Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Rallymonstra Audi trénovala v 80. letech u Slušovic

V Dešné nad Slušovicemi vznikl v polovině osmdesátých let testovací polygon, na kterém chtělo Audi v utajení železné opony testovat své rallyové speciály. Objevilo se tu i bájné monstrum pro skupinu B. Byl u toho i Leo Pavlík, legenda českého rallysportu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čavéz

tento

vůz jsem obdivoval S1 aS2 to ještě u Audi uměli dělat auta což dnes neumí!

0/0
14.8.2012 1:25

Palatin

Tyyyyyyy Folle! Hned tam jedu ze Slusek!

Tyyyyyyy Folle! Hned tam jedu ze Slusek!

--Helmut von Jeep Rubicon.;-)R^

0/0
13.8.2012 16:02

Paglia Orba

likvidace JZD Slušovice

byl největší porevoluční zločin ........:-/

+2/0
13.8.2012 8:12

radim36

Re: likvidace JZD Slušovice

Co mohli Slušovičtí taky jiného čekat, když byli 15 let presentováni komunistickou propagandou  jako výkladní skříň socialismu a když zároveň díky kapitalistickému způsobu hospodaření dokázali ke konci socialismu vyždímat z okolního socialistického prostředí, všelijakých socialistických JZD a podniků prakticky neomezenou finanční částku.

A když navíc ještě zpychli a začali si myslet, že nad Slušovice není.......

Havel a jeho "temné slušovické nitky" byla jen poslední kapka. Krachli by i bez Havla, jenom možná o něco později. V podstatě nebyli nikdy nic jiného než zbohatlí vesničtí jezeďáci , nedokázali se po roce 1989  přerodit  ve funkční společnost typu velké mezinárodní korporace.

Kterou dneska úspěšně buduje třeba Světlík ve Vítkovicích nebo třeba Šmejc, Babiš  a pár dalších dnešních českých boháčů.

0/0
13.8.2012 11:51

zabam

Byla to i palácová revoluce

Čubovi podtrhli stoličku zejména ti, kterým Čuba po roce 1968 dal práci, a to mnohým velmi lukrativní, když je vyhodili z partaje a čekala je jenom lopata.

Jinak ta likvidace JZD Slušovice bylo společně s vaničkou i vylité dítě. A Slušovice nebyly samotné, zlikvidovaly se prakticky všechna JZD a mezi nimi mnohá velmi prosperující.

Nu což, jídla je v supermarketech stále dost a Češi sbaští v uzeninách skoro všechny vepřové kůže z Evropy, jimak by to byla jenom druhotná surovina buhví na co.

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.8.2012 21:41

Honx

Re: likvidace JZD Slušovice

Jako většina "socialistických" podniků se zlikvidovali sami. Navíc v tom trendu některé firmy pokračují i dodnes.

0/0
13.8.2012 15:32

Homer _9

Re: likvidace JZD Slušovice

fízláckoestébácká "výkladní skříň"...

Jsou dva přístupy k tomuto "zázraku":

1) tvůj - naivně idealistický o "komunistickém zázraku"

2) realistický - kdy si každý soudný položil otázku, proč sakra v této zemi nemůže každý - ale úplně každý - svobodně podnikat stejně jako estébák Čuba, kterému bolševici dali jakýsi monopol a pak si z něj udělali propagandistickou Potěmkinovu vesnici...

Vždyť to vedlo jenom k absurditám, taková pr*el světa a měla hypodrom, autodrom a bůhví co ještě... Jenom ten kosmodrom už nestihli, celá ta rudá nesmyslná mašinerie zkolabovala. Naštěstí..

0/0
17.8.2012 4:49

shorticek

Jednoduchá rovnice

za komunistů byl Čuba ze začátku neoblíben (pro svůj "západní styl" řízení podniku), potom, jak Slušovice začaly vydělávat, tak se staly výkladní skříní socialistického zemědělství. Po revoluci to byl "nenáviděný socialistický podnik" vedený komunisty a podařilo se jej zlikvidovat (Čuba pak přesunul vedení na Slovensko,ale to nepomohlo).

