Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová povinná výbava: Evropská komise nařídí systémy krizového brzdění

V Evropské unii už se na trh nedostane žádný vůz, který by nebyl vybaven stabilizačním systémem ESP. Evropská komise chce k této povinnosti přidat další systém, který má zabraňovat nehodám. Auta by brzy měla být povinně vybavena systémy krizového brzdění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jozxyqk

prevence?

dejme tomu, že se měsíčně v EU prodá cca 1mil. vozů, to znamená, že se za tento systém dá asi 48miliard Kč ročně (při 4tis. Kč), opravdu by nebylo lepší dát tyto peníze na prevenci?

0/0
8.8.2012 11:18

Skoll

ESP a další ptákoviny

U domu mám děravou silnici. Kéž by se tam dalo vypnout ABS, aby mi to skutečně brzdilo a nevymýšlelo si to, že brzdit nebude až do křižovatky. Jinak je to ale na sněhu dobrá věc.

Pokud nejedu zrovna po dálnici, ESP vypínám. Už jsem díky jeho srovnávání skluzu na štěrku málem skončil pádem ze dvaceti metrů. Sakra já vím, že se to auto na štěrku trochu sklouzne a tadle věc mi při bránění prokluzu málem způsobila obtisk zubů na volantu. Od té doby jsem tu trasu jezdil zásadně s vypnutým ESP.

Řvoucí parkovací asistenty taky nesnáším. Pokud se nárazníkem lehce opřu o nárazník, vím že dál to nejde. V některých částech Prahy prostě jinak nezaparkuju.

V případě automatické převodovky jsem odmítnul sednout za volant. Odmátím auto nechat řadit za sebe. Zapomenu se, pustím brzdu a skončím v nějaké výloze.

0/0
8.8.2012 6:44

Undik

Už vidím, jak se takovej systém pose*e ...

Nastartuju zaparkované autzo, budu se chtít rozjet .. .a hele, auto předemnou, auto za mnou, brzdový pedál na podlaze ... a já můžu šoupat nohama :;-D

0/0
7.8.2012 23:27

LaHa1

EU nás všechny jednou přivede do záhuby.

Oni totiž EurosoudruziEU pozbili soudnosRvt a přehled za co žije většina obyčejných lidí. Nemluvě o obyčejných lidech ve východoevropských zemích.

+2/0
7.8.2012 10:39

II cane sporca

Re: EU nás všechny jednou přivede do záhuby.

My jsme EU to ti asi nedoslo.

0/0
7.8.2012 11:12

FastDriver

Zase EU ptákovina

další povinný systém, který prodraží auta a bude dalším možným zdrojem poruch. Pokud vám to tam někdo hodí z vedlejší, stejně to nebude k ničemu. Proti lidské blbosti ochrana neexistuje....

+4/0
7.8.2012 10:09

habr

Re: Zase EU ptákovina

Nárazník na běžné auto stojí asi tolik co zařízení. Navíc čas s vyběháváním opravy. Zařízení omezuje možnost nabourání auta které je před. Jinými slovy, toto zařízení chrání mne, moji peněženku, moje bonusy apod., protože pokud nedobrzdím, platím (pojišťovna) škody na autě, na svém, přijdu o svůj čas, o body apod. Takže je to jen otázka úhlu pohledu co a jak je pro mne drahé. Podotýkám, že si jsem vědom (nebo si to umím přiznat), že jsem blbý řidič, že nemusím dobrzdit

0/0
7.8.2012 12:09

PiPiiiiiK

proč?

proč před tím Citigo je vždycky nějaká krabice...to jako neumí zastavit o další auto? Nebo se klucí bojí?

+1/0
7.8.2012 9:23

Woyta-cze

Dalsi snizeni bezpecnosti

Ridic ma sledovat sve okoli a vyhledavat mozna rizika. Tohle jen povede k tomu, ze jeste mene budeme venovat pozornost rizeni. Kdyz mi tam neco vleti tak si prece auto samo zabrzdi a ja si v klidu muzu koukat na film.

Jak porad rikam. Budu s moji 200SX S13 jezdit dokud nas EU nerozdeli.

