Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Superlamborghini dostane stop-start systém, baterie pak vydrží věčně

Supersport Lamborghini Aventador má pro příští rok dostat několik drobných vylepšení. Mezi nimi má být dokonce i stop-start systém a také vypínání poloviny válců. Řešení mají uspořit palivo, ale také hmotnost, stop-start systém Lamborghini bude totiž technicky zcela nový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miki123456

Jak vlastně funguje Start-Stop

Zajímalo by mně, zda má Start -Stop systém nějaká bezpečnostně-technická omezení ve smyslu provozních.

O co mi jde. Každý výrobce má v manuálu napsáno, že po větší zátěži motoru (hlavně motoru s turbem) se má před vypnutím motoru provést 1-3 minutové dochlazení během v nižších či volnoběžných otáčkách. Je tohle pravidlo zahrnuto v tomto systému nebo to klidně vypne motor z plného výkonu?

0/0
9.8.2012 7:42

nosalis

kdybych to mel v aute

tak doufam, ze se to da vypnout .. a kdyz ne oficialne tak neoficialne

zazil sem to v Toyote Prius .. byt tam se nejedna o klasicky stop-start system, ptze je to hybrid.. a musim rict, ze se mi to vubec nelibilo

vypinani valcu je super napad, .. ale stop-start ee :(

0/0
9.8.2012 3:17

pavel-v

start stop

Jen nevím, kdo by dobrovolně stál na křižovatce v parnél létě bez klimatizace a v zimě se zamlženýma oknama ... EU

0/0
8.8.2012 20:27

JeFFik

Re: start stop

mno těch cca 30-60sekund stání na křižovatce právě vypnutá klima/topení stále vydává chladný/teplý vzduch ze setrvačnosti,

0/0
8.8.2012 20:35

Mr_Hypra

Re: start stop

Akorát když se vypne klima tak to v autě smrdí jako kdyby mi někdo po xichtu jezdil smradlavym hadrem z koštěte a udělá se hrozná vlhko. Podle mě to začne bejt zajímavý až s elektrickym kompresorem klimatizace běžícím z baterie.

0/0
8.8.2012 22:06

nosalis

Re: start stop

co mate za auto?

tohle sem zatim u zadneho auta nepozoroval .. mozna tak po 10 minutach .. ale to na semaforech stat asi nebudu .. navic nesmrdela nikdy .. akorat to vlhko zacne clovek trochu citit

0/0
9.8.2012 3:29

debeer

Re: start stop

Nechte si klimu vyčistit. Existují spreje na čistění klimy a máte po smradu;-)

0/0
9.8.2012 9:26

pavel-v

tak to se vyplatí

Podle nich start-stop ušetří asi 40k kčs na 100 000km ...a kolik ta sranda navíc bude stát? tak 100?

0/0
8.8.2012 20:25

JeFFik

Re: tak to se vyplatí

kondíky stojí tak 5 - 100 Kč ;-)

0/0
8.8.2012 20:37

Serge__Gainsbourg

Ale hořet budou pořád stejně dobře...?

0/0
8.8.2012 19:05

Dewils1

.

Nedávno jsem četl anketu kde stop-start vyhrál jako nejvíce nepotřebná věc v autěRvRvRvRv

+4/0
8.8.2012 14:34

ivan.ivan

ivan.ivan

nič nevydrží "věčne" a už vobec ne nejaká baterka....

0/0
8.8.2012 13:23

pavel-v

Re: ivan.ivan

Kdyby jsi uměl česky tak by jsi si přečetl, že tam nebude na startstop baterka, ale kondenzátor. Vy nemáte na slovensku kondenzátory?

0/0
8.8.2012 20:26

Rodnok

Re: ivan.ivan

"Kdyby jsi uměl česky tak by jsi " ;-D

0/0
8.8.2012 20:36

nosalis

Re: ivan.ivan

tezko rict, nejsem v tom expert ... ale pokud se vetsina kapacity (70-80%) pouziva prave pouze na startovani .. tak pokud se toto odstrani - tim ze startovat to bude na kondik - .. tak i kdyz baterie po letech klesne na 30-40% kapacity (kdy by normalni auto uz nenastartovalo) .. tak tady to bude porad stacit .. takze mne to nezni nerealne .. ze by vydrzela "vecne"

0/0
9.8.2012 3:19

Syny

Boze...

...start-stop system je nesmysl uplnej. U beznych aut to neuspori ani 0,5l na 100km (ve meste - natoz kdyz se s tim jezdi pak spis mimo mesto) a na kazdej krizovatce to zatezuje baterii - nejen tim, ze se musi elektricky znovu motor roztocit, ale taky tim, ze auto sviti (byt jen diodama na denni sviceni), ale treba taky vetra a podobne... Jak to funguje s klimatizaci ani nevim. Kazdopadne ja bych to do auta nechtel ani nahodou. Dalsi halda dratu a elektroniky a uspora temer nulova, protoze onech usporenych AZ 0,5 litru paliva se absolutne ztrati ve stylu jizdy kazdeho. Ovsem chapu, ze do tabulek pri prodeji aut je to vyhodne. Jen pak vetsina lidi place, kdyz z udavane spotreby 4,5 litru na 100km je najednou 6-7 a ne a ne se dostat niz...

