Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW Golf: Není bez chyb, ale jezdí skvěle a má dobrou spotřebu

Že zatím předposlední, pátá generace golfu opět vystoupala na vrchol své kategorie, se obecně ví. Ale ač šlo o konstrukčně velice propracovaný vůz, přesto se pár chyb našlo. Třeba na poli pohonných jednotek. A bohužel, ani kvalita a spolehlivost nejsou neprůstřelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Kulhaiz

VW golf

Kamarád má golfa rok 2006 a musím říct že je to dobrý kus... to ho ještě kupoval v áčkách a všeci se mu smáli že se mu rozpadne, ale golf tdi se zdá být velký držák... popravdě chci teď golfa také ale v kombiku.:-)

0/0
24.9.2012 8:47

venecek.nebo.rakvicku2

Ale stojí jak průměrnej autobus.....

...a to je ten problém.

0/0
21.8.2012 22:29

zaregistrovany

když ho miluješ

není co řešit :-)

Majitelé vozů z pověstí vyšší kvality se nikdy nepochlubí nečekanou opravou a řadu problémů jednoduše zatají. Na druhé straně, ten kdo kupuje auto aby ušetřil, bude lamentovat nad každou drobnou závadou. Stejné je to u spotřeb vozů. Kdo se vyzná ví, že evropské normy, podle kterých výrobci aut uvádějí spotřebu, jsou značně benevolentní, přesto vám bude řada majitelů super úsporných vozů tvrdit, že do Chorvatska vykázali spotřebu poloviční, než jaká se uvádí v dokumentaci a to měli na třeše přivázanou loď a v autě vezli náklad půl tuny dětí, paštik a piknikových krámů:-) a mají radost z toho, jak pukáte závistí. :-)

0/0
20.8.2012 22:49

akro

OMG

Panebože, to je snůška blábolů. Zatímco jsme se dočetli o fatálních závadách, které skoro nikdo nikdy nezažil, ať už jde o motory nebo DSG, typická závada dvoulitrových motorů, tj. prasklý řemen rozvodů u 2,0FSI dlouho před termínem výměny (šlo o vadnou sérii řemenů) a poškozené ozubení pohonu olejového čerpadla u motorů 2,0TDI 100,103 a 125kW po cca 170000km se tu neobjevila. Nemohl by příště psát pro MF někdo, kdo místo papouškování zpráv typu jednapanipovidala skutečně ví?

0/0
18.8.2012 20:43

Jolika

Re: OMG

Jedna pani nemusela vubec povidat. Vse je davno zname. Takze jeste by to chtelo zduraznit pomerne vysokou prumernou spotrebu paliva a nadmerne vysokou "vyrobu"  skodlivych odpadnich zplodin.

A nebo? Chtelo by to spis primhourit oko? Mozna.

0/0
19.8.2012 17:44

wrah

Re: OMG

Docela by mě zajímalo, jestli jednoho jediného řidiče zajímá, co se mu hulí z výfuku. Podle mě nezajímá.

0/0
19.8.2012 20:31

809.KocuR

Re: OMG

Pár lidí vlastní eketromobily. Takže hledej auto bez výfuku.

0/0
19.8.2012 20:58

Jolika

Re: OMG-wrah 20:31

Ceskeho ridice to asi nezajima vubec. Nema duvod se o to starat.

Jinde to zajimave je, protoze podle mnozstvi skodlivin dostavate na ruku  hotove penize pri nakupu noveho auta.

0/0
19.8.2012 21:45

valdert

Re: OMG

mě to zajímá. A díky za tvoji aroganci k dětem, které mají k výfuku blíže. atd. Diesely beru, ale nano částice sazí nám všem poškozují zdraví a nyní už i nejmodernější benzíny s přímým vstřikem. Proto DPF !!

0/0
21.8.2012 0:45

sdsa

vyhnete se filtru pevnych castic

skvele. skoda, ze nikdy neplatili stejny euro normy pro benzinovy a dieselovy motory, jako napr. v Kalifornii. To uz nas nekazilo vzduch par milionu kouricich kramu.  Hlavne at to jezdi za 5l/100km, ale saze a zplodiny neresime

0/0
18.8.2012 5:09

PiPiiiiiK

Re: vyhnete se filtru pevnych castic

vždyť taky kvůli takovým máme u klimatizace tlačítko cirkulace:-)

0/0
18.8.2012 13:06

HrubesaMares

Re: vyhnete se filtru pevnych castic

mas to marny, jednou vystoupit musis ;-)

0/0
18.8.2012 22:36

809.KocuR

Re: vyhnete se filtru pevnych castic

jo, taky jsem se podivil, analogicky: Kupte si nové auto, ale vyhněte se tomu s katalyzátorem. Nebo ještě kousek dozadu: Kupte si nové auto, ale vyhněte se tomu se čtyřtaktním motorem. Musí se tam měnit olej, kontrolovat rozvody. U dvoutaktu takovéto problémy nejsou.

