Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford Focus ST: dobrovolné zkrotnutí chuligána

Samozřejmě, že je rychlejší a silnější než předchůdce. Je ale také vyklidněnější. Chuligánský charakter oranžového předchůdce je pryč. Tohle je hodně rychlé, skvěle jezdící auto. Ale pumpa na adrenalin to není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

900 tisíc

za "sportovní" čtyřválcovou přeplňovanou předokolku. ;-D;-D;-D;-D;-DRv

0/0
24.8.2012 14:08

petrolhead

900 tisíc !!!!

To je prosím o 100 tisíc víc než Toyota GT-86. A tak o 750 tisíc víc než FOCUS II ST ve slušném stavu. No comment.

0/0
23.8.2012 20:17

truthspeaker

Re: 900 tisíc !!!!

ano, za tyhle peníze si takovéto auto koupí jen úplný blbec.

Takže by to v modní barvě mohlo mít šanci na úspěch.

+1/0
24.8.2012 14:10

Lotus III.

Dvojkový ST bylo mnohem hezčí

Ale i tak bude tohle pecička. Ta cena je ovšem brutus.

0/0
23.8.2012 11:48

Dusan321

Cena je logicka

Ta cena STcka celkem odpovida aktualnimu trendu naprosto nerealistickych cen noveho Focusu vuci konkurenci, ktere jsou ostatne dobre videt i na katastrofalnich prodejich. Ford evidentne nema zajem Focus v ramci Ceske republiky prodavat, je to samozrejme jeho volba, zakaznici si holt poradi jinak.

+2/0
23.8.2012 11:26

Bornholm

Re: Cena je logicka

Ta cena je na české poměry opravdu vysoká. Naaopak v Německu patří Ford k levnějším autům, ve srovnání s VW. Volkswagen je ale v zahraničí levnější než doma. I Škoda se dá v Německu pořídit levněji než v Čechách. Tak potom nerozumím, co tím Ford sleduje. Podle mě to s tou cenou zkoušejí, těch aut ještě nejezdí moc, já jsem zatím žádné neviděl.

0/0
23.8.2012 11:56

tonny.p2

starsi ST

Na oranžovýho předchůdce to nemá...

R^

http://www.sportovnivozy.cz/model-10-60-ford-focus-st  

V

+1/0
23.8.2012 10:55

chudejklukzvesnice

Bude i RS?

S touhle cenou je lepší si připlatit 300 tis. za plnohodnotný speciál.

0/0
23.8.2012 9:07

pacho

Re: Bude i RS?

Urcite bude ale obavam sa ze na predchadzajuci RS nebude mat. Uvidime.

0/0
23.8.2012 12:39

debeer

Ford?

Ten je zkorodovanej už na prospektu.;-D

+2/0
23.8.2012 9:07

Bornholm

Re: Ford?

Kolik Fordů jste už vlastnil? Jak dlouho?

0/0
23.8.2012 9:49

debeer

Re: Ford?

Nemusel jsem vlastnit žádný, ale mám míchačku autolaků a vím jak Ford koroduje. Jelikož majitelé těchto aut a opraváři ke mě jezdí  pro barvy. A nejsou to moc staré vozy.

+1/0
23.8.2012 10:34

Bornholm

Re: Ford?

U prvních Escortů a starých Fiest to beru. Ale tyhle doby jsou dávno pryč. Schválně se podívejte na Focusy, Mondea (ne ty první), ty rezaví daleko méně. No a barvy se kupují nejen kvůli korozi, ale taky k opravám po haváriích.

0/0
23.8.2012 10:43

debeer

Re: Ford?

Ha! Teď jste mi to nandal.;-D Pokud to auto vidím a porovnávám odstín, tak asi vím co budou opravovat:-P

0/0
23.8.2012 10:51

billa98

Re: Ford?

proc nejste konkrétnejsí? Model, rok? Jinak je to plácání o nicem.

0/0
23.8.2012 11:19

quagaar

Re: Ford?

to je zvláštní, mě vždycky auto nejdřív opravili a pak někam jeli na lak a barvu, asi se u tebe stojí fronta na míchačku, tak holt musej dovalit co nejdřív ;-)

0/0
23.8.2012 11:55

pacho

Re: Ford?

No my mame v rodine niekolko aut znacky Ford rocniky od 2002 az 2008 ale ani jedne nie je hrdzavy. Asi mame stastie nie ?

