Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vozový park Čechů stárne. Typické auto je Škoda Fabia

Nejrozšířenějším vozem na českých silnicích je Škoda Fabia s 396 600 registrovanými auty a průměrným věkem osm let. Předběhla octavii i felicii. Průměrné stáří aut registrovaných v Česku je 14 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BlackAnonym

:)

"Vysoký průměrný věk osobních automobilů registrovaných v ČR a podíl vozidel ve věku nad 10 let svědčí o dlouhodobě nedostatečné obměně vozového parku," komentuje aktuální statistiky Sdružení automobilového průmyslu..........nedostatečný pro průmysl, ale naopak přínos pro lidi. Ježiš kdyby se dělali auta, jak před dvaceti lety a lidi se o to starali, tak žádný nový fóbie vyrábět ani nemusej. Fakt uplně cáklá doba.....Mám 20 let starý auto s výbavou větší než dnešní auta střední třídy, bezproblémový provoz, díly skoro zadarmo a funkčnější než většina aut vyrobených po 2000 a odměnou za to mi je 13 000kč ručení za rok!, totální likvidace auta u pojišťovny cca 15 000kč, takže když to do mě někdo pošle a jen mi ohne nárazník rozbije světlo, tak je to totálka. ekologická daň 5 000 kč, to asi protože jsem tak zlej a nechci zničit super auto, který už najezdilo statisíce a nechat vyrobit novou jebku, který hned zdechne, to je zajmavá ekologie. Dneska je prostě uplně všechno jen o kecání...

+2/0
7.8.2012 19:30

baxaras219

Co čekáte, když průměrnej čech přinese domů mesíčně 15 litrů

že ročně odloží třetinu svého čistého výdělku (60 litrů), aby měl jednou za 5 let na novou Fabii?

+1/0
7.8.2012 7:31

liptoncz

Daně nastavil stát, prodej řídí automobilky.

Tak je logické, že kdy že nejsou peníze, tak si málokdo dovolí koupit nové auto. Asi by se měla česká politická scéna vyfackovat, nejdřív fackoval Kalousek, teď má chuť fackovat Schwarzenberg. Rv

+2/0
6.8.2012 7:01

petrolhead

Běžte a kupte si auto, ideálně s 1.2 TSI

Zpackané rozvody vám auto znehybní po 50 tis. km a můžete koupit zase nové. Kvalita nových aut je mizerná, 5 let starý Focus rezne v podbězích, 12 let stará Octavia ani ťuk. Já bych fakt rád nové auto, ale ukažte mi něco..

0/0
4.8.2012 13:47

tomtop

Re: Běžte a kupte si auto, ideálně s 1.2 TSI

to dělá podle mě tlak na cenu. Chtěli jsme mít levná auta, máme je. Před léty kupoval kolega nevybavenou fabiu kombi za 300 klacků, dnes je to o 50 levněji. Obdobně druhý kolega s oktávkou, co tehdy stála 450, dnes 360. Kvalita bude odpovídat ceně... je tedy nutno zaměřit se cenově výš ... otázkou je ale na kterou značku či typ ...

0/0
5.8.2012 22:48

BlueFlash

Auto

Řekl bych, že auto je čím dál tím méně výzmamnou částí majetku. Takovéto průměrné auto z roku 1998 (malý vůz či nižší střední) bude mít naprosto mizivou hodnotu  20 - 40 000...

Nicméně je fakt, že (pokud vynechám Filcku) auta z konce 90's a začátku 2000's jsou vozy, která již většinou mají ty základní "nosné" prvky moderní výbavy - katalyzátor, 1x-6x ABG, ABS, ESP, A/C - samozřejmě záleží na velikosti vozu či množství příplatkové výbavy

0/0
4.8.2012 3:37

pavel-v

je to jinak

První věc co bych znínil (jako jiní předemnou) je naprostá nesmyslonost výpočtu, kdy se průměr dělá ze všech registrovaných vozidel. jeslti někdo hodí do jendoho pytle depozit, veterány a nová auta tak je blázen a nebo lobista za vyšší daně.