0/0
19.8.2012 20:54

ryccardo

Re: vyhnete se filtru pevnych castic

katalyzátor má ovšem delší životnost než DPF a nestojí desítky tisíc jako náhradní díl. Čili ta analogie tam zas taková není.

0/0
20.8.2012 13:21

valdert

Re: vyhnete se filtru pevnych castic

Až na to, že katalyzátor pracuje chemicky a DPF skoro mechanicky a pak se vše musí spálit, nebo vyčistit. Takže švestky a jablka ono je to jedno vše je ovoce. ;-D

0/0
21.8.2012 0:49

ryccardo

Re: vyhnete se filtru pevnych castic

to ale majitele auta vůbec nezajímá jak to pracuje. Pro něj je podstatný jak to dlouho vydrží a co to stojí když se to rozbije

0/0
21.8.2012 8:52

nepetr

Žádné

Auto není bez chyb a je jasné že u modelů jako je Golf a hlavně Octavia se bude kterákoliv "vada" pitvat nejvíc. Už jen proto aby ti co jí nemají mohli remcat že právě to jejich auto je top a Octavia je šit. A to i přes to že moc dobře ví že i jejich auto má mouchy. Osobně mám Octavii 1,6 74 KW najeto 250 tkm zatím nejnepříjemnější závada bylo palivové čerpadlo které odešlo ve 240 tkm.

0/0
17.8.2012 20:57

duri80

mam boru (golf) variant IV

1,9tdi pd 85Kw, 6rychlostí. r.v 2000 najeto bezmála 300tkm, vypadá celkem v pohodě, bez koroze a se spotřebou 6l/100km. nemám prolém na emisích ani STK. Uveze 1m3 (4balíky EPS) nákladu i rodinu.

Ojetinu koupíte levnějí než octavii I.

Příští auto bude buď multivan nebo golf variant V

0/0
17.8.2012 20:06

Pěkný Nick

Re: mam boru (golf) variant IV

Tak  gratuluju a užívejte v pohodě. R^

0/0
17.8.2012 20:48

PiPiiiiiK

Re: mam boru (golf) variant IV

Jen doplním, že oktávka je o 20 tisíc levnější. Ale jinak přeji hodně štěstí

0/0
17.8.2012 21:02

pablo_II

Děláte si z nás srandu?

...ač šlo o konstrukčně velice propracovaný vůz, přesto se pár chyb našlo. Třeba na poli pohonných jednotek. A bohužel, ani kvalita a spolehlivost nejsou neprůstřelné... proboha vždy´t to jsou ty nejdůležtější věci na tom autě. za to platím přece ty peníze. Pokud se tomu sypou motry (autor měljistě namysli především benzinové TSI  jejichž trhání a přeskakování rozvodových řetězů je fatální a velmi drahý průšvih, ke kterému se koncern příliš nechce znát) a ještě to má obecné další problémy s kvalitou, tak je to por mne nepoužitelný auto i kdyby ve fázi, kdy se zrovna nesype jezdilo jak formule. Auto mě musí spolehlivě dovézt z bodu A do bodu b a nesmí mne překvapovat drhými a fatálními ávadami, které ho znepojízdní. Rozhodně spíš odpustí špatné slícování plastu v autě průmerných kvalit, pokud mne nikdy nikd nenechá, než abych si někde v noci na dálnici prohlížel krásně slícované plasty v koncernovém vozidle s právě potkanýmm motorem, Hlavně, že ale jinak jezdí skvěle, idnes Lupo..

+2/0
17.8.2012 19:56

akro

Re: Děláte si z nás srandu?

Pletete si generace a následky. Žádný golf 5 nikdy nebyl vybaven z výroby motorem 1,2TSI, u něhož se v prvních sériích objevil hluk (nikoli přeskakování...) od zbytečně volného sesazení rozvodové sady. Výrobce to vyřešil výměnou sady v rámci svolávací akce.

0/0
18.8.2012 20:46

tolstoj

Re: Děláte si z nás srandu?

a po te vymene se to po 20 - 30 tisicich km projevilo znovu. Ale to uz to bylo za penize :-(

0/0
21.8.2012 10:51

petrolhead

blýská se na lepší časy?