0/0
7.8.2012 1:19

kulatejvobdelnik

Re: Dalsi snizeni bezpecnosti

nebo dokud nekde neutrhnes podvozek :-P

0/0
7.8.2012 9:09

Woyta-cze

Re: Dalsi snizeni bezpecnosti

Neboj. Vyztuzen na nase silnice. :)

0/0
7.8.2012 21:25

čavéz

a teď

si vemte,že tito lidé mají v rukách naše životy-děs co?!

+3/0
7.8.2012 0:14

čurila plenkovič

Brusel je fakt nej

kdyby takové novinky chodily za socialismu z Kremlu, nedivil bych se, ale 30km/h nebude asi rychlost, při které hlavně umírají lidi na silnicích

+1/0
7.8.2012 0:10

kulatejvobdelnik

super

konecne budu moct psat bezpecne SMSky za volantem...

+1/0
6.8.2012 23:49

FiS95

Jak může při ťuakncích v kolonách

při rychlostech pod 30 km/h zemřít 8000 lidí ročně?

+2/0
6.8.2012 23:31

Barbucha_the_bearspook

Re: Jak může při ťuakncích v kolonách

Jdou se podívat na ťukanec a někdo je sejme. Já občas nevím, jestli jsou blbí úředníci, nebo novináři, kteří tato moudra reprodukují.

+1/0
6.8.2012 23:33

FiS95

Re: Jak může při ťuakncích v kolonách

Neměla tohle už dávno vyřešit povinná reflexní vesta? Nebo spíše zdravý rozum ťukajících? A nechat se sejmout autem v koloně o v<30 km/h je také docela výkon.

0/0
7.8.2012 0:32

semelik

Jak pravil kdysi jeden moudrý muž, když mu sdělovali, že do

dvaceti let bude u nás vybudován komunismus: Soudruzi, mě nena - pardon - nerozzlobíte, já mám rakovinu.

Něco podobného by se dalo napsat i tady.

+4/0
6.8.2012 23:17

katano

za pár let EU zakáže lidem řídit >>>>>>>>

>>>>>>> řídit auta bude hejno úředníku z Bruselu a jen ti ROZHODNOU = kam, jak rychle a za jak dlouho majitel auta dojede.

          PS : naštěstí jsem ročník 1947 a nedožiji se toho = ale vám ostatním - NEZÁVIDÍM. :-P

+2/0
6.8.2012 23:15

kebab

"zachráněno 8000 životů"

při 30km/h? :-P

+2/0
6.8.2012 22:48

Barbucha_the_bearspook

Re:

Samozřejmě to jde v ruku v ruce s maximální povolenou rychlostí 30 km/h ve městě.

+2/0
6.8.2012 23:31

nebolševik

vážení pánové v Evropské komisi

i zde diskutující: jakékoliv takovéto systémy, pokud zcela nevyřadí základní příčinu všech nehod, totiž blbé zařízení mezi sedadlem a volantem, jsou dokonale nanic a zbytečné. Často naopak věci zhoršující, protože blb, který nemá základní návyky, nutné pro řízení motorového vozidla a spoléhá se na to, že ho nějaký "chytrý" systém ochrání je nebezpečnější než všechno ostatní. On totiž neví, že každé takové zařízení má své limity, že i velmi dokonalý vůz se při rychlostech nad nějakých 150 za hodiinu chová docela jinak než při osmdesátce a tak dále. Viz ostaně pověra, že čtyřkolka s nějakým přídavným systémem je schopńá zvládnout i aquaplaning. Werich: kde blb, tam nebezpečno.

+13/0
6.8.2012 21:58

čavéz

Re: vážení pánové v Evropské komisi

Kde evropská komise tam nebezpečnoRv

+5/0
6.8.2012 22:24

FiS95

Re: vážení pánové v Evropské komisi

No Vždyť to říkal. Kde blb...

+1/0
6.8.2012 23:32

Kazeasch

Re: vážení pánové v Evropské komisi

Zmínil jste dobrou věc, a sice že aby auto bylo bezpečné, nesmí v něm být řidič. A jelikož autonomní vozy jseu podle mě nevyhnutelné, tak právě nasazování těchto asistentu způsobem že být musí, by tomu ve výsledku mohlo hodně usnadnit příchod autonomním dopravním prostředkům, protože podobné systémy a asistenti pro ně budou nezbytné.

