Diskuze
Autofotka týdne: Rallymonstra Audi trénovala v 80. letech u Slušovic
Děkujeme za pochopení.
čavéz
tento
vůz jsem obdivoval S1 aS2 to ještě u Audi uměli dělat auta což dnes neumí
Palatin
Tyyyyyyy Folle! Hned tam jedu ze Slusek!
Tyyyyyyy Folle! Hned tam jedu ze Slusek!
--Helmut von Jeep Rubicon.
Paglia Orba
likvidace JZD Slušovice
byl největší porevoluční zločin ........
radim36
Re: likvidace JZD Slušovice
Co mohli Slušovičtí taky jiného čekat, když byli 15 let presentováni komunistickou propagandou jako výkladní skříň socialismu a když zároveň díky kapitalistickému způsobu hospodaření dokázali ke konci socialismu vyždímat z okolního socialistického prostředí, všelijakých socialistických JZD a podniků prakticky neomezenou finanční částku.
A když navíc ještě zpychli a začali si myslet, že nad Slušovice není.......
Havel a jeho "temné slušovické nitky" byla jen poslední kapka. Krachli by i bez Havla, jenom možná o něco později. V podstatě nebyli nikdy nic jiného než zbohatlí vesničtí jezeďáci , nedokázali se po roce 1989 přerodit ve funkční společnost typu velké mezinárodní korporace.
Kterou dneska úspěšně buduje třeba Světlík ve Vítkovicích nebo třeba Šmejc, Babiš a pár dalších dnešních českých boháčů.
shorticek
Jednoduchá rovnice
za komunistů byl Čuba ze začátku neoblíben (pro svůj "západní styl" řízení podniku), potom, jak Slušovice začaly vydělávat, tak se staly výkladní skříní socialistického zemědělství. Po revoluci to byl "nenáviděný socialistický podnik" vedený komunisty a podařilo se jej zlikvidovat (Čuba pak přesunul vedení na Slovensko,ale to nepomohlo).
Ta rovnice má jednu velkou neznámou-komu záleželo na totálním zlikvidování kdysi úspěšného podniku (mj. s vlastní bankou, systémem plateb zaměstnancům a podnikům, i třeba nákupy "do tašek a domů").
Dnes máme neefektivní zemědělství, které polyká dotace i za neobdělanou půdu, potraviny s různými "dobrotami" (viz Polsko) dovážíme ve velkém. Čekání na dalšího Čubu asi bude mnohem delší....
PatrikChrz
Re: Jednoduchá rovnice
Celý hospodářský zázrak Slušovic stál a padal na výjimce z hospodaření s devizovými prostředky. Běžnou praxí bylo, že pokud podnik něco vyvezl do kapitalistické ciziny měl povinnost směnit cizí měnu za státem řízený kurz (který byl pro podniky velmi nevýhodný). Pokud chtěl něco dovézt musel žádat o příděl devizových prostředků na daný účel (což nemuselo být schváleno) a pokud mu byla směna schválena musel je opět velmi nevýhodně nakoupit (třeba i o 100 % dráže, než je předtím prodal).
Slušovice si mohly získané devizové prostředky ponechat a použít na nákup zboží (které pak prodaly na tuzemském trhu několikanásobně dráže), materiálu či technologií. S příchodem volné směnitelnosti koruny o tuto výhodu přišly.
To všechno další (např. způsob řízení) jejich postavení mohlo jen vylepšit (pokud to bylo dobré) nebo zhoršit (pokud to bylo špatné), ale ve srovnání se "steroidy", kterými byla právě výjimka z hospodaření s devizami to bylo naprosto nepodstatné.
radim36
Re: a to ještě Čuba
Pokud je mi známo, Ćuba vystudoval u Bati.
Levicovy.Pravnik
pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole
žrali to audi Quatro :-) Pokud jde o Slušovice,tak toto JZD TEHDY postavilo závodní speciál škoda garde bez souhlasu v mladé boleslavi :-)
svondr
Re: pamatuji jak jsme na přelomu 80 let ve škole
Tenkrát tam dali motor 1600 z Lady, ne? Ale éra quattra přišla trochu později, na přelomu osmdesátek se přetahovaly Abarthy, Escorty, Ascony, Lancie...
wrah
Slušovice
ANo, jeden z prvních úspěchů po odchodu komunistů. Díky pár osobním nenávistem úmyslně zlikvidovaný podnik, který zaměstnával X tisíc lidí. Kdežto dnes se právě z "sociálních důvodů" cpou do podezřelých a krachujících firem miliardy, ačkoliv snad každý ví, že to není žádná pomoc.
radim36
Re: Slušovice
Źvásty.
Čuba někdy po roce 1975 získal pro Slušovice výjimku , Slušovice tak mohly v socialistickém prostředí kapitalisiticky podnikat a mohly taky obchodovat samostatně se zahraničím mimo státní monopol podniků zahraničního obchodu. Z toho vznikl jejich vzestup.
Po roce 1989 mohli takhle podnikat a obchodovat se zahraničím všichni, objevili se obchodníci dravější a lepší , zatímco slušovický kolos byl najednou pomalý , prostě Slušovičtí neustáli novou konkurenci.
BMBMBM
Pro autora....
Kdyz o rallye nic nevite, tak radsi oni nic nepiste. AUDI melo auto sk. B, a bylo uspesne, takze bludy o tom, zenikdy nevyjelo si nechte pro deti na piskoviste.
svondr
Re: Pro autora....
V tý době už béčko od Audi nestačilo ani na Lancii, ani na Peugeot, proto chystali speciál s motorem uprostřed. (ale snad měla být utvořena úplně nová skupina...)
sittingsnake
???
Mal by som takú otázočku ... Viem , že rallye 1000 jazier sa jazdila vo Fínsku, tak teraz rozmýšlam kde sa mohla jazdiť rallye 100 jazier....
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...