Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nejlepším rybářem v Ománu je stařičká toyota z 60. let

Mají za sebou několik desetiletí práce v mořské vodě a každý den se ve dvojicích vydávají na další a další rybolov. Staré terénní vozy od Toyoty používají rybáři v celém Ománu a svou životností předčí i nejmodernější SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

---

Staříčká tojota ze šedesátejch let, možná vyrobená v roce 2001...

+1/0
20.8.2012 13:40

Doktor JÁTRO

Zajímalo by mě

Proč někdo takové auto nevyrobí dnes...opravdu AUTO do terénu,s mohutným nosným rámem,masivními nápravami,stálým pohonem všech čtyř,s bytelnou konstrukcí která vydrží prakticky jakákoliv zacházení,s odolným jednoduchým atmosferickým osmiválcem s karburátorem a jedinou věcí která je tam na elektriku by byla světla a zapalování,hlavně bez nějakých vyhřívaných a masážních sedadel,bez ESP a podobných krávovin,bez elektrických okýnek atd...prostě něco na způsob 60 let.....odpovím si sám-za prvé by to VYDRŽELO,příliš dlouho,což by se dnešní ekonomice závilé na výrobě aut a musí se to hýbat nelíbilo,a za druhé by takové auto neplnilo EKONORMY EU a podobný bláboly

PS: Kvůli těmto věcem se prodávají rádoby TERÉNÍ auta,nacpané miliony elektronických součástek a hlavně pořádně poddimenzovaná aby to *** vydrželo:-P

+3/0
19.8.2012 20:34

other_side

Re: Zajímalo by mě

Vyrábí se GAZella (mám ji), ale tím to končí. Jinak vaše vysvětlení je přesně ten důvod, proč se nedělají, je potřeba točít hodně peněz, protože je hodně lidí. A kde nic není (el okýnka, el posuv sedaček a spol) tam není co se pokazit a koho to živit na servisu a dílech.

0/0
19.8.2012 21:15

já George XVII

Re: Zajímalo by mě

jeden solidní teréňák se v ČR vyrábí - byť ne užitkáč, ale asi by nebyl problém vyspecifikovat takové úpravy, aby to užitkáč byl. Sice je to jen prozatím přestavba, ale mají rozjet i výrobu vlastních terénních aut. Viz bureko.cz

+1/0
19.8.2012 22:38

Pan_Tau

Re: Zajímalo by mě

No, tak přestavba z H2ky rozhodně není terénní automobil pro trvalý provoz v terénu, jen další masírka...

0/0
20.8.2012 21:35

já George XVII

Re: Zajímalo by mě

H2 má ještě slušný terénní podvozek. Jen ta kabina je trochu moc luxusní a hlavně těžká. A to vše Bureko řeší - karoserie je z "laminátu", výbavu si může člověk udělat podle sebe, podvozek je zkrácený, což má za následek lepší jízdní schopnosti v terénu.

Měl jsem tu možnost si jeden kousek otestovat a je to mnohem lepší terénní auto než třeba Lada Niva, nebo užitkový Patrol.

0/0
22.8.2012 12:26

Modrý a zelený blesk

Re: Zajímalo by mě

Protože kvůli pěti lidem nikdo takový auto vyrábět nebude.

0/0
20.8.2012 13:41

Doktor JÁTRO

Re: Zajímalo by mě

Proč kvůli pěti lidem,myslíš že lidé třeba pracující v lese nebo žijící v nějakých těžkých podmínkách potřebují různé blbosti v autě.....myslím že by bylo plno takových co by takové auto uvítali

PS: Taková je pravda,ale někdo opravdu nepotřebuje ke štěstí vyhřívaná zrcátka....a kdo je chce tak si má možnost vybrat z desítek jiných aut....proč není aspoň jedno auto takové bez tady těch výmyslů?

+1/0
20.8.2012 14:05

Modrý a zelený blesk

Re: Zajímalo by mě

Protože je prostě nikdo nechce.

Kdo to chce, tak si koupí Nivu, Defendera a nebrble na netu, páč žádnej nemá.

0/0
20.8.2012 22:10

Pan_Tau

Re: Zajímalo by mě

Vyrábí se jich pár. (např. Toyota 78 hzj aj.) Ale do evropy se jich moc nedostane, neboť neplní "ekonormy", případně se sem dostane nějaká uskřípnutá vymyškovaná verze s plno ku/*vítky...

0/0
20.8.2012 18:15

defík

Re: Zajímalo by mě

Vaše požadavky splní  Land Rover Defender, Santana, nebo UAZ, samozřejmě né všechny. Dnešní normy pro výfuk. plyny, bezpečnostní předpisy pro auta atd. (byrokracie) nedovolují takové auto jaké jste popsal. ...Bohužel. Navíc to co jste popsal by mělo téměř nekonečnou životnost a to automobilky nechtějí.  Jiná doba :-P

0/0
21.8.2012 10:57

Doktor JÁTRO

Re: Zajímalo by mě

No myslím že přesně co jsem popsal neplní žádné z nich....prostě nosný rám,čtyři kola,volant,řadící páka,pedály,sedačky,atmosferický karburátorový odolný motor a neuvěřitelně odolná konstrukce neplní asi žádné....víš co myslím,prostě naprosto holé auto bez ničeho,jenom s prvky nezbytně nutnými k ovládání,mohutně dimenzovanou konstrukcí,a téměř neomezenou životností.....kdybych takové chtěl tak bych si je musel postavit sám,ale nemohl bych s ním na silnice,poněvadž by je nikdo neschválil díky byrokracii EUEU

