Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skauti jsou zpátky. Čtyřkolové octavie jsou zase k mání

Octavie s pohonem všech kol jsou zpátky v nabídce. Škoda sehnala dostatek mezinápravových spojek Haldex, kvůli kterým na jaře výroba vázla. Teď je čekací doba na Octavie 4x4 a Scouty stejná jako na ostatní provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Věrný sluha pana Hraběte

nejhezčí škodovka

http://kybl.net/post/29118992474/skoda-limitowane-gran-turismo-furious-pl R^

0/0
10.8.2012 23:47

poterienko

Za 600 tisíc?

To jako fakt?? :-O

Když pominu onen slavný 4x4, za něco málo přes 600 tisíc můžu mít Toyotu Avensis s opravdu slušnou výbavou. Navíc to není auto, které má každej strejda a za den ho potkáte 1000x na silnici.

http://www.toyota.cz/cars/new_cars/avensis/avensis_promo.tmex

Když už něco do terénu, tak je tu Rav 4. Nemá sice kufr na přestěhování stodoly, ale opět je to auto s osobností a ne karoserie Cadilacu na podvozku Golfa.

http://www.toyota.cz/cars/new_cars/rav4/rav4_promo.tmex

0/0
9.8.2012 13:12

Tomash

Re: Za 600 tisíc?

Z tvého příspěvku vyplývá že si opravdu odborník ;-D

+1/0
9.8.2012 13:59

poterienko

Re: Za 600 tisíc?

Nejsem odborník, ale kromě 4x4 nevidím jediný důvod pro Octa vůči Avonovi.

0/0
9.8.2012 14:02

nepetr

Re: Za 600 tisíc?

Můžeš si koupit klasiku místo skauta a nebudeš platit 600 tisíc. Navíc je to tvůj subjektivní pohled na věc;-)

0/0
9.8.2012 18:52

diskuter99

jak cudně v článku zamlčují zvýšení ceny

jo jo, klasika - nejprve uměle vyvoláme poptávku - auta nebudou ... a po čase - no tak dobře, budou, ale za vyšší cenu ... a lidi kupují, protože si myslí, že nebudou .....

0/0
9.8.2012 10:35

nepetr

Re: jak cudně v článku zamlčují zvýšení ceny

Každý kdo o se o tom vážně zajímá a rozumí tomu což ty očividně nejsi ví že Haldexa nebyli dostupné. Poptávka po tomto typu pohonu 4*4 byla nárazově tak vysoká že kdo neměl naskladněno za miliony "měl" smůlu. Navíc se nedělá jeden typ ale každá automobilka má své specifické požadavky tak že haldex z Octavie do XC60 vážně nenacpeš:-/

0/0
9.8.2012 18:56

Highdriver

Za tuhle cenu to nikdo nekoupí...

... počítám že 1,6 TDI 77 kW bude mít jiné převody než klasika, ale ani verze 4x4 nebude žádná střela.

+1/0
9.8.2012 8:40

nepetr

Re: Za tuhle cenu to nikdo nekoupí...

Jsou řidiči kteří nepotřebují zrychlovat za 6 vteřin a jezdit 250. Letitá 1,9 TDI PD 74KW s haldexem má dostačující dynamiku pro 90% řidičů. Zbylých 10% kteří si léčí za volantem ego musí zacílit na jiný motor;-)

0/0
9.8.2012 18:59

Thor Steinar

Re: Za tuhle cenu to nikdo nekoupí...

Řekl bych že je to tvůj subjektivní pohled na věc. Jak jsi došel k tomu, že pro 90% řidičů je to dostačující?

0/0
10.8.2012 11:52

nepetr

Re: Za tuhle cenu to nikdo nekoupí...

Tak že 90% řidičů jezdí normálně a slušně. Zbylých 10% jsou debilové a hovada kteří nepatří na silnice, ale na hřbitov.!!

