Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut padají. Západoevropským trhům hrozí hluboká recese

Západoevropské automobilové trhy by se mohly v důsledku dluhové krize v eurozóně propadnout do hluboké recese. V příštím roce by prodej osobních vozů na těchto trzích mohl klesnout na dvacetileté minimum 11,9 milionu. Vyplývá to ze studie německého Centra pro automobilový výzkum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek25

Tohle musel každý rozumný ....

státní "hospodář" předvídat. Copak se musí stále a stále vyrábět nové "plechové krabice" ? Kde na to ti nezaměstnaní a důchodci budou brát?  Kde budou tyto "krabice jezdit a kde budou parkovat ? Myslíte , že to zachrání  ti naši cikáni žijící ze státních dáfek ? Totéž je i v dalších zemích a nejen Evropy . Na to aby si mohl každý

občan koupit novou " krabici" každých 5 roků nemá 90%  přijmy. To tedy bude pořádný šrumec až začnou výrobci

"krabic " propouštět. Co na to Kalousek? Zase zvýší DPH , co ještě se bude zvyšovat ? Jedině úmrtnost.Rv;-O

0/0
12.8.2012 0:23

809.KocuR

Důsledek šrotovného.

Nelze dlouhodobě vyrábět víc, než se prodá.

0/0
10.8.2012 22:28

Rodnok

Re: Důsledek šrotovného.

Šrotovné nebylo zdaleka všude a skončilo už dávno.

0/0
11.8.2012 12:41

sama_pozitiva

Re: Důsledek šrotovného.

Šrotovné bylo zavedeno v roce 2009, takže ani ne ekonomický cyklus zpátky a už ůbec ne životnost jednoho auta. Takže to samozřejmě vliv má.

0/0
12.8.2012 9:59

rqmark

Žádné světlé zítřky

No nečeká nás žádná světlá budounost. Dlouhodobý propad stavebnictví ukazuje hlubokou krizi. Ale stavebnictví se dá odsunovat - je to dlouhodobý (a drahý) záměr. Ale jak začne padat autoprůmysl, tak je to lakmus že lidé na západě prostě nemaj peníze (my je nemáme celou dobu, ale to je jiná...). Myslím, že krize ještě nezačala... ta teprve přijde. Rv

+2/0
10.8.2012 18:11

Franta Prudil

Re: Žádné světlé zítřky

Stavebnictví bylo přebujelé, nekvalitní a předražené. Nic jiného než po prstech si nezaslouží. Prostě to byl trochu moc boom.

+1/0
11.8.2012 9:09

tomtop

Re: Žádné světlé zítřky

problém byl a je hlavně v tom, že nikdo za nic nenese zodpovědnost. Když zjistíte závadu po kolaudaci, máte smůlu. Nikdo už neřeší, že kolaudace proběhla v kanceláři a ne na stavbě ...

0/0
13.8.2012 11:48

Franta Prudil

ha

Tak můžou udělat nějaký trochu skromnější prodej. (nemusí ty prodejní paláce být tak okázalé). Mohou konkurovat levnějším servisem, nebo garancí, že to auto bude nějakou dobu fungovat.. Možnosti jsou. Ty náhradní díly taky nemusí být tak předražené.. Ale je sranda, že bylo dobré tdi. Po 10 letech vývoje tdi je lepší koupit 1.6 benzín, který je starý 20 let a starší a horší než to původní tdi. Protože bude spolehlivější a ve výsledku levnější. Tomu říkám vývoj :-)

+1/0
10.8.2012 15:23

Frantizsekk

Re: ha

Ja jsem tdi za 1,6 benzin vymenil a nelituju. Vubec mi horsi neprijde- na moji jizdu staci, jenom menim olej a ten litr na sto se mi vrati jinudy

0/0
11.8.2012 16:37

LaHa1

Že neprodávají frantíci se nedivím.

Měl jsem (mám) Citroena Berlingo z roku 1999. Každý víte o co jde. Známý Citroena Berlingo 2009,nejnovější model.Naprosto nesrovnatelné.Bohužel však ve prospěch toho z r. 99. Pohodlí a hlavně kvalita zpracování a použité materiály v tom novém jsou krok zpátky.Už bych si nový nekoupil.

+1/0
10.8.2012 12:26

Hroznej_puberťák

Re: Že neprodávají frantíci se nedivím.

Jo, to platí pro většinu francouzské produkce. Čím novější, tím větší průs...švih.

