Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Kurz jízdy s přívěsem

Léto probouzí v Češích kutilské sklony, převézt velký náklad, odvézt nový nábytek a ten starý přestěhovat k příbuzným. Nebo rovnou vyrazit s člunem k chorvatskému moři. Na to všechno potřebujete vozík. Jezdit s ním není jen tak. Hlavně opatrně a nespěchejte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osk

Hmm další várka užitečných informací pro rozumově slabší

to vím a nemusím jezdit s vozíkem a v praxi mi to nepomůže to se musí nacvičit, chtělo by to příště taky nějaké nové informace k věci

0/0
12.8.2012 20:59

Doktor JÁTRO

Nejlepší je...

Táhnout vozík s neupevněným nákladem v zimě za 120tkou....pak najet do zatáčky velkou rychlostí....a kdo z vás to zvládne tak si teprve může říkat majstrštik řidič....ono totiž s motorem v zadu,odlehčenou přední nápravou a vozíkem na kterém se náklad překlopí do strany to je vážně unikum a dokáže to hodně překvapit.....to mě těsně po řidičáku to stálo ulomené kolo na vozíku a blatník rozražený o strom....jsem machřil,ta škodárna dokáže celkem dobře jet v kontrolovaném bočním smyku a jak jsem byl neskušený tak jsem si říkal s vozejkem to nemůže být tak jiný....no ale bylo....naštěstí tam nebyla strouha,ale hnedka louka a jen slaboučký stromek o který jsem´´JEN´´zrušil blatník,nic víc-ten vozejk dopadl hůř,kolo se o něco zaseklo a ulomilo se

PS: To je řidičská zkušenost k nezaplacení,tenkrát jsem z toho byl pořádně v šoku že to auto najednou jelo kam chtělo:-P

0/0
10.8.2012 23:04

IVANA FAK

jaký je povolený přesah nákladu?

?

0/0
10.8.2012 17:52

mpes4

Re: jaký je povolený přesah nákladu?

40 do boků a 1 metr za, ne?

pak už to musíš mít označené.

ale úplně jistý si nejsem.

0/0
17.8.2012 22:00

mpes4

Re: jaký je povolený přesah nákladu?

§52, odst.3 Přečnívá-li náklad vozidlo vpředu nebo

vzadu více než o 1 m nebo přečnívá-li náklad z boku u motorového vozidla

nebo jízdní soupravy vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm a

u nemotorového vozidla jeho okraj více než o 400 mm,

0/0
17.8.2012 22:03

mpes4

Re: jaký je povolený přesah nákladu?

musí být

přečnívající konec nákladu označen červeným praporkem o rozměrech

nejméně 300 x 300 mm, za snížené viditelnosti vpředu neoslňujícím bílým

světlem a bílou odrazkou a vzadu červeným světlem a červenou odrazkou.

0/0
17.8.2012 22:04

wrah

Dobrá rada

Každopádně vidím jednu opravdu dobrou radu: S přívěsem jet pomaleji a opatrně. A náklad pokud to jde připoutat a zajistit proti posunutí. Ono se to nezdá, ale již takový metrák váhy dokáže nadělat pěknou paseku, pokud v zatáčce vyletí na vnější stranu.

0/0
9.8.2012 21:36

Syny

Tak to jsou odbornici...

"Pak dojde k rozhoupání vozíku, které je velmi nebezpečné.

Felgr s Horázným se shodují na tom, že nejlepším řešením je v té situaci

sundat nohu z plynu a zpomalit, v nouzi začít brzdit. Vozík se tak

stabilizuje." R^ Tak to je nejvetsi chyba co se s vozejkem pri rozhoupani muze udelat. Naopak to chce pridat, protoze to vozejk vyrovna. Kdyz to hodne volne prirovnam, tak to je jako na kole kdyz jedu a nemuzu udrzet balanc - kdyz zabrzdim, tak spadnu. Kdyz pridam, tak jedu rovne.

