Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automatická myčka aut slaví jubileum, na začátku byly piliny s vodou

V srpnu roku 1962 obdrželi dva němečtí podnikatelé z Augsburgu Gebhard Weigele a Johann Sulzberger patent pro první automatizovaný systém na mytí aut. Technologie se padesát let příliš nezměnila, někteří řidiči ale myčkám stále nevěří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PatrikChrz

Ekologické myčky

Největším rizikem jsou tzv. ekologické myčky s uzavřeným oběhem vody, zejména v zimě, kdy se solí. Koncentrace soli v nich stoupá a to pak má přímo vražedné účinky na karoserii. Ovšem co bychom pro naše ekoteroristy neudělali, že? :(

0/0
2.9.2012 17:37

devlop

Myčka tak akorát pro služebák

Kdo má své auto rád, nebo plánuje jej za pár let prodat a pořídit si nové, do myček s kartáči nevjede. Doporučuji si "vygooglovat" slovo "detailing" a projet pár odkazů, ať i skromný, český člověk, který za vrchol péče o lak automobilu považuje komunistické Tempo, představí, co to vlastně znamená, mít umyté auto a pečovat o lak. Mám 12let staré auto a již několikrát jsem od cizích lidí, co přišli s autem do styku (pneu servis, STK) slyšel otázku, jestli jsem dělal nový celolak. Důvodem je to, že půdovní majitel v Německu do myčky nikde nezajel a já pokračuji v péči a auto myju jedině ručně wapkou, místo houby používám rukavaci z ovčí vlny, používám šampón s carnaubským voskem a po vysušení auta doplním vrstvu vosku pomocí detaileru. Voskuju jednou ročně, kdy před tím lak ošetřím pomocí clay a odtraním tak polétavou rez, asfalt apod., následně jemnou brusnou pastou zakryju drobné mikroškrábance, pak nanesu vrstvu sealantu a až na něj přírodní vosk.

0/0
30.8.2012 12:23

+Asterisk

Re: Myčka tak akorát pro služebák

tomu říkám metrosexuální auto - ""šamponek"

0/0
30.8.2012 21:25

Mitchell

Re: Myčka tak akorát pro služebák

Nedávno jsem prodal 11 let staré auto. Jezdil jsem s ním pravidelně do myčky, dvakrát do roka jsem ho umyl ručně a ošetřil teflonovou leštěnkou. Každý, kdo ho viděl (a zajímal se o auta), mu hádal 5 -6 let. Dobře servisovaná a udržovaná myčka lak auta nepoškodí. Ale je potřeba předtím tlakové předmytí (oplach prachu), potom kartáčové mytí, horký vosk a sušení.

0/0
31.8.2012 1:52

venecek.nebo.rakvicku3

Auto myju 2x ročně....

na podzim a na jaře. Jinak je to zhovadilost :D

0/0
29.8.2012 22:08

PlusOne

Re: Auto myju 2x ročně....

A jak často jezdíš?

Pokud vyjedeš jen jednou v létě a jednou v zimě, tak OK, já jezdím denně a za zhovadilost považuju jezdit ve špinavém autě. Krom lepšího pocitu, který z čistého auta mám, mi nehrozí, že se zaseru až po uši kdykoliv se o něj jen otřu nebo se pokusím dostat dovnitř.

Koncekonců pořád platí, že auto je vizitka řidiče, ne? ;)

0/0
29.8.2012 22:52

Owneil

Re: Auto myju 2x ročně....

Auto je vizitka řidiče. Ne jeho čistota ;-)

0/0
30.8.2012 10:28

Owneil

Hm ..

Já auto z venku nemyju. Přijde mi to zbytečný. Udržuju si pořádek uvnitř a že z venku není vidět jaké má auto barvu je mi úplně fuk R^

0/0
29.8.2012 19:45

Owneil

Re: Hm ..