0/0
8.8.2012 13:20

Syny

Re: Boze...

Ale abych jen nehanil start-stop system, tak jeste vetsi kravina nez todle se mi zda slavny corner system, ktery rozsvecuje mlhovky (tedy svetla urcena pro uplne jine ucely) pri zataceni. Samozrejme jen pri zaplych svetlech (tedy bez dennich svetel po cely den) ale jen do 40km/h, pak to fungovat prestane. Takze nekde v noci v lese v zatackach to nefunguje, ale ve meste, kde jsou lampy a sviti to na protijedouci ridice, tam jo - bezvadna to vec R^

0/0
8.8.2012 13:24

Zombot

Re: Boze...

Pokud má auto nemá na systém stop/start přizpůsobenou techniku (baterie + startér), tak to udělá víc škody než užitku (dokonce o tom byl i článek na idnes v souvislosti se statistikami ADAC), ale u aut, která jsou na to stavěná, stop/start skutečně pomáhá. Můžu to potvrdit i z vlastní zkušenosti - za nějakých 15 tisíc km jsem s ním neměl jediný problém a se spotřebou ve městě jsem spokojený.

0/0
8.8.2012 13:40

TristanTzara

Re: Boze...

Když stojim ve městě na semaforech, tak je spotřeba stejně nula, nula nic.

Se systémem stop/start ušetřim tak akorát velký kulový Rv

0/0
8.8.2012 16:45

Zombot

Re: Boze...

Ono nejde ani tak o to stát někde minutu na semaforech, jako spíš se plazit ve špičce zácpoue. Osobně mám z pravidelného pojíždění v pražských zácpách zkušenost, že hybridní pohon se stop/start systémem palivo skutečně šetří, ale nikomu ho rozhodně nutit nebudu.

0/0
8.8.2012 16:58

nosalis

Re: Boze...

jenomze v tom je trochu rozdil .. u hybridu se elektromotor pouziva i na rozjezd .. a az potom se pripojuje benzinovy motor .. cily ta uspora paliva je rozhodne vetsi, nez v pripade jenom klasickeho benzinu se stop-start systemem.

pokud by sel vypnout .. tak byste mozna zjistil, ze rozidl je opravdu nepatrny ....

0/0
9.8.2012 3:24

pisatel69

Re: Boze...

Mně teda na semaforu auto žere cca 0.5-0.7 litrů /hodinu (o2 1.9tdi pd) takže při popojíždění v kolonách to asi nějakou tu decku ušetří. Nároky na baterku tady elegantně vyřešili "kondíkem"...ale aventador auto do města? :-/

0/0
9.8.2012 9:14

pinteger

LOL

od roku 2013 bude start-stop system soucasti povinne vybavy vsech supersportu, stejne jako destnik ( v pripade provedeni Cabrio ) a sacek na zvratky, ktery bude zaroven fugnovat jako air-bag. jezismarja, za chvili budou vyrabet 12ti valec na LPG........

0/0
8.8.2012 13:15

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: LOL

Tak ono LPG není špatné palivo. Má vyšší oktanové číslo, při spalování vzniká méně karbonu. Nevýhodou je nižší hustota a vyšší teplota spalin.

+2/0
8.8.2012 13:50

Redík

WTF?

Lambo, Supersport který pojede na 6 válců? Co to má být za nesmysl? Lidi co si toto kupují toho s tím ročně moc nenajedou (taky to nejsou auta na každodenní ježdění) ale když už jedou tak chtějí být slyšet a určitě nestojí na benzině a nepočítají prachy jestli mají na benzín. Ještě bych dal Lambu elektro motor aby řidiči moc nehuntovali planetu.

0/0
8.8.2012 13:11

Doktor JÁTRO

No teda.....

Tak to bych už nevzal....já s takovým autem chci abych s tím mohl machrovat,na křižovatce to protůrovat pořádně aby všichni viděli že tady jedu já....A NE aby mi to CHCÍPLO.....OMG to ste soudruzi zase vymysleli systém v boji ani kapka paliva nazmar:-P

PS: Kdy se tam začne montovat motor TSi od koncernu....downsizing je potřebaRv

0/0
8.8.2012 13:07

JKN

Nevim nevim

z Lambem asi moc lidí běžně po městě jezdit nebude. To samé platí v zácpách takže Start Stop systém postrádá logiku uplatnění v tomto autě. Stejně tak vypínání poloviny válců "při dálniční rychlosti ušetří 20% paliva". Už vidím lidi co si tohle koupí, že se budou po dálnici šinout krásnýh plynulích 130 :) Ať se na mne nikdo nezlocí, ale do takového auta tyhle věci nepatří.