Ta rovnice má jednu velkou neznámou-komu záleželo na totálním zlikvidování kdysi úspěšného podniku (mj. s vlastní bankou, systémem plateb zaměstnancům a podnikům, i třeba nákupy "do tašek a domů").

Dnes máme neefektivní zemědělství, které polyká dotace i za neobdělanou půdu, potraviny s různými "dobrotami" (viz Polsko) dovážíme ve velkém. Čekání na dalšího Čubu asi bude mnohem delší....

+2/0
13.8.2012 6:27

PatrikChrz

Re: Jednoduchá rovnice

Celý hospodářský zázrak Slušovic stál a padal na výjimce z hospodaření s devizovými prostředky. Běžnou praxí bylo, že pokud podnik něco vyvezl do kapitalistické ciziny měl povinnost směnit cizí měnu za státem řízený kurz (který byl pro podniky velmi nevýhodný). Pokud chtěl něco dovézt musel žádat o příděl devizových prostředků na daný účel (což nemuselo být schváleno) a pokud mu byla směna schválena musel je opět velmi nevýhodně nakoupit (třeba i o 100 % dráže, než je předtím prodal).

Slušovice si mohly získané devizové prostředky ponechat a použít na nákup zboží (které pak prodaly na tuzemském trhu několikanásobně dráže), materiálu či technologií. S příchodem volné směnitelnosti koruny o tuto výhodu přišly.

To všechno další (např. způsob řízení) jejich postavení mohlo jen vylepšit (pokud to bylo dobré) nebo zhoršit (pokud to bylo špatné), ale ve srovnání se "steroidy", kterými byla právě výjimka z hospodaření s devizami to bylo naprosto nepodstatné.

+2/0
14.8.2012 2:51

radim36

Re: Jednoduchá rovnice

Tak nějak to bylo.

Osobně si myslím , že někdy v letech 1980 - 85 začaly Slušovice přerůstat Čubovi přes hlavu. Možná soudruzi tlačili na to, aby se Slušovice stále zvětšovaly.........

Jestli měl Čuba Slušovice dlouhodobě zachovat, tak v té době měl pravděpodobně šlápnout na brzdu , zpomalit nebo zastavit růst.

V té době každý rok Slušovice zakládaly další a další odštěpné provozy s řádově desítkami až stovkou zaměstnanců , kteří se zabývali nějakým dalším podnikáním jiným od předchozích, kde se dalo v socialistickém Československu slušovickými metodami dobře vydělávat. A do Slušovic se zdaleka stahovali lidi, kteří sice uměli dobře a tvrdě pracovat, ale taky byli bezcitní a bezohlední. A zvyklí na vysoké příjmy. Dokud byl kolem socialismus, drželi se Slušovic,protože jinde by neměli šanci na takové výdělky. Jak se to ale převrátilo do kapitalismu, chtěli si každý urvat svůj vlastní privátní kousek k podnikání a Slušovice tak roztrhali a rozkradli.

+1/0
14.8.2012 17:14

radim36

Re: Jednoduchá rovnice

Já ještě doplním, že žádat o devizové prostředky jiný podnik mohl, ale ty mu byly přidělen za rok, dva roky nebo klidně i za 5 let. Podle toho, jak moc se ředitel firmy znal s těmi úředníky v komisi, co to rozhodovali nebo s vysokými komunistickými papaláši, kteří to protlačili.

Takhle třeba zařízli výrobu Didaktiků Gama. Svým způsobem konkurence Slušovic. To byla kopie veleúspěšných počítačů ZX Spektrum vyvinutá čechy v nějakém výrobním družstvu. Jenže na ně bylo třeba zahraniční elektronické součástky. Na sérii pouhých pár tisíc kusů.  Kdyby je dostali hned, stihli by dobu, kdy Sinclair Spektrum a jeho kopie šly na západě na dračku a vydělali by na tom oni i stát.  Čekali tuším dva roky, než dostali příděl devizových prostředků, mezitím se na západě objevili novější lepší počítače a české Didaktiky Gama se tam staly neprodejné. Nakonce se prodávaly u nás v papírnictvích a podobných obchodem neznalci  a byly to ležáky.

