Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedadlo smrti už není vedle řidiče, ale i vzadu

Když před týdnem policisté vyjížděli k nehodě auta s dodávkou u Mikulovic, už podle hlášení věděli, že bude zle. Srážka byla drtivá. Řidič osobního vozu nedal přednost a v troskách zemřel nejen on, ale i tři jeho spolujezdci. Ti na silnicích umírají stále častěji. Kvůli tomu, že se nepoutají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Darkman250

Mam zaname co se nepoutaji

Mam par znamych kteri se nikdy nepripoutaji protoze jim to nepripoutani zachranilo zivot jak jim rekla i policie tzn. ze vylitli celnim sklem ven a najejich miste byl motor plechy nebo neco jineho a s nima taky nic nehne. Ja osobne se poutam vzdy nejak mi to prijde prirozene.

0/0
23.8.2012 20:21

mamsrb

Radit čelní náraz je dost na pováženou.

Pokud je vteřinka času na rozhodování pak hledám jak se čelní srážce vyhnout. Pravda, strom nebo betonový propustek v příkopu je smrtelné nebezpečí, ale na pole i v kotrmelcích to je pořád lepší než se přetlačovat čelně s Tatrou. Několikrát se mě podařilo situaci vyřešit uvolněním brzdy a použitím volantu i když pustit tu zašlápnutou brzdu je strašné úsilí.

0/0
22.8.2012 15:00

pivak2

Re: Radit čelní náraz je dost na pováženou.

Celne se zveri. Samozrejme, ze Tatrovku celne nepretlacis.

0/0
24.8.2012 13:53

dodo-dodo

poutani

nepripoutat se nejde, neprijemne to pak rve docela dlouhou dobu a to plati i na sedadle spolujezdce;-D a ditko sedi vzdy uprostred vzadu, protoze ma krasny vyhled a po ceste se nenudi, isofix mam i na prostrednim sedadle, takze je to jasna volbaR^

0/0
22.8.2012 10:02

Petricek

Nadpis

"Sedadlo smrti už není vedle řidiče, ale i vzadu"

ten titulek mi nějak nedává smysl. má to logiku? "už není" a "ale i"? ono se jako to sedadlo rozdvojilo a to dvojče se přemístilo dozadu?

0/0
22.8.2012 8:14

cenzore_zdar

pas pres kycle?

Mno pan radoby odbornik ma mozna pravdu ale jak se to prosim realizuje napriklad ve felicii nebo fusionu? Akorat u agily to jde opravdu pres kycle. Tak bych si troufal rict ze to je provedenim sedacky, poutajici clovek to moc neovlivni.

0/0
22.8.2012 7:39

daffy.d

...

Když vězu někoho, kdo se i po opakovaných výzvách odmítá připoutat, řeším to jednoduše. Rozjedu na cca 30 km/h a prudce dupnu na brzdu. Pokud se ani po následné výzvě připoutat nechce, celý proces opakuju. Jen ve vyšší rychlosti. Samozřejmě si hlídám, aby za mnou v tom okamžiku nikdo nejel. Ne každý dodržuje bezpečnou vzdálenost. R^

+2/0
21.8.2012 23:22

Qefik

Re: ...

zkuste se vzadu připoutat v maluchovi, nebo ve starý pětistovce :)

0/0
21.8.2012 23:52

daffy.d

Re: ...

Autem, kde se nedá připoutat, nejezdím ;-)

0/0
22.8.2012 19:21

katano

proto nikdy nejsem v roli SPOLUJEZDCE >>>>>>>

>>>>>>>>> i když jedu taxíkem, tak si to raději odřídím SÁM.

     PS : to je - REALITA :-P

0/0
21.8.2012 23:08

Maséér

Re: proto nikdy nejsem v roli SPOLUJEZDCE >>>>>>>

a když letíš někam na dovču,tak se sereš i do pilotní kabiny,co ;-D?

+2/0
22.8.2012 11:57

motylekm

Pasy

Z meho soukromeho pozorovani jezdi po Praze v prumeru kazdy 5. ridic nepripoutany coz je celkem dost idiotu z celkoveho poctu. Ridice autobusu mezi ne nepocitam, nevidel jsem ani jednoho,ktery by pripoutany byl.

0/0
21.8.2012 23:00

roedor

Re: Pasy

a mají tam vůbec pásy? Když o tom přemýšlím, tak řidiče MHD jsem neviděla připoutaného nikdy... Já se poutám naprosto automaticky, když se nepřipoutám, tak mi to po chvilce hned docvakne, prostě mi "něco" chybí:-). Poutám se i v dálkových autobusech, pokud je to možné (a pro ostatní jsem za exota).

+1/0
22.8.2012 9:50

mahony3307

Re: Pasy

Bus MHD žádný pásy nemá,teda aspon v Praze ne.To vím zcela jistě protože s nim jezdim :-)

0/0
27.8.2012 9:03

Sweeetie

...

jak souvisí sedadlo smrti s tím, že jsou někteří blbci a nepřipoutají se??

