Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levnější už je jen chodit pěšky: elektroskútr jede 100 km za pět korun

Ve skútrech dává elektrický pohon v současnosti největší smysl. Elektroskútr Akumoto 600 umí nabídnout slušné jízdní vlastnosti odpovídající kategorii malých strojů a k tomu bezkonkurenčně výhodný provoz. S dobrým tarifem na elektřinu je to asi nejlevnější způsob dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

V ceně není spotřební daň?

A co spotřební daň z uhlí, co solárka s garantovanými výkupy?

Není cena benzinu určena více zákonem nabídky a poptávky, než daněmi? Nejsou benzinové stanice ve zisku?

0/0
7.8.2012 0:05

micna

Re: V ceně není spotřební daň?

Myslím. že cena benzínu je z větší části tvořena právě daněmi. Nabídka/poptávka určuje cenu suroviny, tj. ropy.

Kdyby na benzín a naftu nebyla uvalena spotřební daň a DPH, tak by litr mohl stát něco kolem 15Kč.

Elektřina se dá vyrobit nejen z uhlí. Teoreticky si ten skutr může uživatel dobíjet třeba svými vlastními FV články.

0/0
8.8.2012 10:27

nick

A co kolo???

:-(

0/0
6.8.2012 13:47

Quasi

Re: A co kolo???

nestras

0/0
6.8.2012 14:36

HudsonStan

lži i Dnes

Tak abych to shrnul.

1) Lion akumulátory se neformují (natož aby se formátovaly) takže naměřených 95km dojezdu bude reálné maximum.

2) 2000 nabíjecích cyklů nevydrží a rozhodně nebudou sloužit 12let. Baterie stárne, tedy ztrácí maximální kapacitu nehledě na to, jestli je nebo není používána. Výrobce akumulátorů běžně udává 3 roky. Nepočítal bych s víc jak 5.

3) Cena za 100km je lživá, protože nepočítá s cenou akumulátorů a jejich výměnou.

Lživá reklama by měla být označena a ne se tvářit jako seriózní "recenze".

+3/0
6.8.2012 7:38

danhar1

Re: lži i Dnes

máte pravdu mám el.kolo a tam se udavá na 100km 5kč motor 250w

0/0
6.8.2012 11:24

Leinad

Re: lži i Dnes

2) 2000 cyklů je myslím údaj výrobce, ne?

3) Pořizovací náklady zmiňuje zvlášť. Hodně lidí jezdí "na cenu benzinu" ale můžeš si to přepočítat.

0/0
7.8.2012 0:00

Zetor Milda

Re: lži i Dnes

PODOBNOST ČISTĚ NÁHODNÁ ! Musím se opravdu smát. Kdykoli jsem se přel o to, že cena jádra je zavádějící, tak přesně tytéž argumenty tady uvádíte. A máte pravdu. Cena je opravdu dost velká, když se zamyslíte nad tím, že až akumulátor doslouží, opět z vás vyrazí cca do 20tisíc. No a podobné to je, když si spočítáme množství energie z Fukušimy a kolik stála výstavba plus náklady na celkovou údržbu apod. vydělíme a hle! I bez nákladů na havárii nejsou náklady tak výnosné. Při pohledu nákladů s havárií jsou náklady katastrofálně nehospodárné! JJ, chce to stříšku s fotovoltaikou apod ;-D R^

0/0
8.8.2012 15:54

Romeo33

Auto článku by se měl vrátit do první třídy základní školy..

Jedna baterie stojí 20tis. korun. Vydrží 2tis.nabíjecích cyklů. To je cca 10kč na jeden nabíjecí cyklus = cca 120km. Takže by mě zajímalo, kde vypočítal 5kč na 100km, když jen opotřebení samotné baterie vychází cca 10kč/100km. Kde je pak opotřebení skůtru a pak cena za spotřebovanou elektřinu při samotném nabíjení ?

+2/0
5.8.2012 21:10

Hagenbaden

Re: Auto článku by se měl vrátit do první třídy základní školy..

