- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vypadá to sice hezky - snadno a jednoduše předěláte své auto na elektrický pohon. Jenže zapomněli zmínit dost podstatnou věc - každá změna hmotnosti kola (a stačí třeba jen pár kg) má dost podstatný vliv jak na chování vozu při jízdě, tak jeho opotřebení. Na své auto bych si to rozhodně nedal ani zadarmo
To je samozřejmě blbost, snadno a jednoduše to nejde, musíte někam dát akumulátory a vyndat stávající motor a ošéfovat si věci, kterým bude motor chybět, servo, posilovač brzd, topení, klima.
auto je o tom aby si cítil vůni benzínu/nafty auto je to co má nějakej zvůk a ty ho posloucháš jak si krásně přede co s elektrikou ? ta ti nedá žádnej dobrej pocit že je to ekologický ? ne taky neni
je to těžké, brzdy budou problém, sůl tak samo a nemluvě o tom že v našich podmínkách jste z chvilku bez kol
se to utěsní ne?
Umite si predstavit 40km tezke kolo na nasich silnicich? Kolo je rameno a tato vaha by ho na D1 brzo katapultovala. K tomu souhlasim, ze bude problem s vodou, soli, brzdama. Ale otazka je, zda by motor nemohl byt na lezato nad napravou o pomoci ozubeneho kola pohanena cela naprava. Sice bude potreba diferencial, ale usetri se 1\2 pohonu. Ozubene kolo muze mit i nejakou primitivni 2-3 rychlostni prevodovku a tim jeste vylepsit silu ve vsech rezimech otacek.
Jinak je pravda, ze tramvaje a vlaky s timto problem nemaji. Ale oni maji jine provozni drahy a specifikace.
Elektromotor má konstatní moment od nuly do jmenovitých otáček.
Převodovku nepotřebuje.
Ledaže by byl tak slabej, že by se zpřevodoval do pomala, aby se to vůbec rozjelo.
... těch všech debat o elektrickém pohonu aut - už někdo vymyslel, jak se v nich bude v zimě topit, aby to nesežralo většinu kapacity akumulátoru? O svícení nemluvě...
Zajímavá myšlenka, jen ten výkon 256kW a špičkově 324 kW je příšerně moc. Ale mít jednotku tak poloviční velikosti a váhy, s výkonem tak do 25 KW na kolo, tak by to bylo velmi šikovné udělátko.
Yes. Jenom dodám, že mě by klidně stačilo 15kW na kolo.
el. energie tu v česku bude za chvílku tak drahá , že se pomalu vyrovná ropným produktům. Tak na co to potom bude ? Jen zase pro automobilový byznys.
Dále si myslí , že tyhle typy pohonů se nebudou vůbec hodit do podmínek kde se vyskytuje sníh a solené vozovky.
Pohony v kolech a solené vozovky , vzal to někdo v potaz ? , Vždyť to bude potuchové až hrůza.
nesmí číst ministr financí ČR pan Kalousek.To bude nápadů na zdanění v ČR.
Se řidič připne na tramvajovou, nebo trolejbusovou trolej, jeze zadarmo.
Bla,bla,bla, Ty filiuto , Zadax to by se Ti libilo - viď. Kalosek Ti to zdaní a bude po ptákách.
Výrazně vzroste neodpružená hmotnost, ty motory jsou součást disku a celého kola. A něco váží. Někam je třeba nacpat i brzdy...
Na druhou stranu, možnost velmi rychle a velmi výrazně měnit hnací výkon do každého jednotlivého kola zvlášť přinese dnes nevídané možnosti.
Systémy jako ABS, ESP budou fungovat podstatně jinak než dnes. Nebo možnost korekce nedotáčivosi/přetáčivosti, apod... Co takhle průjezd táhlou zatáčkou s rozdílným výkonem na vnější a vnitřní straně? A zároveň s rozdílným výkonem vpředu a vzadu? A co diferenciál? Nakolik ho bude ještě zapotřebí? Asi už moc ne... :-)
Nevýhodu vidím jednu, výhod mraky. A tím, že motor z auta "zmizí", uvolňuje se další OBROVSKÝ prostor pro zcela nové koncepce vozů, deformační zóny, umístění baterií, atd...
Pokud se vyvine elektropohon s dojezdem kolem 1000km na jedno nabití a převládnou "čistokrevné" elektromobily, tipnul bych si že toto je cesta. Pokud vývoj elektropohonu selže, budeme jezdit na alternativní paliva.
nevýhoda je jedna (neodpružená hmotnost), ale ta je dost podstatná. Moc nevěřím, těm " údajným studiím", že 31 kg navíc uvnitř kola takřka neovlivní jízdní vlastnosti. Na roletě D1 stráví takové kolo víc času ve vzduchu než na vozovce.