Druhá věc je kupní síla a šikovnost čechů. Ono jsme šikovní protože nám nic jiného nezbývá a tak nevím jestli je to k chlubení. Každopádně poměrně dlouhou dobu jsem pobýval v zahraničí /západní evropa) a když jsem řekl že by to chtělo natřít u auta prahy tak tan mě koukali jako na blázna s otázkou proč to neprodám ... .

0/0
3.8.2012 21:29

nepetr

Re: je to jinak

No to se nedivím. Na větu "je potřeba natřít u auta prahy" bych taky koukal jak z jara;-DRv

+1/0
4.8.2012 1:06

nepetr

Není se čemu divit

Spolehlivost nových aut je velmi mizerná . Slepá honba za nízkými emisemi pouze zvyšuje cenu aut a má negativní vliv na jejich spolehlivost. Na druhou stranu lidé údržbu "starších" aut berou na lehkou váhu a 90% aut které by při stáří 7 let mohly být v pohodě jsou z nich doslova nebezpečné vraky!!

+1/0
3.8.2012 20:15

TVK

Re: Není se čemu divit

Tak to asi v rodině máme extrémně povedené vozy, protože v průměru mají těch 7 let, spolehlivost výrazně vyšší než auta o generaci nebo dvě předtím, a údržba mimo běžně opotřebovávaných dílů je doposud naprosto nulová.

0/0
4.8.2012 0:50

nepetr

Re: Není se čemu divit

Nepsal jsem nic o spolehlivosti aut starých 7 let. Jen o tom že by mohli být v lepším stavu něž jsou kdyby se o ně lidé líp starali. Nefunkční tlumiče, kotouče opotřebené přes minimální tloušťku, vymlácené nápravy atd. to jsou ty Vaše běžné díly přirozeně opotřebené používáním. Investice do automobilu považují lidé za zbytečný přepych, je to přece věc která má sloužit jim a ne oni jíRv

0/0
4.8.2012 1:04

m-karr

Re: Není se čemu divit

Musíme si asi ujasnit rozdíl mezi řidičem, což je podle mě člověk který má představu o tom jak auto funguje, když se něco začne chovat jinak než má, tak to pozná, dost často si je schopen i sám sjednat nápravu, nebo alespoň s konkrétním požadavkem zadat opravu servisu. Záleží mu na tom aby auto bylo uspokojivě funkční. no a pak je uživatel auta, což je člověk který jezdí proto že musí, krom tankování ví jen kam se lije voda do odsřikovačů ví že usí za dva roky na STK a u nového na garančku. V lepším případě to dá před STK prohlídnout, v horším ho z STK vrátí a co se během těch dvou let rozbije aniž by se auto zastavilo, tak to neřeší. Ti první mívají i auta starší dvaceti let celkem v pořádku, ti druzí jezdí s desetiletými vraky, a nebo mají kliku na výrobek a ještě se jim to rozpadat nezačalo.

0/0
5.8.2012 19:26

nepetr

Re: Není se čemu divit

To jen potvrzuje můj názor že řidičů jezdí po Českých silnicích maximálně 10%:-/

+1/0
5.8.2012 20:39

m-karr

Re: Není se čemu divit

Procento si netroufám odhadnout, ale rozhodně je jich míň než je zdrávo. Řidičák se bohužel dává i za naprosto ubohé výkony a bez možnosti zavolat si toho dotyčného třeba za rok jestli už se něco naučil.

0/0
5.8.2012 20:42

valdert

Ani se nedivím, že roste stáří vozu

Příklad. Někdo vám zničil nehodou vůz. Máte našetřené nějaké koruny tím, že je doplníte z prodeje nynějšího. Ale ouha pojišťovna zaplatila jen část zůstatkové ceny. Po půl roce zaplatila po dlouhém dohadování celkově 4/5 z ceny totožné ojetiny. Mám půl roku nejezdit? Koupím starší vůz a za mnohem delší dobu novější. Zákony mne jako poškozeného vůbec nechrání. Tak co tady nějaký statisici camrají. NEKRADU.[>-]