0/0
10.8.2012 20:41

J.K. 4

HURÁÁÁÁ !!!!!!!

Státem masivně subvencovaný masový automobilismus se začíná hroutit jako domeček z karet. Žádná škoda, však už je všude tolik popelnic, že se skoro nedá hnout. A celý ten blázinec akorát spotřebovává zdroje.

Aspoň lidi zase začnou dělat něco smysluplného R^R^R^

+2/0
10.8.2012 10:39

Deus Vult !

Re: HURÁÁÁÁ !!!!!!!

A co?

0/0
10.8.2012 10:58

J.K. 4

Re: HURÁÁÁÁ !!!!!!!

To, co není nikým dotováno nebo násilím prosazováno. Ano, máte pravdu, v dnešní době už je docela těžké něco takového najít. EURv

+1/0
10.8.2012 11:21

jarafara

Re: HURÁÁÁÁ !!!!!!!

Ano smysluplného, ale co to má být jsem se nikdy nedočetl. Plácnutí do vody..klasika :-)

+1/0
10.8.2012 12:55

809.KocuR

Re: HURÁÁÁÁ !!!!!!!

Masivně subvencovaný? Myslíš daň z paliva kolem 50%? Stát loni vybral na spotřebních daních z benzinu a nafty 81 miliard korun. Plus DPH. To je dalších 50 miliard. Plus mýto silniční daň, dálniční známky. 20-25 miliard.

Celkem nějakých 150 miliard plus DPH z prodeje silničních vozidel. Rozpočet SFDI je cirka 70 miliard. Polovina jde do železnic.

Takže masivně dotovaný automobilismus státu nese zhruba čtyřnásobek vložených peněz. To je urvat-drát dobrý kšeft.

0/0
10.8.2012 22:47

sama_pozitiva

Re: HURÁÁÁÁ !!!!!!!

V ČR to bude spíš ta mega hrůza u Kolína a Nošovic. Ale řeč byla o západoevropských trzích. Tam je totiž krásně vidět, jak státem masivně subvencovaný automobilový průmysl, který prostě na konkurenci z východu nemá, musí zlevnit a zlepšit se. Odbory, šrotoné a podobné komunosocialistické debility, musí automaticky skončit vždycky. Saaba, Rover skončil, a tohle ještě čeká minimálně někoho z trojice Opel, Peugeot nebo Citroen. Já to vidím na Peugeot, který buď projde hlubokou restruktulizací, nebo prostě zahyne udušen odbory.

0/0
12.8.2012 9:56

Hroznej_puberťák

Re: HURÁÁÁÁ !!!!!!!

Není náhodou Peugeot a Citroen jedna fabrika?

0/0
12.8.2012 10:18

Frantizsekk

lidi nemaj prachy

Naopak paprdove je maji a u nich vytezi solidnost- proto se dari vw, audi, bmw...i ty skode nasi. Na vyhazovani za francouze a italy neni. A obycejny stastlivec, co si horko tezko poridil na leasing, si to taky dvakrat rozmysli.

0/0
10.8.2012 0:56

Horle

Re: lidi nemaj prachy

člověk, který píše slovo "vítězí" s Y, si snad nevydělá ani na Dacii, natož na VW :)

+1/0
10.8.2012 9:52

Deus Vult !

Re: lidi nemaj prachy

;-DR^

0/0
10.8.2012 10:58

tmf

Re: lidi nemaj prachy

znám jednoho co se neumí ani podepsat, o čtení ani tušení a přesto má vilu, auta. Na čtení a řízení má lidi. Podniká jen podle pocitu a jde mu to.

+1/0
10.8.2012 12:09

Nannius

Re: lidi nemaj prachy

podnika a neumi se podepsat? Divne...

0/0
10.8.2012 18:32

Frantizsekk

Re: lidi nemaj prachy

A ja znam znamyho, co zna jeste bohatsiho a blbejsiho.

0/0
10.8.2012 23:50

Frantizsekk

Re: lidi nemaj prachy

Asi jsem myslel na neco jinyho... jinak jsem mel vzdy z diktatu za 1. To jsem snad nepsal ja :)

A ty si dej pohov, kamo

0/0
10.8.2012 21:48

tomtop

Re: lidi nemaj prachy

to se moc pletete ... nemálo lidí geniálních ve svém teoretickém oboru neumí gramatiku ....