0/0
10.8.2012 21:03

Hrustic

Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Plusy: vyborna pruchodnost a jizda na snehu/blate/mokru, pohodlne parkovani kdekoliv u obrubniku, pohodlnejsi nastupovani do kapku vyssiho auta, na prvni pohled vypada jako bezna Octavia, takze na sebe zvytecne neupozornuje jako Scout (nalepku 4x4 na kufru je lepe nemit)

Minusy: vyssi spotreba - odhaduju tak 3/4 litru, neprijemne prevodovani na muj vkus - velmi krakta jednicka/dvojka a pri tachometrovych 140km/h toci 3000 ot., o vyssi prahy se lepe umazou kalhoty a male deti musi trochu seskocit (podobne pri pristupu do kufru)

Obecne pro ctyrkolkare (skodovkare i hrde subaristy): na tom snehu a blate to oproti predokolce zrychluje a jede uzasne, ale pozor! Brzi to na tom stejne spatne ;-)

0/0
9.8.2012 1:17

diskuter99

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

do mínusů si ještě zařaďte - vysoká cena (oproti konkurenci) + škodovky se vykrádají a kradou jak na běžícím pásu ... a považovat subaristy za stejné čtyřkolkáře jako škodovku .... hmmmmm

0/0
9.8.2012 10:24

Hrustic

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Ja to teda pojal hlavne z pohledu uzivatele, ale mate pravdu. Statistiky kradezi mi delaji trochu vrasky. Hlavne kvuli radiu s navigaci. Sekal bych jim ruce - i tem co si to pak kupuji na Aukru.

S tou konkurenci uz to tu parkrat zaznelo, ale nikdo mi nedal jediny priklad srovnatelneho kombiku s pohonem vsech kol. Me nic nenapada ...

Subaristy trochu nechapu. Urcite jsou to kvalitni auta s velkou tradici (pro me, krome Legacy kombi, oskliva), ale proc se vzdycky vyroji pod clanky o haldexu?? Driv byli hrdi na to, ze Subaru nedela diesly - to uz neni pravda. Ted se chytaji haldexu, ale i tohle jim pomalu konci. Pokud by byli opravdu tak na vysi, tak jim nestoji za to navazet se do sprostych obycejnych Skodovek ;-)

0/0
9.8.2012 13:00

Franta Prudil

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Legacy 2.5 je výborné pohodlné tiché a úsporné auto. S výbornými jízdními vlastnostmi. O2 4*4 takové nemá.

0/0
10.8.2012 7:28

billa98

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

tak vyssí svetlá výska asi o 15mm je fakt desnej rozdíl :-) Ale jinak díky za rozumnej príspevek R^

0/0
9.8.2012 12:13

Hrustic

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Ja cetl neco o 4 centimetrech, ale i to mi prijde teoreticky zanedbatelne. Pravdou je, ze kdyz jsem do toho presedl po 9 letech z Golfa (mezitim jizdy z beznou sluzebni Octavii), tak jsem prvni tydny mel dost spatny pocit pri vystupovani - trvalo znatelne dele nez se noha dotkla pevne zeme. O obrubniky jsem vzdycky vsude drhnul a ted ani nahodou a 3-lety syn do toho trochu splha ... Asi to neni jen svetlou vyskou, ale snad i tvarovanim narazniku nebo polohou sedadel (?), nevim.

0/0
9.8.2012 12:44

Thor Steinar

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Další zápor je, že hnusné auto se s tím oplastováním stalo doslova zrůdou, které překoná jen Yeti. Zejména v kombinaci s červenou. A pak ten strašnej traktorovej zvuk :-/

0/0
10.8.2012 11:56

Franta Prudil

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Točit 103 Kw disel 2.0 tdi s 350Nm na 3000 ot/ min při 140 km/h je hodně "zoufalé" !!. (a to navíc s tzv. 6 stupňovou převodovkou :-) ) Podle mě v tom autě musí být utrpení jet 160 km/h a víc. Protože disel jak se točí nad 3000 ot, tak to většinou jsou akorád vibrace, hluk a konec tahu. O spotřebě nemluvím. To v Avensisu si pěkně člověk nastaví tempomat na 180 na německé dálnici. K tomu nějakých 2800 ot/ min. Klídek, ticho, pohoda.