A s tou čtyřkolkou. To jsem viděl, kamarád mi ukazoval na YT jak čtyřkolka proletěla zatáčku docela hlubokou kaluží. Jen si nějak neuvědomil že to nebude ani tak o té čtyřkolce jako spíš tím že za volantem seděl Solberg ;-D

Ale mluvil přesně tak jak jsi nahodil ty.

0/0
6.8.2012 22:43

JJJe

Re: vážení pánové v Evropské komisi

Není to jen o tom, jestli v autě seděl Solberg a jakým způsobem zatáčku projel, protože voda z něj určitě respekt nebo strach nemá, záleží hlavně na spoustě dalších faktorů, stačí aby byla kaluž o fous hlubší, nebo jiné či více sjeté gumy apod.

Jestli chcete jezdit autem autonomním způsobem, tak si jezděte vlakem, abych sednul do auta, zapřáhnul se do vláčku a nechal se vézt, no dobrá, do té doby, dokud systém bude OK, ale ve chvíli kdy vypadne, tak z toho bude o to větší průs.er. Čím víc pomocníků člověk má (rozumějme ABS, ESP, ASR ....), tak o to víc na to spoléhá, víc na hranici fyzikálních zákonů jezdí a pak už stačí jen pidikrůček a je z toho karambol, ale už nejen malý, ale to už pořádný, protože do té chvíle si řidič i na pořádně kluzké silnici ani nepovšimne, že to doopravdy klouže !!

PS: A co budou dělat řidiči starších aut, když před nimi zabrzdí tahle "chytrá auta"?

0/0
6.8.2012 23:43

-drb-

Re: vážení pánové v Evropské komisi

Dívejte se na to jinak. Sám rád řídím (většinou) a velmi bych uvítal autonomní auta. Ono totiž bude na silnicích bezpečněji a to zejména pro odpovědné řidiče. Vemte si, co je na silnicích nejnebezpečnější... Idiot, který ignoruje fyziku, nechápe své vlastní auto, chová se nečekaně a dělá kraviny. Pokud by takových "řidičů" (či spíše neřízených střel) ubylo a místo nich byly předvídatelné automaty, jezdilo by se podstatně lépe. A pokud bych pak mohl na některých trasách automat zapnout také, byl bych rád - ono totiž jet pár set kilometrů po dálnici je docela otrava. Raději bych si odpočinul a počkal bych si, až bude silnice zajímavější.

P.S.: souslovím "odpovědný řidič" myslím takového řidiče, který nemá potřebu dokazovat si, že ustojí "kilo pade" na okresce, ale jede v klidu, dodržujete pravidla i rychlost, chová se předvídatelně a bezpečně.

0/0
7.8.2012 2:44

Kazeasch

Re: vážení pánové v Evropské komisi

Jistě že je to o tom že tam seděl profesionál z Rallye. Ono je to tiž o tom, že někdo se podívá na rallye, tam uvidí jek někdo jede 150 po vodě nebo po sněhu a usoudí z toho že to je kvůli tomu že to umí to auto, ale nějak těm lidem nedochází, že to auto řídí člověk kterej má léta zkušeností, za se ba dlouhé roky tréningů, o svým autě ví první poslední, pro každej závod si vybírá pneumatiky a perfektně ví co kterej vroubek na té pneumatice udělá a jak to ovlivní chování auta. No a když si pak takovej člověk koupí čtyřkolku s tím že bude jezdit jak profík s létama praxe, tak to má jedinej možnej výsledek.

A co budou dělat řidiči starších aut, uplně to stejný co by měli dělat řidiči těch nových aut. Čumět na cestu a dávat pozor. Mě se tohle nařízení líbí. Ne protože bych to potřeboval, ale protože už mi několik lidí na křižovatce "zaparkovali do kufru" v koloně která se sunula krokem, ale oni měli plný ruce práce s telefonem.

