- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to vím a nemusím jezdit s vozíkem a v praxi mi to nepomůže to se musí nacvičit, chtělo by to příště taky nějaké nové informace k věci
Táhnout vozík s neupevněným nákladem v zimě za 120tkou....pak najet do zatáčky velkou rychlostí....a kdo z vás to zvládne tak si teprve může říkat majstrštik řidič....ono totiž s motorem v zadu,odlehčenou přední nápravou a vozíkem na kterém se náklad překlopí do strany to je vážně unikum a dokáže to hodně překvapit.....to mě těsně po řidičáku to stálo ulomené kolo na vozíku a blatník rozražený o strom....jsem machřil,ta škodárna dokáže celkem dobře jet v kontrolovaném bočním smyku a jak jsem byl neskušený tak jsem si říkal s vozejkem to nemůže být tak jiný....no ale bylo....naštěstí tam nebyla strouha,ale hnedka louka a jen slaboučký stromek o který jsem´´JEN´´zrušil blatník,nic víc-ten vozejk dopadl hůř,kolo se o něco zaseklo a ulomilo se
PS: To je řidičská zkušenost k nezaplacení,tenkrát jsem z toho byl pořádně v šoku že to auto najednou jelo kam chtělo
40 do boků a 1 metr za, ne?
pak už to musíš mít označené.
ale úplně jistý si nejsem.
Každopádně vidím jednu opravdu dobrou radu: S přívěsem jet pomaleji a opatrně. A náklad pokud to jde připoutat a zajistit proti posunutí. Ono se to nezdá, ale již takový metrák váhy dokáže nadělat pěknou paseku, pokud v zatáčce vyletí na vnější stranu.
"Pak dojde k rozhoupání vozíku, které je velmi nebezpečné.
Felgr s Horázným se shodují na tom, že nejlepším řešením je v té situaci
sundat nohu z plynu a zpomalit, v nouzi začít brzdit. Vozík se tak
stabilizuje." Tak to je nejvetsi chyba co se s vozejkem pri rozhoupani muze udelat. Naopak to chce pridat, protoze to vozejk vyrovna. Kdyz to hodne volne prirovnam, tak to je jako na kole kdyz jedu a nemuzu udrzet balanc - kdyz zabrzdim, tak spadnu. Kdyz pridam, tak jedu rovne.
... bolelo to když ses praštil do tý hlavy...???
Zažil jsem jednou na D1 toto: hustý provoz, v obou pruzích štrůdl aut, docela natěsno a najednou o pár aut přede mnou začal někomu v pravém pruhu lítat obytňák ze strany na stranu a ve finále skončil napříč přes oba pruhy. No brzdili jsme všichni i ušima, ale naštěstí jsme to všichni nějak zvládli. Ale od té doby každý vozík velmi pozorně sleduju, přejíždím opatrně a vůbec se od nich držím co nejdál to jde.
... to jo - zvl. na chorvatských dálnicích - mezi tunely ... tam lítá po vozovce kde co, přívěsy za auty nevyjímaje !!!
hele, kámo, do Chorvatska jezdí lidi doslova z celého světa. Pokud i ty řadíš mezi paštikáře, tak v tom případě se k nim hrdě hlásím... P.S.: Na ostrově Korčula bylo nádherně - ve společnosti Australanů (!), Italů, Frantíků, Rakušanů, Němců, dokonce Švédů a jiných národů jsme si to náramně užívali... Potkávali jsme je pouze na terase apartmánu, příp. ve městě na tržišti, kam jsme chodili nakupovat zeleninu, ovoce a ryby - při koupání u moře se nám netlačili až na podušku - jako to dělají mnozí otravní Češi - tož tak! - (P.S: Můžete nám někdo vysvětlit, proč jsou někteří Češi tak vlezlí?)
proč jsou vlezlí nevím ale nejezdím kvůli tomu do Chorvatska protože našich ze řetězu utržených krajanů je tam spousta a chovají se z velké části jako zvířátka... a když si k tomu přidám že v je v Chorvatsku nyní dráž než v Itálii nebo Řecku, nenapadá mě už víc argumentů, proč tuto jinak krásnou zemi navštěvovat...
... dokáže s tažným při podélném parkování domrvit všechny auta kolem :)
Jsou taci, co to dokazi i bez tazneho ;´-)
Bude snad následovat instruktáž o tom, jak je to nebezpečné?
Že by třeba couval? Než instruktáž tak radši vyhledejte nějaké školení. Díky.
Přívěsný vozík nebo karavan by měl být vyvážený resp. mírně těžší vepředu. Nebude pak nepřiměřeně zatěžovat zadní nápravu auta. A pro jízdu s karavanem místo obyčejného závěsu vřele doporučuji stabilizátor.
asi tak. Pořád lepší trochu přetížit kouli, než náklad naložit za nápravu a závěs z koule vytrhnout. Už jsem to viděl.