To mate samozrejme pravdu, ale autor psal pouye o palivovych nakladech na provoz. U benzinoveho motoru take nikdo nezapocitava nakladz na olej, filtry, repasy atd. Prakticky vzdy se porovnavaji pouze palivovce naklady. Je to zamozrejme zjednoduseny (nepresny) pohled, ale nikde u clanku o spotrebe spalovaciho motoru nikdo toto zjednoduseni nenapada, tak je to i tady nefer. Nejsem fanda elektrickeho pohonu, ale u tohoto skutru to je podle me skutecne pouzitelne reseni. V aute to nechci ani za zlate prase, ale tohle se mi libi.

+3/0
6.8.2012 10:45

Andee in Red Book

Hm...

Opět standardní elektronesmysl... až bude v ceně spotřební daň, tak říkejte, za kolik to jezdí. Bez toho je to blábol, protože když nebude za co opravovat silnice, tak to může klidně jezdit zadarmo a bude to k ničemu :-PRv

0/0
5.8.2012 20:52

Leinad

Re: Hm...

Během pár let to stejně dopadne jako v USA - menší (nebo 0) spotřební daň, na každou silnici mýto.

0/0
7.8.2012 0:07

TrueRobos

Dojezd 92 km na čerstvě zformátovaný aku?

Po roce je to 70%, po dvou až třech letech 50%. Skůtr s dojezdem 46 km, to se OPRAVDU VYPLATÍ. ;-DR^R^

+2/0
5.8.2012 20:01

zlatý voči

Re: Dojezd 92 km na čerstvě zformátovaný aku?

To se mi hrozně líbí jak jsou tady všichni elektroinženýři, já mám elektroskútr už dva roky,jezdím každý den a zatím žádný úbytek kapacity nepociťuji, stále ujedu stejné množství kilometrů jako předloni. Navíc tyto stroje nepoužívají li-ion ani li-pol články, ale Li-Fe-Po4 tak si o nich neco zjisti než příště vyblinkáš takový nesmysl;-)

+1/0
6.8.2012 17:57

mi_golem

Re: Dojezd 92 km na čerstvě zformátovaný aku?

Já mám elektrokolo. Za 2 roky jsem najel max. 1000 km. Po 2 letech křáp, baterie kaput. Byla to lion-ka.

Naštěstí jsem ji ještě zreklamoval, byly tam vadné 2 články. Po opravě kapacita baterie asi 85 %. Cena nové baterie yhruba 14 tis.  Takže na závěr bych jen dodal , že ježdění na elektrokole je v současnosti dost drahý špás. Nehledě na to, že mi teď začal blbnout(hlučet) i ten motor(geared , s volnoběžkou). Takže bych do toho nejradši KOP.

0/0
8.8.2012 10:33

pavel-v

je to jinak

Autor se dopustil drobných "opomenutí". Výrobce sice může udávat nějakých 2000 cyklů, ale spolu s tim udává předpokládanou životnost a ta nebude 12 let. Při intenzivnim používání bych to viděl tak na dejme tomu 6 let. Ale to neni problém protože záruka na baterii bývá půl roku. A počítat do ceny za km jen spotřebu energie je doslova na hlavu.

.

Výměna baterie bude finančně dost náročká a vzhledem k předpokládanému celkovému opotřebení stroje to bude na nový skutr a nebo generálku. 60ti tisícům prostě nevěřim - to je porce i pro japonce a co teprve takovej plasťák?

.

Tak že bych to viděl asi tak: skutr za svuj život ujede 30 000km za pořizovací nemu 60 000 plus něco do oprav tak min 10k. Za 100km se dá 10kč za elektriku. Z toho po přepočtech a výpočtech vychází 2,44kč na kilometr!!!!

+1/0
5.8.2012 17:28

Rubik1

Re: je to jinak

Aby ted to cislo melo nejakou vypovidaci hodnotu, tak pridejte, kolik vam to same vychazi pro klasicky levny skutr s motorem do 50 ccm.