+3/0
23.8.2012 12:41

zbiro

Re: Ford?

á někdo má doma rezavou škodovku a plechovku s barvou ;-D není nad vlastní zkušenost. Koroze se u Forda rozhodně nebojím :-)

0/0
23.8.2012 20:57

KarelV

Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

"všeho" si už brzo skoro nikdo tak zbytečně drahé auto nekoupí... :-( ... (ať má jakkoli skvělé jízdní vlastnosti) Rv 

Výrobci zašli ve své zvrácenosti tak daleko, že plánují životnost výrobků stále kratší a kratší... a kratší...  :-(

A ekonomové, toužící zdolat ekonomickou krizi, je v tom ještě podporují ... ;-€

+1/0
23.8.2012 8:29

svann

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Divnej svět tenhle svět ovládanej ekonomickými úchyly.

0/0
23.8.2012 8:38

radaumacher

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Auta nevydrží míň, protože to výrobci chtějí, auta vydrží míˇ, protože jsou (na přání zákazníků a vlád) MNOHEM komplikovanější a musí splňovat často takřka neslučitelné požadavky. Vždyť se podívejte jen 15-20 let zpátky (což je doba kolem průměrného věku aut v ČR), z jakých motorů a za jakých spotřeb se dolovaly dnešní výkony, jak vypadala auta po dnes banálních bouračkách apod. Dnes je prostě nutné se o auta starat mnohem pečlivěji, aby vydrželo stejnou porci kilometrů, jako 30-40 let staré auto takřka bez péče. Fakt je ovšem také ten (a ten většina stěžujících si diskutérů nemůže nebo nechce vnímat), že rozdíl mezi těmi starými a dnešními auty je stejný jako mez kovářským kladivem a zubní vrtačkou.

+3/0
23.8.2012 9:18

Andee in Red Book

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

To je velký kus pravdy. Dřív jsme si za cca stejnou cenu (v relacích doby) kupovali plechy, čtyři kola a volant. Dneska obdobná auta mají o 300-500 kg víc, hromadu elektroniky a bezpečnostních prvků a to prostě musí být někde znát, když cena zůstává stejná nebo je dokonce nižší.

+2/0
23.8.2012 9:26

Bornholm

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Váš příspěvek mohu potvrdit mou praxí. Mé 1. auto byla Škoda 120 LS s motorem  1,2 L a výkonem 58 HP. Průměrná spotřeba na dlouhých trasách, řádově stovky km, byla kolem 6 L na 100 km. Ve městě byla tak kolem 8 L na 100 km. Moje současné auto má 145 HP a spotřebuje prakticky to samé. Ale komfort a výbava je nesrovnatelná. Údaje platí pro můj styl jízdy, pokud má někdo jiné zkušenosti.

+2/0
23.8.2012 9:40

TVK

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

A podstatný rozdíl byl taky v tom, že u té škodovky se běžně dělala málem GO motoru při 100tkm, zatímco dnes je to teprve solidně zajeté auto. A když si vzpomenu, kolik času otec strávil údržbou a seřizováním toho auta (taky jsme měli LS), tak v přepočtu na roční nájezd bych u současného auta musel trávit minimálně půlden týdně, zatímco už u několikátého auta to chce max. 2x za rok hodit do servisu na běžné kontrolu, opravu nějakých prkotinek, olej apod. při naprosto nulové "každodenní" údržbě, jen prostě při slušném zacházení a ježdění.

+2/0
23.8.2012 10:17

Bornholm

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Jako by jste to psal za mě. Ten jenom 3x uložený klikový hřídel byl na životnosti znát. O údržbě a opravě různých prkotin ani nemluvím. Protikorozní ochrana byla v té době taky pod psa. Při jízdě v dešti se dostávala voda do prostoru pod palubní deskou a do kufru. Ale na druhé straně musím uznat, že ani auta ze západu nebyla tehdy bezchybná. Kvalita zpracování byla sice lepší ale rezavěla taky dost a měla různé jiné mouchy. Jedna obrovská výhoda tehdejších aut: byla tak jednoduchá, že si většinu oprav mohl trochu zručný řidič provést sám. Musím zaklepat na dřevo: moje aktuální auto jezdí jako švýcarské hodinky, a to jezdím každý den a za každého počasí.