+2/0
21.8.2012 20:57

roman37e

To je dedukce.

Takže když se lidé vzadu nepřipoutají, je sedadlo smrti i tam.... Ne pánové. Sedadlo smrti bylo, je a navždy bude vedle řidiče.

+1/0
21.8.2012 20:11

Cens0r

Re: To je dedukce.

Sedadlo smrti je tam, kde je největší pravděpodobnost vašeho úmrtí v případě nehody. Při plně obsazeném automobilu to momentálně vedle řidiče NENÍ.

0/0
22.8.2012 7:07

nepetr

Nic nového pod lsuncem

Nepoutání je stále v modě. Osobně bych nikoho za sebou nevezl nebude li připoutaný. Tělo letící na přední sedačku dokáže řidiče auta zabít, může být sám připoutaný co je mu to platné když ho zabije ten za nímRv Lidská blbost je vážně nesmrtelná. Nepoutání se v autech, na kolech mnohdy ani odrazky natož světla nebo reflexní pruhy na oblečení, to samé chodciRv

+7/0
21.8.2012 19:10

Sleva na kremaci

Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

nepohodlnou. Ne vzdy se da vsechno nastavit a vzadu kor ne. Proti vysoke rychlosti, nebo narazu maleho auti do SUV nebo zajeti pod kamion pasy stejne moc nepomuzou

0/0
21.8.2012 18:21

FaceFuk

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

Tak si pořiď lepší auto :) mě pásy netlačej.

+1/0
21.8.2012 19:01

luckilyfarenough

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

R^;-D taky dobrej nick;-D;-DR^

0/0
21.8.2012 20:56

nepetr

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

Hodně blbá výmluvaRv

+5/0
21.8.2012 19:05

iceman7

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

Nepohodlnou ? Ja naopak nejsem schopnej jet bez pasu, jednak protoze jsem hubeny a bez pritazeni tela k sedacce v ni litam jak ratlik a jednak mi dava pocit bezpeci :)

+3/0
21.8.2012 19:06

cenzore_zdar

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

Jedte autem treba 12 hodin v kuse, pak poznate co tim chtel rict. Jezdim zasadne pripoutany ale pri techto dlouhych jizdach si proste musim po cca 6 hodinach pas mirne povolit. On se sice furt sam utahuje ale kdyz to neudelam nasleduji telesne neprijemnosti :-D

0/0
22.8.2012 7:44

roedor

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

jediná situace, kdy je mi pás nepohodlný nastává, když mám na sobě sportovní podprsenku. Mám poněkud větší poprsí a sportovní podprsenka prsa stáhne k sobě a přimáčkne k hrudníku, takže mi pás neustále vyjíždí nahoru, chybí tam ten "žlábek";-). Ale jinak žádné nepohodlí nepociťuju, ani při dlouhé jízdě.

0/0
22.8.2012 9:53

Petricek

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

milý pane, chtělo by to trošku zhubnout anebo trošku posilovat. potom podprsenku nebudete potřebovat.

0/0
22.8.2012 10:50

roedor

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

já nevěděla, že tady smí přispívat jenom pánové:-P

+1/0
22.8.2012 17:03

novakal

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

Lepší něco nepohodlného, co mi zachrání život, než jet pohodlně bez pásů a při nehodě mít jisté minimálně těžké zranění. Tohle pohodlí za určitě stojí, ze? Klidně se nepoutejte, je to vaše rozhodnutí.

+3/0
21.8.2012 20:26

Chytrý píše, hloupý maže

Re: Tak at taky vyresi to, ze ty pasy pekne tlacej a delaj jizdu

není nad POHODLNOU smrt, že?;-D

0/0
21.8.2012 20:46

Honza232

když někam jedu tak všem řeknu aby se připoutali a nevyjedu dokud se někdo nepřipoutá sice mladí kámoši na mě čuměj jak na debila ale můžou bejt rádi že je svezu :D

+3/0
21.8.2012 16:49

oldfashioned Kokodák v1b

na toto byli potřeba skutečně 2 (slovy dva)

redachtóři?8-o

+1/0
21.8.2012 16:22

macarát

Veprostřed vzadu

je ovšem opěrka hlavy jen u některých aut. A tam kde není, bych sedět nechtěl.

+1/0
21.8.2012 15:59

Hugo@Boss

vzadu uprostřed

Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak vzadu uprostřed snad ani pořádný pásy nemám, jen takový ty přes kyčle...jak tam tedy připoutat sedačku. Musím to zkontrolovat...

0/0
21.8.2012 15:42

vítr_v_zádech

Re: vzadu uprostřed

Poutat přes dítě a sedačku naráz.

0/0
21.8.2012 16:39

Antikodex

Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

Když to hotelový řidič s mamutem (W140) napral čelně ve 160ti do zdi v tunelu, zemřeli v tom autě skoro všichni. Jedinou výjimkou byl Dianin bodyguard, který přitom seděl na tom nejnebezpečnějším místě - vedle řidiče. Byl totiž přivázaný - na rozdíl od smetanky sedící vzadu.