0/0
14.8.2012 11:05

Hrustic

Re: Prakticke zkusenosti s Octavii 4x4 (stare 2.0 TDI)

Jo, je to nejvetsi zklamani z toho auta. Nad 140 km/h, ale jezdim malokdy a "160 km/h a víc" temer nikdy, tak uz jsem si zvykl ... To auto je proste delany k tahani obytneho privesu, ktery bohuzel nemam :-)

Zajimalo by me kolik to toci o novejsiho dvoulitru common rail nebo kolik s tim toci bezna predokolka nebo RSo.

Holt priste (za hoooodne let) si budu pri vyberu auta vsimat i takovych parametru. Ale mezi nami - Toyota to asi urcite nebude ;-)

0/0
14.8.2012 19:58

jarafara

:-O

Tohle s mou Hondicí nedám..... http://www.youtube.com/watch?v=Y-YeJtFhLW4

0/0
9.8.2012 1:07

jarafara

Re: :-O

http://www.youtube.com/watch?v=00vqfpfFdGk&feature=related

0/0
9.8.2012 1:11

jarafara

Re: :-O

http://www.youtube.com/watch?v=Bnbo3MN3No0&feature=related

0/0
9.8.2012 1:20

RBrider

Mne se design i vcelku líbí

Ale vzhledem k ceně vs technika je to hodně trapné Rv

+1/0
8.8.2012 23:03

Zombot

Re: Mne se design i vcelku líbí

Tak už to u Škodovek bývá. Pokud by byly ceny aut jako před řekněme deseti lety, tak bez problému, ale vzhledem k tomu, co a za kolik dnes nabízí konkurence, mi koncern obecně přijde dost předražený.

0/0
9.8.2012 0:18

nepetr

Re: Mne se design i vcelku líbí

Když si něco nemůžeš dovolit neznamená to že je to předražené, jen je to pro tebe nedostupné. Jsou lidé pro které je předražené i auto za 160 000,-. Znám taky ty kteří haní Octuli proti i30, ale na otázku kdyby byli ceny srovnané tak by si 90% koupilo Octuli než i30:-/

0/0
9.8.2012 19:06

Thor Steinar

Re: Mne se design i vcelku líbí

Octule ;-D Kam na ty buransko tuningový názvy chodíš? Jetě napiš Fabča a Yetík. Jak řikáte s klukama Superbu a Roomsteru? ;-D

+1/0
10.8.2012 11:59

nepetr

Re: Mne se design i vcelku líbí

jejda ty jseš tak vtipnej ty woe. Jsem se málem podělal smíchy;-D

0/0
10.8.2012 21:04

venecek.nebo.rakvicku2

Jinými slovy:

Manažeři v Německu zjistili, že je o čtyřkolové O. zájem, tak dovolili závodě v ČR ještě nějaké na poslední chvíli vyrobit, protože by z toho mohlo něco kápnout ;-D

+2/0
8.8.2012 22:17

Hra11

Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

Co jste vymysleli Vy a čím jste pohli světem? Umíte také vůbec něco jiného? Já jsem přesvědčen, že byste ho ani nedokázali rozebrat a složit. Jen tak na okraj. Jinak jsem nositelem jednoho patentu.

0/0
8.8.2012 20:25

katano

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

ABSOLUTNÍ SOUHLAS s panem HRA11.

        PS : Haldex je to samé co 4 x 4 např. od JEEPU, tečka. :-P

0/0
8.8.2012 20:28

lucky fox

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

nositel jednoho patentu;-D;-D;-D boze to je mongol;-D

+5/0
8.8.2012 20:38

Honza K.

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

Pán je asi znalec a nositel patentu na rozum :-)

0/0
9.8.2012 22:17

zbiro

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

Konečně někdo fundovaný, prozradte mi tedy proč to při připojování a odpojování dělá takové rány? Je to slyšet v kabině, mě to nepřijde normální.