+2/0
23.8.2012 10:32

pacho

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

No ja som zacinal tiez na S120 a tiez mam teraz auto 145 HP ale spotrebu mam nizsiu. Okresky 5 a mesto max 6 a to nei som ziadna brzda v premavke. Takze u mna sa to zmenilo trosku radikalnejsie aj v spotrebe. Samozrejme  je to diesel. Keby to mal byt benzin tak som na tom asi tak isto ako ty. R^

0/0
23.8.2012 12:45

valdert

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Úplně zbytečný příspěvek. Chtělo by to více invence. A ne opakovat slova.

0/0
26.8.2012 2:50

Dusan321

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Auta dnes vydrzi mene primarne proto, ze jsou osizena. Takova technicka reseni jako dnes by se pred deseti patnacti lety nepozila. Na co clovek koukne to je materialove udelane jen tak, aby to vydrzelo pres zaruku a konecna. Dnes vam odejde motor ve stopadesati tisicich jen proto, ze nekdo usetril pul dolaru na jedne soucastce.

+1/0
23.8.2012 11:21

radaumacher

Re: Vzhledem k NAPROGAMOVATELNÉ ŽIVOTNOSTI

Mám zkušenosti s provozem několika aut, na kterých výrobce šetřil a všechna jsou v pohodě i kolem 200 tis. Stačí správná péče (denní i dlouhodobá - tj. chovat se k němu, tak jak se má a pravidelný kvalitní servis). Pokud se k autu chová člověk jak má, tak prostě neodejde, pokud nemá člověk absolutní smůlu na vyloženě nepovedený kus (a těch opravdu moc není, ačkoli si mnozí řidiči své ego hojí opačnými výroky).

0/0
23.8.2012 14:27

pavelthelong

anglicismy a germanismy skousnu

ale "vyklidněnější" jako cestinismus opravdu taha za usi. ve 4. tride ZS by za to byla zhorsena znamka o jeden stupen......:-/

+2/0
23.8.2012 7:50

Tutek v.1.1

Re: anglicismy a germanismy skousnu

to jsem taky nepobral :-/

0/0
23.8.2012 7:58

acpu

Re: anglicismy a germanismy skousnu

Také mě to zaujalo, kde ten článkotvořitel přeupisoval slovo "vyklidněnější" ;-D, z toho se dá vytvořit třeba: "nejnevyklidňovatelnější". No nic, zpět k motorismu, jazyk český je pro většinu zdejší tvůrců (záměrně nepíšu autorů) článků a příspěvků hotovová Terra Incognita:-)

+3/0
23.8.2012 8:11

Mandolin

Re: anglicismy a germanismy skousnu

"nejnevyklidňovávatelnějšími" :) Hrůza..

0/0
23.8.2012 10:09

tojuska

Re: anglicismy a germanismy skousnu

Jazyková tvořivost některých redaktorů je opravdu bez hranic!

0/0
24.8.2012 0:44

Lajosch

vzhled

laciny interier, kombinace barev v interieru a ten příšerny volant... No možná to dobře jezdí, hotcombi je supernápad ale je to pořad ford se svymi designovymi slepými uličkami a strašlivými materialy. příští generace octavie combi RS to strčí do kapsy, to se vsadim :)

0/0
23.8.2012 7:12

pablo_II

Re: vzhled

Designem a vzhledem interiéru možná, ale naldění podvozku a jízdních vlastností Ford umí skvěle. Žádnaá generace RS od škodvky nedokázala svými vlastniostmi překonat Forďácké STčko. To je prostě fakt. Ostatně pokud srovnáme stávající genraci OctaviRS s předešlou genrací ST od Fordu, tak je rozdíl jasný, Rs moc sportovně laďená není, je na to prostě moc těžkopádná. je to celkem silný rodinný vůz a jeho deviza je v tom, že lze mít i Kombi což u předchozí genrace Focusu ST nešlo, ale svezení v STčku je oproti škodovce někde úplně jinde, to není njiná liga téže soutěže, to je úplně jiná hra na jiném hřišti, tak asi tolik v té Vaší prognóze.

+6/0
23.8.2012 8:03

Dusan321

Re: vzhled

Ona Octavia RS byla vzdy koncipovana jako vykonnejsi auto na bezne jezdeni. Prumerny sofer zvoli RSko, protoze se s nim proste lepe jezdi nez s STckem, ktere je na kazdodenni jezdeni uz trochu extremisticke.