0/0
7.8.2012 13:27

Barbucha_the_bearspook

Re: vážení pánové v Evropské komisi

Na druhou stranu, mám před sebou 800 km cesty o víkendu, nějak bych se nezlobil, kdyby to auto vzalo za mě a já si při tom schrupnul. Sice musím točit jen volantem, ale i tak je to protivná činnost…

0/0
6.8.2012 23:35

Breathlless

Re: vážení pánové v Evropské komisi

JJ , to mi připomělo když sem dělal předváděcí jízdy a zákazník se ptal do kolika km/h funguje ESP , tak řikám že do 150km/h (chrysler C300) ... A on na to : A co když bude náledí a já pojedu rychlejc ,....!!!! přitom  hodil znechucenej xicht... Měl sem 100x chutí mu říct  "tak ste debil" ...

0/0
7.8.2012 12:33

Moon22

Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

už určila, kolik máme používat útržků toaletního papíru na jedno použití WC, aby se zvýšil zisk jednotlivého odvětví ?

0/0
6.8.2012 21:46

habr

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

Bývaly doby, kdy na veřejném WC dostal 3 útržky. o víc musel prosit a nebo přihodit na talířek, případně mít svoje zásoby po kapsách.

Takže nic nového - zkus něco lepšího EU navrhnout.

0/0
6.8.2012 21:48

Moon22

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

nemůžu EU nic nového navrhnout, neb ji nemám ráda a mám ji tam, kde používám toaletní papír... Leda.. její zrušení ?!

0/0
6.8.2012 21:56

habr

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

Já bych jí nyvrhl zrušní mnohých institucí a ponechání toho základu - zajištění bezpečnosti v Evropě tím, že se národy budou setkávat, budou spolupracovat a nebudou se vzájemně zneužívat nesmyslnými nařízeními které z lidí dělají mravence.

0/0
6.8.2012 21:59

Barbucha_the_bearspook

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

EU nebyla tak špatná myšlenka, dokud šlo jen o volný obchod a volný pohyb osob.

0/0
6.8.2012 23:38

JJJe

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

Nějak v tom volný obchod nevidím, , alespoň z toho hlediska, kterým se na to dívám. Volný pohyb osob taky není uplně to ideální, pakáž se může lépe přesouvat a pak to odprdnou zase normální jako v němec, když tam honí naše řidiče a prudí, tak co je lepší, jendou za čas ukázat pas na hranicích, kde vím, že bude kontrola, nebo čekat, že mně někde budou nahánět za hranicema?

Pokud jezdím každý den přes hranice, tak to pak beru, je to určitě příjemnější a rychlejší, ale to je zase jiná pohádka.

0/0
6.8.2012 23:49

JJJe

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

Takhle dobře placená trafika se přeci nemůže zrušit, co by ďáli ti chytrolíni co vymějšlej tak úúúžasný nápady 8-o

0/0
6.8.2012 23:51

kuntakynte

Re: Jo, jo, ještě že máme Evropskou komisi...

já bych jí VYVRHNUL;-D

0/0
7.8.2012 8:52

Chcete-li se zapojit

April

SI DELAJ PRDEL NE

0/0
6.8.2012 21:44

M.jesterka

Kdyby se občas některý blbec zamyslel...

...nebylo by tohle nutné. Za a) když mám mezi sebou a autem přede mnou velký rozestup, není to výzva k předjíždění a už vůbec ne k následnému vybrždění. Může to být způsobeno faktem, že mám závadu na brzdách a vím, že bych se neměla lepit někomu na pr...kufr. Za b) systémy, které přeberou kontrolu nad vozem, když je krize a brzdí, když rozum velí dupnout na plyn a ujet, jsou strašně nebezpečné. Ano, auto, které stojí, nebourá, ale pod kaminem v případě krize bych s tímhle systémem skončila už třikrát. Nechci.

0/0
6.8.2012 21:43

Barbucha_the_bearspook

Re: Kdyby se občas některý blbec zamyslel...

Nějak postrádám souvislost mezi velkým odstupem a poruchou na brzdách. Chcete mi naznačit, že s poruchou brzd je vhodné jezdit a řešit to pouze větším odstupem? Doufám, že takovejch potroublenců nejezdí na silnici víc. Není to tak dlouho co jeden takovej srazil dvě děcka na přechodu.