0/0
5.8.2012 18:28

pavel-v

Re: je to jinak

XJá ale netvrdím, že benzínový vyjde levnějc! Já jen ukazuji, že je naprostý nesmysl napsat a tvrdit, že "elektroskůtr jede 100km za pět korun".

.

Pro kvalitní benzínový benzínový který stojí taky tak 60k, s údržbou která bude stát na 60 000km 20k, žeře do tří litrů, a každý rok vyměníte olej si to každý může dopočítat. ... myslim, že to asi nebude víc peněz a to porovnávám elektročínu s benzínojaponcem ... .

0/0
5.8.2012 20:14

Quasi

Re: je to jinak

Mam malaguti F15, cena 64 000, upravy aby to jelo a neplouzil se 40km/h cca dalsich 15 000,- . Takze porizovacka takrka 80 000. Spotreba 3,5. 1l/100,  dobry olej 210,-/l vydrz max 600km. pneu, valecky,remen, brzdy, po 20 000km generalka motoru. kdyz jsem to spocital vychazi mi 4,62/km , asi zacnu jezdit na kole.

0/0
6.8.2012 14:36

Hroznej_puberťák

Re: je to jinak

Dobrý, tolik mě stojí auto...

0/0
6.8.2012 20:26

Quasi

Re: je to jinak

mno me auto po meste veme 15 jen to fikne a hlavne je neuveritelna uspora casu. zadny kolony, proste pohodicka.

0/0
6.8.2012 21:55

Hroznej_puberťák

Re: je to jinak

Auto žeroucí 15 by mě principielně asi poněkud štvalo. Pokud tedy mluvíme o autě osobním...

0/0
7.8.2012 10:20

Quasi

Re: je to jinak

me ne, stejne to zaplati zakaznik. a je to osobak, i kdyz kapku vetsi. prece jen sestival 3,3l je neco jinyho nez nejaka felicie. ale mluvime o aute, coz felda neni.

0/0
7.8.2012 10:29

Leinad

Re: je to jinak

Elektřina tolik stojí. Pořizovací náklady sou uvedeny zvlášť.

0/0
7.8.2012 0:12

Bob-an

Re: je to jinak

Pro auto mi to vychazi nejakych 5 korun na kilometr, coz je dvakrat tolik, ale taky je to auto ze...

0/0
6.8.2012 23:56

udusil se v talíři polívky

Re: je to jinak

Přesně to samé mě taky hned napadlo.

0/0
5.8.2012 19:26

smet

nevěřim počtu nab. cyklů

protože vim jak dlouho vydrží baterie v ntb nebo mobilu; mam mobil 5 let a baterka vydrží tak půlku co jako nová.

0/0
5.8.2012 13:52

marat12345

Re: nevěřim počtu nab. cyklů

Hmm, akorát že do nb a mobilů se dává ten nejlevnější šmejd, aby měli výrobci velké marže! Často se dokonce falšuje kapacita, protože ve VOP máš kouzelnou větu že "záleží na způsobu používání zařízení"...!

0/0
5.8.2012 13:56

AAA2

Re: nevěřim počtu nab. cyklů

a myslis ze to tohodle cinskyho suntu se bude davat nejaka kosmicka technologie? ;-D

+4/0
5.8.2012 14:20

Rubik1

Re: nevěřim počtu nab. cyklů

Take tomu po svych zkusenostech neverim a necham to vyzkouset nekoho jineho. Pokud bude potrebovat vymenit baterie za 20 tisic 2x drive, tedy po 30 tisicich km, tak to je dalsich 66 Kc/100 km. I kdyby ta vydrz byla podle reklamy, tak stejne musim pocitat 33 Kc/100 km na obnovu baterii. Jedine plus je to, ze motor je bezudrzbovy, nesmrdi a vydrzi snad dele nez spalovaci.

0/0
5.8.2012 14:49

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: nevěřim počtu nab. cyklů

porad to vychazi levneji, nez provoz kola, tak kde je problem?