0/0
9.8.2012 15:08

xmajor

Re: Tak to jsou odbornici...

... bolelo to když ses praštil do tý hlavy...??? 8-o

0/0
9.8.2012 19:17

habr

Re: Tak to jsou odbornici...

Je vidět, že tě vozej ještě nerozhoupal. Jinak bys tohle nenapsal.

0/0
9.8.2012 21:04

wrah

Re: Tak to jsou odbornici...

Má to jistou logiku. Ale jen za určitého nákladu a rychlosti. Je to podobné, jako je vůz s předním náhonem nedotáčivý a vůz se zadním přetáčivý. Když se to udělá správně ve správný moment, tak vás přidání plynu opravdu stabilizuje. Ale brzdit či případně zastavit je jistota, lepší než riskovat. Ostatně tím nadskakováním se mohl náklad uvolnit a opravdu nechcete zjistit, co to udělalo až v další zatáčce.

0/0
9.8.2012 22:11

Koudelka-STS-Brod

Re: Tak to jsou odbornici...

...jsem už trochu "pamětník" a proto také pamatuji rady v různých motomagazínech, že rozhoupaný přívěs (přeložený na zadek) se nedoporučovalo stabilizovat brzdou. "Odborné" rady se v průběhu času koukám mění, takže asi platí jenom osobní zkušenost. Ale viděl jsem to na vlastní oči na dálnici a evidentně toho měl "plný pazoury".

0/0
10.8.2012 8:53

osk

Re: Tak to jsou odbornici...

Tak brzda je jenom v krizi když do něčeho jedu jinak je to nesmysl a jediná rozumná věc je pustit plyn

0/0
12.8.2012 21:03

osk

Re: Tak to jsou odbornici...

Hlavně prosím nikdy nejzdi s vozíkem ty experte, typicky se často rozhoupe právě takovým všeználkům kteří s tím jedou moc rychle na dálnici a jestli pak ještě přidají tak to potěš koště

0/0
12.8.2012 21:02

crupier

No na vozíky bacha

Zažil jsem jednou na D1 toto: hustý provoz, v obou pruzích štrůdl aut, docela natěsno a najednou o pár aut přede mnou začal někomu v pravém pruhu lítat obytňák ze strany na stranu a ve finále skončil napříč přes oba pruhy. No brzdili jsme všichni i ušima, ale naštěstí jsme to všichni nějak zvládli. Ale od té doby každý vozík velmi pozorně sleduju, přejíždím opatrně a vůbec se od nich držím co nejdál to jde.

0/0
9.8.2012 11:19

KarelV

Re: No na vozíky bacha

... to jo - zvl. na chorvatských dálnicích - mezi tunely ... tam lítá po vozovce kde co, přívěsy za auty nevyjímaje !!!

0/0
9.8.2012 13:31

KarelV

Katanovi a dalším frflalům ...

hele, kámo, do Chorvatska jezdí lidi doslova z celého světa. Pokud i ty řadíš mezi paštikáře, tak v tom případě se k nim hrdě hlásím... ;-D ;-) R^  P.S.:  Na ostrově Korčula bylo nádherně - ve společnosti Australanů (!), Italů, Frantíků, Rakušanů, Němců, dokonce Švédů a jiných národů jsme si to náramně užívali... Potkávali jsme je pouze na terase apartmánu, příp. ve městě na tržišti, kam jsme chodili nakupovat zeleninu, ovoce a ryby - při koupání u moře se nám netlačili až na podušku - jako to dělají mnozí otravní Češi - tož tak! - (P.S: Můžete nám někdo vysvětlit, proč jsou někteří Češi tak vlezlí?) 8-o

0/0
9.8.2012 8:57

xmajor

Re: Katanovi a dalším frflalům ...

proč jsou vlezlí nevím ale nejezdím kvůli tomu do Chorvatska protože našich ze řetězu utržených krajanů je tam spousta a chovají se z velké části jako zvířátka... a když si k tomu přidám že v je v Chorvatsku nyní dráž než v Itálii nebo Řecku, nenapadá mě už víc argumentů, proč tuto jinak krásnou zemi navštěvovat... :-(

0/0
9.8.2012 19:22

luban12

Re: Katanovi a dalším frflalům ...