0/0
3.8.2012 18:32

Hroznej_puberťák

Re: Ani se nedivím, že roste stáří vozu

Novější ojetinu kupuji zásadně ještě dřív, než prodám tu předchozí, takže tu částku na ni stejně musím mít k dispozici celou. Ono je také nanejvýš rozumné mít pořádnou rezervu a nelepit to nadoraz... Dělám to tak, i když nepotřebuji zdaleka jezdit denně - ono totiž sehnat solidní ojetinu je leckdy práce na hodně dlouhou dobu, není nic horšího než být tlačen časem, že nutně hned teď potřebuju něco koupit, protože se mi zrovna podařilo prodat, to se ten výběr dost zužuje. Kór když někdo fakt jezdí denně.

0/0
3.8.2012 20:30

and35rew

A v cem je to nove auto lepsi?

Vysvetli mi nekdo, proc bych mel vyplacnout treba 300 tisic za novou fabii, kdyz mam 13 let starou astru, kterou pravidelne udrzuju? Co ty auta dnes nabizi navic? Mozna ESP, vyhrivany sedacky a par pytlu. Oproti tomu o litr mensi obsah.. No nekup to.. R^

0/0
3.8.2012 18:28

TVK

Re: A v cem je to nove auto lepsi?

A co potrebujete vysvetlit? Tak jak vy si zduvodnite 13 let starou Astru si jiny zduvodni novou Fabii, Thalii nebo treba bavoraka. Klidne jen tim, ze chce, ma na to.

0/0
3.8.2012 18:44

pavel-v

Re: A v cem je to nove auto lepsi?

Nové auto za 300k rozhodně nemá vyhřívané sedačky, asi nebude mít eps a airbagy jsou výborá věc.

A co si budem povídat, 13 let stará astra je bezcený vrak.V

+1/0
3.8.2012 21:31

marilane

Re: A v cem je to nove auto lepsi?

No jo, ale když bude garážovaná a dobře udržovaná, tak klidně vydrží i dalších 13 let a může svému majiteli sloužit lépe, než kdejaký nový

0/0
4.8.2012 22:46

marilane

Re: A v cem je to nove auto lepsi?

No jo, ale když bude automobil té doby garážovaný a dobře udržovaný, tak klidně vydrží i dalších 13 let a může svému majiteli sloužit lépe, než kdejaký nový automobil.

0/0
4.8.2012 22:53

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

"Vážení" politici. Vozový park Čechů stárne,

a proč asi? myslíte si, že mě baví jezdit v 16 let starém autě? Ale co mám dělat, oběsit se nebo okrádat lid jako vy? Nebo mě vyměříte zas nějakou daň ze starého auta? Prostě jezdim v tom na co mám. Jede to, brzdí to, svítí to. Starým autem někoho ohrožuji? Nebo emise? urcitě je nemám větší než nové BMW, audi,

+4/0
3.8.2012 15:37

jarafara

Re:

Špatně, vzdělávat se, najít si jinou - lépe pracenou práci. A ne nadávat na nějaké politiky ;-D A ještě lépe, když jste tu tak nešťastný, tak proč nejdete žít, nebo alespoň pracovat zahraničí? Neplakat a něco dělat.

+1/0
4.8.2012 10:22

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

Re:

prej špatně, vy jste špatný. Narodil jsem se tady a umřu tady. Nevim proč bych měl jít pracovat jinam, z jakého důvodu. A proč bych nemohl nadávat na politiky, když je platim, oni vykonavaj svoji práci špatně, tak mě naštěstí Ústava ČR dává plné právo vyjádřit svoji nespokojenost

+2/0
4.8.2012 18:15

doktorem-za-dva-dny-v-plzni

Re:

a ještě něco, víte jaký rozdíl je mězi námi. Mě záleží na této republice, abych se nejenom já měl dobře, ale i ostatní slušní, poctiví spoluobčané tohoto státu. Vy jste pravej opak - chcete se mít dobře a na ostatní se....rete. - já vám to neberu, každý je nějaký

+2/0
4.8.2012 18:22

vsemu.rozumim

A...?