Úplně čumím, že IDNES v tom článku milostivě dovolilo zveřejnit zoufalé problémy s rozvody 1.4 TSI. U svých interních recenzí se nad těmito motory poplatně rozplývají a nechají nějakého chudáka koupit Rapida, aby si ho po konci záruky nechal spravit za 2000 EURO.

.

Jako nedoporučitelný motor tam prásknete 2.0 SDI, který má sice šnečí dynamiku ale vydrží v pohodě 500 tkm.

0/0
17.8.2012 18:56

akro

Re: blýská se na lepší časy?

To  vydrží všechny motory v golfu 5, pokud za volantem nesedí cvok a pokud auto neservisuje franta s hasákem a částečnou znalostí Zetoru a Peugeotu 405D.

0/0
18.8.2012 20:49

809.KocuR

Re: blýská se na lepší časy?

tak když jsou ty FSI (efesi, ne teesi) motory tak skvělé, tak proč se do aut montovaly jenom pár roků?

0/0
19.8.2012 20:57

HrubesaMares

No, na etalon nizsi stredni tridy

docela impozantni seznam zavad ;-)

+3/0
17.8.2012 17:28

hives

Re: No, na etalon nizsi stredni tridy

Trošku zjednodušujuješ. Představ si, že máš motor 1,9TDI s manuální převodovkou po roce 2005 a schválně si spočítej, co ti z toho seznamu zbyde...

0/0
17.8.2012 20:15

Tomáš Kocian

Nevím, kdo Golfa navrhoval

ale asi nějakej skrček. Já mám problém s místem v oblasti nohou. Nehorázně mně se...e ten středový sloupek o který musím mít opřený bok holeně a po delší jízdě to docela bolí. Podvozek na naše silnice není stavěný vůbec. Každý kamínek, výmol, nerovnost je děsně znát... Převodovka děs a hrůza. Jako soukromé vozítko mám C4 GP a jak všichni nadávají na Citroeny a vychvalují VW, tak já to vidím úplně naopak.

+1/0
17.8.2012 16:35

jiriiik

Re: Nevím, kdo Golfa navrhoval

A víte že existuje i Golf plus? Tam se v pohodě usadí i dvoumetrový řidič.

0/0
18.8.2012 14:07

muž s koženou brašnou

Já mám dva metry a v Golfu nemám žádnej problém. Ani sedadlo

nemám úplně vzadu (a už vůbec ne úplně dole). Takže u mě v pohodě. A jezdím poměrně dlouhé trasy.

A pokud nechcete, aby to drncalo (bez ohledu na auto), prostě nesmíte na D1.

0/0
18.8.2012 15:42

akro

Re: Já mám dva metry a v Golfu nemám žádnej problém. Ani sedadlo

V golfu ovšem nezažijete pád ze sedadla v každé zatáčce. Na to si musíte pořídit ony komfortní zázraky z Francie, kde boční polstry předních opěradel neudrží ani třicetikilového mládežníka.

0/0
18.8.2012 20:52

ryccardo

Re: Nevím, kdo Golfa navrhoval

To samý mě štve v nový oktávce. Zajímavý, že když O2 vyšla nikdo tenhle problém neviděl ani v recenzích se o tom nepsalo. Teď ke konci výroby to najednou začalo lidem vadit :-/

0/0
20.8.2012 13:25

Mokashi

Golf je hnusný

a ty motory,to je tak pro zenskou takove slabe auticko.

0/0
17.8.2012 16:27

Owneil

To já

ted pokukuju po nějakém jedničkovém a dát ho do stavu jako když vyjel z fabriky :-P. Kulaté svétla vepředu ...  Ty nové už se mi moc nelíbí. Vypadají pořád stejně.

0/0
17.8.2012 16:12

Levicovy.Pravnik

Re: To já

jo ty kulaté světla to byl klasický golf. stejně jako kulatá světla u BMW pětkové řady do roku 1995. ohledně golfu,tak se mi líbí i ta 3 generace od roku 1992 do roku 1998. když jsem nadále viděl,jaké hnusy produkují automobilky,tak se mi začala i líbit 4 generace.

0/0
17.8.2012 17:33

Chris_Barrie

příště už asi něco jiného než golfa

Asi mám vadnej kus nebo co ...ale já bych o spolehlivosti moc nemluvil. Mám ho necelých 7 měsíců ....39 tis km ...a už byl třikrát na "reklamaci" ....vrzání plastů, z ničeho nic ztráta tahu a pak nutné zastavení (prý závada počítače), a pak praskající světla (ne žářovky) .... světla po výměně už praskají zase znovu. A to nemluvim o tom jak je to auto "hlučné" ...plasty stále očas někdy zavrzají, slyšim každej kamínek apod. ...a při dojíždění občas slyšim i šplouchat naftu v nádrži.