0/0
13.8.2012 11:57

809.KocuR

Re: lidi nemaj prachy

myslíš tu solidní automobilku se solidním motorem, kterému se po 70 tisích rozpadá rozvodový ŘETĚZ?

0/0
10.8.2012 22:49

Frantizsekk

Re: lidi nemaj prachy

Nesnaz se tu o rany na komoru, tady jde o dojem solidnosti.

0/0
10.8.2012 23:48

Lovec lebek

Re: lidi nemaj prachy

Zatim jsem neviděl jedinou fotku, těch údajně poruchových rozvodů.

0/0
11.8.2012 12:30

potooczech

Hmm

Ona je otázka, zda je to opravdu recese nebo zda prostě jenom splaskla úvěrová bublina, půjčené peníze se nyní místo dalšího utrácení musejí začít splácet a vše se dostává do normálního stavu, kdy si prostě můžeme koupit jen to, na co si vyděláme nebo co jsme schopni splatit.

Evropa rostla na dluh. Ten dluh se nyní musí splatit. Bohužel většina evropské výroby se přesunula do Asie, takže ono najednou je problém vůbec vydělat nějaké finance na splácení dluhů a pak ještě mít další na nákupy.

Spotřeba rostla uměle na dluh a ta bublina teď prostě splaskla. Bohužel výrobci aut se horentně přizpůsobili oné bublině, navyšovali produkci a teď to nemají komu prodat. Doufejme jen, že nedojde na dotace a že se trh prostě sám pročistí. Někdo to holt odnese a zkrachuje, ale o tom to je. I na velké společnosti může dopadnout riziko podnikání a nepřipravenost na aktuální situaci na trhu.

+6/0
9.8.2012 23:26

fr-mottl

Re: Hmm

jak jiz spravne upozornil ing. J. Paroubek, statni dluhy se nesplaci!

Stat neni rodina, u  ktere je mozno omezenim vydaju _nenarusit_ prijmovou stranku.

Prosim obcany, aby to konecne pochopili.

Dekuji.

0/0
9.8.2012 23:29

potooczech

Re: Hmm

Koho zajímá plnouparouback ? ;-D

+2/0
9.8.2012 23:34

Fungy

Re: Hmm

a Miroslavovi jsi to řekl, aby nebyl opět překvapenej?

0/0
10.8.2012 0:12

Franta Prudil

Re: Hmm

Tak, ale pak je tam ta druhá síla. Síla paniky a takových článků, kdy se najednou všichni snaží děsně šetřit. 20 let utráceli, ale teď se najednou musí šetřit. Protože bude krize! A to samozřejmě výrobci, kteří musí zaměstnance platit stůj co stůj nebo vysolit odstupné pošle do bankrotu... Já myslím, že to není jen o tom, že by byl Fiat tak špatný, ale že se mu asi hroutí domácí trh.. A kvůli čemu? Jen proto, že stát dluží 120 % HDP (což by byl problém jen z části) ale lidi se k tomu rozhodli, že si udělají krizi.

0/0
10.8.2012 15:03

TYGR.NET

Také je pitomost každým rokem dělat nové modely,

když jsou postavené na jednom základu .... taky u některých vozů už je to s tím designem dost přehnané, skoro to jde až do úpadku. Proč by designér nemohl pro automobilku pracovat externě, dejme tomu jednou za pět let .... jistě by to prospělo na všechny strany ... sotva něco narýsuje, tak aby začal znova. Nejvíce mne fascinují různé facelifty, které se tak vylepšují, že první verze toho vozu bývá stejně nejhezčí.

0/0
9.8.2012 22:52

Franta Prudil

Re: Také je pitomost každým rokem dělat nové modely,

sv. pravda.

0/0
10.8.2012 15:06

Ahmad Žalud

...taky je to kravina

...představte si že by výroba aut neustále rostla a rostla ,neoliberální ekonomové by z toho byli mokří,ale kam bychom ty auta na na naší malé kulaté zemi naskládali ? Do patra,nebo je vystřelovali na měsíc ? A tak je to ze všim.Růst růstu pro růst je totaální hovadina na omezené kouli s omezenými zdroji ;-D

+8/0
9.8.2012 21:39

jugina

Re: ...taky je to kravina

netušila jsem, že Paroubek a jeho tehdejší ekonomická skvadra, co tolik až hystericky plédovali za šrotovné a měli tolik obav o to aby se udržela výroba aut na max. výši, měli nebo mají něco společného s neoliberárním ekonomickým směrem.