0/0
14.8.2012 17:26

Levicovy.Pravnik

a to ještě Čuba

musel vystudoval VÚML.

0/0
12.8.2012 20:51

radim36

Re: a to ještě Čuba

Pokud je mi známo, Ćuba vystudoval u Bati.

0/0
12.8.2012 22:51

Levicovy.Pravnik

Re: a to ještě Čuba

jj a pak si dodělal maturitu. na youtube jsou asi 4 díly o jeho životě v JZD. A říkají tam,že ho poslali studovat VÚML.

0/0
12.8.2012 23:01

zabam

F. Čuba maruroval na SZTŠ v Opavě

a Vysokou školu zemědělskou vystudoval v Praze v letech 1955 - 1960. Se školou to jednoduché moc neměl, protože jeho rdiče měli 20 hektarů.

XXXXXXXX

0/0
13.8.2012 21:45

Levicovy.Pravnik

pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

žrali to audi Quatro :-) Pokud jde o Slušovice,tak toto JZD TEHDY  postavilo závodní speciál škoda garde bez souhlasu v mladé boleslavi :-)

0/0
12.8.2012 20:47

svondr

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Tenkrát tam dali motor 1600 z Lady, ne? Ale éra quattra přišla trochu později, na přelomu osmdesátek se přetahovaly Abarthy, Escorty, Ascony, Lancie...

0/0
12.8.2012 21:00

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Audi quatro nastoupilo do rally ve skupině 4 v roce 1980 o dva roky později byla založena skupina B a audi do ní vstoupilo v roce 1993 po úpravě na quatro s1, bohužel v roce 1987 byla skupina B zrušena po tragických nehodách Henriho Toivonena a Joaquima Santose. Skupině B audi quatro vládlo spolu s lancií deltou S4 a lancií 037 a peugotem 205 s16. škoda toho podle mě byla skupina B asi nejlepší podívaná v historii rally tedy ještě skupina A s toyotou celicou GT 4 a escortem cosworthem.

0/0
13.8.2012 9:55

svondr

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Aha. tak to se omlouvám, myslel jsem, že quattra nastoupily vládu až někdy od r. 83. A to je zkraje 80. let "dvojkolky" ještě porážely, nebo se Audi neúčastnilo celého seriálu?

Jo, skupina B, to byla paráda. Já teda viděl na vlastní oči jenom Pavlíka (ten zvuk motoru...); rád vzpomínám na Bohemku 86(?), kdy jely dvě Lancie 037 (tehdy mám dojem Pavlík boural hned na začátku).

0/0
13.8.2012 10:35

205

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Některé zadokolky dokázaly Audi porážet, např. v 1983 získala titul Lancia s 037. Jinak bych neřekl, že v té době Audi vládlo. Podobné výsledky měly i Peugeoty, které taky dokázaly získat dva tituly. A po zrušení Skupiny B už Audi v nové třídě odpadlo úplně, nemělo šanci.

Co se týče zvuku, tak na Audi samozřejmě ostatní auta z Béček nemají.

0/0
13.8.2012 12:12

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

já se zas omlouvám za překlep: ne 1993 ale 1983  mea kulpa. Audi jelo celý seriál, ale pořád se tlačilo na výkon, na konci skupiny B tedy přelom sezóny 96 a 97 už tyto vozy měly výkon skoro 900k respektive audi quatro s2 mělo na začátku sezóny 97 výkon 970k jinak standartní výkon s1 a s2 byl 550k díky většímu turbu. a když to převedu na poměr kw/tuna tak audi quatro mělo 2x větší výkon než bugatti veyron a peugeot 205 s16 dokonce 3x větší. A pravda doteď je na rally nejzajímavější konec startovního pole kdy startují historiciR^  Mimochodem zajímavost: v r. 1992 W. Röhrl s quatro překonal rekord na pikes peak a to na 11:05:60 překonán byl ari vatanenem s peugeotem 405 s16 a současný rekord zajel Nobuhiro "monster" Tajima v čase 9min a  51.278 s

0/0
13.8.2012 12:17

205

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Nebyla Skupina B zrušená už v roce 86, resp. tohle byla její poslední sezóna? Vždyť v sezóně 87 už béčka nejezdila a havárie, kvůli kterým se skupina rušila, se staly už na jaře 86.