PS: K dokonalému autu do terénu jaké jsem popsal,se s dnešní byrokracií lze přiblížit,ale nikdy jí nelze dosáhnout,už z vůle samotných výrobců;-D

0/0
21.8.2012 22:09

yankohrasko

Oman

Som fanúšikom starých áut. V Ománe na výber veľa nie je. Po prílete do Muscatu som zazrel akurát starý Datsun z polovice 80-tych rokov, neskôr celý natešený som s úžasom sledoval odparkovaný VW beetle niekde v obytnej zóne. Pre tých ktorí majú radi pick-up mám dobrú správu-tie landcruisery sú stále k videniu,ako sa píše v článku hlavne na pláži. Inak najpopulárnejšie sú Toyoty, hlavne Corolla a Prado,netreba zabúdať na luxusnejśieho brata Lexus. Z európskych znaćiek azda VW, možno ešte BMW,videl som aj pár Renaultov. Škodu asi 2-krát ale tými jazdia iba Indovia.

Viac o Omane na blogu-

http://muscatinoman.wordpress.com

+1/0
19.8.2012 13:13

mimouch

Logické

Je to logické, auta na práci se od té doby konstrukčně nezměnila. Žebřinový rám, tuhé nápravy, bohatě dimenzovaný hnací řetězec a spolehlivý motor. To je technika, která vydrží desítky let hrubého zacházení. Dnešní auta prezentovaná jako auta do terénu jsou jen přerostlé osobáky s omezenou životností a nacpané elektronikou, která se porouchá při prvním namočení do vody nebo bláta. O odolnosti nezávislého zavěšení kol, převzatého většinou z osobních modelů ani nemluvě.

+3/0
19.8.2012 9:30

chudejklukzvesnice

Re: Logické

zase jsou komfortnější, pohodlnější, snadnější na řízení, bezpečnější a levnější (dostupnější).... Vždycky je něco za něco.

0/0
19.8.2012 15:58

mimouch

Re: Logické

Tak to samozřejmě, daní za odolnost v terénu je komfort a ovladatelnost a také vyšší hmotnost. Každé auto má svá pro a proti. Mě je jen trochu proti srsti, když se výrobci dnešních SUV předhánějí v papírových "off-road  parametrech", terrain response systémech a drsno-drsných reklamách a přitom by se ta auta při provozu v terénu za čtvrt roku rozlámala na kusy (pokud by tak dlouho vůbec vydržela jezdit). A v některých případech dokonce majitel při provozu v terénu ztratí záruku na komponenty podvozku, odpružení a hnacího řetězce ;-D

0/0
19.8.2012 16:43

katano

Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

>>>>>>> a sloužila mu až do roku 1926 bez závad. Pak si koupil Tatru a ta mu také sloužila bez problémů víc jak 20 let.

       PS : Toyota i ta z Ománu je KVALITNÍ auto, tečka.:-P

+1/0
19.8.2012 1:24

venecek.nebo.rakvicku2

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Proboha, člověče...kolik je Vám let a kdy se narodil Váš táta? To jsou neuvěřitelné letopočty, co uvádíte.

+1/0
19.8.2012 1:27

katano

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Já jsem ročník 1947. :-P

0/0
19.8.2012 1:40

Rubik1

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

A tata? 189?

+3/0
19.8.2012 3:28

Darth.V

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

.. Rv:-P

0/0
19.8.2012 23:18

Didier Sachs

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

http://tinyurl.com/647zonn

Rv

0/0
19.8.2012 8:25

vratidlo

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

No nebyla Toyota zalozena az v r. 1937? ;-) Takze co by si tvuj tatik (spis deda) mohl koupit v roce 1907 byl tak leda Mercedes, Peugot a nebo prave Tatra. Vic me moc nenapada :-)

+1/0
19.8.2012 8:43

Svent

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

1933 podle http://cs.wikipedia.org/wiki/Toyota

0/0
19.8.2012 10:01

petrolhead

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Zcela s Vámi souhlasím. Rok po tom co japonci porazili Rusy parními loděmi, vydali

svůj etalón

+2/0
19.8.2012 9:52

Zubcasu

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Některé lodě jsou parní dodnes.;-)

0/0
19.8.2012 12:35

lucky fox

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

jj Ziju tu uz 300 let, ale zatim zadne strasidlo jsem nepotkal;-D

0/0
19.8.2012 11:22

magazin.4

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Byl to opravdu váš táta? Podle té zapomětlivosti....

+1/0
19.8.2012 11:39

nick

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Paráda  . Kvůli takovým příspěvkům chodím na  diskuse ;-)

+2/0
19.8.2012 13:16

sef_Cezu

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

To můj táta za vlády Karla IV jezdil Avensisem, ale byl hrozně nedotáčivý, tak koupil starou Supru, zadokolka, takže to byl jiný šrumec, ale vašeho tátu znal dobře. Byli tady jediný dva s Toyotama.

+2/0
19.8.2012 14:23

fredie_b

Re: Můj táta mněl Toyotu Chouwajseng R.V. 1907 a >>>>>>>>>>

Ale neříkej Kakano, vždyť si vždy tvrdil japonec na konec! A ten tvůj rencek se ti už rozpadl, co? ;-D ;-D ;-D

0/0
19.8.2012 18:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.