0/0
6.8.2012 23:41

Ládin

Re: Kdyby se občas některý blbec zamyslel...

pokud by se soutěžilo o nejhlopější příspěvek, tak by určitě tento vyhrál, doufám, že autorka neřídí auto

0/0
7.8.2012 18:41

vaclav713

Povinná výbava

Teď už zbývá jen nařídit, že chodec smí vycházet na ulici jen s přilbou na hlavě. Snad se toho ještě dočkám.

+5/0
6.8.2012 21:41

FiS95

Re: Povinná výbava

Co s přilbou. Nejčastější úraz při srážce auta s chodcem jsou zlomené nohy. Tedy by to chtělo nějaké chrániče na holeně a kolena, nejspíše ve stylu středověkých brnění. Tím se ovšem zesílí sekundární náraz trupu a hlavy, tedy helmu a chránič páteře a žeber. Vlastně by stálo zato podívat se na nákresy středověkých brnění a vyrobit to z uhlíkových vláken. Dále bych se přiučil od dnešních vojáků. Všichni by měli chodit s kanylou už napíchnutou v žíle, porotže ta se následkem šoku zatáhne a je pak těžké jí napíchnout. Rovněž je vhodné mít turnikety na všech čtyřech končetinách, připravené k okamžitému utažení v případě tepenného krvácení. Kdyby to mělo zachránit jedinný život.

0/0
7.8.2012 0:37

Jurrisek

Re: Povinná výbava

a co auto ze želatiny? nebo nějakej gumovej nárazník natáhnutej 5m před auto. nebo ještě lépe by mohl mít chodec na nohách namontovanej hydraulickej systém s kamerou a senzory a ten by automaticky uskočil před blížícím se autem. Nebo by EU mohla zakázat auta, vlaky, autobusy, tramvaje, výškové budovy, adrenalinové sporty, všude zavedla zákaz koupání, a prostě vše při čem by se člověk mohl zranit nebo zemřít. Každého jedince zavřít do bubliny a zákaz vycházení, aby se náhodou něco nestalo. Jsem snad jedinej koho už tyhle naprosté pi..viny, co EU vymýšlí, tak nějak hodně se.ou?

0/0
7.8.2012 6:35

habr

Když denně vidím na silnicích a ulicích čerstvé dva až tři

obrysy aut "slepených" k sobě, tak asi to na škodu nebude.

Machři sice tvrdí, že je to blbost, jenže nesmí zapomenout, že do nich narazí ten, co machrem není.

Takže to napíši slušně - tento systém může chránit moji prdel.

A pro ty co se ten výraz nelíbí - po nárazu do mé zadní "traverzy" (tovární výroba nárazníku) mi škodu na autě neudělali, ale od té doby mám problémy s krční a bederní páteří (stojící, zabržděné auto na křižovatce vystřelil asi o 8 metrů dopředu). Kdo zná co umí krční páteř ví, že je to hnus. Člověk neví jestli je opilý a nebo jen se zas pohla páteř.

+3/0
6.8.2012 20:58

Leinad

Re: Když denně vidím na silnicích a ulicích čerstvé dva až tři

Nebylo by lepší stanovit daleko větší tresty jednak za nedodržení rozestupů (definovat to lze snadno, viz DE, měřit a prokazovat také), a také při sebemenším způsobení zranění či bolesti platit velké odškodné?

0/0
6.8.2012 21:06

moje.maličkost

Re: Když denně vidím na silnicích a ulicích čerstvé dva až tři

kdyby se začly měřit rozestupy a trestat tak tady zase tisíce nespokojených diskutujících budou nadávat na buzeraci, lepší je tento asistent

+1/0
6.8.2012 21:14

Leinad

Re: Když denně vidím na silnicích a ulicích čerstvé dva až tři

Aha. ;-D Protože by lidi nadávali na to, že musí dodržovat pravidla, radši jim dáme robota, který pokud zrovna funguje, tak ta pravidla dodrží sám.

0/0
6.8.2012 21:16

T.Lojza

Re: Když denně vidím na silnicích a ulicích čerstvé dva až tři

Vubec nejlepsi by asi bylo ty nemachry nepoustet za volant...

0/0
6.8.2012 21:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.