- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ze takovejch ridicu a ridicek brazdi nase silnice opravdu hodne. Vcera me dedek vyblikaval pri pripojovani na nabrezi, asi minutu po tom, co jinymu gerontovi nebylo divny, proc stojim pred prechodem v levem pruhu, atd...
Jo, mě zase vyblikával nějákej frajer se zlínského kraje, když jsem nevjel do křižovatky, pač bych jí neprojel, ale on asi nezná pražské tramvajáky.
ale když jsem postupně projel párkrát Budapeští 80km/hod a byl jsem poslední, zjistil jsem, jak se vlastně jezdí ve světě. Pak jsem měl trochu problémy v Neapoli, Palermu - tam neplatí vůbec nic, také v Soluni nebo Tripolisu je na vozovce méně pruhů než vozidel a postupně jsem si i v Portugalsku zvykl, že prostě jedu " s proudem" a ne proti němu. Zatím jsem proto neboural, ani nic nezavinil, ale to jsem teprve začátečník , zatím jen 850 000 km najetých.
To je článek pro dementi na silnici, že by se měli vrátit do autoškoly a naučit se řídit
Pondělí ráno, ani jsem nedojel do práce a už jsem nasranej, už se těším až bude zaří a další umělci co neznají zrcátka, k čemu je připojovací pruh, proč se dodržujou rozestupy, blinkry, kdy se jede v jakým pruhu a dalších milion nepotřebných znalostí... hlavně když se to nějak rozjede, to jsou pak kingové
Tahle žena to osobě ví a snaží se s tím něco dělat takže za mě
jak se jedna nevinna uci jezdit... doufam ze si nakoupi tolik jizd az bude mit auto zazite tak ze nebude premyslet ani nad brzdama, plynem razenim packama ale zacne se ucit venovat provozu... a teprv az to zvladne vyjde na cestu jinak se zaradi k dalsim co si budou myslet ze kdyz zmatene ale opatrne tak se nic nemuze stat a kdo na to nema stejny pohled je pirat.
hlavně, že ten, kdo vyjde z autoškoly s čerstvým řidičákem, má všechno zažité
já se prakticky naučil všechno jen pozorováním... Díval jsem se, co a jak TÁTA za volantem během jízdy dělá, občas jsme se zeptal, on mi to vysvětlil (slovně i názorně) a takto předpřipravený jsem šel do autoškoly...
Auto mi chcípalo jen to v učebně (trenažér) - a to asi proto, že na něm je všechno takové umělé, nepřirozené (například jsme se velmi rychle "NAUČIL", že trenažér nechcípne, když držíte pořád plný plyn ?!?!?!)
No ale pak přišla i první ostrá jízda a instruktor se mě UŽ po pár metrech ptal, zda jsem už někde jezdil... Tak jsme si pak spolu ty jízdy užívali a já i on jsme se mohli opravdu věnovat různým situacím (a špekům) v konkrétním ostrém městském provozu...
jj taky podobne... i kdyz ja uz predtim jezdil... teda mimo silnice... takze jsme trenovali rozjizdeni s krabickama, kdo co zvladne v terenu na volnobeh, brzdeni obema nohama a taky jak to vodit bokem tam kde clovek chce. Teprv pak jsem sel do autoskoly a tam uz jsme se ucili jen venovat se provozu resit spravne dopravni situace a td... ale rozhodne to nebylo o tom ze nevim jak se spojkou nebo ze bych nezvladal radit, zatacet a blinkrit :-)
Na začátku kontrakce je vhodné dýchat pomaleji a při vrcholu dýchání zrychlit.
Po získání základních dovedností jezdit, jezdit, jezdit. A to i poté, co
nemusím myslet na to, že existuje nějaký plyn, brzda, spojka nebo
kterou rychlost mám zařazenou. Teprve potom se jeden může naprosto zodpovědně a bez obav věnovat
vlastnímu provozu, tedy tomu, co se kolem něj děje........
... a podle navrhovaného systému řidičáku na zkoušku by autorka článku byla pro čerstvého řidiče ideálním školitelem :-)
Ignorovat střední zrcátko je hovadina. Díky němu poznám že někdo jede za mnou a třeba se mě snaží předjet. Od si je jistej že ho vidím, tak hodí blinkr a začne mě předjíždět. V tu chvíli se rozhodnu pro předjetí auta přede mnou, v bočním zrcátku uvidím prd a střední budu mít sklopené... Co se stane? Něco jiného je to u kamionů a dodávek... Řidič auta za ním ví velmi dobře že dotyčný dozadu nemůže vidět.
Ad1 - i v osobním plně proskleném skle by člověk měl využívat především boční zrcátka, tím spíš při (resp. před) předjížděním. Ad2 - jezdím občas i s dodávkou a nikdy jako řidič dodávky ani jako řidič osobáku s dodávkou někde poblíž jsem se nechoval jinak jen proto, že interiérové zrcátko je v dané chvíli k ničemu.