+1/0
9.8.2012 22:12

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: ...taky je to kravina

a znate vubec argumentaci ktera provazela srotovne ? dost pochybuju, protoze vase replika nema sebemensi logiku v kontextu toho co napsal clovek na ktereho reagujete

+1/0
9.8.2012 23:43

král

Re: ...taky je to kravina

Poslední dobou se tu velmi často v diskusích vyskytuje výraz neoliberální .... Můžete mi prosím někdo pokud stručně a výstižně objasnit rozdíly mezi oním neoliberálem a oním "starým dobrým" liberálem?

0/0
9.8.2012 22:27

Bob-an

Re: ...taky je to kravina

"Neoliberální" je moderní označení pro všechno špatné a hloupé, s liberalismem zjevne nemá nic společného.... začal s tím keller, a pak se to chytli internetoví diskutéři...

+1/0
9.8.2012 23:04

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: ...taky je to kravina

jestli mate dojem ze se slovem neoliberalni zacal keller tak dokazujete ze nevite o cem mluvite. a tudiz je sokujici ze se mate potrebu vyjadrovat ;-D

0/0
9.8.2012 23:42

Bob-an

Re: ...taky je to kravina

Netvrdim ze slovo "neoliberalni" vynalezl keller, ale s oznacovanim ruznych kravin na neoliberalismus u nas je pomerne znamy .....

0/0
10.8.2012 0:09

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: ...taky je to kravina

liberalismus klasicky to je neco co vychazi ze smithe, co uznava, stat, spolecnost, hodnoty apod.

neoliberalismus je jedna vec ve dvou. retoricky je to jakysi nesmyslny anarchokapitalismus hledajici idealy v neexistujicich utopiich a predelavani historie a prakticky je to redukce statu ve prospech velkych spolecnosti (s hubou plnou frazi o tom ze jde samozrejme o svobodu a ze vsichni kolem jsou socialisti ci komunisti a tak)

0/0
9.8.2012 23:45

sama_pozitiva

Re: ...taky je to kravina

Redukce státu je ve prospěch všech pracujících a samostatně myslících lidí či podnikatelských subjektů. Jedno zda velkých či malých. Upřímně raději budu pracovat v nadnárodní společnosti než ve společnosti takřka bezvýznamné.

0/0
12.8.2012 10:07

superkutil

Lidi nechtějí investovat do aut.

Cena neodpovídá kvalitě a provozní náklady jsou neúnosně vysoké. Nechat si starší vůz s atmosférickým motorem je nejlepší investice.

+1/0
9.8.2012 20:54

Erinee

Re: Lidi nechtějí investovat do aut.

Je to tak. Ja mam uz dlouho Mondeo, ted je mu 10 let, benzin, vybava, za kterou se krute jeste dnes plati, opravy neresim temer zadne. Co mi da navic nove auto stejne tridy, za ktere po odecteni ceny za me stare vyplaznu min. pul milionu? Ja tvrdim, ze vubec nic. Snad jen bezpecnost je dnes trosku lepsi.

0/0
9.8.2012 22:14

fr-mottl

Re: Lidi nechtějí investovat do aut.

Mondeo je zvlastni pripad. My meli taky jeden 13 let a klidne by to auto mohlo slouzit, kdyby nam to nenabourali.

Mondeo bylo koncipovano Fordem jako model pro vstup do stredni tridy a jeho vyvoj tenkrat u Fordu vsechno postavil na hlavu. K tradicne dobrym motorum pridali rozmyslenou karoserii a zvysili na sve pomery neobvykle kvalitu.

Naslednici Mondea uz takovi nikdy nebyli a nebudou. Ford se tim autem chtel proste tenkrat prezentovat v jinem svetle a bylo ta take tenkrat auto roku. Ford je podle me na zapade neco pro pracujiji tridu a tim Mondee chteli ten image trochu poupravit.

0/0
9.8.2012 23:34

809.KocuR

Re: Lidi nechtějí investovat do aut.

Koupě auta není investice. Koupě auta je spotřeba. Investice je něco, co má v čase nějakou návratnost. První nataknování nádrže srazí hodnotu auto o skoro čtvrtinu prodejní ceny. Investiční nákup vypadá jinak.

0/0
10.8.2012 22:57

Hroznej_puberťák

Re: Lidi nechtějí investovat do aut.

Hm, a já zrovna nedávno do jednoho auta investoval...

0/0
10.8.2012 23:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.