Takže se asi zase vrátim k japoncum :)

+1/0
17.8.2012 16:07

rotwailer

Re: příště už asi něco jiného než golfa

a taky slyšíš trávu růst...

+1/0
17.8.2012 16:12

Chris_Barrie

Re: příště už asi něco jiného než golfa

když foukne vítr tak jo :).

To stou nádrží se vám snad nezdá? ...ale je to tak.

0/0
17.8.2012 16:16

Rado1988

Re: příště už asi něco jiného než golfa

otázka zní, kolik měl ten golfík na tachometru ještě předtím, než to stočili :-)

a japonci jsou určitě dobrá volba , pokud nevyhovuje němec :-)

0/0
18.8.2012 21:58

Chris_Barrie

Re: příště už asi něco jiného než golfa

Prave ze nic ...je to novej golf. A korunu tomu dali v autosalonu kde jsem to koupil kdyz jsem jel reklamovat ty praskajici svetla .... tak ze to pry opravi ale ne jako reklamaci protoze sem pry pouzival spatnou smes do ostrikovacu :))

0/0
19.8.2012 9:42

wrah

Re: příště už asi něco jiného než golfa

Tak toto je jednoznačně na zavolání ČOI a trvání na vrácení peněz pěkně na dlaň. máte za sebou čtvrtou oprávněnou reklamaci. Jednou špatná montáž, že to vrže, jednou velmi závažná vada, kdy to ani nedojelo a dvakrát méně závažná, kdy kvůli vadné elektroinstalaci praskají žárovičky. To, že by byť nejcitlivější praskaly kvůli směsi v ostřikovačích, která se k nim nepřiblíží ani na 10 cm je špatný vtip. Možná by neškodilo vyhrožovat rovnou výrobci. Patrně vám do týdne zazvoní před barákem zástupce s novým (naprosto funkčním) autem. Kamarád to měl podobně s foťákem. Když se začal prát, tak se najednou ukázalo, že posudek z "autorizovaného servisu" byl patrně pomýlený a dotyčnou zrcadlovku v ceně asi 40 tisíc mu dovezl zástupce výrobce až do domu. (Tedy vyměnit, přesně jak to podle záruky chtěl. Vadilo jen, že foťák nefotil.)

0/0
19.8.2012 20:45

Chris_Barrie

Re: příště už asi něco jiného než golfa

Ono nepraskají žárovky ...ale ten samotný(asi plastový) kryt světla. Na rovinu chuť bych měl jim to auto vrátil ...ale nevím jak to funguje u aut(teoreticky by to asi mělo být stejné jako u jiných věcí) ale není to náhodou tak že to musí být tři stejné závady aby jste mohl zboží vrátit?

0/0
19.8.2012 21:20

ryccardo

Re: příště už asi něco jiného než golfa

To je ovšem hrozná a obtěžující závada, když v nádrži je slyšet při dojíždění nafta. ;-D;-D;-D

0/0
20.8.2012 13:26

Chris_Barrie

Re: příště už asi něco jiného než golfa

To byl jen takový detail který ale celkově umocnujete špatný pocit z vozu ...respektive že celé auto je s odhlučněnim na štíru.

0/0
20.8.2012 19:44

pipa23

spolehlivost

motoru je jen o tom jak se k němu člověk chová. Ale je to taky kus od kusu...

0/0
17.8.2012 15:29

pablo_II

Re: spolehlivost

Omyl spolehlivost motoru je i o tom, jak se k tomu clovek chova, ale pokud je v tom mtotru konstrukcn chba, treba nejaky poddimenzovany ci spatne navrzeny dil, tak se to proste driv nebo pozdeji pokaka.

0/0
17.8.2012 20:13

rotwailer

TDi-íčka.....

najedou v 90% 500 000km a opraví je kdejaký jouda ve vesnické garáži. Raději desetiletého Golfa nebo Oktávku než novou Kiu nebo Renault.

+1/0
17.8.2012 15:04

Kazeasch

Re: TDi-íčka.....

Jasně, jen ti po 500 000 km ten motor žere zpravidla víc oleje než nafty a z výfuku tomu lítají brikety.

+5/0
17.8.2012 15:08

Owneil

Re: TDi-íčka.....

Ale jede ;-D;-D  !!

0/0
17.8.2012 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.