Je to diskuze o přívěsných vozících, nebo se tu píše o tom, kam až se kdo dostal o dovolené,která byla světová a byli tam dokonce i různí cizinci. 8-o

0/0
10.8.2012 17:38

Highdriver

Někdo přívěs nepotřebuje...

... dokáže s tažným při podélném parkování domrvit všechny auta kolem :)

+2/0
9.8.2012 8:33

T.Lojza

Re: Někdo přívěs nepotřebuje...

Jsou taci, co to dokazi i bez tazneho ;´-)

0/0
9.8.2012 16:58

wrah

Re: Někdo přívěs nepotřebuje...

Mám takového kamaráda. Při svém prvním vyparkovávání po získání řidičáku zvládl nabourat hned 4 auta. Vepředu, vzadu a dvě na druhé straně ulice.Naštěstí to většina lidí zvládne bez takových excesů.

0/0
9.8.2012 22:22

lowalowa

proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

Bude snad následovat instruktáž o tom, jak je to nebezpečné? ;-D

0/0
9.8.2012 8:31

nawason

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

Že by třeba couval? Než instruktáž tak radši vyhledejte  nějaké školení. Díky.

0/0
9.8.2012 8:48

lowalowa

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

Pěkná blbost. Kvůli couvání se odpoutat má smysl možná tak bez vozíku, ale s vozíkem opravdu ne...dozadu nic nevidí. Sám jezdím s dvoutunovým přívěsem, který je navíc ještě o nějakého půl metru vyšší než Mercedes Vito, kterým jezdím, takže si to dovedu docela dobře představit. Prostě odpoutat se bylo v ukázané situaci zbytečné a tudíž to vidím spíše jako chybu instruktora, kterou si mohl dovolit asi jen díky tomu, že jel na ne-veřejné komunikaci.

0/0
9.8.2012 8:53

nawason

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

To nic nemění na tom, že může být nepřipotaný. V běžnym provozu byl připoutaný.

0/0
9.8.2012 8:58

lowalowa

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

Pro mne za mne ať si jezdí klidně po zadních ;-)

0/0
9.8.2012 9:22

nawason

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

V tom jsme zajedno ;-)

0/0
9.8.2012 10:58

bubla

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

Aby dosáhl žákovi na volant.

0/0
9.8.2012 10:09

lowalowa

Re: proč instruktor v autoškole jezdí nepřipoutaný?

Myšlen byl figurant za volantem v reportáži.... ;-)

0/0
9.8.2012 10:25

čirokéz

Přívěs

Přívěsný vozík nebo karavan by měl být vyvážený resp. mírně těžší vepředu. Nebude pak nepřiměřeně zatěžovat zadní nápravu auta. A pro jízdu s karavanem místo obyčejného závěsu vřele doporučuji stabilizátor.

0/0
9.8.2012 7:31

WIFI

Re: Přívěs

asi tak. Pořád lepší trochu přetížit kouli, než náklad naložit za nápravu a závěs z koule vytrhnout. Už jsem to viděl.

0/0
9.8.2012 7:40

WIFI

Zvláštní článek

možnost tahat vlek nad 750 kg bez skupiny E za určitých podmínek byla zahrnuta do české legislativy kvůli sjednocení s EU právem, proto se mi nezdá, že globálně v cizině toto není možné.

viděl jsem návrh novely platné od 1/2013 a možnost tahat tyhle vleky bez E tam byla

tažné zařízení je povinnost sundavat, jen pokud jeho demontáž nevyžaduje nářadí. Na svým autě mám kouli přidělanou 2 šrouby a sundavat ji nemusím.