V USA maji prumer 11 let a nikdo to tam neresi. To se jen vyrobci aut snazi vnutit svoje zbozi...:-P

+8/0
3.8.2012 13:30

xKikous

Re: A...?

R^

+1/0
3.8.2012 13:33

alfahelix

Nejde o to jaká auta máme v garáži, ale o to s čím se jezdí

můžu mít pět aut v garáži, 4 relativně nová a jednoho veterána z konce války a průměrný věk je přes 14 let, přitom veterána vytáhnu na jednu fanouškovskou jízdu ročně. A tak podobně  je to s feliciema a 120cítkama našich důchodců. Co mi chybí jsou data o vývoji stáří aut dnes a denně na cestách.  To nikdo nesleduje nebo je to "pod úroveň"  našich statistiků ?

+1/0
3.8.2012 12:30

TVK

Re: Nejde o to jaká auta máme v garáži, ale o to s čím se jezdí

Nějakou takovou statistiku pár let zpátky někdo dělal přímo "na cestě" a číslo bylo výrazně nižší než těch 14 let.

+1/0
3.8.2012 12:38

Brloch

Re: Nejde o to jaká auta máme v garáži, ale o to s čím se jezdí

Veterán na veteránských značkách se nepočítá. Ale je to přesně tak, jak píšete. V naší Zlámané Lhotě má hodně lidí záložní staré auto, protože po redukcích spojů, pracovních příležitostí a služeb je třeba mít doma pojízdné auto. S tím starým se vyjede jen vyjímačně, ale ve statistice se projeví stejně, jako by bylo denně používané.

0/0
3.8.2012 13:57

Olds

Re: Nejde o to jaká auta máme v garáži, ale o to s čím se jezdí

Většina mých známých má veterány na bílých značkách (často originálních). Ne všichni, ale drtivá většina. Jen pár jich má véčka.

Já sám mám taková stará auta na bílých značkách tři. A jezdím s nimi jen pro radost pár tisíc kilometrů za rok, takže škodlivost emisí je minimální.

0/0
3.8.2012 17:28

S-Tony

Re: Nejde o to jaká auta máme v garáži, ale o to s čím se jezdí

Já mám 15-leté auto a jezdím s ním denně. Bez problémů....

+1/0
3.8.2012 19:57

Scarlett from Scottland

to je dobře

a nesnažte se lidi blbnout a cpát jim na hlavy, jak je třeba každý 3 roky vyměnit auto, stejně jako pomalu veškeré vybavení bytu vč. mobilu :-P

+3/0
3.8.2012 11:08

tomtop

Re: to je dobře

podle mě je to stejně otázka financí, na nové auto větší procento rodin prostě nedosáhne.

+2/0
3.8.2012 12:22

Olds

Re: to je dobře

Financí ano, ale taky životní filozofie. Proč jen tak měnit a zbytečně vyhazovat starší věc, která bez problémů funguje a nahrazovat novou, když to není potřeba? Jen pro ten pocit, abych např. mohl machrovat každý rok s novým mobilem apod.?

0/0
3.8.2012 17:34

TVK

Re: to je dobře

Stejne tak ma urcita skupina lidi filosofii takovou, ze si co x let proste koupi nove auto, I kdyz to stare je OK. A koupi si klidne vetsi, drazsi nez vyuziji a objektivne potrebuji. Proste asi pro ten pocit nebo ty prachy az tak neresi. A neni jich zas tak malo.

0/0
3.8.2012 17:56

nepetr

Re: to je dobře

Na stáří auta vůbec nezáleží, záleží pouze na jeho stavu a ten je v 90% žalostný i u relativně mladého vozu starého 5 letRv To z něj však udělá pouze a jen v 90% nezodpovědný majitel a ve zbylých 10 výrobce.

