Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Na výstavě amerik má hlavní roli Werichův bourák

Vůz dělaný na zakázku pro senátora New Yorku Joea Gallibera, auto, jímž jezdil Jan Werich i automobil, který vyrobil syn Henryho Forda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

simcacentrum

Weichovy ameriky

S největší pravděpodobností nebyl tento Dodge Werichův. Žádný Dodge nebyl nikdy Werichův. Werich měl po válce pouze dvě ameriky, Chevrolet a Buick. Tato Polara je na prodej, proto možná tyto zavádějící informace o bývalých vlastnících. :-/

0/0
23.9.2012 11:44

IVANA FAK

to jsou TAK krásný auta!

hrdý, elegantní...krásný..žravý, hlučný, neekologický, jojo. Žrádlo. Ale hlavně jsou elegantní. Dnes se z USA importují předevší řvavé žravé KRABICE S KOMÍNY , ne auta.

Hola Hola, netušil jsem, že Werich měl takovou hrdou káru! By mě zajímalo, kde bral na benzín :-))) myslím ž e moc nevydělával v době, kdy už měl tohle auto, byl už těžce nemocný důchodce. No nicméně je to jedno...jako maldý zdravý pětatřicátník se do ameriky zamiloval, jezdil tam Lincolnem ročník 1933, který prý předtím patřil gangsterům..taky straně hluičný, žravý,ale hrdý vůz. Panceřovaný:-))) Luxusní, těžký..neměli na něj..taky jim ho rozthl mráz..tedy blok motoru. Ale užívali si ho , s Voskovcem. takový auto má člověk jednou za život, to nekouká na ten vír v pěněžence.

+1/0
10.8.2012 18:09

taknevim

Krásné káry, ale do baráku bych to nechtěl.

0/0
9.8.2012 15:28

pavelthelong

Werichuv vuz

to uz jednou idnes ( v r. 2006) psala o Buicku, ktery patril udajne Janu Werichovi v r. 1953, navic s drobnou prihodou ze zivota JW. Ma to ale drobny problem, podle fotek se dotycny vuz vyrabel asi az v r. 1955. Dodge z obrazku zde je natolik extravagantni, ze by s nim byl JW urcite mnohokrat fotografovan. Zadna takova fotka ale neni k nalezeni. Takze bych veril, ze patril jinemu Werichovi. Treba ve Florencii zije John Werich, spisovatel a designer. Jan Werich z Prahy se treba v dopisech Voskovcovi zminoval casto o VW Variant, na ktery byl velmi pysny.

0/0
8.8.2012 19:44

Hans N.

Re: Werichuv vuz

Nechci a nebudu p.Wericha kritizovat.Vážím si ho. Jen se podivuji zda-li to je možné a osobnně proč ne? O jeho práci za valuty jsem slyšel v pořadu od jeho kolegů -herců a režisérů! Nic idilického o něm ve spojitosti s prací na Panu Tau bohužel neříkali. Trval pouze prý na svém honoráři za bony což vše komplikovalo a byl velmi mrzutý. V r.1968 byl zrovna např.ve Vídni u přátel atd. Tak asi mohl mít i Dodge.S autama které měl rád se fotil docela často.

0/0
8.8.2012 20:58

pavelthelong

Re: Werichuv vuz

dost informaci je ve vydane korespondenci V+W. Z te taky vychazim  Cesta do Vidne v r. 1968 nebyla nic zvlastniho. V tomto roce vycestovala snad 1/3 Cechu nekam na Zapad. Pred tim a potom to neslo.

0/0
8.8.2012 21:55

moje.maličkost

byla jsem tam

a myslím, že v této galerii chybí ty nejzajmavější kousky jako pohřebák či naopak svatební vůz anebo třeba hornet, který je tak známý z pohádky auta.

Jinak v soutěži o nejhezčí auto jsem dala hlas gran torinu:)

0/0
8.8.2012 14:51

Dewils1

Re: byla jsem tam

Takže to stojí za to tam zajít ? :-P

0/0
8.8.2012 14:56

moje.maličkost

Re: byla jsem tam

isto ja:)

0/0
8.8.2012 17:09

Dewils1

Re: byla jsem tam

dobrá:-) 50 kč obětuju:-)

0/0
8.8.2012 17:36

IVANA FAK

Re: byla jsem tam

Padesátka za tak krásná auta? To je zadarmo!!! Dnes zaplatíte za vstup za autosalon mnohem víc a uvidíte samou sterilní nudu a blbé modelky. Nezájem, chci auta.

0/0
10.8.2012 18:12

Hans N.

Supeer, ale?

Krásný koráby, Ford Gran Torino to je můj šampion. Jen si nemohu vysvětlit jak herec a velký čech Jan Werich mohl v ´60letech jezdit v Dodge? Můj děda měl 175ku a strýc 1000MB.Komunisti Wericha šikanovali, nemohl hrát...?

0/0
8.8.2012 14:42

petr4770

Re: Supeer, ale?

Já myslím že snad i hrál ne?Je to zajímavé....Tím se ale nechci pana Wericha dotknout...;-)

0/0
8.8.2012 17:42

Hans N.

Re: Supeer, ale?

P.Werich byl hofo fogo se vším všudy i v ´60letech a proto tedy Dodge mohl mít. Např.za práci na seriálu Pan Tau byl placen v devizách apod. Holt někteří jsou si rovnější. Byl to borec a já bych mu klidně jako milovníkovi dobrých aut dopřál i deLorean. Mj.ten tam není???

0/0
8.8.2012 19:35

pavelthelong

Re: Supeer, ale?

prectete si knizky o JW. JW mel pouze neprilis vysoke devizove (dolarove) konto za autorska prava her a knizek, na devizy ale nesmel sahnout a mohl pouze pouzivat tzv. tuzexove bony (poukazky na nakup ve specialnim obchode v Praze). Uz treba americke knizky musel kupovat Voskovec v NY a posilat je postou, stejne jako nektere modni obleceni ( kosile, jeansy.)  Pana Tau neprodukoval Werich, ale Statni filmove studio, ktere take melo vsechna prava a zisky. Posledni film, kde JW psal scenar, je Byl jednou jeden kral z r 1955. Zajimava je Werichova epizodni role v anglicke gangsterce Assignment K z r 1967, to byl ale pouze "stek" Rok 1967-68 byly taky vyjimkou, kdy obcan CSR mohl nejak prijit k zapadni mene. Jinak vlastnictvi cizi meny treba doma byl trestny cin

0/0
8.8.2012 19:58

The_Real_Koudelka

Re: Supeer, ale?

Nejzajímavější je Werichova epizodní role v sovětském filmu "Pád Berlína" z roku 1949, kde hrál Hermanna Göringa.

0/0
8.8.2012 23:54

pavelthelong

Re: Supeer, ale?

PS. asi od r. 1970 mel JW zakaz vystupovani a hrani, pokud byl nekde obsazen ( jedinou vyjimkou byla serie Pan Tau, kde dostal jeste povoleni od statu - taky to byl jeho posledni film -  1972 )  Posledni film, ktery mu opravdu vydelal penize je Svet patri nam z r. 1937

0/0
8.8.2012 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.