0/0
8.8.2012 12:51

JDzacovsky

Fotky CZ Lamba Aventador

Sjedte si trochu niz v nahledech :)

www.jd-foto.cz/sport-galerie-cislo-12

0/0
8.8.2012 12:24

Zombot

Stop-start

Nic proti Lambu, ale podobná technologie stop-start systému se už celkem dlouho celkem úspěšně používá u hybridů. Stačí kouknout na jakýkoli "soft" hybrid od Hondy, kde se spalovací motor startuje 10kW elektromotorem a vypíná se v rychlostech pod 30km/h.

0/0
8.8.2012 11:54

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

První přáním nového majitele bude ...

... ať mu v rámci předprodejní přípravy auta tyhle nesmysly vypnou. Koza se nažere (tabulkové limity vypouštěného CO2), vlk zůstane celý (Lambu zůstane dvanáctiválec).

0/0
8.8.2012 11:39

Josef.K

...

Věřím, že konstruktéři a vůbec lidi z automobilky museli prskat z těhle věcí, které jejich produkt na který jsou určitě hrdí akorát schazuje ale kdo ví třeba se za pár let dočkáme 4 válcovýho Lamba s obsahem 2l s trojitým přeplňováním....

0/0
8.8.2012 11:05

pavel49

Start/Stop

Tohle mohl opravdu vymyslet jedině idiot, protože když mám V12 tak určitě chcu aby ho všichni slyšeli když čekám na semaforu. Opravdu koncern Volkswagen dokáže zmršit i Lambo.

0/0
8.8.2012 10:57

TristanTzara

Re: Start/Stop

Ne každej se potřebuje s autem předvádět na semaforech ;-DRv

0/0
8.8.2012 11:00

21century_schizoid_man

Re: Start/Stop

von zas malokdo jezdi s lambem v zacpe, si to spis nechavaj na vikendy, pak mi trosku unika smysl toho zarizeni

0/0
8.8.2012 11:01

TristanTzara

Re: Start/Stop

Ten stop-start system je samozřejmě hovadina i u běžnýho auta, natož pak u superlamborghini.

Mě akorát rozesmála představa toho prosťáčka nad náma, že takový auto si někdo koupí kvůli tomu, aby s nim frajeřil ve městě na křižovatce ;-D

0/0
8.8.2012 11:05

21century_schizoid_man

Re: Start/Stop

tak u normalniho auta na ceste do prace skrz centrum prahy bych to trosku pochopil, tam by i nejaka uspora byt mohla, u lamba to nechapu

0/0
8.8.2012 11:08

pavel49

Re: Start/Stop

No já myslím že hodně lidí si tohle auto koupí aby se předváděli.

+1/0
8.8.2012 11:11

Pedro Rodriguez

Re: Start/Stop

Byls někdy v Monaku? Očividně ne.

+2/0
8.8.2012 11:37

ZdeneKK

Re: Start/Stop

Start Stop systémy se do aut mojtují kvůli splnění emisních limitů a v praxi je nikdo nepoužívá.

0/0
8.8.2012 13:01

TC2001

:)

"Navíc by baterie měla v automobilu vydržet po celou dobu jeho životnosti."

Asi počítají s tím, že ho jeho majitel brzy někde nabourá ;-D

Jinak to zní velmi dobře. Sice by bylo lepší zdroje investovat do vesmírného výzkumu, než do takovýchto p***vin, ale alespoň nějaký pokrok.

+1/0
8.8.2012 10:44

poterienko

Re: :)

Do vesmírného výzkumu? Na co proboha? Já si celý život říkám, že bych chtěl být vědec. Dělat nějaký hovadiny, který lidi vlastně vůbec nepotřebujou a ani o tom nevědi, ale dostávat za to prachy...

0/0
8.8.2012 16:30

karliak

Re: :)

Nee, nenaboura, ale lambo shori ...

0/0
8.8.2012 22:34

PetrP7

Hračka pro "kluky"

co nemají dostatečně dlouhý p´ro...:-P

0/0
8.8.2012 10:44

jenickK

Re: Hračka pro

Myslím, že člověkovi, který má na nové Lamborghini, může být délka jeho osobního nástroje celkem u zadku;-D

0/0
8.8.2012 10:49

Simakj

Re: Hračka pro

No to záleží podle délky, jen ti nejdelší se dostanou k zadku...

0/0
8.8.2012 11:14

TVK

Re: Hračka pro

Ale mjí dostatečně dluohou disponibilní sumu na účtě ...

0/0
8.8.2012 10:53

21century_schizoid_man

Re: Hračka pro

tohle vzdycky rika nespokojeny proletariat, co pije na zabave tuzemak

+8/0
8.8.2012 11:02

jenickK

Re: Hračka pro

Přesně tak, také mě to napadlo.

0/0
8.8.2012 11:06

truthspeaker

Re: Hračka pro

To sem nevěděl, že při přihlášení auta úředníci přeměřují majitelům penisy. ;-D

0/0
8.8.2012 11:51

21century_schizoid_man

Re: Hračka pro

si asi jeste nenarazil na PetraP7

0/0
8.8.2012 12:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.