0/0
4.8.2012 1:14

Jenik31

Tak to spravne neni

Ze mistni vozovy park starne je do nebe volajici. Jak psal J.M.Keynes, dulezita je spotreba a zase spotreba, ktera roztaci ekonomiku. V zapadni evrope se toho drzi a podporuji nakupy automobilu srotovnym. Tak je to spravne, tak to ma byt. Zatimco mistni obcane si susli penize doma v supliku a Kalda nema prehled o tom, kdo kolik ma, coz take nedale dobrotu pro narodohospodarske planovani.

Aby se ekonomika pohnula kupredu je nutne nakoupit nova auta a hlavne ceska, zadne zahranicni. Tim by se akorat podporovala cizi ekonomika na ukor domaci. Navic jsou nova auta mnohem bezpecnejsi a ekologictejsi nez ty stare, takze neni duvod odkladat SPOTREBU.

0/0
3.8.2012 10:48

Hroznej_puberťák

Re: Tak to spravne neni

Jo jo, jen ať si tupé ovečky masírované reklamou klidně běží kupovat na nová auta, aby podpořily tu spotřebu, já budu zcela spokojeně jezdit tím starým, nebudu se muset stresovat, abych kvůli tomu vydělal víc peněz, to je panečku pohoda.

+4/0
3.8.2012 10:57

petrxl

Re: Tak to spravne neni

Ono by vůbec neuškodilo kdyby pár automobilek zkrachovalo, jelikož autama je to tu už doslova přecpáno.

+1/0
3.8.2012 11:00

tomtop

Re: Tak to spravne neni

počty aut to přece nemůže ovlivnit. Kdo chce auto si ho prostě koupí

0/0
3.8.2012 12:14

byrokrat?

Re: Tak to spravne neni

česká auta? Vy nějaký takový znáte? možná tak auta vyráběný v ČR. Ovšem zisky z nich jdou mimo ČR a ještě díky pobídkám ani pořádně neplatí daně, pozemky dostanou zadarmo, ....

0/0
3.8.2012 12:19

tomtop

Re: Tak to spravne neni

a co práce pro mnoho tisíců lidí ?

0/0
3.8.2012 12:20

valdert

Re: Tak to spravne neni

No hlavně z Polska a Slovenska, pak pár Rumunů, Bulharů a Mongolů celkem cca 50% z celkové pracovní síly ještě přes cizí agentury. Ještě pár let a přestěhují výrobu dál na východ. Snad kromě Škodovky. Určitě za pár let Hyudai a spol. Ohledně pracovní síly mluvím spíše o dodavatelích a ne vlastních montovnách. Tam bude cizinců méně.

0/0
3.8.2012 20:20

byrokrat?

a jak maj asi auta mládnout

když na to lidi nemaj prachy? Socani tunelovali a rozkrádali, modrý ptáci dělaj totéž, tak se nedivte, že na nic nejsou peníze a jen se zvedaj daně aby bylo dál co dávat do krabic ...

btw. mám opravdu typického zástupce zdejšího vozového parku ...auto z roku 1998 ... akorát že co do značky moc typický není ... ne nehádejte, mám Saaba ;-D

0/0
3.8.2012 9:06

KarelV

Škoda Fábia

se systémy ABS, ESP a nejméně 2 airbagy... ? 8-o .... Co proti nim máte? ;-€

+1/0
3.8.2012 8:46

KarelV

Re: Škoda Fábia

O katalyzátoru ani nemluvě !  ;-)

0/0
3.8.2012 8:47

Hroznej_puberťák

Re: Škoda Fábia

Proti nim mám vpředu bytelný nárazník a vzadu kouli :-P

+1/0
3.8.2012 8:49

el_peregrino

Zodpovědný národ

Na rozdíl od vlády se národ chová rozpočtově zodpovědně a zbytečně neutrácí za nová auta ;-D

+11/0
3.8.2012 8:12

dodo-dodo

Re: Zodpovědný národ

jenze svetova ekonomika je postavena na "utraceni" podivejte se zpet na slavnou financni krizi, nekdo ten humbuk vyvolal a i podniky a fondy, ktere mely penize a zadna krize by je neohrozila, zacaly setrit a kapital "drzet" a pak uz to jelo retezovou rychlosti

0/0
3.8.2012 8:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.