Ale líbí se mi jak každou neděli stojí na benzinkách dlouhý fronty skoro čistých aut :D Panelákovci zahánějí nudu [>-]

0/0
29.8.2012 19:46

PlusOne

Ruční mytí

Jezdíval jsem do myček, po zimě tam vlastně jezdím stále kvůli oplachu podvozku, a vybírám si výhradně ty s pěnovými "kartáči" - umělé se na koncích třepí, a opravdu škrabou, po pár umytích je to vidět. Nemám možnost mýt auto u baráku (už tak na mě koukají jak na exota, když ho před panelákem šmudlám leštěnkou :) ), tak jezdím na ruční myčku k pumpě kousek od nás. I když se to nemá, používám vlastní šampon a vlastní houbu, kartáč na kola, po umytí utřít "ručníkem", popřípadě ho vzít leštěnkou s voskem, a na pár týdnu je vystaráno....

0/0
29.8.2012 14:40

Muroň

Re: Ruční mytí

Nemá se to, ale nikomu to neškodí. Pochybuji, že bys používal k životnímu prostředí méně šetrný šampon než jde naředěný z trysek.

0/0
29.8.2012 15:31

205

205

Mytí a čištění auta ručně je radost a relax. Klidně si s autem hraju pár hodin a baví mě to. Do myčky jen v nejnutnějším případě, když není zbytí (za 10 let jsem byl v myčce asi 5x).

0/0
29.8.2012 11:52

Franta Prudil

sůl

Na zamyšlení je možná jedna věc, že myčky sice vodu filtrují, nicméně z ní neumí odstranit sůl. Takže v zimně ta voda v myčce musí být super.. Sice auto se na konci oplachuje a suší.. ale..

0/0
29.8.2012 11:28

Highdriver

Nejlepší je ruční tlakové mytí

Já myju své auto většinou jen tlakovou vodou - wapkou a lak vypadá i po pár letech skvěle, žádné mikroškrábance a hologramy na laku. Některá firemní auta, se kterými se jezdí všude možně na kartáče většinou vypadají už po roce dost nevábně. Nevýhodou je, že se wapkou mít často, jinak se zašlá špína odstraňuje špatně. Pokud je třeba odstranit zaschlý hmyz, a nechcete na to lejt litr šamponu, je dobré zajet auto umýt brzy ráno, když je nižší teplota nebo je zvenku orosené.

+3/0
29.8.2012 10:44

trikratzabanovanylajos

Re: Nejlepší je ruční tlakové mytí

zalezi jakej mas lak. svetly laky obecne a strbrna metaliza jsou hrozne vdecny. to se skoro nemusi mejt. ja mam cernou metalizu a ostrikani wapkou absolutne nelze. pekne houbu a rucne, po umyti jeste vylestit jinak jsou na tom videt zachly kapky. po umyti je to pekny, ale tmavy auto uz nikdy.

0/0
29.8.2012 13:01

Hroznej_puberťák

Re: Nejlepší je ruční tlakové mytí

Já kupuju ojetiny, tam si člověk barvu moc nevybírá :-)

0/0
29.8.2012 14:08

KarelV

Nejoptimálnější řešení je BLBOST !

když je něco OPTIMÁLNÍ, tak už je to samo o sobě NEJLEPŠÍ ... ;-) ... kdy už to lidi konečně POCHOPÍ? ;-D

+3/0
29.8.2012 10:34

111

Re: Nejoptimálnější řešení je BLBOST !

Holt je asi nejlepší z nejlepších...., co by také člověk chtěl , když server p r  o t ě ž u j e autory, dětičky, studující kvaziobory na pseudoškolách.RvRvRv

0/0
29.8.2012 20:13

GabrielVH

Re: Nejoptimálnější řešení je BLBOST !

To same nejidealnejsi 8-o Ale hrebik do rakve tomu dalo slovo "variant", jelikoz "varianta" je taky nespisovne. X

0/0
3.9.2012 19:40

hasmen

Nikdy jsem v myčce nebyl...

:-)

0/0
29.8.2012 9:54

Genial

Re: Nikdy jsem v myčce nebyl...

Dej to! Zazijes dobrodruzstvi!!!;-D

+2/0
29.8.2012 10:04

hasmen

Re: Nikdy jsem v myčce nebyl...

Přes 30 let auta meju na dvoře a už u toho zůstanu ;-)

+1/0
29.8.2012 10:07

Genial

Re: Nikdy jsem v myčce nebyl...

U me tak pul na pul. Neni nad to si rucne pred a po zime poradne navoskovat auto. Pak to staci vzit jen proudem vody a vsechno mizi...

+1/0
29.8.2012 10:23

mamca666

Re: Nikdy jsem v myčce nebyl...

