagr je pořád ještě pěstuje a furt něco opravuje, vyměňuje atd. Mj.za Scenica z 99 dostal v áčkách rovných 5tisíc! Nechápu jak si to může ještě někdo koupit...

0/0
1.8.2012 18:31

Serge__Gainsbourg

Jo, letí to...

Pamatuji si, když bylo nové, dokonce jsem měl Bburago 1:43;-D

... a taky když jsem poprvé okukoval před panelákem první Fabii...

.

Docela nostalgie, když teď člověk vidí autoprůmysl potácet se nad propastí a chrlit všechny ty (byť dobře vybavené) lowcost vehikly, jeden jako druhý, a na druhé straně hybridní paskvily, co stojí strašné prachy, a ani poté se nikomu nevyplatí...

0/0
1.8.2012 18:16

I am a Goon

Renaulty nebrat

Rv

+1/0
1.8.2012 17:46

Ahmad Žalud

Re: Renaulty nebrat

Proč ?...jezdím Renaulty už 20 let a pohoda :-)

+4/0
1.8.2012 18:03

mazdak007

Re: Renaulty nebrat

řekl hrdý majitel fabie 1,2 htp ;-D

+8/0
1.8.2012 18:14

Ahmad Žalud

Re: Renaulty nebrat

;-D

0/0
1.8.2012 18:23

beanator

Re: Renaulty nebrat

A co žalud? Dobrý?;-D

0/0
1.8.2012 21:37

PiPiiiiiK

Re: Renaulty nebrat

je to vtipný....ale proč by měl být každý kdo nenávidí jednu značku majitel fábie (nejlépe s vámi udávanou motorizací)?

Osobně se mi nelíbí a když v ní někoho vidím, tak mu přednost v žádném případě nedám a ihned předjíždím...ale kdybych si měl vybrat jestli budu do práce jezdit fábií, nebo renaultem zvolil bych asi fábii (pouze pokud bych seděl za volantem, na zadní sedačky mě ve fábce nikdo nedostane)

0/0
1.8.2012 21:37

rafton

Re: Renaulty nebrat

Člověk co nenávidí jakoukoliv značku by si měl dojít ke cvokaři.

+5/0
1.8.2012 23:43

PiPiiiiiK

Re: Renaulty nebrat

Opravdu? ;-D;-D To jde vymyslel sám? Nebo pomáhal pětiletý syn

0/0
2.8.2012 13:34

Ikoptak

Re: Renaulty nebrat

Proč? Mám Clio Storia 1,2 r.v. 2007 teď nájezd zhruba 93000 km a doposud prakticky bez problémů. Měnil se jen jeden kulák, a utržený obložení zdevastovalo zadní brzdy (jednu stranu). Jinak benzín, olej, voda do ostřikovaču a destičky.

Komfortem a jízdníma vlastnostma srovnatelný s Fabia I, mimochodem taky s ní jezdím tak mohu srovnávat.

+1/0
1.8.2012 22:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.