0/0
13.8.2012 13:16

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

to máte pravdu staly, ale FIA skupinu zrušila až v roce 87 ano nehoda Tivoinena se stala v květnu 86 jezdci tehdy odmítli pokračovat v závodě. ale myslím, že zbytečné slovíčkaření, všichni jezdci rally a všichni navigátoři si zaslouží velký respekt a úctu. A na závěr bych chtěl říct, prosím všechny co jezdí na rally, aby vždy měli všech pět pohormadě a vždy dbali pokynů pořadatelů a nelezli kam nemají všichni vědí, že je to nebezpečné, tak to nedělejme ještě nebezpečnější, všichni víme jací byli fanoušci v 80.letech a také kvúli jejich riskantnímu chování se stala spousta neštěstí [>-];-)

0/0
14.8.2012 6:08

205

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

To ale není slovíčkaření, já se nehodlám přít, jestli to bylo v pátek nebo v pondělí. Ale jestli se Skupina zrušila až v roce 87, tak je to pro mě nová informace, já celou dobu žil v domnění, že to bylo dříve.

0/0
14.8.2012 18:56

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

no když to převedu na čísla tak Group B vzniklo v r. 82 a závodilo se necelých 5let  tzn. Pro jistotu jsem si otevřel rally bibli... zrušní Group B je tam jen okrajově, ale zdá se že v omylu jsem žil skutečně já, skupina B byla zrušena na konci r.86. A já se jdu schovat do kouta.

0/0
15.8.2012 6:30

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

kurnik proč furt píšu 97 a 96 je to 87 a 86 měl bych myslet na jednu věc a ne na tři naráz:-/

0/0
14.8.2012 6:10

svondr

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

No, pamatoval jsem si, že výkony u béček byly šílený, ale že až takhle...8-o. Jak by tyhle auta dopadly ve srovnání s dnešníma speciálama, dá se to nějak odhadnout?

0/0
14.8.2012 7:53

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

odhadnout se to celkem nedá, dá se to víceméně porovnat při rally kde občes zavítají nadšenci se speciálama z právě dob uplynulých. Když porovnám současné WRC a Group B tak: WRC mají menší výkon a větší hmontost, kroutící moment je zhruba stejný, ale WRC má 3x aktivní diferenciál s elektronickou uzávěrkou, sekvenční převodovku s tzv. lounchcontrolem( řízený start) Kvalitnější brzdy a jsou narvané elektronikou až po strop, lepší pneu a mnohonásobně lépe využitý max.výkon včetně lepší účinnosti. Group B má brutální a surový výkon vetšinou manuální převodovku max poloautomatickou sekvenci nižší hmotnost ...takže musíme připustit, že takové MG metro či 205 S16 by mohlo současné WRC ale pouze s opravdu dobrým řidičem( co se týká šotoliny a štěrku) na rychlost je Bčko mnohonásobně rychlejší s lepším zrychlením takové RS 200 nemá na sprint moc konkurenci, ale musíme brát v úvahu, že Bčka jsou hůře ovladatelná. Shrnuto podtrženo Group B je....

0/0
14.8.2012 10:47

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

surové a chladnokrevné závodění rozzuřených a nasr..ých buvolů pravě vypuštěných z klece a zažit to na vlasní kůži znamená: všechny chlupy v pozoru a žaludek v rozkroku .WRC( myslím wrc  od počátku až do sezóny 2003-4) to je sledovat to samé rozzuřené stádo, ale s kvalitním rančerem a honáckými psy je to dobrá podívaná a kvalitní zážitek, ale  s nádechem kultivovnosti. Ale bohužel od dob co vypadli z MS velcí hráči je to takové nemastné neslané, tovární týmy jsou tři Citroen, ford a mini(nováček) to už je záživnější IRC kde je startovní pole poněkud bohatší. To v dobách kdy kralovalo Subaru, mitsubishi, ford, citroen, peugeot, seat, hyundai a toyota to bylo na co koukat.