A teď to srovnejte sami s následky nehody korutanského hejtmana, který seděl v autě, hrajícího si na stejnou třídu, přitom o generaci nevějšího (Phaeton). Ten navíc pásy použil a neboural čelně, ale udělal s autem jen pár kotrmelců ve 140ti.;-)

0/0
21.8.2012 15:34

vítr_v_zádech

Re: Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

Ve 140ti jde už o náhodu, když přežije. Může sedět kdekoliv a být i přivázaný. Myslím, že u takových nehod spíš rozhoduje do čeho auto narazí. Jestli jde o fakt pevnou překážku (zeď, strom, náklaďák, vlak, ..), nebo se "jen" dokutálí někam do pole, případně přerazí menší plot, atd.

0/0
21.8.2012 16:38

B.Walsh

Re: Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

Přesně tak, tohle si málo lidí uvědomuje, v takových rychlostech o přežití rozhoduje celkový charakter nehody, lidské tělo toho zas až tak moc nevydrží (narozdíl třeba od kočičího) a při nehodách v takových rychlostech na něj působí velká přetížení, která to tělo nevydrží. Proto se různý crash testy dělají snad jen do 60km/h, pak už to nemá smysl.

0/0
21.8.2012 16:58

Seeker-M

Re: Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

Kočičí tělo vydrží větší přetížení než lidské? To máte odkud?

(To, že kočka přežije pád z velké výšky je dáno tím, že díky odporu vzduchu a plachtění dopadá mnohem menší rychostí, než člověk padající ze stejné výšky. Pochybuji, že by byla k tomu ještě nějak zvlášť odolnější.)

0/0
21.8.2012 21:17

B.Walsh

Re: Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

Možná jsem se blbě vyjádřil, ale to přetížení nebylo myšleno jako srovnání člověka s kočkou, ale na to, že kočka je odolnější a její tělo vydrží víc než to lidské, a ze zranění je schopná se vylízat lépe než člověk. Naši kočku, pravděpodobně srazilo auto, měla polámaný žebra, zlomenou čelist, nějakou infekci v tlamičce a bůhví co ještě a zotavila se snad za dva či tři týdny. U člověka by to bylo mnohem horší.

0/0
21.8.2012 21:41

roedor

Re: Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

kočka není netopejr, takže moc neplachtí. Při pádu se automaticky přetočí nohama dolů a nohama pád efektivně zbrzdí, funguje to jak tlumiče. Paradoxně si přitom může způsobit frakturu lebky nebo čelisti, protože při tom tlumení nárazu se často uhodí bradou o zem...

0/0
22.8.2012 9:57

Seeker-M

Re: Při nehodě Diany byl jediný přeživší právě na sedadle smrti

"Plachtí" možná není to správné slovo, nicméně tím, že roztáhne tlapky, zvyšuje svůj odpor vůči vzduchu. Ty roztažené tlapky pak právě při dopadu zárověň pruží. (Četl jsem svého času nějakou studii o padání koček z výšky.)

0/0
22.8.2012 10:45

luckilyfarenough

Sedadlo smrti je kazde,

0/0
21.8.2012 15:20

luckilyfarenough

Re: Sedadlo smrti je kazde,

pokud za volantem sedi trouba:-/

0/0
21.8.2012 15:21

Bornholm

Re: Sedadlo smrti je kazde,

anebo zkřížíte cestu nějakému lobbystovi či nadčlověku (Janoušek, Trpišovský, Lacina atd.).

0/0
21.8.2012 15:36

Bornholm

Připoutat se v autě

(bezpečnostními pásy) by snad mělo být tak samozřejmé jako dýchání, vyjma parkování nebo zajíždění do garáže. Nerozumím těm lidem, kteří jezdí bez připoutání. Navíc mám v autě elektronickou kontrolu připoutání, kdy od určité rychlosti to začne v autě nepříjemně pípat a na palubní desce bliká kontrolka se stylizovanými pásy.

+5/0
21.8.2012 15:19

motorol

Re: Připoutat se v autě

A v čem vadí pásy při couvání nebo parkování? Používat se na to nemusej, ale že bych se na to odpoutával to ne.

+1/0
21.8.2012 15:22

Bornholm

Re: Připoutat se v autě

Asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem to tak, když vytáhnu auto před garáž, abych vyměnil kola, změřil hladinu motorového oleje, umyl ho nebo v něm povysával, atd. No a když parkuji např. na dvoře firmy nebo u domu, abych udělal místo bráchovi nebo ženě na vyjetí. Hezký den.

+1/0
21.8.2012 15:25

_Xeon_

Re: Připoutat se v autě

Tys´ mu to vysvetlil... ;-D

0/0
21.8.2012 15:49

zabam

No polopatě, když je natvrdlej....

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
21.8.2012 20:36

ydrhsamot

Re: Připoutat se v autě

Ano, ale to už je fakt šikana, protože to začne řvát asi od rychlosti 5 km/h. V autě se normálně poutám vždy, ale u těhle typů mám sto chutí se odpoutat... ;-€

0/0
21.8.2012 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.