Pokud se mu auto v myčce nerozpadne ;-D

0/0
29.8.2012 10:31

hasmen

Re: Nikdy jsem v myčce nebyl...

To ne,neboj ;-D

0/0
29.8.2012 11:00

Eurototalita3

Hmmm....

Bohužel jsou po čase mytí v myčkách na laku vidět tisíce mikroškábanců. Je to vidět hlavně zblízka na sluníčku. Nejlepší je podle mého klasické ruční mytí..

+2/0
29.8.2012 9:32

mi_golem

Re: Hmmm....

Proto si to myji také sám a navíc aktivní pěnou a WAPkou. Ti, co myjí v myčkách, jsou celkem dobře poznatelní. Mají matné akrylátové sklo na reflektorech od kartáčů v myčce.

0/0
29.8.2012 10:03

radaumacher

Re: Hmmm....

Polykarbonát na světlech matní i věkem a působením vnějších vlivů - především UV záření.

0/0
29.8.2012 18:02

Frantizsekk

Re: Hmmm....

Na to je dobrej brusnej papir od 1500 vejs a potom brusna pasta a svetla jsou jako novy. Na minulym aute jsem to pres pocatecni neduveru zkusil a bylo to ok. Jen je treba si s tim vyhrat a hlavne mit ten papir porad mokrej.

+1/0
30.8.2012 0:05

Ikoptak

Re: Hmmm....

No na ruční mytí 1-2x do týdne prostě čas nemám. Auto mám na přemístění z A do B a mikroškrábance od kartáčů neřeším. Auto má sloužit mě ne já jemu.

+4/0
29.8.2012 10:25

albert10

Re: Hmmm....

Jsou, ale ničemu to nevadí. U běžných aut bych to neřešil.

0/0
29.8.2012 10:32

Honx

Tak jsem trošku čekal nějaké informace jak myčka funguje

a ono nic :-/

To že se od doby první myčky technologie nezměnila, ale když není uvedeno jak to funguje od začátku tak klidně dál můžu věřit že ve stojanu stojí malý trpaslíček a podle auta nastavuje polohu mycích kartáčů ;-D

0/0
29.8.2012 9:29

Rebby

Re: Tak jsem trošku čekal nějaké informace jak myčka funguje

Sakra. Je to venku ;-D

0/0
29.8.2012 19:43

BOP B 3AKOHE

...tento způsob považují za nejoptimálnější řešení.

A jsou pak nejmaximálněji spokojeni? :-P

+2/0
29.8.2012 8:00

flajboj82

Re: ...tento způsob považují za nejoptimálnější řešení.

je to vlastně pak nejdokonalejší, že ;-);-D?

+1/0
29.8.2012 8:52

Pecaf

Re: ...tento způsob považují za nejoptimálnější řešení.

Úplně nejvíc nejlepší ;-)

+1/0
29.8.2012 9:10

lucinkapes

Nekvalitni umyti

Do mycky jezdime jen se sluzebakem. Kdyz pominu vznik vlasovych skrabacnu pri castych navstevach, tak nejvetsim nedostatkem je pro mne kvalita umyti a ususeni. Pokud bych chtel mit auto ciste, tak bych musel jeste vytrit mezidverni prostory, nakladovou hranu patych dveri a prelestit okna. Kdyz umyvam doma, tak mne ocisteni kartacem s vodou, ostrikani vapkou, setreni vody sterkou, vysuseni hadrem s rychlovoskem a prelesteni oken trva tak pul hodiny. Mycka za cenu od cca 80kc se muze vyplatit jedine tomu, kdo bydli v panelaku.

0/0
29.8.2012 1:31

Bornholm

Re: Nekvalitni umyti

Nejlepší umytí je samozřejmě doma na dvoře. Pokud někdo nemá tu možnost a musí s autem do myčky, dají se mezidveřní prostory a nepřístupná místa vytřít hadrem po vyjetí z myčky. Okna po mytí přeleštím běžným čistícím prostředkem, nebo v nouzi papírovým kapesníkem.

+1/0
29.8.2012 7:37

Bubaak1

Re: Nekvalitni umyti

JSem obyvatel králíkárny a do myčky jsem se soukromím vozidlem nevjel, naštěstí jsou ještě někde k vidění boxy na ruční mytí, kde si slečnu můžu vydrbat i "za ušima". Se služebákem jedině myčka, taky proto tak vypada...