0/0
14.8.2012 10:59

svondr

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Díky moc za infoR^

A ještě jestli můžu: je Loeb opravdu tak fenomenální oproti všem těm střelcům z minulosti, nebo mu trochu nahrává to, o čem jsi psal, teda ono "umrtvení" seriálu, kdy se smrsklo startovní pole? Ne, že bych pochyboval o jeho kvalitách, ale přece jen, takovejch let vyhrávat...

0/0
14.8.2012 20:08

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

no tohle by mohla být debata na delší loktě, ale Loeb je fenomenální v tom, že ještě nikdo před ním nic podobného nedokázal, ale na druhou stranu musím uznat, že co odpadla většina "es" z velkého hřiště, tak mu to pomohlo. Colin Mcrae o něm prohlási(to loeb ještě jezdil citroen saxo a následně xsaru wrc) , že ještě nikdy neviděl někoho kdo jede takhle rychle a přitom naprosto soustředěně a bez chyb to už o něčem vypovídá a to bylo v době kdy se rvali o přední pozice Mcrae, Burns, Sainz, Solberg a grönholm. Třeba sezónu 2002 myslím tenkrát vedl Grönholm pokud si dobře vzpomínám tak solberg na 2.místě měl 40 bodovou ztrátu loeb tenkrát dojel na desátém  místě a v sezóně 2003 už byl druhý za solbergem. Ono to není nic co by se mu mělo vytknout vždy se opakuje cyklus "staré legendy odchází a nová krev nastupuje" . Co se týče přechodu WRC(c4, impreza, focus) na WRC menší (fiesta, DS3....) to na výsledky nemělo vliv jde hlavně o zázemí stáje.

0/0
15.8.2012 6:18

Honx

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Jó, taky jsem měl vylepený plakát. A k tomu leště Lancia Delta Integrale. Jó, ty byly časy :-)

0/0
13.8.2012 15:34

Levicovy.Pravnik

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

mám chut na martini :-)

0/0
13.8.2012 15:48

Jurrisek

Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole

Vysokooktanové martini a hlučné marllboro?;-)R^

0/0
14.8.2012 6:12

wrah

Slušovice

ANo, jeden z prvních úspěchů po odchodu komunistů. Díky pár osobním nenávistem úmyslně zlikvidovaný podnik, který zaměstnával X tisíc lidí. Kdežto dnes se právě z "sociálních důvodů" cpou do podezřelých a krachujících firem miliardy, ačkoliv snad každý ví, že to není žádná pomoc.

+3/0
12.8.2012 19:31

radim36

Re: Slušovice

Źvásty.

Čuba  někdy po roce 1975 získal pro Slušovice výjimku , Slušovice tak mohly v socialistickém prostředí kapitalisiticky podnikat a mohly taky obchodovat samostatně se zahraničím mimo státní monopol podniků zahraničního obchodu.  Z toho vznikl jejich vzestup.

Po roce 1989  mohli takhle podnikat a obchodovat se zahraničím všichni, objevili se obchodníci dravější a lepší , zatímco slušovický kolos byl najednou pomalý , prostě Slušovičtí neustáli novou konkurenci.

+1/0
12.8.2012 22:50

p_n_3

Re: Slušovice

Kecáš, byla to umělá likvidace + k tomu osobní spory některých ve Slušovicích

+3/0
12.8.2012 23:41

BMBMBM

Pro autora....

Kdyz o rallye nic nevite, tak radsi oni nic nepiste. AUDI melo auto sk. B, a bylo uspesne, takze bludy o tom, zenikdy nevyjelo si nechte pro deti na piskoviste.

0/0
12.8.2012 19:17

svondr

Re: Pro autora....