Z vlastní zkušenosti:

vážit osobák s přívěsem jsem ještě nezažil. Policajti často ani nekontrolují, zda vlek můžete táhnout - tzn. pokud je vlek nebržděná 750 kg a auto může táhnout nebržděných jen 600 kg, nikdy to neřešili

0/0
9.8.2012 7:18

LevP

Re: Zvláštní článek

ja ti nevim, mam "becko" a pred 8 lety (jedna z prvnich akcich kristof) me zastavili policajty a zacali se badat co mam za privez. Mel sem brzdenej do 3.5tuny tazeny dodavkou.A po dlouhem studovani mi dali 500kc pokuty, ze prej nemuzu tohle tahat. :-/ Pro me bylo nejdulezitejsi, ze me pustili dal i s privesem ;-D

0/0
9.8.2012 8:26

LovecTupců

Re: Zvláštní článek

Pokud jsi táhnul dodávkou přívěs do 3,5t, a dodávka byla do 3,5t, a maximální přípustná hmotnoust obou dohromady byla přes 3,5t, tak musíš mít BE.8-o

0/0
9.8.2012 8:31

WIFI

Re: Zvláštní článek

to je sice hezký, ale auto + vlek musí mít do 3,5 t, což u dodávky s vlekem půjde většinou dost těžko. Jinak musí být B+E

0/0
9.8.2012 17:45

LovecTupců

Re: Zvláštní článek

A co by na tom měli řešit?

Pokud auto může tahat nebržděný vlek do 500kg, a táhne vlek s maximální přípustnou 750kg, tak je to zcela v pořádku, pokud ovšem OKAMŽITÁ HMOTNOST přívěsu s nákladem nepřekročí těch 500kg. Na to by to ale policajti museli zvážit, nebo zjistit nějakým hodnověrným způsobem (že by třeba na vleku s prázdnou hmotností 150kg byl 600kg bagřík)8-o

0/0
9.8.2012 8:34

AAA2

Re: Zvláštní článek

nesmysl. na OKAMZITE hmotnosti se tady vubec nehraje, hraje se prave na ty PRIPUSTNE a je uplne jedno jestli je na nem neco nalozeno nebo je uplne prazdnej.

0/0
9.8.2012 10:10

LovecTupců

Re: Zvláštní článek

Pleteš si pojem s průjmem, nastuduj si zákon.

Z hlediska limitů ŘP se hraje na maximální přípustné, z hlediska limitů tažného zařízení na ty okamžité8-o

Což ale není v článku vůbec zmíněno. Ono je to logické. Např. fabia junior s tažným má limit pro BRŽDĚNÝ přívěs 750kg, a takové se vůbec nevyrábí, páč 750kg se dělají nebržděné.8-o A znamená to, že pokud bude mít někdo přívěs s maximální přípustnou 1000kg bržděný, může ho táhnout, ale nesmí ho naložit na více než 750kg celkem8-o

Já se svým miláčkem podle tažného můžu táhnout 1400 okamžité, ale protože mám jen B, můžu maximálně 1100 maximální přípustné, neb miláček má 2400kg maximální přípustnou. Abych mohl mít přes 1100, musel bych mít BE :O

0/0
9.8.2012 11:14

WIFI

Re: Zvláštní článek

Já se svým miláčkem podle tažného můžu táhnout 1400 okamžité, ale

protože mám jen B, můžu maximálně 1100 maximální přípustné, neb miláček

má 2400kg maximální přípustnou. Abych mohl mít přes 1100, musel bych mít

BE

Souhlasím, že se s vlekem musíš vejít do 3,5 t a zároveň nepřekročit max. hmotnost soupravy. Ale nezdá se mi, že pokud mám limit na vlek 500 kg, můžu vzít vlek, co může mít max. 750 kg a naložit ho jen tak, aby měl max. 500 kg. Zkus vzít prázdný podval na auta, zapřáhnout ho za felicii, fabii a projet kolem policajtů. Podle okamžitý hmotnosti ho táhnout teoreticky můžeš, ale v reálu za to bude pokuta, protože max. podvalu bude daleko za možnostmi felicie, fabie

0/0
9.8.2012 17:43

Hucinak

Re: Zvláštní článek

Ne, na pokutu to nebude pokud je zařazený v kategorii O1:

(7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí

a) okamžitá hmotnost nebrzděného vyhl. č.100/2003 Sb. přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,

b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5 násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3 M1G a N1G vyhl. č.100/2003 Sb..