0/0
5.8.2012 15:28

pavel-v

Re: nevěřim počtu nab. cyklů

Problém je, že to tak neni. Na kole jsou ty samé součásti co tady (tedy místo přehazovačky jiná hejblátka) a na kole neni baterie a motor ... jak by to mohlo vyjít levnějc? Myslíš, že tahle blbost nemá pláště, ložiska, hlavové složení, páčky, lanka, řetězovou sadu a další ... a co nákupní cena která se musí promítnout?

0/0
5.8.2012 17:30

udusil se v talíři polívky

Re: nevěřim počtu nab. cyklů

Řetězovou sadu to nemá, motor je přímo v zadním kole.

+1/0
5.8.2012 19:26

Tomcaj

Životnost :-)

Teoteticky by měl být elektromotor spolehlivější než spalovací motor, ovšem záleží z čeho je vyroben... S připočtením komponentů řídící a nabíjecí elektroniky jsme na tom u elektromotoru jak? Spalovací motory jsou po více než století výroby docela vychytané. 

Další věc je zda případné vysoké životnosti motoru budou odpovídat i ostatní komponenty skůtru atd.

Množství nabíjecích cyklů akumulátorů je udáno "až", při vybíjení  k "nule" bude počet cyklů asi řádově nižší. Nákup nového aku bude nejdéle již  po někokika málo letech nutností (pokud bude skůtr opravdu využíván a ne stát jako ozdoba v garáži...). Bez zápočtu nákupu nového aku je jakýkoliv výpočet návratnosti/úspor velmi zavádějící.  V neposlední řadě s tou ekologií je to také trochu demagogie, protože v místě spotřeby sice možná (podle směru větru...) exhalace poklesnou, ale v místě výroby stoupnou...

Páni redaktoři, dejte si studenou sprchu a pak se nad tím ještě znovu zamyslete  než příště něco podobně senzačního zveřejníte.

+3/0
5.8.2012 13:25

marat12345

Re: Životnost :-)

Nějak se ti pletou dojmy a pojmy!

Co to je "vybíjení k nule"???? To je nějaký blábol? Aku má nějaké napětí při nabití a při vybití. Pokud klesne jeho napětí na danou mez, tak ho elektronika odpojí! To je úplný základ všech zapojení, včetně aut, motorek atp!

Elektromotor je věčný, pokud není vyroben naprosto prasácky a jsou splněny podmínky jeho provozu..Jediné co se může opotřebovat jsou ložiska, ale to je 100korunová položka s jednoduchou výměnou. Solidní lithiový aku vydrží opravdu dlouho a jeho kapacita klesá velmi pomalu. Většina lidí ani nemá ponětí co je to za akumulátor a pořád si myslí, že je to nějaké vylepšené olovo, se kterým se nedá vůbec srovnávat!

Co všechno se může vysypat na spalovacím motoru se nedá ani vyjmenovat a taky se to sype! 

A to stěmi exhalacemi nemůžeš myslet vážně! To si pleteš s nějakou fotovoltaikou! Pokud vyrobím dva stejné skůtry a do jednoho dám elektromotor, tak je jasný, kdo bude dál produkovat exhalace!Výrobně je spalovací motor náročnější!

0/0
5.8.2012 13:46

Rubik1

Re: Životnost :-)

Myslim, ze elektromotor se muze spalit a to docela snadno, kdyz ho zatizim tolik, ze se nebude tocit.

0/0
5.8.2012 14:52

marat12345

Re: Životnost :-)

Když ho budeš mít zapojený tak debilně a nebudeš tam mít ani tepelnou pojistku za korunu, tak jo! Stejně jako když natankuješ do skůtru naftu......taky debilní argument!

0/0
5.8.2012 15:05

regine

Re: Životnost :-)

+++

1) Ceny surovin, ze kterých se akumulátory vyrábí, letí raketově vzhůru (velký vliv počítačů). Výhled záporný.8-o

2) Výroba akumulátorů je nákladná a vysoce zamořuje prostředí. Nebýt Číny, kde na to kašlou, tak vyrábět akumulátory v Evropě za udržitelnou cenu by bylo nemožné. Navíc Čína dostává rozum a začala omezovat těžbu potřebných surovin. Jsou strategické.!!