+1/0
8.8.2012 20:41

nepetr

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

Jaké rány? Jezdil jsem se třemi superby a třemi octaviemi s Haldex a žádné rány jsem nikdy neslyšel a to jsme si užíval jízdu na sněhu. Tak nevím ono to bude asi řidičem a ne autem. Ano první generace neměla moc kultivované připojení v případě že "řidič" držel plyn na podlaze:-/

0/0
8.8.2012 21:40

Hrustic

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

Jezdim s Octavii 4x4 skoro rok a nechapu o cem mluvis ;-)

0/0
8.8.2012 22:04

Franta Prudil

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

Tak to bude asi nějaký haldex před smrtí. Já jediné co občas slyším třeba na volnoběh, je čerpadlo haldexu. Které se občas zapne nachvilku. Bohužel i v létě ve 30 °, když člověk jede jak beránek:-)

0/0
14.8.2012 10:20

diskuter99

Re: Chci se zeptat těch, co kritizují Haldex?

víte, ona historie zná spousty příkladů, kdy horší zvítězil jen proto, že byl komerčně úspěšnější - jen namátkou Betamax x VHS (tady rozhodlo porno), OS/2 x wins a jiné a jiné

0/0
9.8.2012 10:22

komisař Zdychynec

opravdu nechápu ty tupé přispěvatele

kteří budou stále dokola srovnávat haldex s trvalým 4x4...

0/0
8.8.2012 20:15

nepetr

Re: opravdu nechápu ty tupé přispěvatele

To je tak když tomu někdo nerozumí a ještě k tomu nemá ani jedno a nikdy neřídil auto ani s jedním systémem.

0/0
8.8.2012 21:42

Bubaak1

Re: opravdu nechápu ty tupé přispěvatele

spíš protože lidi si přečtou nahon na všechna a nečtou dál R^

0/0
8.8.2012 22:02

lucky fox

ajajajajaj

A zase cesko v plne krase, uz vidim jak si luza na super vyhodny lizing kupuje auto za 600, aby si upevnila socialni statut;-D

+1/0
8.8.2012 19:37

katano

no KONEČNĚ >>>>>>>>>

>>>>>>>> hned si dvě Octavie Scout 4x4 s mezinápravovým diferenciálem - KOUPÍM.

Už jsem skoro koupil dva Nissany PATHFINDER 4 x 4.

       PS : to je - REALITA.:-P

0/0
8.8.2012 19:14

WebFilozof

Re: no KONEČNĚ >>>>>>>>>

Ne, to není realita.

0/0
8.8.2012 20:06

katano

Re: no KONEČNĚ >>>>>>>>>

Proč ? ? ?

      PS : Škoda Octavia Scout 4x4 je lepší volba než Nissan, který vlastní poruchový RENAULT  ! ! ! :-P

+1/0
8.8.2012 20:26

RBrider

Re: no KONEČNĚ >>>>>>>>>

Sám jednoho rencka sedláš, pokud ne tak si nebetyčný lhář ;-€

0/0
8.8.2012 23:07

JeFFik

Re: no KONEČNĚ >>>>>>>>>

je to nebetyčný lhář a flamer ;-)

+1/0
9.8.2012 1:13

JanictooN

Re: no KONEČNĚ >>>>>>>>>

Ne není to lhář, Renault je opravdu pěkný šmejd.

0/0
12.8.2012 15:28

Franta Prudil

4*4 nic není zadarmo

Akorád dražší garančky, vyšší spotřeba, znatelně vyšší ztráty třením, nižší max rychlost, vyšší složitost a hmotnost, vyšší otáčky na dálnici. To je 4*4.

0/0
8.8.2012 18:56

nepetr

Re: 4*4 nic není zadarmo

Dražší garančky? Vyšší spotřeba? Znatelně vyšší tření? Nižší max. rychlost je myšleno o 10km/h? Složitost a hmotnost? Vyšší otáčky na dálnici? U HALDEXU? JEDNA HOVADINA ZA DRUHOU. TO JE VÁŠ PŘÍSPĚVEK;-D

+1/0
8.8.2012 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.