V tý době už béčko od Audi nestačilo ani na Lancii, ani na Peugeot, proto chystali speciál s motorem uprostřed. (ale snad měla být utvořena úplně nová skupina...)

0/0
12.8.2012 20:28

tobino

xxxxxx

a co vzpomenout na  LANCIA DELTA  HF

0/0
12.8.2012 16:22

205

Re: xxxxxx

A proč, ta nemá s Audi Quattro nic společného.

+1/0
12.8.2012 16:58

sittingsnake

???

Mal by som takú otázočku ... Viem , že rallye 1000 jazier sa jazdila vo Fínsku, tak teraz rozmýšlam kde sa mohla jazdiť rallye 100 jazier....

+1/0
12.8.2012 13:24

debeer

Re: ???

No tam, kde jich nemají 1000;-D

0/0
13.8.2012 7:38

jirka-zlin

Pro všechny co tady velebí Čubu jako geniálního podnikatele

Čuba nebyl geniální(chytrý to ano),vyjímečnost byla v tom,že mohl dělat věci které ostatní družstva nesměli a ještě spoustu věcí od něj musely nakupovat (hnojiva,krmiva), protože to dostaly nařízeno.Ikdyž se ty věci dali koupit v zahraničí a levněji...prostě nedostali povolení a devizy. A po listopadu už by neměl žádnou šanci....Slušovice nezničily "tajemné síly" ale pouhá a jednoduchá věc: KONKURENCE.

+1/0
12.8.2012 12:05

Lovec lebek

Re: Pro všechny co tady velebí Čubu jako geniálního podnikatele

To je pěkná blbost. To co dělal Čuba, mohl uskutečnit kterýkoliv jiný předseda JZD. Jenže ono bylo snažší čekat s otevřenou rukou u státu, potažmo krajské zemědělské správy. Oni totiž  když chtěli řezačku Claas, tak jim nikdo žádný devizy nedal, museli si je pěkně na západě vydělat. Čubovi naopak rudoši zpočátku pěkně házeli klacky pod nohy.  Až pak, když viděli, že je to marný, tak se naopak na jeho úspěchu začli přiživovat.

+7/0
12.8.2012 12:30

svondr

Re: Pro všechny co tady velebí Čubu jako geniálního podnikatele

Kdyby rudoši chtěli, tak ho bez problémů zaříznou. A kterýkoli předseda JZD to dělat nemohl - musel mít aspoň zpočátku nad sebou ochrannou ruku (přinejmenším na krajský úrovni jak KNV, tak po stranický linii)

0/0
12.8.2012 12:38

zabam

Přesně tak, Lovče Lebek

Franta Čuba to měl, jakmile Slušovice začaly vynikat, velmi těžké. ÚVKSČ zakázal všem novinám cokoliv o nich napsat (o televizi a rozhlasu nemluvě) a tento zákaz zrušil teprve, když se to už nedalo ututlat. To co dělal Čuba mohli i další, ale neuměli to, případně to dělali v menším měřítku. Ten kdo ho po revoluci zaříznul byl prezident Havel protože skočil na pomluvy Ivana Devátého a dalších dizidentů, když mluvil o temných slušovických nitkách. Na F. Čubu bylo podáno 23 (slovy dvacet tři) trestních oznámení a všchna musela být pro nepravdivost odlaožena.

;-D;-D;-D;-D

+1/0
12.8.2012 16:45

svondr

Re: Přesně tak, Lovče Lebek

Zažil jsi socialismu? Komunisti byli samovládci. Takže kdyby chtěli, mohli milému Čubovi zatnout tipec jedna dvě. Že nechtěli, aby se o "kapitalistickém" (nota bene úspěšném) způsobu hospodaření psalo, je jasné. Jo, Čuba se asi nedopustl něčeho nekalýho, jen měl kvůli stranický ochranný ruce nesrovnatelně lepší podmínky...

0/0
12.8.2012 17:38

zabam

Já zažil už Masaryka, chlapče

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
12.8.2012 17:41

205

Re: Já zažil už Masaryka, chlapče

No a? Díky tomu jste nejchytřejší? ;-D

0/0
12.8.2012 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.