3) Chemický rozpad baterií/akumulátorů je trvalý od výroby. Takže i když nejezdíte akumulátor odchází. Nikdy nevyužijete uváděné cykly nabíjení, protože stářím se chemicky akumulátor rozpadne dříve. :-(

0/0
5.8.2012 13:46

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: Životnost :-)

levicovy volic by rekl, ze tomu rozumis

0/0
5.8.2012 13:59

hnusil VI. - věčný bojovník

format

Lupo, ty jsi tedy formát. Samozvany nejduveryhodnejsi deník a nezná rozdíl mezi formováním a formátováním. Inu experti.

+2/0
5.8.2012 4:54

magorum

Re: format

To, ze se baterie odjakziva formuji (dava se jim forma) a neformatuji, vi dneska velmi malo lidi a tomu zbytku tu blbost nevemete. Od doby rozsireni pocitacu kazdej vsechno formatuje. Za chvili se bude formatovat i lidska osobnost...;-)

+1/0
5.8.2012 15:24

TrueRobos

Re: format

Baterie už formu mají, novou nepotřebují. To, co potřebují, je naplnit, vyprázdnit a naplnit a tím stanovit kapacitu, což je formátování. Možná v Rakousko-Uhersku, když jste si baterii plácali z hlíny a plnili ji kyselinou, tak jste ji fakt formovali...

0/0
5.8.2012 20:04

dedust2002

takze si to prehrneme

je to drahy, nema to dojezd, nejede to, a nabiji se to celou noc. Tak to bude jiste trhak ;-)

+3/0
4.8.2012 23:05

Rubik1

Re: takze si to prehrneme

Asi bude, protoze lidi jsou ochotni zaplatit jakoukoliv cenu za slib, ze usetri.

0/0
5.8.2012 14:54

macarát

Při dnešních cenách a výdrži bot

je 5 korun na kilometr levnější, než chodit pěšky. Tedy pokud nechodíte bosi.

Na druhou stranu, tady do té ceny za kilometr jaksi zapomněli vzít v úvahu právě tu amortizaci pořizovací ceny.

0/0
4.8.2012 22:32

macarát

Re: Při dnešních cenách a výdrži bot

A ještě k tématu článku - když už něco podobného, koupil bych si elektrokolo. Člověk na to nepotřebuje řidičák, může tomu pomoci šlapáním a je to ještě o něco lehčí, takže je cena ještě níž. Problémem je maximální rychlost 25 km/h , ale když bych dojížděl do Prahy, tak bych měl stejně půlku cesty v zástavbě mezi semafory a na kole si naopak mohu zkrátit některé části po cyklostezkách, takže ve výsledku to o tolik horší čas nebude.

0/0
4.8.2012 22:48

jan.banos

Re: Při dnešních cenách a výdrži bot

do rychlosti 25km/h pomáhá motor, co ušlapeš víc je na tobě.

0/0
5.8.2012 11:40

Hroznej_puberťák

Re: Při dnešních cenách a výdrži bot

Kdy si to elektrokolo někdo místo koupení těch příšerných střepů postaví, zajedno jej to vyjde levněji, za druhé si jej může postavit o dost kvalitnější, a za třetí si tam může dát silnější motor a ovládání bez toho omezovače na 25km/h....

+1/0
5.8.2012 20:33

dluhousek z narodni fronty

boze co se tu resi

ten skutr je za 60 tisic, to je cena dvou tri velmi slusnych kol. cili je opravdu velmi levnej, k tomu ten nizkej provoz, co si u takove veci prat vice

0/0
4.8.2012 22:10

Xladi

Re: boze co se tu resi

Aby to jelo rychleji než 45km ideálně kolem 80

0/0
4.8.2012 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.