0/0
10.8.2012 1:41

WIFI

Re: Zvláštní článek

je divný, že by se brala okamžitá hmotnost, ne max. povolená vleku. To by v praxi se víceméně vleky za osobákama nedali kontrolovat, protože jak jsem psal již zde, vážit vleky za osobákama jsem nikdy neviděl, ani jsem o tom neslyšel.

A kdyby se brala při kontrole okamžitá hmotnost káry, proč by pak dost lidí, co jezdí odtahovku s osobákem + vlekem, měla v TP káry uměle sníženou max. užitečnou, tj. i celkovou hmotnost káry ? Když by klidně mohli tahat jakoukoli, jen ji méně naložit a byli by vysmátí

0/0
10.8.2012 22:34

Hucinak

Re: Zvláštní článek

Ta okamžitá hmotnost platí jen u přívěsů kategorie O1... za odtahovkou jsou určitě jen  přívěsy kategorie O2, 

  a) O1 - přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg,

  b) O2 - přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 750 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg,

Při dodržení  750kg celkové hmotnosti přívěsu by byl "podval" maximálně pro nějakou motorku,  Takže za prázdný  "podval" kat. O2 za Fabií,  by paleta byla. A snižovat si nechávají proto, aby nepřesáhli  celkovou maximálku soupravy, tj do 3500

0/0
11.8.2012 21:59

Hucinak

Re: Zvláštní článek

Ale vlastně "o dvojku" můžeš tahat za "fabkou" pokud  max. příp. hmotnost není větší než max příp. hmotnost "fabky" ale zase  je limit v TP pro tažné, takže to v praxi je stejně k ničemu.

0/0
11.8.2012 22:19

uzycek

Re: Zvláštní článek

ja mel na facku na kouli chybou urednika 1950kg. jediny, kdo s tim delal problemy bylo STK... museli chudaci telefonovat... kazdy rok to delali... a urednik pokazde odpovedel, ze tak je to v systemu

0/0
10.8.2012 15:14

Hroznej_puberťák

Re: Zvláštní článek

Minimálně na Slovensku to mají úplně stejně.

0/0
9.8.2012 9:20

WIFI

Re: Zvláštní článek

jenže jenom kvůli slovákům jsme to asi nezaváděli.

0/0
9.8.2012 17:37

AAA2

Re: Zvláštní článek

viděl jsem návrh novely platné od 1/2013 a možnost tahat tyhle vleky bez E tam byla - a kdes ho videl prosimte?

podle tohodle to moc nevypada :(

http://cs.wikipedia.org/wiki/Skupiny_%C5%99idi%C4%8Dsk%C3%A9ho_opr%C3%A1vn%C4%9Bn%C3%AD

veta co to umoznovala od 1/2013 mizi.

0/0
9.8.2012 10:22

AAA2

Re: Zvláštní článek

coz bylo

Opravňuje k řízení... B ...

jízdních souprav složených z některého z motorových vozidel uvedených u skupiny B výše, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3,5 tuny a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.

0/0
9.8.2012 10:22

AAA2

Re: Zvláštní článek

ale zase jsem nasel v diskuzi ze pro stavajici drzitele RP B by se nic menit nemelo, viz prispevek o prechodnych ustanovenich

http://caravan24.cz/forum/viewthread.php?thread_id=8843

0/0
9.8.2012 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.