0/0
29.8.2012 7:43

Muroň

Re: Nekvalitni umyti

No tak jistě a je to za dvacku. Za pětku auto ostříkám, umeju vlastní houbou a šamponem, za pětku omeju do čista, otřu vlastní jelenicí, případně navoskuju.

0/0
29.8.2012 8:56

Marco - psano s ce

Re: Nekvalitni umyti

Asi jsem nějaký pomalý, ale za půl hodiny bych to na svém autě nikdy nestihl. Do myčky jezdím, protože jsem líný. Drobné škrábance na laku mi nevadí, protože auto je pro mě prostředek přepravy osob a nákladů.

+6/0
29.8.2012 8:10

kovalsky

Re: Nekvalitni umyti

souhlas, staci nejezdit do mycek s tema "gumovyma" paskama ale (ted to vidim hlavnena omv) maji takove jemne stetinove kartace a to je poznat uz podle hluku. ty gumovy snad jen omlati auto od blata a konec:D

0/0
29.8.2012 17:02

Ikoptak

Re: Nekvalitni umyti

No moje služební auto za celou svou kariéru ruční mytí nepoznalo. Pouze myčky a neřekl bych že po 6 ti letech a 300.000 km lak nevypadá nějak tragicky. Jo jsou na kapotě škrábance, ale co je od myčky nebo od kamínků na silnici to opravdu poznat nejde. Navíc s odstupem 1 m už nic nevidíte a subjektivně, jako nový.

0/0
29.8.2012 8:54

mufin01

Re: Nekvalitni umyti

Kdybyste vedle vašeho auta postavil to samé, jen 6 let myté ručně, to byste koukal na ten rozdíl, hlavně na tmavém laku.

0/0
29.8.2012 10:25

Ikoptak

Re: Nekvalitni umyti

U šestiletého auta nečekám že bude bez škrábanců. A rozdíl pokud vedle mne stojí i nové auto stejné barvy je z běžného odstupu nepatrný.

0/0
29.8.2012 10:29

Bubrak

ale jo

jezdim do mycky tak 1x za 2 mesice, najedu 2500km mesicne, mezitim parkrat na vapku, ale stve me, ze nic neumi umejt zaschly mouchy na predni kapote/narazniku, vzdy z mycky vyjedu a jsou porad tam

0/0
29.8.2012 1:20

Xladi

Re: ale jo

Jsoupřípravky proti hmyzu které by ho měly snadněji odstranit a v automobilovém časopise jsem četl radu že je dobrý před mytím dát na kapotu vlhkou utěrku nebo nějaký hadr aby se to namočilo že to pak údajně jde lépe čistit. Taky jsem uvažoval o ošetření karoserie nějakou nanovrstvou aby bordel při dešti stekl nebo to šlo snadno odstranit ale nevím jestli to funguje tak skvěle jako na videích.

0/0
29.8.2012 7:16

Bornholm

Re: ale jo

Místo vlhké utěrky se dá použít i dostatečně navlhčená silná vrstva novin. Pokud máte bílé nebo hodně světlé auto, tak bych použil raději ty utěrky, které nebarví. Odmočení se má provádět ve stínu. Přípravky na odmočení hmyzu jsou taky dobré, ale požívat vždy ve stínu a ne na horké karoserii. Pro stékání vody stačí lakované části tak jednou až dvakrát do roka navoskovat, předtím musí být auto důkladně umyté a suché. Ta reklamní videa berte s rezervou. Existují speciální přípravky s carnauba voskem, které se nanášejí přímo rukama, používají se hlavně na výstavách. Jsou ale drahé a jejich správné použití vyžaduje praxi.

+2/0
29.8.2012 7:47

Hroznej_puberťák

Re: ale jo

Na zaschlé mouchy stačí zajet na myčku za déletrvajícího deště, kdy je všechno rozmočené, to se to pak umyje jedna báseň. Blbý ovšem je, že po odjezdu z myčky se to auto zase zacáká :-P

0/0
29.8.2012 7:44

albert10

Re: ale jo

Navíc je to v dešti bez fronty.

0/0
29.8.2012 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.