0/0
23.8.2012 11:22

TVK

Re: vzhled

Neřekl bych, i při běžném ježdění se mi tedy jezdí rozhodně lépe s STčkem než s Oktávkou, ať jde o každodenní dojíždění nebo dlouhé cesty na dovolenou. O žádný extrém se totiž nejedná, protože na daný objem je (dvojkové) ST přidušené.  Podvozkově a jízdními vlastnostmi je to proti OII RS někde jinde (bavím se samozřejmě pouze o benzínu, který tvoří zhruba 1/4  "RS" Oktávek, zbytek jsou dehty).

0/0
23.8.2012 11:51

TVK

Re: vzhled

OK. Někoho nějaké materiály, design interiéru absolutně nezajímají. ST je prostě auto pro zábavu, požitek z jízdy, kde jde o výkon a pružnost motoru, jízdní vlastnosti. RS je úplně jiná kategorie - svižný usedlý rodinný sedan / kombi se solidním benzínovým motorem, vhodný na dlouhé rychlé přesuny, ale ne na blbnutí po okresce.

0/0
23.8.2012 10:24

Bornholm

Re: vzhled

Co se týká vzhledu, kombinací barev a interiéru, tak to je asi podobné, kdyby mi se líbily např. dlouhonohé blondýnky a Vám baculaté černovlásky a každý by ten svůj názor vydával za absolutní pravdu. Srovnávat Škodu a Forda, to je asi jako srovnávat ananas s třešněmi. Obě firmy (VW a Ford) mají dost odlišné filozofie. Naštěstí je na automobilovém trhu dostatek značek a typů, takže si každý může ten svůj vehikl vybrat.

0/0
23.8.2012 10:39

katano

nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

>>>>>>>>>> tak nepovedené auto aby člověk pohledal .............

     PS : kdo má pod čepicí, ten si koupí ostrou Škodu Octávii RS. :-P

0/0
23.8.2012 0:06

jimbo1

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

Skodovky jsou sroty nemecky auto pro chude .

+6/0
23.8.2012 1:29

Jurrisek

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

A fokus je co? amerika? je to stejnej německej šrot. A měl by si něco vědět než začneš plácat. Srovnej si škodu octavii ambiente pro německej trh a pro českej jsou to interiérově naprosto jiná auta... Nehledě na to, že mi v práci nového focuse máme a? ano je to šrot auto které si hraje na velké, ale vevnitř je to prcek do kterého se 4 velcí chlapi nevejdou, a přemýšlím na co má focus vlastně okna když znich stejně není nic vidět to auto je odporné a neprosto nepraktické.

+1/0
23.8.2012 6:38

Bornholm

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

Možná by nebylo na škodu ta okna důkladně umýt, zvenku i zevnitř.;-D;-D;-D

0/0
23.8.2012 11:02

Jurrisek

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

škoda okeny;-D;-)

0/0
24.8.2012 14:05

jimbo1

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

No ja taky netvrdim ze Focus je lepsi jak octavie tak focus jsou strasne mala auta i ty vykono motoru jsou u obou tragicke.

0/0
23.8.2012 14:42

Jurrisek

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

ale není přeci nad to mít vochcávku f tédéíčku na hlínách ne? To byl takovej fór:

Na křižovatce stojí borec se svým 2.0 benzín a vedle něho se přiřítí vochcávka se zadarkovanejma sklama a s monstrózním TDI motorem pod kapotou začne tůrovat a provokovat borce s 2.0 ...naskočí oranžová a zelená mocné TDI nasadí všechen svůj krouťák a v tu ránu je pryč 100m 200m 500m, borec s TDI se usmívá jak to té benzinové škatuli natřel. Mezitím borec s 2.0 benzín s ledovým klidem počká až se rozplyne ten mohutný oblak černého dýmu a pokračuje v bezpečné jízdě.;-)

0/0
24.8.2012 14:13

chudejklukzvesnice

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

Škodovky jsou pro socky, co nedokáží vydělat ani milion ročně.

0/0
23.8.2012 9:09

Rubik1

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

A co je pro socky, co nedokáží vydělat ani 3 miliony ročně?

0/0
24.8.2012 22:22

bim2

Re: nový Focus ST vypadá jako DACIA nebo Hyundai z 90 let >>>>>>

tak skodovku urcite ne... Kdyz uz ostre auto v tehle cenove hladine tak jedine ctyrkolku... Treba Lancer Raliart neni vubec spatny, kdo s tim autem jezdil, vi svoje...

0/0
23.8.2012 10:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.